Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli ikävintä anoppilan joulussa, kun olit siellä ensimmäistä kertaa?

Vierailija
28.11.2020 |

-

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko oli tapansa mukaan hönössä ja ruokailun jälkeen "ovelasti" mainitsi, kun olin vessaan menossa, että "Maija on siinä vessassa käynyt ennen sinua ja tulee käymään sinun jälkeesikin". Ukko on nyt maan povessa ja 13 vuoden jälkeen ei ole eroa nähtävissä.

M54

Vierailija
2/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa porukasta oli vähintään pienessä pöhnässä. Ei ehkä ikävintä mutta yllättävintä. Kesti jonkin aikaa tottua siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertaakaan viettänyt joulua anoppini kanssa. Onneksi.

Vierailija
4/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut viettämässä anoppilassa joulua, kuin korkeintaan kahvilla käymässä. Ihan ystävällinen tunnelma, mutta kieltämättä etäisiksi ovat jääneet. Ehkä ikävintä se, kun ei olla läheisiä.

Vierailija
5/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan viettänyt joulua anoppilassa tai muillakaan puolison sukulaisilla.

Vierailija
6/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli jotenkin niin arkinen ja vanhanaikainen, että en tuntenut itseäni lainkaan mukavaksi.

Vierailija
7/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosella ja vitosella on näemmä luetun ymmärtäminen hukassa.

Vierailija
8/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa ihmisiä, ja seurasin vain sivusta kun ihmiset huusivat toistensa yli.

Vierailija
9/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva ruuan tuputus ja se, että anoppi ihan oikeasti tuntui vahtivan, mitä minä syön. Kun pöytä pursui kaikkea syötävää, niin anoppi sanoi "otaota, et ole vielä tuota maistanut" ja "voivoi kun ei kelpaa". Ruuan jälkeen oli vielä kahvit samaan tyyliin. Kilttinä en osannut sanoa vastaan ja voin pahoin vierailun jälkeen. Sitten rupesi ilkeäksi enkä ottanut kuin sen verran, mitä itse halusin.

Vierailija
10/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen perhe jutteli keskenään mm. ihmisistä, joita en ole koskaan tavannutkaan ja asioista, joita he ovat perheenä tehneet. Todella ulkopuolinen olo, keskityin joululaatikoiden mättämiseen.

Vierailija
11/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha ja outo perunalaatikko. Oman äidin tekemään imellettyyn kun oli tottunut ja ihastunut, niin pettymys oli kova.

Vierailija
12/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appiukko oli tapansa mukaan hönössä ja ruokailun jälkeen "ovelasti" mainitsi, kun olin vessaan menossa, että "Maija on siinä vessassa käynyt ennen sinua ja tulee käymään sinun jälkeesikin". Ukko on nyt maan povessa ja 13 vuoden jälkeen ei ole eroa nähtävissä.

M54

Voitko vähän selittää tuota vihjausta? Miksi pitää nostaa esille että joku toinenkin on käyttänyt vessaa ja käyttää jatkossakin, eihän nyt vieraille ole mitään tuliterää vessaa rakennettu istuttavaksi? 

Vierailija
13/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan kutsua tullu.

Vierailija
14/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M54

Voitko vähän selittää tuota vihjausta? Miksi pitää nostaa esille että joku toinenkin on käyttänyt vessaa ja käyttää jatkossakin, eihän nyt vieraille ole mitään tuliterää vessaa rakennettu istuttavaksi? 

Hohhoijaa. Taisit olla ainoa, joka ei ymmärtänyt, että appiukko vihjaili, ettei suhteemme kestä.

M54

Vierailija
15/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuin märkä rätti naamalle ymmärtää että oman perheeni humalaiset ja ilkeyttä tihkuvat joulut eivät olleet normaaleja. Herkistytti kyllä että aikuisten kesken joulua viettäessäkin yhdessäolo, hyvä ruoka ja tunnelma olivat keskiössä. Alkoholia juotiin vain punaviinit aterialla ja terästetyt glögit tai kaakaot illemmalla.

Vierailija
16/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina halunnut viettää joulua kotona, joten ei ole tarvinnut tuota kokea.

Vierailija
17/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini toinen poika teki vaimonsa kanssa perunalaatikkoa. Anopin mielestä tietenkin ihan väärin, ja se perunalaatikko oli "aivan pilalla". Ja sen seurauksena koko joulu oli pilalla. Me söimme sitä "pilalle mennyttä" perunalaatikkoa hyvällä ruokahalulla. Meidän muiden joulu "meni pilalle" koska anoppi kiukutteli siitä %#=89/)(&(:n perunalaatikosta.

Taisi olla viimeinen joulu, kun siinä talossa on miniöitä ollut joulunvietossa.

Vierailija
18/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M54

Varmaan ettei jättäs mitään paskarantuja posliiniin.

Vierailija
19/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M54

Hohhoijaa. Taisit olla ainoa, joka ei ymmärtänyt, että appiukko vihjaili, ettei suhteemme kestä.

M54

No olipa todella kömpelö vihjaus.

Vierailija
20/125 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen väkinäinen ja pönöttävä tunnelma. Luettiin katkelmaa raamatusta kädet ristissä ennen ruokailua yms. Itse olen tottunut, että joulu on hauskaa tekemistä ja oleilua sukulaisten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme