Miten opettaa miespuoliset perheenjäsenet kusemaan siististi?
Joku pojista tai mies kusee lorottaa niin että koko alin rengas on aina ihan kusessa. Valehtelematta kahden päivän välein kuuraan molemmat vessat ja AINA sama homma. Kuitenkaan kyseessä ei enää mitään pikkupoikia vaan 15-48-vuotiaita janttereita.
Kommentit (119)
Sido viikkoraha vessan puhtaana pitämiseen. Toimii pojilla aika varmasti ja myös isällä, jos isä vie lasten viikkorahat sotkuisuudellaan. Ryhmäpaine auttaa.
Laita alakerran oveen lappu jossa lukee tyyliin ”Vain istuallaan asiointi, jos et osu niin siivoathan jälkesi”,
Tai kerro teinipojillesi että heillä ei ole enää oikeutta käyttöä alakerran vessaa koska se aina sotkussa. Jos alakerran vessa sotkussa miehesi jäljiltä niin opeta mies siivoamaan jälkensä.Ja sitten opeta kaikki miehet siivoamaan vessa. Laita vintin vessaan siivousvuorolista. Ja käske teinien siivota listan mukaan. Siis jos vintissä asuu vain teinejä niin he varmaan siivoavat itse huoneensa jne. Vuoroviikot sitten vessan siivoukselle. Alkuun käyt tarkistamassa että vessaa siivotaan ettei pinta aivan kauhean kuntoon.
Eli teinipojat käyttämään vain vintin vessaa kunnes ongelma ratkaistu. Jos alakerran vessaa käytät miehen kanssa ja edelleen huteja niin tiedät kenet opetat siivoamaan jälkensä.
Ongelma on tuo sana ”kuuraan”.
Lopeta kuuraaminen ja opeta pojat siivoamaan WC itse. Miehen luulisi jo osaavan.
Hiukan offtopic, mutta ällöttävää, kun naisten jäljiltä rengas jää alas ja pöntön kansi ylös. Melko varmasti myös pytty on silloin huuhdeltu kansi ylhäällä, joilloin aerosolit leviävät pöntöstä huoneilmaan.
Kun nainen kusee, alimman renkaan sisäpinta on aina ihan kusessa. Kun mies kusee, alimman renkaan päällisessä saattaa satunnaisesti olla yksittäisiä pisaroita. Kumpi on pahempi? Itse naisena pyyhin jokaisen kusemiskerran jälkeen sisärenkaan sisäpuolen.
Vierailija kirjoitti:
Kädellä pitäen.
Voi olla ap:lla kiire, kun pitää kaikki kusettaa, olettaen että noita miespuolisia on taloudessa kolme tai enemmän :D
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä
Herättipäs tämä aihe keskustelua. Ehkä se kertookin siitä, että en ole ihan yksin tämän asian kanssa. Ollaan miehen kanssa molemmat yliopiston suorittaneita ja pojat lukiossa + yläkoulussa ja asutaan hyvällä asuinalueella, joten tietämättömyydestä sotkuisuus ei ainakaan meidän perheessä kiinni. Mutta kiva että jaoitte hyviä näkökulmia, nousi paljon keskusteltavaa mieleen.
Korkeakaan koulutus ei takaa sivistystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä
Herättipäs tämä aihe keskustelua. Ehkä se kertookin siitä, että en ole ihan yksin tämän asian kanssa. Ollaan miehen kanssa molemmat yliopiston suorittaneita ja pojat lukiossa + yläkoulussa ja asutaan hyvällä asuinalueella, joten tietämättömyydestä sotkuisuus ei ainakaan meidän perheessä kiinni. Mutta kiva että jaoitte hyviä näkökulmia, nousi paljon keskusteltavaa mieleen.
Korkeakaan koulutus ei takaa sivistystä.
Mietin samaa..
Ongelma on siinä että naisten täytyy olla päälliköitä ja kyykyttää miesta.
Jos tätä asiaa ei olisi , keksitään jokin toinen esim kaukosäätimen paikka tai
kahvimukin pitäminen pöydällä tai roskien vienti tai mikä tahansa mistä saa nalkuttaa ja kirjoittaa tälläisiin sivustoihin.
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa maalia joka tarttuisi posliiniin? Maalaisin pytyn sisäseinille maalitauluja.
Ebayssä myynnissä jos jonkinmoista kusitätäysrompetta. On tämä ihan universaali ongelma:D
Jätä puolukkapäivinä omat terveiset pöntön rinkulaan, jos se kävisi vinkistä
Vierailija kirjoitti:
Jätä puolukkapäivinä omat terveiset pöntön rinkulaan, jos se kävisi vinkistä
Hah joo tee ap näin :D
Mä selvittäisin asian niin, että pojat käyttää toista vessaa ja mies toista. Sitten seuraat kumpaan vessaan tulee kusta renkaille. Tiedätpä ainakin ketä opettaa. Pojat pitää muutenkin opettaa siivoamaan sotkut, ettei ongelma siirry eteenpäin. Yläkertaan vessansiivouslista pojille ja alakertaan sinulle ja miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä istuvat vessassa. Yksinkertainen ratkaisu.
Miehesikin?
Joo, hän on neiti.
Meillä auttoi yksi vessanpesuvuoro miehelle. Se riitti avaamaan silmät sille mitä mä joudun heidän roiskuttelun vuoksi tekemään: pesemään pytyn sisältä ja ulkopuolelta ja hinkkaamaan koko pytyn ympäristön, seinät ja lattian. Sen yhden pesuvuoron jälkeen niin mies kuin poikammekin ovat pissanneet istuen ja näin jatketaan niin kauan kun minä olen siivousvuorossa.
Aika hämmentävä keskustelu tosiaan. En itse ole ikinä jakanut kotia sellaisten miesten kanssa, jotka eivät osaisi joko kusta siististi tai siivota jälkiään niin että vessa olisi siisti myös seuraavalle käyttäjälle. Tuntuu kummalta, että jollain voi olla kotona säännöllisesti ihan perussiisteyden kanssa ongelmia.
Kun joku yhteiskuntaluokkia ja heimotaustaa kyseli, niin isovanhempiani on niin Karjalasta, Hämeestä kuin Turusta. Isovanhempani olivat ihan duunariluokkaa kaikki, kansakoulutaustalla, mutta omat vanhempani yliopiston käyneitä ja samoin olen minä, sisarukseni ja ystäväpiirini kaikki korkeakoulutettuja.
Sellainen yhteinen piirre kuitenkin meillä on, että kellään meistä ei ole alkoholin kanssa ongelmia, emme juo humalahakuisesti. En esimerkiksi ole koskaan nähnyt isovanhempiani tai vanhempiani humalassa, vaan he ovat aina osanneet juoda kohtuudella - ainakin niin kauan kun minä olen ollut olemassa. Ystävien kanssa on joskus tullut nostettua maljaa, mutta ei koskaan örveltämiseen asti. (Joo, olemme tosi tylsiä :D)