Miten opettaa miespuoliset perheenjäsenet kusemaan siististi?
Joku pojista tai mies kusee lorottaa niin että koko alin rengas on aina ihan kusessa. Valehtelematta kahden päivän välein kuuraan molemmat vessat ja AINA sama homma. Kuitenkaan kyseessä ei enää mitään pikkupoikia vaan 15-48-vuotiaita janttereita.
Kommentit (119)
wessan oviin munalukot ja joo,sorsat niille ja opetelkoot kusemaan jossain,pidät kusisulkeisia niin kauan kuinnes onnistuu!
Ruualla ei saa kiristää MUTTA tää on niin tärkeä juttu,eli munalukko jääkaappiin ja pakastimeen,"tulen tarkastamaan vessan kun olet asioinut,jo ok,saat ruokaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi että toinen vessoistanne on tyttöjen ja toinen poikien. Siivousvuorot sitten sen mukaan.
Omat poikani ovat vasta 3-9-vuotiaita, ja olen opettanut että niin kauan pissataan istualtaan kuin ei osallistuta siivousvuoroihin.
Tämä ei oikein toimi kun vessat eri kerroksissa. Siivousvuorot oli kuitenkin hyvä pointti. Niitä pitää kokeilla
"Öö" Miten tuo wessojen eri kerroksissa liittyy niiden siivoamiseen?
Ei siivoamiseen vaan käyttämiseen. Ei voi vaatia että miesvieraat käyvät ylhäällä ja naiset alhaalla tai toisinpäin. Siivota voi toki kaikki vessat.
Ja kyllä minua nolottaa jos meillä on kotona likaista, olen kuitenkin aina ollut hygieniasta tarkka. Edes sekainen eteinen ei häiritse niin kuin nuo pöntöt. Ap
Lopeta muiden kusien siivoominen. Jos joutuvat itse siivoo, niin varmasti lopettaa sotkemisen.
Ällöttävää myös "kusirenkaan" jättäminen ylös. Eka-exän kanssa oli onneksi kissoja, jotka asioivat samassa veskissä ja kissojen vuoksi oppi laskemaan kannen alas :-) Mutta tämä nykyinen :-(
Vierailija kirjoitti:
Anna niille joululahjaksi sorsa tai käske tehdä vedetön pisuaari miesten vessaan.
Tuo on hyvä idea. Ap, ilmoita miesväelle että jos ei meno muutu niin saavat sorsan joululahjaksi. Eikä mitään muuta.
Seisaaltaan virtsaus on luonnollisempi naisillekin.
Itse osaan kusta oikein. Ei pidä tähdätä suoraan veteen, vaan viistosti polliinin sisäreunaa pitkin, niin välttää roiskumisen. Joskus roiskuu, mutta silloin voi pyyhkiä paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi että toinen vessoistanne on tyttöjen ja toinen poikien. Siivousvuorot sitten sen mukaan.
Omat poikani ovat vasta 3-9-vuotiaita, ja olen opettanut että niin kauan pissataan istualtaan kuin ei osallistuta siivousvuoroihin.
Tämä ei oikein toimi kun vessat eri kerroksissa. Siivousvuorot oli kuitenkin hyvä pointti. Niitä pitää kokeilla
"Öö" Miten tuo wessojen eri kerroksissa liittyy niiden siivoamiseen?
Ei siivoamiseen vaan käyttämiseen. Ei voi vaatia että miesvieraat käyvät ylhäällä ja naiset alhaalla tai toisinpäin. Siivota voi toki kaikki vessat.
Ja kyllä minua nolottaa jos meillä on kotona likaista, olen kuitenkin aina ollut hygieniasta tarkka. Edes sekainen eteinen ei häiritse niin kuin nuo pöntöt. Ap
Miksi ei voi vaatia?
Vierailija kirjoitti:
Hyi saakeli. Onneksi meillä mies osaa hoitaa hommat istuen (kuulemma rakkokin tyhjenee miehillä paremmin istuessa) ja vieraita ei käy.
Pytyn ohi kuseksijat lentäisivät kuin leppäkeihäs ovesta ulos. Nuoltuaan ensin pytyn ja vessan lattian. Piste.
Ei muuten tyhjene. Mitä enemmän painetta, sen hankalampi. Mistä tänne välillä eksyy noita ulosheittäjiä ja mahtailijoita? Meillä ei väkivaltaa käytä kukaan, sinä olisit kopissa rauhoittumassa seuraavan yön, jos alkaisit tarttumaan perheenjäseniä vaatteista.
Saako ketjun naisten miehet kertoa kuinka naisten kuuluu kusta?
Ai eikö? Onko mies silloin narsistialistajapsykopaattisika?
Vierailija kirjoitti:
Lopeta muiden kusien siivoominen. Jos joutuvat itse siivoo, niin varmasti lopettaa sotkemisen.
Jos ovat samanlaisia kuin mun poika niin olet pahasti väärässä. Sillä oma vessa joka on aina ihan kusessa ja paskassa. Ei kuulema nolota vaikka käy kavereitakin. Viikon välein pakotan sen pöntön kuuraamaan, muuten meillä ois ties mitä tauteja varmaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä SINÄ niitä vessoja siivoat?
