Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni petti minua työkaverin kanssa, kerronko naisen miehelle asiasta?

Vierailija
28.11.2020 |

Antakaas tulla kommentteja. Eli puolisoni petti minua naisen kanssa, joka on töissä samassa työpaikassa mutta eri toimipisteessä. Pettäminen tapahtui viime vuonna ja johti meidän eroon lopulta ja rikkoi perheemme. Naisen aviomies ei tiedä asiasta. Heillä on 2 päiväkoti-ikäistä lasta. Kerronko asiasta miehelle vai en? Uskon, ettei heillä voi kovin hyvin mennä muutenkaan kun näin on käynyt ja nainen oli piirittänyt miestäni jo pitkään ennen kuin tämä tapahtui. Tiedän, koska näin viestejä mitä häneltä oli tullut. Haluaisin kertoa, ettei mies joudu jatkaa elämäänsä valehtelevan vaimonsa kanssa. Mutta tuleeko minulle tästä vain hirveämpi olo, jos se johtaa myös heidän eroon?

Kommentit (167)

Vierailija
101/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kerro. Asiasta on jo aikaa. Perheessä on myös lapsia. Ei saa rikkoa lasten perhettä. He ovat voineet jo selvittää asian keskenään.

Jännä ajatus että ap olisi se joka rikkoo perheen kertomalla. Eikös sen pettäjän olisi pitänyt ajatella lapsiaan ja heidän oikeutta ydinperheeseen.

Vaikka ap onkin tässä se uhri, niin ei silti tarvitse enää aiheuttaa lisää mielipahaa.

Kostaminen on siis väärin ja turhaa, vain katkeroituneet ihmiset jäävät kaunaan kiinni, mitä jos vaikka yrittäisi antaa anteeksi, vaikka se vaikeaa olisikin.

Kyllä tuollaisesta saakin olla katkera. Pidän vaan omituisena sitä, ettei asiasta olla kerrottu silloin, kun se oli tuore.

Niin että silmä silmästä ja hammas hampaasta?

Vierailija
102/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän täällä jo useastikin kertonut. Sisareni sairasti synnytyksen jälkeistä masennusta, kun lapsuuden ystävämme katsoi asiakseen kertoa, että siskon mies on pettänyt häntä. Siskolleni se oli se viimeinen olki ja hän teki itsemurhan. Tämä kertoja kulkee vieläkin (11 vuotta myöhemmin) puhumassa, että kyllä kaikkien velvollisuus on kertoa ja hänkin haluaisi tietää. Jostain syystä tämä narttu on menettänyt kaikki ystävänsä ja jopa sukunsakin hyljeksii häntä. Minä ja läheisemme olemme ihan oikeasti suunnitelleet "hiljentävämme" hänet lopullisesti. Ehkä jonain päivänä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap, keskittyisin tämän kaltaisten pohdintojen sijaan jatkamaan elämääni ja tekemään siitä mahdollisimman hyvää.

Vierailija
104/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa juuri sen minkä ansaitsee.

Vierailija
105/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että itse kykenisin vastaavassa tilanteessa hillitsemään itseni. Luultavasti kaikkein eniten "rehellisyydestäsi" kärsisivät parin pienet lapset.

Eri asia voisi olla, jos suhde edelleen jatkuisi. Mutta kuten sanonta kuuluu: Let the sleeping dogs lie.

Vierailija
106/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miten oma mieheni reagoisi tuollaiseen viestiin. Hän ei kertoisi siitä minulle. Hän märehtisi sitä itsekseen. Ei siitä tulisi edes riitaa. Hän tukahduttaa omat tunteensa alkoholiin. Näkisin että joku vaivaa, mutta ei hän kertoisi mikä, eikä hän eroaisi. Hän istuisi autotallissa ja joisi ja itkisi, sitten hän kasailisi itsensä ja jatkaisi parhaan taitonsa mukaan niin kuin ennenkin.

Teillä on jännä tapa kuvitella että kaikki reagoi samoin näihin tilanteisiin.

Vierailija
107/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrot tietenkin ja omalla nimellä. Näin tuttavapiirissä tapahtui ja tuli kaksi avioeroa, mutta ei yhtään uutta pariskuntaa.

