Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitähän eroa on lääkkeillä Xanor ja Opamox?

Vierailija
04.04.2014 |

Lääkitystäni vaihdettiin. Ja nyt pohdin mitä eroa käytössä noilla on? Xanor  oli 0,25mg 1 tabletti vrk. Tarvittaessa.

Ja nyt määrätty Opamox 15mg 1-2 tablettia 1-2 kertaa vrk. Tarvittaessa.

Eli lähinnä mitä eroa on  1x 0,25mg  Xanor tai 1x 15 mg Opamox?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on masennus- ja toinen ahdistuslääke. Ja tosiaan Xanoria, joka on masnenuslääke, täytyy käyttää jatkuvasti että se tehoaa, kun taas Opamox on bentso jota otetaan kun tarvitsee, auttaa nopeasti pahaan oloon. Viimeksimainittu on usein parempi, jos ei tarvitse kovin usein ottaa.

Vierailija
2/12 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 12:13"]

Toinen on masennus- ja toinen ahdistuslääke. Ja tosiaan Xanoria, joka on masnenuslääke, täytyy käyttää jatkuvasti että se tehoaa, kun taas Opamox on bentso jota otetaan kun tarvitsee, auttaa nopeasti pahaan oloon. Viimeksimainittu on usein parempi, jos ei tarvitse kovin usein ottaa.

[/quote]

Molemmat lääkkeet on määrätty mulle samasta syystä.  Rauhoittaakseen ahdistusta, jännitystä.

Nyt vain lääke vaihtui, Ja tosiaan käyttö ollut satunaista. Ehkä noin 12 päivää vuodessa.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 12:13"]Toinen on masennus- ja toinen ahdistuslääke. Ja tosiaan Xanoria, joka on masnenuslääke, täytyy käyttää jatkuvasti että se tehoaa, kun taas Opamox on bentso jota otetaan kun tarvitsee, auttaa nopeasti pahaan oloon. Viimeksimainittu on usein parempi, jos ei tarvitse kovin usein ottaa.

[/quote]

Idiootti, xanor on myös bentso. Ei mikään masennuslääke! Opamox miedompi bentso ja xanor vahvempi.

Mikäs ap:lla on diagnoosi?

Vierailija
4/12 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 12:13"]Toinen on masennus- ja toinen ahdistuslääke. Ja tosiaan Xanoria, joka on masnenuslääke, täytyy käyttää jatkuvasti että se tehoaa, kun taas Opamox on bentso jota otetaan kun tarvitsee, auttaa nopeasti pahaan oloon. Viimeksimainittu on usein parempi, jos ei tarvitse kovin usein ottaa.

[/quote]

Idiootti, xanor on myös bentso. Ei mikään masennuslääke! Opamox miedompi bentso ja xanor vahvempi.

Mikäs ap:lla on diagnoosi?

[/quote]'

Diagnoosin viitteet tuolla jo tulikin yllä. Miksi vaihtaa miedompaa jos se toinen ei ole tehonnut?

t. ap

Vierailija
5/12 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, Xanor ei todellakaan ole säännölliseen käytöön tarkoitettu masennuslääke vaan ahdistuneisuuteen käytetty lääke! Koukuttavampi lyhyemmässä ajassa kuin Opamox.

Vierailija
6/12 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanor on koukuttavampi, väärinkäytetympi. Ei nykyään enää mielellään määrätä.

Vierailija
7/12 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanor eli Alprazolam on nopeavaikutteisempi bentso. Tästä johtuu myös suurempi riippuvuuspotentiaali.

Vierailija
8/12 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa pahempaa riippuvuutta kuin huumeet ja vieroitusoireet voivat tappaa. Sen käyttäjänä tyhmenet, dementoidut, menetät moraalisi ja tunne-elämäsi on eläimen tasolla.

Vierailija
9/12 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 12:46"]Aiheuttaa pahempaa riippuvuutta kuin huumeet ja vieroitusoireet voivat tappaa. Sen käyttäjänä tyhmenet, dementoidut, menetät moraalisi ja tunne-elämäsi on eläimen tasolla.

[/quote]

Tämä pitää paikkansa on olemassa ainoastaan kaksi päihdettä, joiden vieroitusoireet voivat tappaa: Toisen tietää kaikki ja toinen on bentsot.

Vierailija
10/12 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi näistä bentsoista on poistettu euforia.

Euforia parhaimmillaan antaisi aivoille ahdistavassa tilanteessa palkinnon ja myöhemmin aivot yhdistäisi miellyttävän olon ahdistavaan tilanteeseen.

Bentsot vain lamaavat. Ehkä ne lääkärit sitten tietävät ja osaavat lääkitä ihmistä paremmin, kuin ihminen itse.

Vierailija
11/12 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen miten noihin voi jäädä koukkuun ja miksi helvetissä kukaan noita syö?

Olen kyllä kokeillut useita kuukausia ja todennut että täysin turhia. Miksi näistä lääkkeistä on poistettu euforia ja jätetty pelkkä rauhoittava vaikutus? Ei rauhoittava tuo hyvää oloa.

Vierailija
12/12 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tapauksessa ei ole kyse koukuttavasta käytöstä.- On vain tiety tilanteet joissa niitä tarvitsen. Ja tosiaan vain muutamia päiviä vuodessa. Xanor oli käytössä 3v ajan. Ja nyt siis vaihdettiin Opamoxiin. Otan sen pillerin silloin, kun sen tarvitsen. Muutoin olen ilman. Onhan mulla lääkkeet koko ajan kotona saatavilla. Et jos koukuttamisesta puhutaan niin eihän mikään estäisi mua niitä napsimasta.

Ja tiedän, että noita lääkkeitä käytetään väärin ja sekakäytöissä. Ja ne riippuvuudet yms. Tilanne on hieman toinen tapauksessani. EN sano tätä puolustuksena vaan selveentääkseni.

t. ap