Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Uusimaa menee jouluksi kiinni, pakkaan häikäilettömästi kamani ennen sitä ja lähden pois.

Vierailija
27.11.2020 |

Asun Helsingissä, kyllä. Olen kotoisin maaseudulta, mutta muutin tänne töiden perässä sillä alani töitä ei kotiseudullani ole. En ole viettänyt yhtäkään joulua kämpilläni täällä Helsingissä enkä aio edes tänä vuonna. Syyni on osittain omaa mukavuudenhaluani, mutta suurin syy on äitini. Minulta tulee itku jo pelkästä ajatuksesta, että äitiparkani, joka asuu yksin joutuisi viettämään joulunsa yksinään pienessä mummonmökissään korvessa. En vain kestä ajatusta. Hän viimeksi eilen soitti ja kyseli joulusuunnitelmistani ja lupasin hänelle, että matkustan jouluksi luokseen. Tätä ennen olen suunnitellut ottavani karanteenin ja matkaan lähden omalla autollani.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt vaan on siellä stadissa pysyteltävä kun sinne on kerran nokka pystyssä lähtenyt. 

Vierailija
22/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää kirjoitti:

Ei kyllä nykypäivänä voi muutakun ihmetellä nykyistä " minä minä vtut muista" asennetta.

Itse olet vapaaehtoisesti muuttanut pääkaupunkiin, missä on varmasti hyvät puolensa, mutta nyt tällä hetkellä myös ne huonot puolensa.

Käyt varmaan jollain isolla sallila myös kyykkäämässä, koska " minä haluan".

Ja tietenkin pakkohan se on päästä talvilomalle etelään koska " en kestä, ihan oikeesti yhyy".

Tälläkin viikolla uunot rynnii urakalla hakemaan "edullisia" telkkuja powerista, koska " minä haluan"...

Toivon että viet taudin mukanasi mökkiin, ja nukutte pois pyhien aikaan.

Sellainen raivoviesti sieltä sitten. Tui tui tuttisuu, haluatko tissimaitoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaisen asenteen takia korona leviää, eikä tulla saamaan pitkään aikaan hallintaan. Mutta kun mulla on oikeus!

Vierailija
24/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä jyväjemmareilla olisi vain helpompaa, jos ette ylipäätään muuttaisi Helsinkiin niin ei tarvitsisi tällaisia stressata.

Kuka siellä sitten kaikki työt tekisi kun te tykkäätte vaan downshiftata ja pössytellä?

Vierailija
25/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tuli meille jo että ei joudu viettää joulua yksin jos uusimaa eristetään.

Vierailija
26/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eihän nämä säännöt mua koske, teen just kun haluan!"

Tommosille sakkoa saatana!

Meillä on mennä duunipaikka nurin moisen itsekkyyden takia, kun eräs lehmä tuli töihin levittämään tautiaan. Koko henkilökunta altistui ja ollaan nyt karanteenissa. Asiakkaista nyt puhumattakaan.

Vierailija
27/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peku kirjoitti:

Anoppi tuli meille jo että ei joudu viettää joulua yksin jos uusimaa eristetään.

Voisko AP ottaa tästä kopin?

Kärrää äitisi kaupunkiin nyt.

Vierailija
28/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää kirjoitti:

Ei kyllä nykypäivänä voi muutakun ihmetellä nykyistä " minä minä vtut muista" asennetta.

Itse olet vapaaehtoisesti muuttanut pääkaupunkiin, missä on varmasti hyvät puolensa, mutta nyt tällä hetkellä myös ne huonot puolensa.

Käyt varmaan jollain isolla sallila myös kyykkäämässä, koska " minä haluan".

Ja tietenkin pakkohan se on päästä talvilomalle etelään koska " en kestä, ihan oikeesti yhyy".

Tälläkin viikolla uunot rynnii urakalla hakemaan "edullisia" telkkuja powerista, koska " minä haluan"...

Toivon että viet taudin mukanasi mökkiin, ja nukutte pois pyhien aikaan.

Ap hyvin kertoi, että joutui muuttamaan kotipaikkakunnaltaan pois, koska siellä EI ole töitä ja töitä löysi Helsingistä. Moni ei todellakaan muuta Helsinkiin vapaaehtoisesti vaan siksi, ettei ole vaihtoehtoja. Olet joko todella pihalla tai sitten sun luetunymmärtämisessä on pahasti jotain vialla. Lisäksi olet todella lapsellinen. Kasva aikuiseksi kakara. 

Tässä maassa (maailmassa) on muitakin kaupunkeja kuin Helsinki. Ihan varmasti löytyy vastaava duuni jostain lähialueen kaupungista.

Helsinkiin ei todellakaan ole pakko mennä. Se on valinta.

Vierailija
29/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 % Snadin asukkaista on jyväjemmareita. Loput 20 % ma muja ja ma tuja.

Vierailija
30/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peku kirjoitti:

Anoppi tuli Uudeltamaalta meille.

Vierailija
31/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mennä duunipaikka nurin moisen itsekkyyden takia, kun eräs lehmä tuli töihin levittämään tautiaan. Koko henkilökunta altistui ja ollaan nyt karanteenissa. Asiakkaista nyt puhumattakaan.

Ähy ähy

Vierailija
32/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peku kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peku kirjoitti:

Anoppi tuli Uudeltamaalta meille.

Ja silti idea toimii toisinkin päin. :)

Vierailija
33/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ähy ähy

Niin, eihän elämäntapatyötön tämmöisiä asioita voi mitenkään ymmärtää.

Vierailija
34/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 % Snadin asukkaista on jyväjemmareita. Loput 20 % ma muja ja ma tuja.

Näinkö on?

Pitääkin tehdä sukututkimusta tiheemmällä kammalla.

Vierailija
35/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa koronaan, ihailen ap, että olet valmis vietyämään joulun äitisi kanssa. Etkä itseksi tai omalla porukallasi omissa oloissasi.

Hyvää Joulua🌲

Vierailija
36/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, jos kerta on kaikki muut päivät himassaan itsekseen niin miksi joulu on niin erityinen sitten?

Jank jank

Onneksi ei tarvi olla sun sukulainen/tuttava/ystävä

Mistäs tiedät?

Vierailija
37/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/02179ec4-e87e-44d1-8111-ea764e28…

Helsinkiläiset seiska julkut käy vähän lapissa 😷

Vierailija
38/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaisen asenteen takia korona leviää, eikä tulla saamaan pitkään aikaan hallintaan. Mutta kun mulla on oikeus!

On oikeus silloin kun se ei ole kielletty.

Nämä suositukset ja kaikenlaiset välttelyt on ihan yhtä tyhjän kanssa. Joko koko Suomi kokonaan kiinni tai sitten ei mitään.

Korona olisi saatu kuriin jo keväällä jos olisi kaikki laitettu kuukaudeksi kokonaan kiinni eikä olisi tehty mitään poikkeuksia mihinkään.

Nyt se on jo ihan sama.

Vierailija
39/39 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä jyväjemmareilla olisi vain helpompaa, jos ette ylipäätään muuttaisi Helsinkiin niin ei tarvitsisi tällaisia stressata.

Kuka siellä sitten kaikki työt tekisi kun te tykkäätte vaan downshiftata ja pössytellä?

Siellähän on joutilaana niitä uusiosuomalaisia tuotuna työvoimapulaa paikkaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan