Ärsyttää muiden valitus _yhdestä_ joulusta "yksin", kun itse vietän joka
Kommentit (30)
On surullista, että jotkut viettävät joukua yksin tahtomattaan.
Sekin on surullista, että suku- ja perhejouluun tottuneet joutuvat nyt viettämään erilista joulua.
Kyseessä ei ole kurjuuskilpailu.
....
Anyways, hows everyones saturday going?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se ei ole heille oma valinta kuten ilmeisesti sinulle.
Millä perusteella ajattelet sen olevan oma valinta?
ap
Jos ei olisi, olisit tehnyt jo asialle jotain vai odotatko kotona, että joku hakisi sut mukaan.
Ei voi muuttaa peruuttamatonta. Tekisin kyllä mitä tahansa.
ap
Juuri edellisessä kommentissasi (18) kerroit, kuinka et tee yhtään mitään, koska mikään ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on haaveena, että tulevaisuudessa järjestäisin jouluja joiden viettoon kutsun sellaisia aikuisia, jotka muuten viettäisivät yksin joulun. Olen kuullutkin tällaisista järjestelyistä, että vaikka sinkut velat pitävät yhteisen joulun. Olen kyllä naimisissa, mutta silti joulu voisi olla mukavampi isommalla porukalla, ja ihan hyvin voisi järjestää kun ei ole lapsiakaan.
Nykyään olen vielä liian köyhä joulukekkerien pitoon.
Hyvä idea!
Laita ilmoitukseen tieto siitä, mitä voisi olla tarjolla ja kysy osallistujilta ehdotuksia tarjoilusta. Kerää jokaiselta osallistumismaksu ja järjestä juhlat.
Voisin osallistua, jos osallistujat olisivat tupakoimattomia, saisin syödä kauniissa ja viihtyisässä kodissa vihreää salaattia, graavi- tai kylmäsavulohta, lämminsavulohta, paistettua tai savustettua kalkkunaa, kastiketta, keitettyjä perunoita, porkkanalaatikkoa ja jälkiruoaksi esim. Nina Lincoln -jäädykettä tai jouluhalko. Joisin kylmää vettä, koska en pidä kahvista, teestä, glögistä tai alkoholista. Maksaisin mielelläni 40 tai 50 euroa tarjoilusta.
Ideaalitilanteessa kävelisin kotiin juhlien jälkeen.
No mutta nyt sinulla on parempi mieli kun muillakin on kurjaa. Plus että voit tällä tavalla päteä että sinulla on vuosien etumatka kurjuudessa. Eli voit nauttia muiden kurjuudesta ja pääset lyttäämään heitä vielä vähän lisää.
Vierailija kirjoitti:
On surullista, että jotkut viettävät joukua yksin tahtomattaan.
Sekin on surullista, että suku- ja perhejouluun tottuneet joutuvat nyt viettämään erilista joulua.
Kyseessä ei ole kurjuuskilpailu.
Huomautan, että toi toinen yksinäiseen jouluun liittyvä keskustelu täällä ei liity sit koronaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Itseänikin alkaa kyllästyttää kun ihmiset joilla ei ole tähän mennessä korona vaikuttanut yhtään mitenkään elämään, kiukuttelevat kun ehkä joulusuunnitelmat menee uusiksi. Itsellä meni ihan koko elämä uusiksi puoli vuotta sitten enkä ole ruikuttanut siitä samalla tavalla. Hävetkää ihmiset.
Meitä ihmisiä on niin monenlaisia, osalle pienikin muutos arkeen tai perinteisiin on lähes katastrofi ja tragedia. Toiset sitten taas sopeutuvat lähes kaikkeen tyynesti, isoihinkin muutoksiin. Meille kaikkeen sopeutuville tuo on aika naurettavaa itkua jos pari päivää vuodesta meneekin eri tavalla kuin ennen. Yritetään ymmärtää.
Oletteko te noin ilkeitä kaikille yksinäisille? Ei ihme että kansakunta voi pahoin, vähän empatiaa kehiin nyt!!
Miten tämä tapahtuisi, eli sallitaan perinteinen sukujoulu, mutta toisin kuin ennen valtio ei kysele miten meni jouluna?