Ylihyvä kuulo.
Kokemuksia? Kuulen ihmisten heikotkin kuiskaukset hirveän hyvin. Isäni valitti aikoinaan ettei mikään asia pysynyt salassa koska pystyin ison kodin toiselta puolelta kuulemaan todella hyvin hiljaisenkin keskustelun. Onko tässä nyt kysymys geeneistä vai siitä että olin erikoisissa olosuhteissa koko ajan ennen sýntymääni. Epäilen tämän vaikuttaneen älykkyyteeni.
Kommentit (3)
Ei kun tää on ihan totta. Suurimman osan raskautta jonka tulos olen siis minä, äitini vietti sairaalassa. Siis ihan tavallisella naistenosastolla. Tiedä sitten miksi en pidä sairaaloista mutta jotenkin tuntuu että se ja ne kuukaudet siellä ovat vaikuttaneet merkittävästi persoonaani.
Äidin raskaudet eivät olleet onnistuakseen ja lääkärit päätti että äiti saa maata sairaalassa jotta vauva pysyy kohdussa turvassa. En tiedä onko nykyään samanlaista mutta tuolloin oli. Olen siis ainakin ollut aika älykkäiden ihmisten seurassa sen raskauden ajan.
Minulla sama juttu, lapsena ja nuorena lääkäritkin ihmetteli, nyt aikuisena kehittynyt valitettavasti paikoin ääniyliherkkyyden suuntaan ja kerrostalossa asuminen tai joukkoliikenteen käyttö ongelmallista, kun kuulen liikaa kanssaihmisten ääniä. Olen käsittänyt, että jotenkin segmentoin puheääntä poikkeuksellisen hyvin, ts. erotan sanat silloinkin, kun muut kuulevat vain puuroa. Jos tykkäisin salakuunnella, hyvä, mutta kun en tykkää. Korvatulpilla mennään.