Nahan poisto lohesta
En ole ollenkaan kätevä ruoanlaittaja, joten vaikka tämä vinkki on minulle uusi ja käänteentekevä lohijutuissa, niin luultavasti useimmille tuttu. Mutta joka tapauksessa laittelen tässä just lohta, aion suikaloida fileen.
Tämä vinkki nahan poistamiseen fileestä: Jäisestä tai vain osaksi sulaneesta fileestä nahka lähtee vetäisemällä.
Olen niin ilahtunut, että olen edennyt ruoanvalmistustaidossa taas askelen ;)
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 10:13"]
Ja kun paistat kokonaista fileetä, ripottele ensin kalapinnalle mausteita ja käännä se alle. Paista uunissa 10min ja rullaa nahka pois haarukka apunasi. Nyt voit lisätä mausteita myös toiselle puolelle ja paistaa lisää 15-20min. Vuokaan jää vain syötävää kalaa, ei lainkaan inhottavia nahanrippeitä.
[/quote]
Minä teen myös näin. Helppoa ja siistiä!
Itse paistan nopeasti pannulla nahkapuolelta ja nahka lähtee helposti vetäisemällä. Sitten vain kala uunivuokaan, mausteita ja uuniin!
Mitä lohesta on jäljellä, jos paistatte sitä 25-30 minsaa?
Mitä lohesta on jäljellä, jos paistatte sitä 25-30 minsaa?
Ja ota pois se ruskea rasva nahan alta.
Ja kun paistat kokonaista fileetä, ripottele ensin kalapinnalle mausteita ja käännä se alle. Paista uunissa 10min ja rullaa nahka pois haarukka apunasi. Nyt voit lisätä mausteita myös toiselle puolelle ja paistaa lisää 15-20min. Vuokaan jää vain syötävää kalaa, ei lainkaan inhottavia nahanrippeitä.