Söisitkö näin?
Miksi et tai miksi söisit?
Aamu: kuppi kahvia kookosöljyllä ja kermalla
Aamupala n. 2 tuntia edellisestä: pinaattimunakas kurkulla ja salaatilla
Lounas: kasvismuusi-jauhelihalaatikko, kurkkua, salaattia, jälkkäriksi puolukoita smetanassa.
Päivällinen: Uunisilakoita kasvispedillä juustokastikkeessa, jälkkäriksi suklaavaahtoa.
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 01:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 01:45"]
Kai te arvoisat karppausfanaatikot sen tiedätte, että punainen liha lisää syöpäriskiä ja siinäkin on ihan suosituksensa, että kuinka paljon punaista lihaa suositellaan maksimissaan syömään viikossa. Usealla karppaajalla tuo yläraja paukkuu yli mennen tullen ja palatessa.
[/quote]
Kai sinä arvoisa ääliö ymmärrät ettei karppaaja syö lihaa sen enempää kuin virallisterveellisen noudattaja? Jos vielä vaivautuisit (tai ymmärrys riittää) perehtymään tutkimuksiin, joiden perusteella punainen liha tuomitaan pahikseksi, huomaisit, että mm. hampurilaisateria (sis. transrasvassa kypsennetyt ranskalaiset ja limu) luokitellaan punaiseksi lihaksi. Tokihan tuossa ateriassa se punainen liha on kaikkein pahin, on juu.
[/quote]
Jännä, että te karppaajat ette osaa käydä asiallisesta keskustelua haukkumatta toisia ja olematta noin töykeitä. Lisäksi aina saatte kaiken saatte kivasti käännettyä päälaelleen kuten nyt tuon liha-asian. Oikeasti väität, että tutkimuksissa joissa punaisen lihan on todettu aiheuttavan syöpää, onkin tutkittu transrasvassa kypsytettyjä ranskalaisia ja limsaa? Miten minulla on suuria vaikeuksia uskoa sinua...
Tuossa nuo suositukset punaisesta lihasta: http://www.cancer.fi/ammattilaiset/ravitsemussuositukset/lista_suosituksista/suositus_5/ Tunnen useammankin karppaajan jotka todella vetävät lihaa aivan liikaa noihin suosituksiin nähden, siis todella paljon. Ihan olen omin silmin ja pidemmällä aikavälillä nähnyt. Turha siis kutsua minua ääliöksi ja koittaa tehdä jotain kollektiivista puolustusta ja kertoa kuinka karpit ei tee sitä ja tätä kun ne todistetusti tekevät sitä ja tätä.
Tuo karppaajien fanatismi ja muiden nimittely ei ainakaan edesauta sitä, että he saisivat viestinsä perille. Ei kukaan ota todesta ihmisiä jotka ovat noin hyökkääviä ja suoraansanoen v*ttumaisia muita kohtaan.
En juo kahvia, se aiheuttaa mulle ahdistusta. Juon teetä tai energiajuoman, mutta niitäkin vasta parin tunnin päästä heräämisestä.
Lisäksi tiputtaisin yhden ruokailukerran noista pois ja söisin vain jonkun protskuvälipalan tai hedelmiä.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:08"]
Kai te arvoisat karppausfanaatikot sen tiedätte, että punainen liha lisää syöpäriskiä ja siinäkin on ihan suosituksensa, että kuinka paljon punaista lihaa suositellaan maksimissaan syömään viikossa. Usealla karppaajalla tuo yläraja paukkuu yli mennen tullen ja palatessa.
[/quote]
Kai sinä arvoisa ääliö ymmärrät ettei karppaaja syö lihaa sen enempää kuin virallisterveellisen noudattaja? Jos vielä vaivautuisit (tai ymmärrys riittää) perehtymään tutkimuksiin, joiden perusteella punainen liha tuomitaan pahikseksi, huomaisit, että mm. hampurilaisateria (sis. transrasvassa kypsennetyt ranskalaiset ja limu) luokitellaan punaiseksi lihaksi. Tokihan tuossa ateriassa se punainen liha on kaikkein pahin, on juu.
[/quote]
Jännä, että te karppaajat ette osaa käydä asiallisesta keskustelua haukkumatta toisia ja olematta noin töykeitä. Lisäksi aina saatte kaiken saatte kivasti käännettyä päälaelleen kuten nyt tuon liha-asian. Oikeasti väität, että tutkimuksissa joissa punaisen lihan on todettu aiheuttavan syöpää, onkin tutkittu transrasvassa kypsytettyjä ranskalaisia ja limsaa? Miten minulla on suuria vaikeuksia uskoa sinua...
