Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja parisuhdeongelmaan?

Vierailija
28.11.2020 |

Mies on jo pidempään syyttänyt minua siitä, että hänellä on vain "koiran virka" meidän perheessä. Että hän on vain orja, jonka tarpeita ei huomioida ja joka on aina viimeinen kaikessa eikä kunnolla edes osa perhettä. Hän on minulla vihainen ja loukkaantunut ja toistelee syyksy tuota. Mutta en ymmärrä mitä hän tarkoittaa. Hän ei koskaan suostu sanomaan yhtään esimerkkiä että mitä tuo on tai mitä olen tehnyt hänen mielestään sellaista että on tullut tuollainen olo. Olen selittänyt että en ymmärrä mitä tarkoittaa muttä hän ei silti suostu sanomaan esimerkkejä vaan syyttelee vain ja toistelee tuota mitä kirjoitin ekassa lauseessa.

Meillä on kaksi pientä lasta ja minun mielestä tässä huomioidaan meidän molempien vanhempien tarpeita yhtä vähän, koska pienten lasten tarpeet menee melkein aina etusijalle. Sitä koiran virka asiaa en käsitä ollenkaan.

Osaisiko joku neuvoa minua?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu lisää miehesi kanssa. Emme me voi asialle mitään tehdä. Mieti miksi hän ei suostu puhumaan sinulle nyt ja yritä uudestaan.

Vierailija
2/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli masentuneena tuollainen. Meillä myös silloin pienet lapset. Miehilläkin voi olla synnytyksen jälkeistä masennusta. Huonot unet, stressi taloudesta kun vain toinen töissä, vaikka ei varsinaisia taloudellisia huolia olisikaan. Ei omaa aikaa eikö parisuhdeaikaa. Ei läheisyyttä. Se kaikki painaa miehiäkin. Nainen saa läheisyyttä lapsiltaan. Naisella on usein enemmän ystäviä joilta saa tukea. Mies on monesti kovin yksin.

Meillä auttoi pariterapia, saimme keskusteluyhteyden toimimaan. Mies kävi myös omassa terapiassa masennukseen liittyen. Pari vuotta pahimmasta ajasta ja asiat ovat aika ok. Toivoa siis on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu lisää miehesi kanssa. Emme me voi asialle mitään tehdä. Mieti miksi hän ei suostu puhumaan sinulle nyt ja yritä uudestaan.

Tätä on jatkunut jo vuoden ajan ja olen puhunut hänelle varmaan satoja kertoja. Ei asia siitä muutu mihinkään. En tiedä osaako hän edes sanoa niitä esimerkkejä. Olen ehdottanut että mennään jonnekin terapiaan jos hän siellä ne suostuisi minulle sanomaan, mutta ei suostu terapiaankaan. Ap

Vierailija
4/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän mahdat kohdella miestäsi? Kuulostat siltä , että et edes halua ymmärtää miestäsi ja sinussa ei ole mielestäsi mitään vikaa. 

Vierailija
5/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän mahdat kohdella miestäsi? Kuulostat siltä , ettäå et edes halua ymmärtää miestäsi ja sinussa ei ole mielestäsi mitään vikaa. 

Mikä sanoissani sai noin ajattelemaan? Ap

Vierailija
6/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on jatkunut jo vuoden ajan ja olen puhunut hänelle varmaan satoja kertoja. Ei asia siitä muutu mihinkään. En tiedä osaako hän edes sanoa niitä esimerkkejä. Olen ehdottanut että mennään jonnekin terapiaan jos hän siellä ne suostuisi minulle sanomaan, mutta ei suostu terapiaankaan. Ap

No etkä ole puhunut satoja kertoja. Yritä uudelleen.

Vierailija
7/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän mahdat kohdella miestäsi? Kuulostat siltä , että et edes halua ymmärtää miestäsi ja sinussa ei ole mielestäsi mitään vikaa. 

Sama tuli mieleen. Kun toinen on noin täysin lukossa, jokin vika täytyy olla keskustelukumppanin asenteessa. Tai sitten masennus jota tuolla ehdotettiin.

Vierailija
8/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on perheen pää. Anna hänelle se valtansa. Mies päättää asiat. Katso lisää Raamatusta.

9/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset vaan haluaa kitistä ja ulista. Jos he kertoisivat suoraan, mikä on ongelmana, ongelma voisi korjaantua. Mistä sitten voisi puhua ja millä saada itselleen toiselta aikaa ja huomiota? Jotkut käyttävät samaan fyysisten ongelmien valittamista. Ovat kipeitä tai "kipeitä", mutta eivät mene lääkäriin.

Vierailija
10/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tuli mieleen. Kun toinen on noin täysin lukossa, jokin vika täytyy olla keskustelukumppanin asenteessa. Tai sitten masennus jota tuolla ehdotettiin.

