Paino junnaa vaikka noudatan ruokavaliota
Lasken Painonvartijoiden pisteitä. Mitat 168 cm ja 85 kg, nainen. Paino vaan junnaa, nyt tänä aamuna taas NOUSSUT vaikka olen noudattanut ruokavaliota. Hormonikiertokin saattaa tietysti vaikuttaa, mutta ei kai sentään yli 2 viikkoa ennen menkkoja?
Esimerkki päivän ruoista:
Aamupala
Kaurapuuro (1 dl kaurahiutaleita + hieman vehnäleseitä)
100 g marjoja
2 dl rasvatonta maitoa
kahvi + 1 dl rasvatonta maitoa + makeutustabletti
Lounas
3 dl pinaattikeittoa
keitetty kananmuna
2 viipaletta ruisleipää
2 tl levitettä (rasvaa 40 %)
Välipala
omena, satsuma
Päivällinen
Kanawokki: 75-100 g kanasuikaleita, 200 g wokkivihanneksia, 1 rkl öljyä, hieman wokkikastiketta)
porkkanaraastetta
1 viipale ruisleipää
1 tl levitettä (40 %)
Iltapala
Dippikasviksia: kurkkua, paprikaa, porkkanaa
1 dl kevytkermaviiliä
1/2 pussia dippijauhetta
tee + 1 dl rasvatonta maitoa
Nyt hyvät neuvot kalliit :/ Haluan toukokuun alkuun - tai ainakin kesäkuun alkuun - mennessä ainakin 15 kg pois, mielellään 20 kg.
Kommentit (47)
Harkitsen kokeilevani jotain vhh-tyyppistä ruokavaliota. Eli karsin pois leivät, pastat, riisit. Sellaisellahan moni on laihtunut.
Ap
Sinä vaan syöt liikaa kokoisekseksi. Ei se paino ilmasta tule.
T. Tohtori Nyt
Vaihda rasvaton maito punaiseen ja levite voiksi. Et voi laihtua, jos et saa tarpeeksi rasvaa (vaikka se kuulostaa epäloogiselta :) ). Juo 1,5-2l vettä. Älä laskee kaloreita, syö vain silloin kun on nälkä, aterian lopussa sinun pitää olla hieman nälkäinen (näin vatsalaukkusi pienenee ja aloitat syödä pienemmät annokset).
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen kokeilevani jotain vhh-tyyppistä ruokavaliota. Eli karsin pois leivät, pastat, riisit. Sellaisellahan moni on laihtunut.
Ap
Harkitsemista paremmin tehoaisi vaikka se että syöt vähemmän.
Hei ap. Olet saanut hurjia kommentteja täällä. Ruokamäärä ei ole iso, mutta aineenvaihduntasi saattaa olla jumissa. Voit tehostaa sitä lisäämällä liikuntaa. Muista lihaspainotreeni pari kertaa viikossa sekä jokapäiväinen arkiliikunta. Ikä vaikuttaa aineenvaihduntaan, samoin aiemmat dieetit sekä mahdolliset hormonihäiriöt. Tsemppiä, painonhallinta on kärsivällisyyslaji.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö välillä enemmän, eli tee ns repsahduspäivä ja palaa seuraavana päivänä dieettiin. Aineenvaihduntasi lähtee paremmin liikkeelle, nyt se on tottunut jo nykyiseen dieettiisi, eli olet mennyt jo säästöliekille.
Joo. Syö enemmän. Sillä laihtuu. Sanoohan sen järkikin.
Huom YKSI PÄIVÄ, huomenna normaalidieettiin. Ainakin mulla on toiminut. Sitä paitsi dieeteissä pitäisi ottaa huomioon PMS-viikko, elimistöhän valmistautuu veren vuodatukseen, eli lisäenergiaa pitäisi saada jostakin. Mutta ei, pitäähän se syödä päivästä toiseen jonkun, ilmeisesti miehen laatiman pitkäkestoisen järjestyksen mukaan kun oma järki ei sano mitään. Vai oletteko muka huomanneet jossakin dieettiä, jossa PMS olisi huomioitu?
Aivan liikaa hiilareita. Leipä pois. Minä hoikka enkä syö leipää kuin max 1kpl/pvä
Aamupalalta: maito pois...ota lasi vettä
Lounas: leipä pois ehdottomasti ja onko pinaattikeitto itse tehty vai valmisruoka eli kasa suolaa ja hiilareita.
Päivällinen: onhan kanasuikaleet naturel eli ihan itse pykäset sinne suolan ja pippurin. Vaihda porkkanaraaste kukkakaaliin tai sit älä vedä raastetta kovin paljoa. Ja taas se leipä pois.
Iltapalalta nuo dippijauheet pois ja se maito.
Itse en oikeestaan muuta kuin jätin maidon pois, korvaan sen esim rahkalla tmv. Leipä kokonaan pois sekä juustot. Ja ne pari pahaa eli pottu ja riisi unholaan. Olen keittänyt perunoiden tilalle kukkakaalia ja voin sanoo että uppoo melkein minkä kanssa vaan. Ja tietty ihan kaikki valmisruuat jää kauppaan. Teen itse, siis yritän tehdä. Maustaminen ei natsannut alkuunsa..yök mutta nyt alkaa homma olla kohdillaan. Se kaikkein rakkain asiahan nyt sit jää puotiin eli suklaa joka oli yllättäin kaikesta vaikein.Mutta kun välillä mieli tekee nappasen sitä himpuran pahaa tummaa suklaata pienen paketin mukaan.Yllättäin kestää päiviä. Käytän kahvissa maitoa ja olen siis jättänyt kahvi sokerin pois joten nyt kävikin niinn että 1l maito vanhenee kaappiin ja kahvin juonti määrä romahti. Mut tsemppiä taisteluun. Ja hei latasin sen k-sovelluksen mikä kerännyt vuoden sokerit;suolat ym mitä olen ostanut. Olipas aika karua käyrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö välillä enemmän, eli tee ns repsahduspäivä ja palaa seuraavana päivänä dieettiin. Aineenvaihduntasi lähtee paremmin liikkeelle, nyt se on tottunut jo nykyiseen dieettiisi, eli olet mennyt jo säästöliekille.
Huom YKSI PÄIVÄ, huomenna normaalidieettiin. Ainakin mulla on toiminut. Sitä paitsi dieeteissä pitäisi ottaa huomioon PMS-viikko, elimistöhän valmistautuu veren vuodatukseen, eli lisäenergiaa pitäisi saada jostakin. Mutta ei, pitäähän se syödä päivästä toiseen jonkun, ilmeisesti miehen laatiman pitkäkestoisen järjestyksen mukaan kun oma järki ei sano mitään. Vai oletteko muka huomanneet jossakin dieettiä, jossa PMS olisi huomioitu?
PMS. Tuo onkin uusi tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PMS. Tuo onkin uusi tekosyy.
Etkö muka koskaan ole tavallista nälkäisempi tuolla viikolla? Jos et, olet jo niin tottunut ylipainoosi, että et enää kykene tuntemaan nälkää eli puputat koko ajan jotakin, tai sitten olet mies joka ei ymmärrä naisen fysiologiasta hevon huttuakaan.
Mä söisin hivenen enemmän. Luulen, että et laihdu, koska olet säästöliekillä.
Laskin pikasesti, että saat +/- 1300 kaloria.
Sinun kokoinen nainen saa syödä:
N. 1800 kaloria ilman mitään aktiivisuutta
N.2200 pelkällä kevyellä työllä
N.2600 kevyellä työllä ja pikku liikunnalla
N. 3300 kevyt työ+ kuntoliikunta
Nämä siis karkeita suuntia ilman oikeaa tietoa iästäni tai elämästäsi.
Syö pikkasen huom pikkasen enemmän, keho uskaltaa luopua rasvasta.
Tavote on aika kova.
Aina puhutaan, että pysyvään muutokseen tarvitaan elämän muutos, ei dieettiä.
Anna aikaa enemmän, jotta opit elämäntavan, joka ei lopu kesän alkuun vaan jatkuu loppuelämän. Muutoin paino tulee ensi kesästä takaisin. Ei kukaan jaksa olla dieetillä aina.
Vierailija kirjoitti:
Tavote on aika kova.
Aina puhutaan, että pysyvään muutokseen tarvitaan elämän muutos, ei dieettiä.
Anna aikaa enemmän, jotta opit elämäntavan, joka ei lopu kesän alkuun vaan jatkuu loppuelämän. Muutoin paino tulee ensi kesästä takaisin. Ei kukaan jaksa olla dieetillä aina.
Tarkoitus on siis tietenkin kesällä jatkaa ja panostaa kiinteytymiseen. Tuo 15 kg on vaan sellainen vähimmäispudotus, jonka haluan kesään mennessä saavuttaa.
Ap
Kukaan ei ole kysynyt, miten nukut ja onko stressiä.
Jos mä nukun kuusi tuntia, aamulla painan kilon tai kaksi enemmän kuin niinä aamuina, jolloin olen nukkunut säällisesti. Riippumatta syömisistä. Saati jos nukun useamman yön huonosti, mitä tapahtuu usein.