Tuossa nuo suositukset punaisesta lihasta: http://www.cancer.fi/ammattilaiset/ravitsemussuositukset/lista_suosituksista/suositus_5/ Tunnen useammankin karppaajan jotka todella vetävät lihaa aivan liikaa noihin suosituksiin nähden, siis todella paljon. Ihan olen omin silmin ja pidemmällä aikavälillä nähnyt. Turha siis kutsua minua ääliöksi ja koittaa tehdä jotain kollektiivista puolustusta ja kertoa kuinka karpit ei tee sitä ja tätä kun ne todistetusti tekevät sitä ja tätä.
Mitäpä jos jos se sinun kaverisi mistään mitään ymmärtämättä ja ottamatta asioista selvää aloittaa saliharrastuksen ja teloo siellä itsensä. Toki sinä sen jälkeen kuljet kylillä julistamassa ja keskustelupalstoilla paasaamassa, että on se salilla käyminen niin hiton vaarallista ja epäterveellistä eikös juu? (Btw. sinäkö sen haukkumisen aloititi, kutsumalla fanaatikoksi =)
[/quote]
En todellakaan söisin noin, koska tykkään myös leivästä, leivonnaisista, suklaasta, pastasta, perunasta, riisistä ym... En halua rajoittaa ruokavaliotani liikaa, vaan edellämainitun listan ainekset sopii hyvin ruokavaliooni. Esim aloitan joka aamun sämpylällä ja saatan ottaa aamulla maitokahvini kanssa keksinkin, koska minä haluan syödä omasta mielestäni hyvänmakuista ruokaa ja minun tekee aamuisin mieli juuri leipää ja keksiä. Samaten useita kertoja viikossa tekee mieli esimerkiksi perunamuusia tai pastaa, joten silloin syön sellaista. Jos sen takia kuolen aikaisemmin, että söin hyvää ruokaa, niin ei tarvitse kuolinvuoteella katua sitä, että söi koko elämänsä ruokaa, josta ei pidä. Ei nyt tietystikään tarvitse yli kulutuksensä mättää (paitsi silloin tällöin), mutta mun kulutukseen mahtuu ihanasti myös hiilarit. Eikä tarvitse tulla mäkättämään vatsan hyvinvoinneista tai muistakaan, sillä minä voin tällä hetkellä oikein hyvin, enkä jaksa miettiä aiheuttaako aamupalasämpylä mulle myöhemmin ongelmia.
Ps. tänään aamiaseksi kinkulla, juustolla ja kasviksilla täytettyä sämpylää sekä kahvia ja keksiä, päivälliseksi pestopastaa ja broileria, jälkkäriksi itsetehtyä jäätelöä ja suklaata. Illalla pari lasia punkkua ja hyvä siideri. Ei ehkä proteiinirikkain päivä, mutta nautin joka haukusta ja siemauksesta!
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:18"]
[/quote]
[/quote]
Mitäpä jos jos se sinun kaverisi mistään mitään ymmärtämättä ja ottamatta asioista selvää aloittaa saliharrastuksen ja teloo siellä itsensä. Toki sinä sen jälkeen kuljet kylillä julistamassa ja keskustelupalstoilla paasaamassa, että on se salilla käyminen niin hiton vaarallista ja epäterveellistä eikös juu? (Btw. sinäkö sen haukkumisen aloititi, kutsumalla fanaatikoksi =)
[/quote]
[/quote]
Onpa ontuva selitys... Mutta mitäpä muuta voisi odottaa. Kuinka selität sen, että karppauspalstalla on myös ruokapäiväkirjoista luettavissa lihamääriä jotka menevät suositusten yli? Miten on mahdollista, että niin valveutuneet karppaajat tekevät syövät sellaisia määriä lihaa? (Sinun mukaanhan karppaajat eivät niin tee).
Mitä nimittelyyn ja haukkumiseen tulee niin sinä sen aloitit jo kauan ennen minun viestiä. Luepa huolella nuo aiemmat viestisi ja katso kuinka nimittelet muita ja olet todella töykeä ja epäystävällinen.
Vielä jos kommentoit tuota punainen liha-tutkimusväitöstäsi ja suosituksia punaisesta lihasta. Mielenkiintoista nähdä, että mitä siihen keksit vastaukseksi.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:15"]
Tuo karppaajien fanatismi ja muiden nimittely ei ainakaan edesauta sitä, että he saisivat viestinsä perille. Ei kukaan ota todesta ihmisiä jotka ovat noin hyökkääviä ja suoraansanoen v*ttumaisia muita kohtaan.