Masennus hänellä on välillä ollut mutta ei suostu hoitoon.

Omaa asennettani olen miettinyt paljon mutta en löydä siitä sellaista etteikö minule voisi puhua asioista ihan hyvin. Ap

Vierailija
11/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa asennettani olen miettinyt paljon mutta en löydä siitä sellaista etteikö minule voisi puhua asioista ihan hyvin. Ap

Eipä kyse ole pelkästä puhumisesta. Miten kohtelet miestäsi?

Onko miehellä mitään päätäntävaltaa missään vai onko mies vain sinun käskyläisesi? 

Vierailija
12/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellä mitään päätäntävaltaa missään vai onko mies vain sinun käskyläisesi? 

Tietenkin yhdessä päätetään asioita ja hän joitain yksin ja minä joitain yksin. En sitten tiedä jos tämä ei hänelle käy vaan haluaisi päättää yksin kaikki mutta ei hän sellaista ole ainakaan sanonut. Ap

Vierailija
13/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin yhdessä päätetään asioita ja hän joitain yksin ja minä joitain yksin. En sitten tiedä jos tämä ei hänelle käy vaan haluaisi päättää yksin kaikki mutta ei hän sellaista ole ainakaan sanonut. Ap

Et vieläkään vastaa kysymykseen, miten kohtelet miestäsi. 

Ongelma taidat olla sinä 

Vierailija
14/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset vaan haluaa kitistä ja ulista. Jos he kertoisivat suoraan, mikä on ongelmana, ongelma voisi korjaantua. Mistä sitten voisi puhua ja millä saada itselleen toiselta aikaa ja huomiota? Jotkut käyttävät samaan fyysisten ongelmien valittamista. Ovat kipeitä tai "kipeitä", mutta eivät mene lääkäriin.

Kumma jos ei tuolla asenteella saada parisuhdetta toimimaan. Ongelmahan on siis siinä että vastapuoli ei tajua että hän vain kitisee ja ulisee turhasta. Jos hän vain ymmärtäisi että kaikki ongelmansa ovat keksittyjä ja turhia, johan alksisi arki luistaa.

Vierailija
15/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vieläkään vastaa kysymykseen, miten kohtelet miestäsi. 

Ongelma taidat olla sinä 

En vastannut kun en oikein ymmärtänyt mitä kysyt. Mielestäni kohtelen ihan normaalisti. Ystävällisesti, en huuda, en nalkuta kotitöistä, kun hän kertoo jotain niin kyselen lisää jne, laitan hänelle ruokaa ja kahvia jne. Toki lapset pitävät minut kiireisenä niin ei minulla ole samalla tavalla kuin ennen lapsia aikaa antaa hänelle huomiota mutta ei toisaalta hänelläkään minulle mutta se on mielestäni ymmärrettävää. Ap

Vierailija
16/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse olen stressaantuneena ja väsyneenä taipuvainen siihen, että räksytän miehelle lyhyitä komentoja että saadaan asiat hoidettua. Olen itse nopeatempoinen ja mies hidastempoinen ihminen. Välillä tulee huono omatunto kun taas komensin, mutta joskus ei vaan yksinkertaisesti ole aikaa tai energiaa odottaa hitaampaa.

Voisiko teillä olla tällaista?

Vierailija
17/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse olen stressaantuneena ja väsyneenä taipuvainen siihen, että räksytän miehelle lyhyitä komentoja että saadaan asiat hoidettua. Olen itse nopeatempoinen ja mies hidastempoinen ihminen. Välillä tulee huono omatunto kun taas komensin, mutta joskus ei vaan yksinkertaisesti ole aikaa tai energiaa odottaa hitaampaa.

Kuulostaa kyllä tutulta sillä väsyneenä ja stressaantuneena mies aina alkaa räksyttää ja valittaa minulle ja käskyttää tekemään sitä ja tätä. Hän on nopeatempoinen ja minä selvästi hidastempoisempi. Ap

Vierailija
18/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä tutulta sillä väsyneenä ja stressaantuneena mies aina alkaa räksyttää ja valittaa minulle ja käskyttää tekemään sitä ja tätä. Hän on nopeatempoinen ja minä selvästi hidastempoisempi. Ap

Ahaa eli noin päin. Onko mies tunteellisempi kuin sinä?

Vierailija
19/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että vois olla paljon pahemminkin. Voisi olla keskellä uusperhesontaa, jossa tosiaan miehellä aina koiran virka.

Vierailija
20/90 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa eli noin päin. Onko mies tunteellisempi kuin sinä?

Ainakin hänen negatiiviset tunnereaktiot on voimakkaampia ja minä taas olen aika tasainen luonne. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän