Onko sinulla pokkaa käydä pk-seudulla vielä ryhmäliikuntatunnilla
jos yksityinen toimija niitä suosituksesta huolimatta edelleen tarjoaa?
Miten ajattelet yrityksestä, joka näin toimii nyt?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä vastauksia. Joku jopa sanoo käyvänsä enemmän nyt kun muut harrastukset suljetaan.
Kysymys teille: mitä ajattelette, että näillä rajoituksilla tavoitellaan? Koetteko, että omilla toimillanne edesautatte asiaa? Ja ennen kaikkea: jos tartuntamäärät eivät laske pk-seudulla näiden nyt alkavien toimien takia, johtaako se teidän mielestänne rajoitusten loppumiseen vai niiden kiristämiseen entisestään?
Ja ei, en ole hysteerinen läski, joka istuu kotona pelkäämässä tartuntaa ja käyttää tilannetta hyväkseen selitelläkseen omaa liikkumattomuuttaan. Minulle on ihan sama saanko tartunnan vai en. Haluan vain näiden rajoitusten toimivan tehokkaasti niin, ettei niitä loputtomiin jouduta jatkamaan ja koko uhkailtaisi uusilla kieltomerkeillä milloin minkäkin asian suhteen. Jos nyt lähtisin heilumaan entistä vilkkaammin niihin paikkoihin, joita ei vain pystytä sulkemaan, olisin todellakin osa ongelmaa, en ratkaisua. Enkä nyt edes puhu tartuntamääristä.
Juuri tämä. En ymmärrä miksei silloin marraskuun alussa kun Korona-ryhtiliikkeestä puhuttiin, toimittu. Minusta tämä tilanne on tosi kuormittava, ikävää koko ajan velloa epätietoisuuden tilassa ilman että voi suunnitella yhtään mitään. Haluaisin hoitaa tämän nyt "maaliin". Todennäköisesti ihan kaikki kärsivät enemmän mitä pidempään tilanne kestää. Luulisi että parin viikon tiukka linja olisi helpompi kestää kuin ns. löyhässä hirressä jatkuvasti roikkuminen.
Ja ei, en ole käynyt enää pariin viikkoon puntilla, en mennyt Black Friday -aleihin ja vältän nyt riskipaikkoja muutenkin. Ihan vaikka siksi että haluaisin että terveydenhuollon ihmisilläkin olisi joululoma.
Kyllä on ja käynkin. Olen elänyt normaalia elämää kokoajan enkä aio lukittautua kotiin flunssan takia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä vastauksia. Joku jopa sanoo käyvänsä enemmän nyt kun muut harrastukset suljetaan.
Kysymys teille: mitä ajattelette, että näillä rajoituksilla tavoitellaan? Koetteko, että omilla toimillanne edesautatte asiaa? Ja ennen kaikkea: jos tartuntamäärät eivät laske pk-seudulla näiden nyt alkavien toimien takia, johtaako se teidän mielestänne rajoitusten loppumiseen vai niiden kiristämiseen entisestään?
Ja ei, en ole hysteerinen läski, joka istuu kotona pelkäämässä tartuntaa ja käyttää tilannetta hyväkseen selitelläkseen omaa liikkumattomuuttaan. Minulle on ihan sama saanko tartunnan vai en. Haluan vain näiden rajoitusten toimivan tehokkaasti niin, ettei niitä loputtomiin jouduta jatkamaan ja koko uhkailtaisi uusilla kieltomerkeillä milloin minkäkin asian suhteen. Jos nyt lähtisin heilumaan entistä vilkkaammin niihin paikkoihin, joita ei vain pystytä sulkemaan, olisin todellakin osa ongelmaa, en ratkaisua. Enkä nyt edes puhu tartuntamääristä.
Rajoitusten tavoite on antaa kansalaisten ymmärtää, että asialle tehdään jotain. Jokainen normaalijärkinen tajuaa, että liikuntaharrastusten lopettaminen kolmeksi viikoksi ei saa tartuntalukuja kääntymään laskuun. Kauppakeskukset ovat auki (vieläpä vuoden paras sesonki menossa), ravintolat ovat auki, ihmiset käyvät normaalisti töissä, peruskoulut ovat edelleen lähiopetuksessa jne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ja käynkin. Olen elänyt normaalia elämää kokoajan enkä aio lukittautua kotiin flunssan takia.
Tässä taas yksi pösilö. Luulen, että on lopulta ihan sama, mitä sinä tai minä koronasta ja sen vaarallisuudesta ajattelemme. Mutta sinun normaalin elämäsi jatkaminen ei varmaan varsinaisesti edesauta sitä, etteikö rajoitteita pk-seutua koskien tulisi lisää ja lisää ja lisää. Sitäkö te oikeasti haluatte?
Niin kauan kuin ostoskeskuksissa jonotetaan tarjousroinaa ja joukkoliikenne tursuaa maskittomia, minä voin käydä jumpassa. Ei kiinnosta kantaa vastuuta yksin. Ei tarvitse mennä kuin lähikauppaan, niin siellä könyää vastaan maskittomia riskiryhmäläisiä (vanhuksia ja liikalihavia), joten olen todennut ettei kaikkia vain voi auttaa.
