Pesettekö aina pissalla käynnin jälkeen alapään?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 16:46"]
Joo ja televisiota katsottuani käyn suihkussa jne..
älytöntä...tiesittekö että suurimmassa osassa shamppoita ja voiteita on ureaa=virtsaa.
[/quote]
Näin hoitoalalla ollessa täytyy täsmentää, että urea ei ole virtsaa vaan elimistön lopputuote, joka poistuu virtsan kautta elimistöstä..
Onko tosiaan naisia, jotka pesevät alapäänsä AINA pelkällä vedellä? Pestäänhän hiukset ja muukin vartalo ainakin useamman kerran viikossa shampoolla tai pesunesteellä. Saippua tosin kuivattaa ihoa, siitä olen samaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 15:47"]
Usein. Pissi ei mene suoraan kuten miehillä ja soljuu joskus pitkin pebaa :(
[/quote]
Nyt ymmärrän miksi tyttöystäväni pikkuhousut ovat päivän käytön jälkeen keltaisena kusesta. Ei muuten mutta välllä kun täytän pyykkikonetta oikein pahaa tekee.
Mä en edes ole takapilluinen, mutta mulla pissa tulee aina silleen sumuttimesta, että sitä on reisiä ja pakaroita myöten joka paikassa. Pesen siis kotona ollessani jokaisen pissan jälkeen vedellä koko alaosaston, ja lisäksi aamuin illoin, ja seksin jälkeen (seksiä ennen käyn aina pissalla ja silloin pesen tietysti myös). Kakan jälkeen pesen saippualla myös pilluosaston.
Mulla ei ole ikinä ollut mitään hiiva- tai limakalvo-ongelmia, joten aion jatkaa tällätavalla vastaisuudessakin. Tuntuisi kamalalta kulkea ympäriinsä niin, että tietää että on pissannut pitkin pakaroita ja reisiä ja vain pyyhkinyt paperilla.
Kyllä kannattaa huuhdella edes kerran pillu pisun jälkeen päivässä ettei se kusen haju muutu hiostavassa toosassa kalamaiseksi. Sekin ihmetyttää jos ei huuhtase kakan jälkeen perseenväliä, alkaa persehiki päivän mittaan sekoittua sen kakan hajun kanssa ja siinäpä sitä sitten ollaankin. Namnam
Pesemään aina kotona pelkällä vedellä, joka kerta vessassa käydessäni. Julkisissa paikoissa en, koska iljettää käyttää samaa bideesuihkua tuntemattomien kanssa. Ei ole koskaan ollu hiivaa tms. Eikä ole kuivunut, kun käyttää pelkkää lämmintä vettä. Saippuaa en käytä koskaan limakalvoilla, mutta ympäröivälle iholle kyllä. En osaisi olla pesemättä, olisi likainen olo, kun on tottunut.
Ihanaa kun Suomessa on noita bideesuihkuja, täällä maailmalla ei todellakaan tulisi mieleen mennä vääntämään sähkösuihkua päälle, hilautua koppiin, pestä pimpsaa ja sitten kuivata koko alaruumista vain jonkun hikisen pienen pissauskerran jälkeen :D.
En yleensä mutta joskus jos just esim. Valuu sinne tänne. Oon kans takapillunen. Kakan jälkeen pesen ainakin kotona, ettei HAISE.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 17:03"]Onko tosiaan naisia, jotka pesevät alapäänsä AINA pelkällä vedellä? Pestäänhän hiukset ja muukin vartalo ainakin useamman kerran viikossa shampoolla tai pesunesteellä. Saippua tosin kuivattaa ihoa, siitä olen samaa mieltä.
[/quote]
Hiukset ja muu vartalo on eri asia kun pillu. Emätin puhdistaa itse itseään.. Vähän niinkuin silmä u know. Ethän sä silmiäskää saippualla pese (paitsi nyt meikit). Limakalvot kuivuu saippualla pesusta. Ainoo poikkeus on intiimialueille tarkotetut pesuaineet mutta pillu ei tarvitse niitä vaan pelkkä vesi riittää. Aina.
Mä en ihan tosi ymmärrä näitä vessassakäynnin jälkeen pesijöitä. Kyllä vessanpaperilla nyt kuset saa pyyhittyä. Ei mun pillu haise ikinä vaikka pesen sen vaan suihkussa joka toinen päivä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 17:48"]
Ihanaa kun Suomessa on noita bideesuihkuja, täällä maailmalla ei todellakaan tulisi mieleen mennä vääntämään sähkösuihkua päälle, hilautua koppiin, pestä pimpsaa ja sitten kuivata koko alaruumista vain jonkun hikisen pienen pissauskerran jälkeen :D.
[/quote]
Minäkin asun "maailmalla" eli Tansaniassa, ja ihan hyvin onnistuu perseen ja pillun peseminen täälläkin. Vessassa on yleensä (ehkä teilläkin?) lavuaari, jossa on hana. Kanasta voi ottaa kannuun vettä ja kaataa ihan siinä pöntöllä istuessa sinne alapäähän ja pestä ihan samanlailla kun pideesuihkullakin.
Yleisissä vessoissa on yleensä reikä lattiassa eikä ole lavuaaria, mutta niissäkin on nurkassa ämpäri, jossa on vettä ja kannu, joiden avulla voi itsensä pestä jos haluaa. (itse en yleisissä vessoissa kyllä pese, ja vältän niihin menemistä muutenkin, niissä on niin hirvesti isoja hämähäkkejä, kärpäsiä, rottia jne. Joskus kun on pakkotilanne niin menen ja pesen sillon itseni savetilla tai jollain vauvanpeppupyyhkeillä)
Mun pilu haisee liikaa, jos en välillä pese intiimipesuaineella. Ei ole kuivattanut eikä ärryttänyt. Olen märkää sorttia. Ehkä hiekkapilluihin päätee eri ohjeet.
Niin ja 34 haisee, jos en vedellä pese pari kertaa päivässä.
Kyllä kai normaali ihminen itse tietää ja tuntee, milloin pitää pestä. Liika peseminen on paitsi turhaa myös vahingollista. Itse huuhtaisen nopeasti viileällä vedellä, en edes ihan päivittäin, paitsi kuukautisten aikaan pari kertaa päivässä. Ja kunnossa on pysynyt.