Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko lapsesi tehnyt mitään, jonka jälkeen ajattelit "kasvatin sinut paremmin"?

Vierailija
05.04.2014 |

meidän 13v neiti oli eilen päässyt käsiksi koulun keskusradioon ja kertonut eräästä luokkatoveristaan todella henkilökohtaisen ja aran asian koko koululle ja nauranut päälle. minulla on todella epäonnsitunut olo kun oma tytär, jota on parhaansa mukaan kasvattanut suvaitsevaiseksi ja toisia ihmisiä kunnioittavaksi pystyy satuttamaan toista ihmistä sanallisesti noin pahoin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden aikuisen lapsen vanhampana vastaan sinulle, älä huoli, vaan jatka kasvattamista samaan tapaa kuin ennenkin, nenä pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä.

Ei ole helppoa olla vanhempi. Mulla tytär ja poika. Sama kasvatus,vaatimukset,kotiintuloajat jne.,tytär ei montaakaan mokaa ole tehnyt, poika hakannut päätään seinään sitäkin enemmän. Se vie äidin maahan ja itsesyytöksiin, mutta ei kannata menettää toivoaan. Poikani nyt 23v., nyt pystyn jo nukkumaan suurimman osan öistä murehtimatta.

Vierailija
2/24 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa on keskusteltu paljon somen käytöstä ja kaikesta siihen liittyvästä. Työni puolesta pidän usein vanhempainiltoja asiasta, joten todellakin tiedän aiheesta ja luulin että lapsemmekin tietävät ja TAJUAVAT miten toimia ja miksi.

Sitten näin tyttäreni viestittelyä kavereidensa kanssa ja pöyristyin. Kielenkäyttö oli todella rumaa. Siis aivan samanlaista kuin muillakin, vaikka kuinka olin varoitellut asiasta yms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 17:50"]

"vaikka väkivaltaisuus onkin yksi temperamentin ilmentymisen muodoista vielä tuon ikäisellä". Juu ei ole normaalia tuollainen käytös viis veeltä. Vie lapsesi tutkimuksiin ja hanki hänelle apua. Onko suvussanne skitsofreniaa?

[/quote]

jos yhtään sitä viestiä luit niin kirjoittaja sanoi vieneensä asiaa jo eteenpäin? onko suvussanne sisälukutaidottomuutta?

Vierailija
4/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Vierailija
5/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v tyttömme näpisti kaupasta viime vuonna, jäi kiinni ja haettiin poliisiasemalta.

Ja toisen omaisuuden kunnioittaminen on meillä yksi lapsille opetetuista arvoista. Hävetti ja ihmetytti, miten näinkin perustavanlaatuinen esimerkkiopetus ei tehonnut.

Vierailija
6/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 15:01"]

meidän 13v neiti oli eilen päässyt käsiksi koulun keskusradioon ja kertonut eräästä luokkatoveristaan todella henkilökohtaisen ja aran asian koko koululle ja nauranut päälle. minulla on todella epäonnsitunut olo kun oma tytär, jota on parhaansa mukaan kasvattanut suvaitsevaiseksi ja toisia ihmisiä kunnioittavaksi pystyy satuttamaan toista ihmistä sanallisesti noin pahoin.

[/quote]

Mikä tuohon käytökseen oli taustalla? Vaikea uskoa, että ihan muuten vaan huvikseen joku toiselle tekisi noin. Oliko kenties kosto jostain samantyylisestä tempauksesta?

[/quote]

ei tietoa :/ tytöltä ja uhrilta kysyttäessä ei tule vastauksia, opettajat sanonut että hekään ei ole huomanneet muutoksia väleissä. maanantaina jatkuu selvittely...

Vierailija
7/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 v tyttäreni lyö minua ja haukkuu rumaksi. Neuvoton olen.

Vierailija
8/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 15:01"]

[/quote]

Mikä tuohon käytökseen oli taustalla? Vaikea uskoa, että ihan muuten vaan huvikseen joku toiselle tekisi noin. Oliko kenties kosto jostain samantyylisestä tempauksesta?

[/quote]

ei tietoa :/ tytöltä ja uhrilta kysyttäessä ei tule vastauksia, opettajat sanonut että hekään ei ole huomanneet muutoksia väleissä. maanantaina jatkuu selvittely...

[/quote]

Varmasti joku syy taustalla, tämä uhri on voinut jollain tavalla loukannut tytärtäsi verisesti tms. Toivottavasti selviää koko sotku. 

Vierailija
9/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti monelle tulee tavalla tai toisella. Itselle on tullut vasta pienemmissä asioissa, koska lapsikin on pieni. toisaalta täytyy muistaa, että harva lapsista imee vanhemmiltaan kaikkea pahaa ja epätoivottavaa, mitä näissä vanhemmissa on.

Ap:n kunniaksi on sanottava, että uskot kuitenkin, kun opettajat ym. sanovat, että lapsesi on tehnyt tyhmyyden. Olet myös pahoillasi, ekä yritä "selitellä" asiaa, vaikka useinhan noissa saatta olla ihan kunnon taustatkin. emmehän vielä tiedä, että mitä tuo toinen työttä on mahdollisesti tehnyt.

Osoittaako lapsesi yhtään katumusta? Ymmärtääkö kuinka tyhmästi teki?

