Mitkä terveydelliset syyt estävät sekä maskin että visiirin käytön?
Kansanedustaja Ano Turtiainen ei kuulemma terveydellisistä syistä pysty käyttämään maskia eikä visiiriä. Mikä tällainen terveyssyy voisi olla, ottaen huomioon että se ei rajoita kuitenkaan muuta elämää mitenkään oleellisesti?
Kommentit (57)
Keuhkoahtauma, astma. Visiiristä en tiedä.
Käyttää visiiriä metsätöissä, eduskunnassa ei kykene.
Olisiko diagnoosi pissapäisyys?
Vierailija kirjoitti:
Visiirin käytön estää ehkä se, että sen käyttö ei tarjoa oikeastaan minkäänlaista suojaa.
Ei aerosoleilta, mutta visiirin käyttäjä ei ainakaan pärski isompia räkäpisaroitaan muita päin.
Mun lapsella on astma ja hänelle tulle päänsärky siitä maskista. Hengenahdistusta.
Hänellä on myös akne ja psoriasis jotka on erityisen pahoja hiusrajassa.
Hän käyttää nyt silti maskia.
Maskin käyttöä voi estää astma tai muut hengityselinsairaudet, joiden vuoksi hengittäminen on muutenkin työlästä. Visiirin käyttöä tuskin estää mikään, mutta onhan se todettu, ettei se auta kuin sellaisissa tapauksissa, että joku aivastaisi suoraan naamallesi, niin sitten vältyt roiskeilta. Virus kyllä pujahtaa visiirin alitse.
Jos maskin käyttämättömyyttä perustellaan terveyssyillä, niin yllättävän räjähdysmäisesti on astma lisääntynyt ihan viime kuukausina myös meillä Suomessa ;)
Vierailija kirjoitti:
Keuhkoahtauma, astma. Visiiristä en tiedä.
Juu siis ymmärrän itsekin että hengitysteihin vaikuttavat sairaudet voivat olla oikeasti syy olla käyttämättä maskia. Itseänikin maski ahdistaa ja vaikeuttaa hengittämistä, vaikkei mulla edes ole mitään astmaa tms. Mutta just tuo että visiiriäkään ei voi millään käyttää, vaikka työpaikalla sellainen käytäntö on että kasvosuojia käytetään ja kaikki muut paitsi Ano Turtiainen noudattavat työpaikan sääntöjä. Se minua tässä ihmetyttää. Olisi kiva tietää onko kyseessä ihan oikeat terveydelliset syyt vai onko Turtiainen yksinkertaisesti haluton noudattamaan yhdessä sovittuja sääntöjä?
-ap
Minulla maski vaikeuttaa hengitystä, jotkut maskit jopa alkaa yskittää. On niin monia allergioita.
Silti olen nyt alkanut käyttää mm. kauppakeskuksissa asioidessa maskia.
Viisaus.
Vain tyhmät lietsovat joukkohysteriaa.
Vierailija kirjoitti:
Visiirin käytön estää ehkä se, että sen käyttö ei tarjoa oikeastaan minkäänlaista suojaa.
Niin. Mua kiinnostaa nyt tietää, että mitä terveydellistä haittaa sen käytöstä on. Terveydellisillä syillähän Turtiainen perustelee sitä maskin ja visiirin käyttämättömyyttään.
Sähköallergia ja erityisherkkyys.
Se on jännä miten paljon noita astmaatikkoja ja keuhkoahtaumatautisia tuolla kulkee, ja miten usein pariskunnan molemmilla puoliskoilla on sama terveydellinen ongelma.
Ano Turtiaisen kohdalla kyse on pelkästään kusipäisyydestä. Vakavasti hengitystieongelmainen ei niitä metsätöitäkään tee.
Itse olen allergikko ja käytän maskia mielelläni. Mulle tulee julkisissa usein allergiaoireita esim. hajusteiden ja lemmikinomistajien, tai kovan ilmastoinnin ja kuivan ilman takia mutta maskia käyttäessä ne pysyvät poissa ja silti ihan hyvin riittää happea.
Moni sydänsairas kärsii happivajauksesta, keuhkosairaus voi olla esteenä. Mitä tuota ihmettelemään. Minulla on yhtenä dg:na hengenahdistus, olen sydänpotilas. En siis käytä mitään. Tulee jos on tullakseen. Immuunipuolustus ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Viisaus.
Vain tyhmät lietsovat joukkohysteriaa.
Yhdessä sovittujen sääntöjen tahallinen noudattamatta jättäminen on sinusta viisasta?
Ja eikö juuri se, että jättää noudattamatta tätä sääntöä, ole omiaan aiheuttamaan pelkoa työkavereissa. Maskienhan sanotaan suojaavaan enemmän muita kuin maskin käyttäjää itseään, joten Turtiaisen "viisaus" saattaa hyvinkin vaarantaa paitsi hänen omansa, myös hänen kollegoidensa terveyden.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Maskin käyttöä voi estää astma tai muut hengityselinsairaudet, joiden vuoksi hengittäminen on muutenkin työlästä. Visiirin käyttöä tuskin estää mikään, mutta onhan se todettu, ettei se auta kuin sellaisissa tapauksissa, että joku aivastaisi suoraan naamallesi, niin sitten vältyt roiskeilta. Virus kyllä pujahtaa visiirin alitse.
Jos maskin käyttämättömyyttä perustellaan terveyssyillä, niin yllättävän räjähdysmäisesti on astma lisääntynyt ihan viime kuukausina myös meillä Suomessa ;)
Astma ei ole ainoa sairaus joka estää maskin käytön.
Vierailija kirjoitti:
Moni sydänsairas kärsii happivajauksesta, keuhkosairaus voi olla esteenä. Mitä tuota ihmettelemään. Minulla on yhtenä dg:na hengenahdistus, olen sydänpotilas. En siis käytä mitään. Tulee jos on tullakseen. Immuunipuolustus ratkaisee.
Minä en edes tiennyt että sydänsairauteni estäisi maskin käytön ennen kuin aloin saada iltaisin fyysenkunnon romahduksia.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsella on astma ja hänelle tulle päänsärky siitä maskista. Hengenahdistusta.
Hänellä on myös akne ja psoriasis jotka on erityisen pahoja hiusrajassa.
Hän käyttää nyt silti maskia.
Herranen aika mikä idiootti olet. Lasten ei tarvitse käyttää. Sairas hullu! Väkivaltaahan tuo lasta kohtaan!