Monilapsiset perheet & hoplop?
Te, joilla on useampi lapsi, raaskitteko käydä HopLop:issa? Hinnat ovat niin korkeat, etten itse oikein raaskisi, kun yhtellä käyntikerralla saisi jo välikausihaalarin tms hyödyllistä lapsille.
Kommentit (9)
Hauskuuskin on hyödyllistä ja iloiset lapsuusmuistot. Ei me nyt kovin usein käydä, mutta joskus kyllä, koska se on lapsista ihan huippua.
Ollaan käyty säännöllisesti, kun lapset olivat pieniä. Sen jälkeen kierretty joka kesä lintsit, särkkikset ja puuhamaat. Mä olen sitä mieltä, että niin monta lasta tehdään, kuinka moneen on varaa.
Me käydään aika usein. Netistä saa ostaa lippuja, maksaa isoilta noin kympin ja ihan pieniltä vähemmän. Meillä on neljä lasta ja yhteen reissuun menee nelisen kymppiä. Toisaalta Hese-ruokailu koko perheeltä maksaa 30 euroa, mikä on taas minusta tosi paljon, mutta käymme kyllä hampurilaisellakin aika usein. Meillä on hyvät tulot, mutta jos noista pitäisi valita, tinkisin mieluummin hampurilaisista kuin HopLopista.
Ei ole niin tärkeetä viedä puuhamaihin ja hiploppeihin, pääasia että lapsi pääsee liikkumaan. Voidaan mennä metsäretkille esim pääkaupunkiseudulla Nuuksioon, Sipoon korpeen jne. Tietenkin käydä Suomenlinnanssa, Seurasaaressa, kerran kesässä korkeintaan Linnanmäellä, uimassa jne.
omista menoista oon valmis tinkimään mutta en halua joutua tinkimään lasten määrän vuoksi lasten hauskoista jutuista. Ei siellä toki joka kuukausi tartte käydä.
muutenki voin hyvin laittaa 100e vaikkapa ravintolailtaan, ja ostaa sen välkiausihaalarin alesta.
"Sen jälkeen kierretty joka kesä lintsit, särkkikset ja puuhamaat. Mä olen sitä mieltä, että niin monta lasta tehdään, kuinka moneen on varaa."
Ap tässä, en väittänyt, ettei olisi varaa käydä HopLop:issa. Me on myös käyty joka kesä Särkänniemessä ja jossakin muussa lasten kesäpaikassa (Puuhamaa, Visulahti tms). HopLop vain mielestäni turhan kallis verrattuna siihen, mitä muuta samalla rahalla saa. Toki Särkänniemen ranneke on pajon kalliimpi, mutta mielestäni siellä rahalle saa enemmän vastinetta. HopLop:issa jaksaa olla hädintuskin sen 3-4 tuntia, mutta Särkänniemessä koko päivä ei tunnu riittävän.
Neljä lasta, olen yh. Muutaman kerran vuodessa käydään tuon tyyppisissä huvituksissa. Olen kyllä eri mieltä siitä että kaikenmaailman puuhamaat pitäisi vuosittain kiertää ollakseen hyvä vanhempi ja jotta olisi "varaa lapsiin". Maksaahan tuo jo ulkomaanmatkan verran kiertää kaikki huvipuistot tai jotain muuta voisi tehdä välillä, voisi olla lapsille suurempikin elämys. Hoplopissa on pidetty synttäreitä ja osallistuttu serkkujen synttäreille, muuten harvemmin menty.
Tehkääpä retki Savonlinnaan, siellä Prisman yläkerrassa HopLop tyyppinen peuhupaikka. Ja hinnat alle puolet oikeasta HopLopista.