Tsemppiä äidille!

Vierailija
10/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on! 

Toissavuonna sain tietää silloisen 13v tyttäreni harrastaneen seksiä vanhemman pojan kanssa :( Olin kuvitellut, että olen sen verran oikein kasvattanut lapseni, ettei tällaista pääse tapahtumaan. Olin erittäin pettynyt sekä itseeni että tyttäreeni.

Vierailija
11/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole mitään kovin pahaa tehneet, vaikka kasvatus on ollut hyvin epätäydellistä. Lapsia neljä.

Vierailija
12/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisten äiti, nro 5, on varmaan oikeassa: murrosiän kapinaa, rajojen testailua, ajattelemattomuutta. Kaikkihan me ollaan käyty toi sama ikävaihe läpi, kannattaa muistella.

Ota iisisti, ap. Rankaise tytärtäsi (minkä olet varmaan jo tehnyt) ja hauku hänet pataluhaksi (senkin olet varmaan jo tehnyt). Tytön on tietysti pyydettävä anteeksi loukkaamaltaan kaverilta.

Mitään noin dramaattista ei meillä ole vielä tapahtunut, mutta monet kerrat olen pienemmistä jutuista hävennyt silmät päästäni ja ajatellut, että olen maailman paskin äiti (en kuitenkaan usko olevani). Jälkikäteen muistan oman häpeäni ja pettymykseni paremmin kuin lapsen teon. Mutta paljon ehtii vielä tapahtua, lapset ovat 14, 11 ja 9. Sitä odotellessa. 

Vierailija
13/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma äiti sanoi minulle "luulin kasvattaneeni sinut paremmin" kun kerroin poikani (eli äitini tyttärenpojan) yökylään tulleesta poikaystävästä.

Vierailija
14/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v tyttäreni on todella väkivaltainen, viimeksi tönäisi 3v kaverin hoitopaikassa maahan ja potki useita kertoja vartalon seudulle. Kaikki tämä koska 3v katsoi "väärällä" tavalla. Vastaavanlaisia tapauksia on useita ja asiaa on viety eteenpäin. Epäonnistunut olo, vaikka väkivaltaisuus onkin yksi temperamentin ilmentymisen muodoista vielä tuon ikäisellä.

Vierailija
15/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaikka väkivaltaisuus onkin yksi temperamentin ilmentymisen muodoista vielä tuon ikäisellä". Juu ei ole normaalia tuollainen käytös viis veeltä. Vie lapsesi tutkimuksiin ja hanki hänelle apua. Onko suvussanne skitsofreniaa?

Vierailija
16/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapsi, joka ikävuodet 2-6 löi, puri, uhkaili, potki, uhkaili toisia päiväkodissa, olivatpa nämä sitten aikuisia tai lapsia. Joutui jatkuvasti tappeluihin, karkaili, teki kiusaa, huusi, kieltäytyi ryhmätoiminnasta...ensimmäisenä päiväkotipäivänä puri opettajaa, olisi pitänyt jo siitä tajuta mitä pk-urasta tulee...ei auttanut siirto erityisryhmään, ei oma avustajakaan.

Noista vuosista jäi mieleen häpeä, avuttomuuden tunne, viha ja täydellinen hämmennys. Poltin itseni loppuun yrittäessäni saada käytöstä muuttumaan, vaadin ja anelin kaikki mahdolliset tutkimukset, kävimme niin perheneuvolassa, neurologilla kuin psykologillakin. Lopputulos kaiken yrittämisen jälkeen oli silti se, että lapsi muutti hoitolaitokseen kauas kotoa.

Vierailija
17/24 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani 14v pilkkasi luokkatoverinsa uskoa.

Vierailija
18/24 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se lapsi ole mikän robotti, joka olisi vanhempiensa kasvastuksen "tuote". Ihan hyvistä perheistä, läheisistä väleistä, rajoista ja rakkaudesta, ns. hyvistä perheistä tulee myös huumeiden käyttäjiä, alkoholisteja, rikollisia jne. Esim. Teemu Selänteen veli oli huumeiden käyttäjä. Isä ja äiti kuskasivat harrastuksiin, panostivat lastensa kasvatukseen ja kehittymiseen, oli hyvä perhe, mutta toisesta tuli Suomen palvotuin ja menestynyt urheilujulkkis, toisesta huumehörhö. Kyllä ihminen omilla teoillaa, ja päätöksillään vaikuttaa omaan kohtaloonsa, ei sen kasvatuksen piikkiin kaikkea saa.

Vierailija
19/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme sosiaalista ja seurustelevaa tytärtä, joille ollaan painotettu ehkäisyn tarpeellisuutta. Seurustelusuhteiden vaikavoituessa ollaan ostettu kortsut ja maksettu tyttöjen pillerit jne. Silti esikoisemme tuli raskaaksi 16-vuotiaana "vaikka vedettiin pois ennen kun laukes". Silloin harmitti, mutta nyt olen kuitenkin onnellinen ja ihanan 7-vuotiaan ekaluokkalaisen sekä hänen ihanan 4-vuotiaan pikkusiskonsa mummi.

Vierailija
20/24 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikani (silloin 8v) näytti keskisormea luokkakuvassa