Teen ajoittain raskasta työtä, silloinkin paino voi leijua ylhäällä, vaikka kädellä tunnen kiinteytyväni. Sitten hyvänä aamuna kun turvotukset ovat hävinneet, vaaka tosiaan näyttää vähemmän kuin ennen.
Koko palsta näköjään ikuisuus diettaajia / nutrilettaajia / "syö vähemmän vähemmän vähemmän" ihmisiä. EI! Älä todellakaan lähde millekkään 1000kcal päivässä idiotismiin vaan syö järkevästi pienellä vajeella, näin et sotke aineenvaihduntaasi täysin.
Ap, älä huolestu. 2 viikkoa painon junnaamista on täysin normaalia ja ruokavalion kuuluu koostua mallista jota jaksat noudattaa sen puoli vuotta tai vuoden. Jos paino ei pian putoa, niin sitten kannattaa tsekata ruokavaliota ja mitä karsisi. Kevyt tuotteet nyt kannattaa heittää roskiin ja syödä parempaa ja aidompaa ruokaa mutta kohtuudella.
Nämä mitkä syövät lapsen verran kaloreita päivässä ja kitulaihduttavat toki laihtuvat ja nopeasti, mutta lähes aina heillä paino kuurin jälkeen nousee lähtöpainoon ja ylikin. Been there.
On aivan saletti, että Painonvartijat laskee aivan liian optimistisen arvion sille, mikä energiankulutuksesi on.
On olemassa lukuisia kaavoja, joilla saa tarkemman arvion, sellaisia, joissa ikäsi, pituutesi ja liikunnan määräsi otetaan huomioon.
Laske tällä kaavalla, mikä kulutuksesi on normaalisti, siis ihan vaikka et laihduttaisi. Yllätyt ehkä siitä, miten vähän energiaa tarvitset.
Huom. Tässä versiossa kaavan kertoimet sellaiselle kuin minä eli ei yhtään liikkuvalle. Jos tarvitset enemmän liikkuvan versioita, googleta netistä, sieltä tämäkin löytyi.
Tsemppiä!
Harris-Benedictin kaava kalorienkulutukseen!
(Kertoimet sellaiselle naiselle ja miehelle, jotka eivät liiku juuri yhtään)
Naiset: 447,593 + (9,247 x paino kiloissa) + (3,098 x pituus senteissä) – (4,330 x ikä)
Miehet: 88,362 + (13,397 x paino kiloissa) + (4,799 x pituus senteissä) – (5,677 x ikä)
Vierailija kirjoitti:
On aivan saletti, että Painonvartijat laskee aivan liian optimistisen arvion sille, mikä energiankulutuksesi on.
On olemassa lukuisia kaavoja, joilla saa tarkemman arvion, sellaisia, joissa ikäsi, pituutesi ja liikunnan määräsi otetaan huomioon.
Laske tällä kaavalla, mikä kulutuksesi on normaalisti, siis ihan vaikka et laihduttaisi. Yllätyt ehkä siitä, miten vähän energiaa tarvitset.
Huom. Tässä versiossa kaavan kertoimet sellaiselle kuin minä eli ei yhtään liikkuvalle. Jos tarvitset enemmän liikkuvan versioita, googleta netistä, sieltä tämäkin löytyi.
Tsemppiä!
(Kertoimet sellaiselle naiselle ja miehelle, jotka eivät liiku juuri yhtään)
Naiset: 447,593 + (9,247 x paino kiloissa) + (3,098 x pituus senteissä) – (4,330 x ikä)
Miehet: 88,362 + (13,397 x paino kiloissa) + (4,799 x pituus senteissä) – (5,677 x ikä)
Kaavasta unohtui tietysti se kerroin, jolla yläolevasta kaavasta saatava luku kerrotaan. Vähän liikkuvalla se on 1,3. Tässä nuo muutkin kertoimet
(Laske ensin sulkeet auki, jonka jälkeen laskutoimitus menee oikein)
Tämän jälkeen lasketaan aktiivisuuskerroin:
1,3 = ei lainkaan aktiivinen
1,5 = satunnaisesti aktiivinen tai arkiaktiivisuutta jonkin verran
1,7 = liikkuminen säännöllistä tai arki aktiivista/työ fyysistä
1,9 = arkiaktiivinen kuntourheilija
2,2 = kovaa fyysistä työtä tekevä, erittäin paljon kuntoileva
Syöt liikaa
Syö vähemmän niin laihdut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan on junnannut? Kaksi viikkoa on vielä normaalia.
Aluksi lähti nesteitä yhden vuorokauden jälkeen 2,5 kg, sitten jämähti. Ja siis NOUSI 700 g!
Ap
Eli kuinka kauan on nyt siitä kun paino laski edellisen kerran?