Ihanaakin ihanempi anoppi<3
Anoppi ehdotti vuoden vaihteessa että pitäisi mielellään lapsia joka toinen lauantai jos haluamme.. Nyt tätä on kokeiltu ja hyvin on mennyt.
on ollut ihanaa päästä miehen kanssa elokuviin, saunaan syömään jne. Ihan kahdestaan ja kiva suunnitella aina mitä seuraavaksi tehdään:)
myös ovat innoissaan kun näkevät mummua ja pappaa sekä serkkuja:)
Joka ainoa kerta menevät mummolaan hymyssä suin ja pitävät mummua todella tärkeänä ihmisenä elämässään.
anoppi ei halua mitään palkaksi tästä koska sanoo yhteisen ajan olevan tarpeeksi iso kiitos. Itse lupasin sitten kerran kuussa siivota anopille ja tarvittaessa pestä matot ja ikkunat.
pari ystävää on maininnut ilkeään sävyyn että taas se tunkee lapsensa mummulaan mutta olen tulkinnut tämän kateudeksi. Mitä mieltä te olette?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 16:25"][quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 15:42"]
Itse en kehtaisi viedä lapsia hoitoon noin usein (samalle ihmiselle). Ajattelisin, että mummo kuitenkin rasittuu, eikä kehtaa kieltäytyä. Ehkä max kerran kuussa veisin, jos tosiaan itse pyytäisi.
Itse en myöskään koe, että tarvitsisin miehen kanssa lapsivapaata aikaa joka toinen viikonloppu. Ollaan haluttu perustaa perhe ihan tietoisesti, olisi ihan joku uusioperheolo noin säännöllisen järjestelyn kanssa.
Ja ei, en ole kateellinen. Meilläkin on sukulaisia, jotka ottavat lapsia luokseen.
[/quote]
Jospa tuo kateus (kyllä, uskon, että se kuitenkin on sitä) tulee siitä, ettet viihdy miehesi kanssa kahdestaan. Ei ehkä ole puhuttavaa ilman, että lapset ovat vaatimassa huomiota. Enkä ole ap.... Kuulosti tuo uusioperheviittaus ja se "tietoinen perheenperustaminen" niin happamalta :(
[/quote]
Niin, eihän av:lla toki voi olla eri mieltä olematta kateellinen. Mutta ikävä tuottaa pettymys, meillä on parisuhdeaikaa ihan säännöllisesti tässä arjessa. Lisäksi käymme välillä kaupunkilomilla, keikoilla, leffassa, syömässä jne. kahdestaan. Mutta kuten sanottu, en ilkeäisi hoidattaa lapsiani joka toinen viikonloppu samalla ihmisellä. Enkä lastenkaan kannalta viitsisi laittaa heitä pois kotoa tuolla tavoin säännöllisesti: "Nyt teillä on mummola-viikonloppu ja me ollaan iskän kanssa kahdestaan täällä kotona".
[/quote] " ilkeäisi hoidattaa".. Apua millaset isovanhemmat ovat, jos teistä tuntuu siltä, omien lastenlapsien kanssa oleskelu olisi jotenkin kamala/vaivalloista!