Siis onko tämä jotenkin tavoiteltavaa? Varsinkin kun ap:n keississä on ilmeisesti pieniä lapsia mukana.

Tietenkin pettäminen on väärin, mutta en pelkästään jonkun yksittäisen pettämisen takia rikkoisi toisen perhettä. Varsinkaan nyt joulun alla ja tämän koronatilanteen keskellä.

Jos on näin pitkään odottanut, niin voi odottaa joulun pyhien yli, että saavat perhejoulun vietettyä hyvissä tunnelmissa, varsinkin kun ei välttämättä pääse edes viettämään joulua muun suvun kanssa toisaalle.

Kyllä minä ainakin haluaisin tietää. Ihan sama onko joulu tulossa vai ei! Ihmettelisin sitä miksi ei olla aiemmin kerrottu. Se onkin kiva viettää sellainen ihana kulissijoulu ja sitten kaikki hajoaa :) v**tu, kun noilla pettureilla ei ole itsellään sisua kertoa mitä tuli tehtyä! Pokkaa on kyllä panna muita, mutta ei pokkaa kohdata sitä kumppania.

Sinä oletkin sinä. Et tiedä tuon perheen, miehen puolison, tai heidän lasten tilanteesta yhtään mitään. Kyllä minusta on reilua antaa heidän viettää joulu rauhassa yhteisessä kodissa perheen kesken, varsinkin kun tästä pettämisesti on jo vuosi ja ollaan muutenkin erikoisessa tilanteessa tässä yhteiskunnassa tällä hetkellä.

Välttämättä ei pääse toiselle paikkakunnalle viettämään joulua omien vanhempien tai suvun kanssa, jos välit menee ja kiva lapsille jos kotona riidellään pyhien läpi, kun kukaan ei pääse kotoa lähtemäänkään. Ihan hyvin voi odottaa ja kertoa vaikka alkuvuodesta kun on näin pitkään jo odottanut. Jos joku pudottaisi omaan niskaani tuollaisen pommin joulun alla ja olisi lapsia, vihaisin sitä ihmistä.

Vierailija
108/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kerro. Asiasta on jo aikaa. Perheessä on myös lapsia. Ei saa rikkoa lasten perhettä. He ovat voineet jo selvittää asian keskenään.

Kukahan sen perheen rikkoi? Tuskinpa ap. Mä kertoisin ihan soittaisin ja omalla nimelläni. Miksi ei? Onhan tuo hyvin paljon sunkin asiasi.

Millä logiikalla ap rikkoo hänen ex-puolisonsa kanssa miestään pettäneen naisen perheen? Ap:han on ainut osapuoli kuka ei liity perheeseen mitenkään.

Vierailija
109/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan nyt ehkä kuitenkin kallistua sille linjalle, että en kerro. Nainen kärvistelköön syyllisyydessä ja varmasti hän tulee toistamaan teon useaan kertaan, ja varmasti myös jäänee siitä joskus kiinni. Jos seurauksena olisi itsemurha tai kosto naiselle / lapsille väkivallan kautta, sitä syyllisyyttä en halua niskoilleni. Asiasta tietävät minun lisäksi muutkin, sen takia lienee vain ajan kysymys että tieto leviää miehen korviin. Enkä halua, että nainen menee yhteen esim. eksäni kanssa, koska sitten joutuisin sietämään häntä esim. lapseni äitipuolena ja se on ajatus, mitä en todellakaan halua. Ehkä parempi unohtaa koko asia, antaa karman hoitaa kosto naiselle ja unohtaa se ja siirtyä elämässä lopullisesti eteenpäin. T. Ap  

Vierailija
110/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tämän täällä jo useastikin kertonut. Sisareni sairasti synnytyksen jälkeistä masennusta, kun lapsuuden ystävämme katsoi asiakseen kertoa, että siskon mies on pettänyt häntä. Siskolleni se oli se viimeinen olki ja hän teki itsemurhan. Tämä kertoja kulkee vieläkin (11 vuotta myöhemmin) puhumassa, että kyllä kaikkien velvollisuus on kertoa ja hänkin haluaisi tietää. Jostain syystä tämä narttu on menettänyt kaikki ystävänsä ja jopa sukunsakin hyljeksii häntä. Minä ja läheisemme olemme ihan oikeasti suunnitelleet "hiljentävämme" hänet lopullisesti. Ehkä jonain päivänä...

