Ärsyttää muiden valitus _yhdestä_ joulusta "yksin", kun itse vietän joka
Kommentit (30)
Ei ole mikään suuri yllätys, että ihmisillä on suuria vaikeuksia ymmärtää muiden ihmisten huolia ja murheita.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ei ole heille oma valinta kuten ilmeisesti sinulle.
Millä perusteella ajattelet sen olevan oma valinta?
ap
Vaikeaa on kirjoitti:
Ei ole mikään suuri yllätys, että ihmisillä on suuria vaikeuksia ymmärtää muiden ihmisten huolia ja murheita.
Niin. Koskee myös ap:ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos olet jo monta vuotta viettänyt joulua yksin niin silloin sinulla on ollut monta normaalia vuotta aikaa löytää sille vaihtoehtoja. Miksi et vietä joulua lapsuudenperheesi kanssa? Oletko ajatellut, että voisit mennä jouluna johonkin vapaaehtoistoimintaan, niin ei tarvitsisi olla yksin (tarkoitan aiempia jouluja ilman koronarajoituksia)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos olet jo monta vuotta viettänyt joulua yksin niin silloin sinulla on ollut monta normaalia vuotta aikaa löytää sille vaihtoehtoja. Miksi et vietä joulua lapsuudenperheesi kanssa? Oletko ajatellut, että voisit mennä jouluna johonkin vapaaehtoistoimintaan, niin ei tarvitsisi olla yksin (tarkoitan aiempia jouluja ilman koronarajoituksia)?
Kaikilla ei ole lapsuudenperhettä. - eri
Mitä väliä aikuisille jollain joululla?
Yhteiskunta pitäisi avata niin, että on juhla-aika mutta viettäminen on oma asia.
Miksi et pyydä ketään luoksesi jouluna ?
Mun ystäväni oli vaihdossa ulkonailla.
Hän laittoi kerrostalon seinälle lapun tule viettämään joulua kanssani, nyyttäriperiaatteella.
Nyt on fb. Tee vst.
Korona vst yksinäinen joulu
Itse olet valinnut viettää joulusi yksin, turha uhriutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos ei olisi, olisit tehnyt jo asialle jotain vai odotatko kotona, että joku hakisi sut mukaan.
Itseänikin alkaa kyllästyttää kun ihmiset joilla ei ole tähän mennessä korona vaikuttanut yhtään mitenkään elämään, kiukuttelevat kun ehkä joulusuunnitelmat menee uusiksi. Itsellä meni ihan koko elämä uusiksi puoli vuotta sitten enkä ole ruikuttanut siitä samalla tavalla. Hävetkää ihmiset.
Joo, muakin ärsyttää muiden ihmisten valitus yhtään mistään, kun mulla on aivan saletisti ollut ihan sikapaljon vaikeampaa kuin kenelläkään koskaan ikinä! Kaikkien muiden pitäisi aina olla hiljaa, vain minä saan olla surullinen yhtään mistään.
Ap, sullahan on ihan yhtäläinen oikeus "valittaa" yksinäisestä joulusta kuin muillakin. "Ymmärrän täysin surunne, minä vietän jokaisen joulun yksin..." Voisi helpottaa oloasi, jos kehtaisit purkaa tuntojasi, vaikkei konkreettisesti mikään muuttuisikaan.
Minulla on haaveena, että tulevaisuudessa järjestäisin jouluja joiden viettoon kutsun sellaisia aikuisia, jotka muuten viettäisivät yksin joulun. Olen kuullutkin tällaisista järjestelyistä, että vaikka sinkut velat pitävät yhteisen joulun. Olen kyllä naimisissa, mutta silti joulu voisi olla mukavampi isommalla porukalla, ja ihan hyvin voisi järjestää kun ei ole lapsiakaan.
Nykyään olen vielä liian köyhä joulukekkerien pitoon.
Miten sinun yksinäisyytesi liittyy muiden ihmisten elämään? Eivät he ole sinulle velkaa yksinäisiä jouluja.
Tiedän, että minut torpataan, mutta en välitä. Se ei tee minua yksinäiseksi, että olen yksin. Se tekee, että he eivät ole silloin kanssani. Sitä ei korjaa se, että menen ventovieraiden kanssa istumaan pariksi tunniksi ja teeskentelemään, että on mukavaa, vaikka kaikki on kiusallista eikä kukaan välitä. Se, että menen vapaaehtoistoimintaan ei tee minua yhtään vähemmän yksinäiseksi. Sen jälkeen menen kotiin ja silloin olen viettänyt joulun yksin. Eikä se ole mtn viettämistä. Se on vain työtä, mistä ei makseta palkkaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos ei olisi, olisit tehnyt jo asialle jotain vai odotatko kotona, että joku hakisi sut mukaan.
Ei voi muuttaa peruuttamatonta. Tekisin kyllä mitä tahansa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että minut torpataan, mutta en välitä. Se ei tee minua yksinäiseksi, että olen yksin. Se tekee, että he eivät ole silloin kanssani. Sitä ei korjaa se, että menen ventovieraiden kanssa istumaan pariksi tunniksi ja teeskentelemään, että on mukavaa, vaikka kaikki on kiusallista eikä kukaan välitä. Se, että menen vapaaehtoistoimintaan ei tee minua yhtään vähemmän yksinäiseksi. Sen jälkeen menen kotiin ja silloin olen viettänyt joulun yksin. Eikä se ole mtn viettämistä. Se on vain työtä, mistä ei makseta palkkaa.
ap
Eli valitsit viettää joulusi yksin, ja nyt valitat siitä jälkeenpäin?