Mikä on sinun mielestä sielu?
Missä se on? Onko se aina samanlainen vai muuttuuko se iän myötä? Uskotko, että se voi siirtyä ja voit elää monta elämää?
Minun mielestä sieluni on sama nyt kuin lapsena, eikä se ole muuttunut. Minun vartalo ja ajatukset muuttuvat, mutta sielu on erillään siitä.
Kommentit (4)
Sielu ja ego ovat eri asia. Sielu on tietoisuus, joka koostuu tietynlaisesta energiasta, jota ei vielä voida havainnoida. Toiset kuitenkin näkevät ja tuntevat enemmän kuin suurin osa ihmisistä. Uskon, että sielu tosiaan muuttuu vanhetessaan, mutta se vaatii pitkän ajan, enemmän kuin yhden elämän. Nämä ovat kuitenkin vain minun uskomuksiani, jotka perustuvat havaintoihini ja kokemuksiini.
Entä uskotteko, että on sielunkumppaneita, joita olette tavanneet aikaisemmassa elämässä ja tunnette yhteyden heidän kanssaan? Ap
En ole varma sielunkumppanista, mutta luulen, että olemme osa suurempaa sielua. Sielut syntyvät ehkä niin, että kaksi energiaolentoa ovat kietoutuneet toisiinsa jollain tavalla. Jostain syystä meidän on kuitenkin kuljettava pitkä tie yksin ennen kuin voimme taas liittyä toisiimme. Kenties, kun olemme tarpeeksi kypsiä, meitä varten on varattu jotakin suurta, ja silloin tarvitaan molempien kokemusta. Ehkä olemme jakautuneet, koska kaksi kerää nopeammin ja laajemmalti tietoa ja kokemuksia kuin yksi, ja myöhemmin kumppanukset tukevat toisiaan.
En oikein tiedä, mihin itse uskon, mutta tämä on minun toeriani ns. kaksoisliekeistä ja sielunkumppanista, jos sellaista on.
Ei se sielu mihinkään muutu yhden elämän aikana. Sielu ei kuole ruumiin kuollessa, en tosin ole varma miten sielu jatkaa elämää. Joistain vain vaan näkee, että niillä on vanha sielu, jopa eläimistä. Tiedän yhden kissan, jolla on vanha sielu. Se kissa on aivan uskomattoman viisas ja suloinen, kerrassaan lumoava.