Erosta kertonut osapuoli ei ole syyllinen siskosi kuolemaan. Annetuista hahmoista eniten ehkä edesmenneen siskon mies kuka petti.

Vierailija
111/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kertoisin. Saisi naisen puoliso tietää, minkälainen suttura hänellä on vaimona.

Vierailija
112/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa, tosin viestinsaajana. Mieheni pelehti työkaverinsa kanssa. Tämä naisen avopuoliso laittoi minulle messengerin kautta viestin. Ensimmäisenä mieleeni juolahti epäusko, sillä olin luottanut sokeasti puolisooni.

Puolisoni kiinni jäätyään yritti valheilla paikata valhetta, mutta luojan kiitos tuo naikkonen oli laulanut miehelleen kaikki touhut ja viestit, joten tapahtumista oli mustaa valkoisella.

Erohan meille tuli, mutta mielestäni hyvään parisuhteeseen mahtuu vain kaksi ihmistä. Silloin kun liitossa tarvitaan kolmansia osapuolia niin suhteessa on jotain vikaa. Itse tajusin jälkikäteen, että hyvänä pitämäni liitto olikin vain kulissia ja miehen tunteet minua kohtaan olivat enää pelkkää tottumusta ja valhetta.

Vierailija
113/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin pitää kertoa.

Vierailija
114/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan nyt ehkä kuitenkin kallistua sille linjalle, että en kerro. Nainen kärvistelköön syyllisyydessä ja varmasti hän tulee toistamaan teon useaan kertaan, ja varmasti myös jäänee siitä joskus kiinni. Jos seurauksena olisi itsemurha tai kosto naiselle / lapsille väkivallan kautta, sitä syyllisyyttä en halua niskoilleni. Asiasta tietävät minun lisäksi muutkin, sen takia lienee vain ajan kysymys että tieto leviää miehen korviin. Enkä halua, että nainen menee yhteen esim. eksäni kanssa, koska sitten joutuisin sietämään häntä esim. lapseni äitipuolena ja se on ajatus, mitä en todellakaan halua. Ehkä parempi unohtaa koko asia, antaa karman hoitaa kosto naiselle ja unohtaa se ja siirtyä elämässä lopullisesti eteenpäin. T. Ap  

Sanoisin että tuo on suorin tie siihen että saat itse rauhan ja tulet onnelliseksi. Että et mieti sitä naista sen enempää. Katkeruus kääntyy aina itseään vastaan, se vahingoittaa eniten sinua. Ja tuo nainen saa elämänsä sössittyä ilman sinuakin.

Vierailija
115/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin. He voivat vielä päätyä yhteen onnellisesti. 

Vierailija
116/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä tapahtuu joutuu vihan kohteeksi aina nainen, mikäli sellainen on tilanteessa osapuolena.

Vierailija
117/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosta kertonut osapuoli ei ole syyllinen siskosi kuolemaan. Annetuista hahmoista eniten ehkä edesmenneen siskon mies kuka petti.

Sillä ei ole paskankaan merkitystä. Ainoa syyllinen on tuo kuspää narttu joka tappoi siskoni.

102

Vierailija
118/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei ole paskankaan merkitystä. Ainoa syyllinen on tuo kuspää narttu joka tappoi siskoni.

102

Miten niin tappoi? Jos siskon mies ei olisi mennyt pettämään, ei tällä naisella olisi ollut mitään kerrottavaa.

Vierailija
119/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä karma hoitaa asian joka tapauksessa. Ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
120/167 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ihan täysin varma ettei mies oikeasti tiedä niin saattaisin kyllä kertoa. Toisaalta tuosta jo aikaa että riskinä on että sua ei uskota. Mutta jos ainakin jo kerran ihan todistettavasti pettänyt niin tuskimpa jää ainoaksi kerraksi.

Ei tuohon oikein yleispätevää ratkaisua ole.