Olen tehnyt maaliskuusta asti etätöitä, etäopiskellut ja keväällä pitänyt siinä sivussa puolitoista kuukautta etäeskaria, vältellyt vanhempien sukulaisten tapaamista, perunut lomamatkani ja suurin piirtein kaikki käymiseni missään. Kuntosali on ainoa henkireikäni.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä että aikuisten liikuntajutut peruuntui. Lasten liikuntaan tulisi panostaa ja kokonaan säppiin laittamisen sijaan pohtia ulkona järjestettäviä tilaisuuksia tietokoneenruudun tuijottelun sijaan.
Kai sinä omille lapsille järjestät ihan itse?
Pieni lenkkiporukka, päivästä riippuen juosten tai kävellen tai vähän molempia. JAtketaan entiseen malliin.
Multa vietiin ainoa henkireikä joukkueurheilu. Samoin se viedään molemmilta teineiltä. Harmittaa suuresti tämä rajaus.
Mietin oikeasti ostanko salikortin seuraavaksi. Ollaan koko perhe jouduttu uhraamaan koronan vuoksi kaikkien liikuntaharrastus ja kun näitä lukee se ei tunnu reilulta. 0 tartuntaa meistä kenenkään joukkueessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajoitusten tavoite on antaa kansalaisten ymmärtää, että asialle tehdään jotain. Jokainen normaalijärkinen tajuaa, että liikuntaharrastusten lopettaminen kolmeksi viikoksi ei saa tartuntalukuja kääntymään laskuun. Kauppakeskukset ovat auki (vieläpä vuoden paras sesonki menossa), ravintolat ovat auki, ihmiset käyvät normaalisti töissä, peruskoulut ovat edelleen lähiopetuksessa jne.
Kun sillä ei ole mitään väliä miten tehokkaaksi sinä tämän koet. Ne joiden mielipiteellä on merkitystä katsovat vain ja ainoastaan tartuntakäyrää. Jos se ei ole laskusuuntainen, kiristetään lisää. Haluatko oikeasti, että meillä on vielä ulkonaliikkumiskielto ja kaikki muut paitsi ruokakaupat ja apteekit auki? Vai miksi tässä nyt pitää saivarrella ja änkyröidä näin jumalattomasti?
Itse ajattelen tämän nyt vähän niin, että koska olen asiakaspalvelutöissä, niin ei ole järkeä mennä ryhmäliikuntatunneille. Jos idea on vähentää kontaktien määrää, niin tuskin sitä edesauttaa se, että tapaan ensin töissä päivän aikana mahdollisesti satoja ihmisiä. Sitten menen jumppaan, jossa on 20-30 satunnaista osallistujaa. Seuraavana päivänä tapaan töissä taas uudet 100-200 ihmistä, illalla jumppaan, jossa muista jumppaajista ehkä 70% on eri osallistujia kuin edellisenä päivänä.
Tilanne olisi ehkä eri, jos tekisin etä- tai edes toimistotöitä ja harrastaisin saman kiinteän porukan kanssa.
Mielummin vaikka ulkonaliikkumiskielto kuin tämä kaksinaismoralistinen lähestyminen, missä baarit ym. saa olla auki mutta jossa samalla "vahvasti suositellaan" eristäytymään omaan kotiin. Osa porukasta pyyhkii suosituksilla takalistonsa, joten korona leviää samalla kun kuuliaisempi kansanosa luopuu kaikesta itselleen tärkeästä. Kannatan parin viikon all-in tyyppistä täyskaranteenia koko kansalle. Parempi kertarytinä kuin ainainen kitinä.
Aivan erityisesti turhauttaa olla etätöissä, teinit etäkoulussa, harrastukset tauolla kun samalla riskiryhmäläiset viipottaa alennusmyynneissä ilman maskeja. Prkle, ei me nuoret ja terveet itsemme vuoksi elämää rajoiteta, vaan teidän takianne, mutta teitä ei tunnu lainkaan kiinnostavan. Kuolkaa mun puolesta, mutta älkää menkö teho-osastoja tukkimaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sillä ei ole mitään väliä miten tehokkaaksi sinä tämän koet. Ne joiden mielipiteellä on merkitystä katsovat vain ja ainoastaan tartuntakäyrää. Jos se ei ole laskusuuntainen, kiristetään lisää. Haluatko oikeasti, että meillä on vielä ulkonaliikkumiskielto ja kaikki muut paitsi ruokakaupat ja apteekit auki? Vai miksi tässä nyt pitää saivarrella ja änkyröidä näin jumalattomasti?
Tuskin olen ainoa, joka ei usko 3 viikon liikuntaharrastustauon muuttavan tartutakäyrää yhtään miksikään. Jos vielä katsoo pääkaupunkiseudulla alueita, joissa tartunnat eniten lisääntyvät, ne tuskin ovat alueita, joissa eniten harrastetaan ryhmäliikuntaa. Kyllä tartunnat tulevat ihan muualta kuin ryhmäliikunnasta.
Kyllä jatkan käymistä. Osallistujamäärä rajattu 9+ohjaaja. Maksan jäsenmaksua 65€/kk, jotain vastinetta rahalle haluan. Muuten olen pääasiassa kotona. Ja kuten joku aikaisemminkin totesi, milloin vaan kun kauppaan menee, lihavia vanhoja miehiä siellä rehvakkaasti kulkee ilman maskeja ja käsiä desifioimatta. Heitä sitten pitäisi tässä suojella.
Vain todelliset bimbot käy yleensäkin joillain ryhmäliikuntatunneilla 😂