Tyttäreni näkee aaveita
6-vuotias eskarilaiseni kertoi minulle joku päivä saunoessamme, että hän ei tiedä, miten voisi auttaa "Raijaa". Raija kun on niin sairas, juuri synnyttänyt ja kuoleman kielissä, tekee kuulemma pahaa katsoa, kun hän kärsii päivästä toiseen. Tyttöni kuvaili näkemäänsä hahmoa 20-vuotiaan isosiskonsa ikäiseksi, hoikaksi ja "oudon vanhaksi".
Asumme vanhassa, 1850-luvulta peräisin olevassa maalaistalossa, jossa on kyllä nähty yhtä sun toista; ovet ovat avautuneet itsestään, kellot pysähtyneet, on kuulunut omituista laulua...
Mieheni mielestä tyttö vain pelleilee, mutta minä olen aidosti huolissani. Sara on aina ollut ihan tavallinen tyttö; iloinen ja puuhakas, suosittu kavereiden keskuudessa. Käy uimakoulussa, rakastaa matikkaa ja on todella järjestelmällinen luonne eikä todellakaan mikään tarinoiden keksijä. Hän ei ole koskaan ollut luova eikä hänellä ole ikinä ollut mielikuvitusystäviäkään.
Miten minun tulisi toimia? Vastaavanlaisia kokemuksia?
Kiitos avusta.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:16"]Se näkee Raijan.
[/quote]
Niin, ja meidän talossamme ei minun tietääkseni raijoja asu.
t. aloittaja
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:27"]Hui! :-o Olisin kyllä paniikissa.
[/quote]
Niin, aika karmeaahan tämä on
Voisko pappi käydä siunaamassa teidän talon, ehkä henkiä ei näy enää sen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:30"]Voisko pappi käydä siunaamassa teidän talon, ehkä henkiä ei näy enää sen jälkeen.
[/quote]
Emme usko Jumalaan
Siinä talossa on asunut joskus Raija. Otapa selvää ketä siellä on vanhaan aikaan mahtanut asua. Asuimme itsekin sellaisessa talossa jossa oli outoa ja pappi oli aikoinaan jatkuvaste laukannut siunaamassa taloa muttei auttanut, kummittelut vaan jatkuivat.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:30"]Voisko pappi käydä siunaamassa teidän talon, ehkä henkiä ei näy enää sen jälkeen.
[/quote]
Emme usko Jumalaan
[/quote]
Mutta voitte te silti pyytää sen papin siunaamaan talon, eihän siinä Jumalaan tarvi uskoa vaikka pyytäis.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:30"]Voisko pappi käydä siunaamassa teidän talon, ehkä henkiä ei näy enää sen jälkeen.
[/quote]
Emme usko Jumalaan
[/quote]
Mut ehkä Raija uskoo
Älä jaksa ap. Tai ainahan voit keksiä paremman provon.
Haloo, kannattais varmaan raija siunata eikä taloa?#&¥
No okei jos ei tuo talon siunaaminen käy, niin vie se sun tyttös sitten psykiatrille. Ei oo varmaan hyväksi tuollainen huolehtiminen sille.
Kerropahan Raijalle, että te asutte talossa nyt ja kehoita häntä menemään valoon jos asia sinua häiritsee. Tai sitten vaan opettelette elämään vanhan asukkaan kanssa "yhteiselämää", tuskinpa hän teille pahaa tahtoo
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:38"]Älä jaksa ap. Tai ainahan voit keksiä paremman provon.
[/quote]
Joo, provoiluun tässä aikaa onkin!
Luulen, että papin kutsuminen voisi periaatteessa olla hyvä idea. Toisaalta en tiedä, kääntyäkö kirkon edustajan puoleen vaiko jonkun henkimanaajan yms. "nykynoidan". En tiedä näistä asioista paljoa. En kuulu kirkkoon, en ymmärrä yliluonnollisuuksia.
Huomenna vien Saran terapeutille.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:38"]Älä jaksa ap. Tai ainahan voit keksiä paremman provon.
[/quote]
Joo, provoiluun tässä aikaa onkin!
Luulen, että papin kutsuminen voisi periaatteessa olla hyvä idea. Toisaalta en tiedä, kääntyäkö kirkon edustajan puoleen vaiko jonkun henkimanaajan yms. "nykynoidan". En tiedä näistä asioista paljoa. En kuulu kirkkoon, en ymmärrä yliluonnollisuuksia.
Huomenna vien Saran terapeutille.
99% varmuudella provo. Kuinka moni tietää Suomessa tuolta ajalta olevia asuintaloja?
Käänny mielummin kirkon edustajan puoleen, eli sen papin puoleen.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 23:42"]99% varmuudella provo. Kuinka moni tietää Suomessa tuolta ajalta olevia asuintaloja?
[/quote]
Montakin tiedän
Se näkee Raijan.