[/quote]
Miten sitten pitäisi vastata fanaatikoksi nimittelyyn ettei sitä otettaisi vittuiluna? Minä ainakin ymmärrän fanaatikoksi nimittelyn riidanhaastamisena. Jos huomaa, että väärin perustein on tuomittu, tulee tarve oikaista niitä vääriä käsityksiä Eikä karppaajilla ole mitään tarvetta saada minkäänlaista viestiä perille, syökööt muut mitä haluaa. Välillä vaan ihmetyttää miksi toiset niin kovin hermostuvat karppien syömisistä. Mahtaako kenties epäilyttää omien syömisten terveellisyysperusteet?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:29"]
Luepa huolella nuo aiemmat viestisi ja katso kuinka nimittelet muita ja olet todella töykeä ja epäystävällinen.
[/quote]
Joo, herttaisia ihmisiä nuo karppaajat.
Tämän ketjun valitut palat:
"Ai että muakin naurattaa, sun tyhmyys."
"Osaatko laskea ja lukea?"
"Ääliö"
"Ootko ihan pösilö?"
"Kuka tässä on hölmö?"
"Kai sinä arvoisa ääliö ymmärrät"
"Jos vielä vaivautuisit (tai ymmärrys riittää)".
Että näin. Ja nuo ^ kommentit on siis esitetty ravintoa koskeviin kommentteihin eikä mihinkään henkilökohtaisuuksiin. Ts. kukaan ei ole ensin nimitellyt noiden kommenttien kirjoittajaa mitenkään ja eikä nuo ole vastauksia sellaisiin. Noiden kommenttien kirjoittaja se itse menee henkilökohtaisuuksiin heti kättelyssä, on todella ylenkatsova ja nimittelee.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:36"]
[/quote]
Miten sitten pitäisi vastata fanaatikoksi nimittelyyn ettei sitä otettaisi vittuiluna? Minä ainakin ymmärrän fanaatikoksi nimittelyn riidanhaastamisena. Jos huomaa, että väärin perustein on tuomittu, tulee tarve oikaista niitä vääriä käsityksiä Eikä karppaajilla ole mitään tarvetta saada minkäänlaista viestiä perille, syökööt muut mitä haluaa. Välillä vaan ihmetyttää miksi toiset niin kovin hermostuvat karppien syömisistä. Mahtaako kenties epäilyttää omien syömisten terveellisyysperusteet?
[/quote]
Sinun kannattaisi todella katsoa mitä ja miten kirjoittelet muista eikä koittaa vyöryttää syytä sen niskaan joka kutsuu fanatismia fanatismiksi. Kukahan tässä on haastanut riitää noin ensimmäisestä viestistään asti? Sinä.
Kumma väite ettei karppaajalla ole mitään tarvetta saada mitään viestiä perille. Mitähän te olette tässä sitten yrittäneet kertoa kaksi sivua?
Sinun kannattaisi tosiaan lukea koko ketju ihan ajatuksen kanssa ja katsoa, että kuka hermostuu ja mistäkin. Tässä ei kukaan ole noin hermostunut kuin sinä ja mennyt tuolle tasolle.
Ja kiitos kysymästä, omat syömiseni on oikein terveelliset. Vegaaniravinnolla mennään, viljat täysjyvää, riisiä ja perunaa en syö kun en tykkää niistä. Karkkia ja suklaata en syö. En käytä alkoholia (enkä tupakoi).
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onpa ontuva selitys... Mutta mitäpä muuta voisi odottaa. Kuinka selität sen, että karppauspalstalla on myös ruokapäiväkirjoista luettavissa lihamääriä jotka menevät suositusten yli? Miten on mahdollista, että niin valveutuneet karppaajat tekevät syövät sellaisia määriä lihaa? (Sinun mukaanhan karppaajat eivät niin tee).
Mitä nimittelyyn ja haukkumiseen tulee niin sinä sen aloitit jo kauan ennen minun viestiä. Luepa huolella nuo aiemmat viestisi ja katso kuinka nimittelet muita ja olet todella töykeä ja epäystävällinen.
Vielä jos kommentoit tuota punainen liha-tutkimusväitöstäsi ja suosituksia punaisesta lihasta. Mielenkiintoista nähdä, että mitä siihen keksit vastaukseksi.
[/quote]
Jos useammassa karppausoppaassa neuvotaan miten lihansyönnin kanssa toimitaan ja silti toiset vain vetävät sitä lihaa yli suositusten niin millä logiikalla se voi olla niiden karppausoppaiden ja itse karppauksen syy? Selitä sinä se. Luin huolella aiemman viestini ja tunnustan, että tartuin tuohon fanaatikko-sanaan. Minun päässäni sillä on negatiivinen kaiku, siksi vastasin ääliöllä. Minun puolestani sinä saat pitää ihan rauhassa oman uskontosi ja uskoa siihen, että punainen liha on ihmiselle vaarallista. Minä olen eri mieltä ja annathan minun syödä mitä minä haluan tuputtamatta virallisterveellistä propagandaa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:57"]
[/quote]
[/quote]
Sinun kannattaisi todella katsoa mitä ja miten kirjoittelet muista eikä koittaa vyöryttää syytä sen niskaan joka kutsuu fanatismia fanatismiksi. Kukahan tässä on haastanut riitää noin ensimmäisestä viestistään asti? Sinä.
Kumma väite ettei karppaajalla ole mitään tarvetta saada mitään viestiä perille. Mitähän te olette tässä sitten yrittäneet kertoa kaksi sivua?
Sinun kannattaisi tosiaan lukea koko ketju ihan ajatuksen kanssa ja katsoa, että kuka hermostuu ja mistäkin. Tässä ei kukaan ole noin hermostunut kuin sinä ja mennyt tuolle tasolle.
Ja kiitos kysymästä, omat syömiseni on oikein terveelliset. Vegaaniravinnolla mennään, viljat täysjyvää, riisiä ja perunaa en syö kun en tykkää niistä. Karkkia ja suklaata en syö. En käytä alkoholia (enkä tupakoi).
[/quote]
Mikä sinua oikein ahdistaa? Ole nyt ihmeessä tyytyväinen kun syöt niin yyberterveellisesti vegaaniruokaa ja elät ikuisesti. Ei sen niin väliä ettei maailmassa ole yhtäkään alkuperäisheimoa, joka olisi näihin päiviin asti selvinnyt hengissä syömällä pelkkää kasvisruokaa (tässä jätetään huomioimatta ne vitamiinipillerilaitokset, joiden ympäristövaikutuksia ei tarvitse ottaa lukuun.) Hiukan vaan kiinnostaa mistä ko. vegaani vetää ne päivittäiset kalorit, varsinkin jos ei syö riisiä ja perunaa? Kasvisöljyistähän tulee äkkiä omega-kutoset vastaan ja sitten ollaankin ihmeissään.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:45"]
Luepa huolella nuo aiemmat viestisi ja katso kuinka nimittelet muita ja olet todella töykeä ja epäystävällinen.
[/quote]
Joo, herttaisia ihmisiä nuo karppaajat.
Tämän ketjun valitut palat:
"Ai että muakin naurattaa, sun tyhmyys."
"Osaatko laskea ja lukea?"
"Ääliö"
"Ootko ihan pösilö?"
"Kuka tässä on hölmö?"
"Kai sinä arvoisa ääliö ymmärrät"
"Jos vielä vaivautuisit (tai ymmärrys riittää)".
Että näin. Ja nuo ^ kommentit on siis esitetty ravintoa koskeviin kommentteihin eikä mihinkään henkilökohtaisuuksiin. Ts. kukaan ei ole ensin nimitellyt noiden kommenttien kirjoittajaa mitenkään ja eikä nuo ole vastauksia sellaisiin. Noiden kommenttien kirjoittaja se itse menee henkilökohtaisuuksiin heti kättelyssä, on todella ylenkatsova ja nimittelee.
[/quote]
Ja näin:
"jotaa karppaus shaissee"
"Oikein naurattaa kyllä tämä aloitus. Millainen ihminen luulee, että tuollainen syöminen on terveellistä?? Ikäänkuin vain hiilarien ja eineksien välttäminen tekisi ruokavaliosta terveellisen :D"
"En söisi, koska ruokavaliosi ei ole terveellinen. Se sisältää runsaasti huonoa rasvaa (kookos ja eläinrasvat) eikä tarpeeksi hiilareita lihasmassan ylläpitämiseen. Ruokavaliosi perustuu ah niin muodikkaisiin trendidieetteihin, paleoon ja karppaukseen, joilla ei ole mitään tekemistä terveyden kanssa. Ne kuulostavat maallikosta hyvältä, jos ei tiedä oikeasti ravitsemuksesta mitään. Sun kaltaisten ihmisten vuoksi tulee verot nousemaan rajusti kun yhteiskunta joutuu reagoimaan rajusti kasvavaan sydän ja verisuonitautikuolleisuuteen ja sairastumisiin. Senkin hölmöt trendidieettiläiset."