Hyvä kysymys. Ehkä jäänyt vain tavaksi. Meillä myön käy paljon poikien kavereita kylässä joten noloa kos vessat ihan kusessa.
Eiköhän ne kusiset vessat ja nolostuminen kavereiden edessä toimisi hyvänä opetuksena siivouksen tärkeydestä.
Mutta turha kuvitellakaan, että niin kauan kuin nöyrästi siivoat heidän jälkensä, he oppisivat mitään muuta kuin että voivat rauhassa jatkaa samaan malliin, kyllä se äiti kuitenkin hoitaa kaiken kuntoon.
Usko pois, poikasi kiittävät sinua myöhemmin, jos opetat heille vähän tapoja. Sujuu heilläkin aikuisena sitten helpommin oman kodin ylläpito, kun on edes alkeet kunnossa. Elleivät sitten löydä kumppaniksi sinun kaltaistasi nöyrää palvelijaa (joka kuitenkin 10 vuoden kuluttua päätyy harmittelemaan tänne, miksei poikaystävä osaa pissata siististi tai siivota jälkiään ja kuinka hänen täytyy pitää paikat kunnossa).
Kierre jatkuu kunnes joku katkaisee sen. Se voisit olla hyvin sinä ja tässä ja nyt.
Pöntöt saisi kyllä olla sijoitettu korkeammalle vaikka sellaiselle korokkeelle, johon olisi helppo kavuta, mutta toisaalta seisaaltaa ei tarvitsisi luottaa suihkun tasaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävää myös "kusirenkaan" jättäminen ylös. Eka-exän kanssa oli onneksi kissoja, jotka asioivat samassa veskissä ja kissojen vuoksi oppi laskemaan kannen alas :-) Mutta tämä nykyinen :-(
Meillä sama riidanaihe miehen kanssa. On se helkutti kun ei voi kantta laittaa kiinni..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä istuvat vessassa. Yksinkertainen ratkaisu.
Miehesikin?
Miesten varsinkin pitää istua jos haluaa vessan pysyvän siistinä.
Vierailija kirjoitti:
Olen oppinut että miehellä ei ole mitään asiaa vessaan ja naista ei saa edes puhutella hänen ollessaan siellä. Toimituksella ei ole väliä, on se sitten täysistunto tai yksittäisen kulmakarvan nyppääminen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulle saa sanella paremman virtsaamistavan, jos en omalla tyylilläni pönttöön osu.
-nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä SINÄ niitä vessoja siivoat?
Hyvä kysymys. Ehkä jäänyt vain tavaksi. Meillä myön käy paljon poikien kavereita kylässä joten noloa kos vessat ihan kusessa.
Eiköhän ne kusiset vessat ja nolostuminen kavereiden edessä toimisi hyvänä opetuksena siivouksen tärkeydestä.
Mutta turha kuvitellakaan, että niin kauan kuin nöyrästi siivoat heidän jälkensä, he oppisivat mitään muuta kuin että voivat rauhassa jatkaa samaan malliin, kyllä se äiti kuitenkin hoitaa kaiken kuntoon.
Usko pois, poikasi kiittävät sinua myöhemmin, jos opetat heille vähän tapoja. Sujuu heilläkin aikuisena sitten helpommin oman kodin ylläpito, kun on edes alkeet kunnossa. Elleivät sitten löydä kumppaniksi sinun kaltaistasi nöyrää palvelijaa (joka kuitenkin 10 vuoden kuluttua päätyy harmittelemaan tänne, miksei poikaystävä osaa pissata siististi tai siivota jälkiään ja kuinka hänen täytyy pitää paikat kunnossa).
Kierre jatkuu kunnes joku katkaisee sen. Se voisit olla hyvin sinä ja tässä ja nyt.
Nyt oli hyvä perustelu. Kiitos. Ehkä se on tämä herättely jota tarvitsen. En halua tehdä pojilleni kyllä karhunpalvelustakaan. Ehkä on vaan itse pakko yrittää kestää se nolous kun joku kutsuu kaverin kylään ja tiedän että pönttö on kusessa..
Ja kun joku kysyi miksi ei voi pyytää miehiä ja naisia käyttämään eri vessaa: ne on eri kerroksissa. Meidän makkari on alhaalla ja kaikkien kolmen pojan ylhäällä. Jos sovittaisiin, että miehet käy ylhäällä ja naiset alhaalla, niin mies joutuisi yöllä menemään ylös kuselle ja minun huonosti liikkuva isäkin yläkertaan? Tai vanhimman pojan tyttöystävä yöllä alakertaan? Ei meillä onnistu, mutta varmasti jollekin hyvä idea :)
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä meidän perheen jäsenet osaavat käydä vessassa, niin ettei roiskeita ole ympäriinsä. Ei edes WC pytyssä tai sen renkaissa.
Kun ne jantterit muutaman kerran putsaavat kusijälkensä, ehkä tapahtuu ahaa-elämys: jos kusaisen siististi, ei tarvi luututa.