"Kai te arvoisat karppausfanaatikot sen tiedätte, että punainen liha lisää syöpäriskiä ja siinäkin on ihan suosituksensa, että kuinka paljon punaista lihaa suositellaan maksimissaan syömään viikossa. Usealla karppaajalla tuo yläraja paukkuu yli mennen tullen ja palatessa."
Tästähän se kaikki töykeys ja ylenkatsonta lähti. Nyyh, ootkohan sä vähän herkkis, nii. Pitäisköhän sun ite miettiä mitä näppikseltä päästää ennenkuin alkaa muita arvostelemaan. Tai vaihtoehtosesti pysyä pois keskustelupalstoilta, jos noin koville ottaa eri mieltä olevat ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 02:57"]
Tuo karppaajien fanatismi ja muiden nimittely ei ainakaan edesauta sitä, että he saisivat viestinsä perille. Ei kukaan ota todesta ihmisiä jotka ovat noin
hyökkääviä ja suoraansanoen v*ttumaisia muita kohtaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mie oon vege. Mie en voi syyä lihaa enkä eläinrasvaa enkä maitoa enkä munia, koska eläinten oikeudet ja ympäristö. Saadakseni kaikki tarvittavat ravinteet miun täytyy syyä pillereitä, joita saan tehtaasta, joka pilaa ympäristön. Tai vaihtoehtosesti syön soijaa, joka tuodaan tänne kaukaa ja kuljetuksilla saastutetaan ympäristö. Ja kun minä tällä ruokavaliolla sairastun, otan pillerin, jonka tuottaa tehdas, joka saastuttaa ympäristön. Syömäni kasvikset tarvitsevat eläimiä, koska hiilikierto. Mutta eläimiä ei saa syödä, ne pitää laittaa monttuun, koska veganismi.
.... Ja sitten karppausta harjoittavat miksei kukaan halua keskustella niiden kanssa :D
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 04:42"]
.... Ja sitten karppausta harjoittavat miksei kukaan halua keskustella niiden kanssa :D
[/quote]
Loppuiko argumentit? :DDDDDD
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 04:36"]
Mie oon vege. Mie en voi syyä lihaa enkä eläinrasvaa enkä maitoa enkä munia, koska eläinten oikeudet ja ympäristö. Saadakseni kaikki tarvittavat ravinteet miun täytyy syyä pillereitä, joita saan tehtaasta, joka pilaa ympäristön. Tai vaihtoehtosesti syön soijaa, joka tuodaan tänne kaukaa ja kuljetuksilla saastutetaan ympäristö. Ja kun minä tällä ruokavaliolla sairastun, otan pillerin, jonka tuottaa tehdas, joka saastuttaa ympäristön. Syömäni kasvikset tarvitsevat eläimiä, koska hiilikierto. Mutta eläimiä ei saa syödä, ne pitää laittaa monttuun, koska veganismi.
[/quote]
Sulle tekisi todella miettiä vähän eläinten asemaa ja oikeuksia sen sijaan, että tunget pekonia poskeen vähintään kilon päivässä ja huuhdot sen alas kahdella litralla kermaa. Mutta eihän sua sellainen kiinnosta, eläimistä ja niiden oloista viis kunhan sinä saat pekonisi ja kermasi. Minäminäminä ja minun pekoni ja kerma!!1111!!!! Kylläpä karppaaminen tekee aggressiiviseksi ja itsekkääksi.
[/quote]
No mistä keskustellaan? Aika köyhä oli tuo kommenttisi, hankala jatkaa tuollaisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 04:46"]
[/quote]
Loppuiko argumentit? :DDDDDD
[/quote]
Sulla ei sellaisia ole ollutkaaan :D :D :D :D :D :D :D :D Paskanjauhantaa vaan ja foliopipopäistä salaliittoteoriaa jossa kaikki muu tappaa paitsi karppaus :D :D :D :D
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 04:49"]
[/quote]
No mistä keskustellaan? Aika köyhä oli tuo kommenttisi, hankala jatkaa tuollaisen kanssa.
[/quote]
Hankala jatkaa tuollaisen kanssa? :D Kirjoittaa ihminen jonka kanssa ei voi käydä asiallista keskustelua sen nollaviestien ja v*ttumaisuuden takia. Joo-o.
[/quote]