Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin tehdä villasukkia ja lahjoittaa niitä tarvitseville, mutta en tiedä minne

Villasukka
27.11.2020 |

Haluaisin auttaa, mutta en pysty lahjoittamaan rahaa. Aikaa ja lankoja minulla sen sijaan on paljon. Haluaisin neuloa villasukkia tarvitseville, mutta en löydä mitään kohdetta. Hyväntekeväisyysjärjestöjen sivuilla on puhetta vain rahalahjoituksista.

Tietääkö kukaan mitään keräystä, minne voisi neuloa sukkia tai vaikka lapasia? Vai ryhdynkö vain lähettämään sähköpostia eri instansseihin ja kysymään, kelpaako sukat?

Tarvitsevia (esim. asunnottomat) varmasti on, mutta täytyisi löytää sellainen porukka, jolla on ns. jakeluverkosto valmiina.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäys: asun Turun seudulla.

Vierailija
2/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://hopeyhdistys.fi/haluan-auttaa/

Itse olen vienyt sukkani SPR:n joulupatakeräykseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusarmeijan kautta suoraan tarvitseville. Voit tarjota myös seurakuntien diakoniatyöntekijöille, jotka tapaavat joulun alla pienituloisia seurakuntalaisia.

Mukavaa, että haluat auttaa.

Itse olen antanut oman kotikunnan sosiaalityöntekijöille eri kokoisia sukkia. Ottavat niitä mielellään vastaan ja tietävät perheiden lasten iät ym. että menee oikean kokoiset oikeaan perheeseen.

Vierailija
4/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime joulun alla yksinäiset palstamiehet itkivät, että olisivat halunneet edes villasukat jouluksi. Kuitenkin kun tänä vuonna kysyttiin halukkaita, niin ketään ei ilmaantunut. Ilmeisesti kukaan ei sittenkään tykkää villasukista.

Vierailija
5/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vanhainkotiin vanhuksille. Heidän varpaat palelee herkästi.

Vierailija
6/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun aikaan yksinäiset tekee ahkerasti käsitöitä, jotkut jopa tekevät maksusta, toiset maksutta, olis tarvetta tääläkin käsitöiden tekijälle paikka vapaana ;)

Vierailija
7/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli hesarissa juttua diakoniatyöstä jota tehdään huumejengissä. Sinne veivät lapasia. Katoppa onko teilläpäin vastaavaa toimintaa,niin sinne vaan.

Vierailija
8/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vanhainkoteihin.

Tai sairaalaan vaikka koronapotilaille tai syöpäpotilaille.

Vierailija
9/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, haluaisin villasukat jouluksi tai talven ajaksi.

En vain tiedä mitään tapaa jonka kautta voisin niitä saada esimerkiksi tämän aloituksen kautta.

Pelastusarmeijan kautta en usko saavani, en ole koskaan tosin kokeillutkaan.

Vierailija
10/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni lehdestä jutun naisesta, joka otti projektiksi neuloa villasukat valmistavalla luokalla opiskeleville lapsille. Hän kävi siellä juttelemassa lasten kanssa, kyseli kaikenlaista, mukaanlukien kengännumeroa ja lempiväriä, sitten seuraavalla visiitillä hänellä oli antaa jokaiselle villasukat omissa lempiväreissä. :)

Vierailija
11/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa paikkakuntasi asunnottomien palvelut. Sieltä löytyy tukiasuntolan tai muun vastaavan asuntolan yhteystiedot, soita ja kysy ottavatko villasukkia asukkaille joululahjaksi.

Olen vienyt parina jouluna muutamat sukat lahjaksi. Vanhoja alkoholisteja ei kovin moni muista jouluisin.

Vierailija
12/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä padalle voi lahjoittaa?

Käteistä rahaa, lahjakortteja esim. ruokakauppaan, tavaroita, vaatteita, leluja. Tavaralahjoitusten tulee olla ehjiä ja puhtaita.

https://www.joulupata.fi/tietoa-kerayksesta/usein-kysyttya

Sitten kun tulee niitä pelastusarmeijan patoja katukuvaan niin vie sinne. 

Vierailija
13/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. SPR, seurakunnat, ruokajakelujen järjestäjät, korona-asiointipalveluiden tarjoajat, paikalliset hoivakodit

https://www.meillakotona.fi/artikkelit/auta-neulomalla-taalla-kaivataan…

https://neulovilla.fi/2020/03/15/hyvantekevaisyysneulonta/

Vierailija
14/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystäväni sanoi vievänsä villasukkia Hopelle. Minulla oli tarkoitus viedä seurakunnan diakonille, mutta se jää koronan vuoksi toiseen aikaan. Oman paikkakunnan seurakunta järjestää vuosittain "neulemessun", jossa kolehtiin voi laittaa neulomuksia. Synnytysosastot ottavat vastaan vastasyntyneille tehtyjä villasukkia, kannattaa kysyä, jos lähellä sellainen on.

Vierailija
15/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tullutkin hyviä vastauksia. Kannattaa tarttua puhelimeen ja soitella, ihminen siellä toisessakin päässä vastaa eikä "viranomainen" vaikka voi virassa ollakin :D

Vierailija
16/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, haluaisin villasukat jouluksi tai talven ajaksi.

En vain tiedä mitään tapaa jonka kautta voisin niitä saada esimerkiksi tämän aloituksen kautta.

Pelastusarmeijan kautta en usko saavani, en ole koskaan tosin kokeillutkaan.

Joku tuttu sai tekokuitu sukat. Aidot villasukat ne vie varmaan itselleen ja tutuilleen tai myy niitä. 

Opettele itse kutomaan villa sukkia. You tubessa paljon ohjeita. Sieltä olen itsekkin opetusvideoiden avulla tehnyt villasukat. Peruskoulussa joskus tein ja sitten oli vuosikymmennien tauko ja nyt taas korona aikana olen opetellut uudelleen. 

Vierailija
17/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa ne ja laita Toriin myyntiin edullisesti. Laita materiaali ja pesuohjeet myös. Miksi niitä ihan ilmatteeksi pois jakelet. Ei ne villalangat ihan halpoja ole. Pyydä edes materiaalien hinta jos et työstä halua mitään. 

Vierailija
18/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vinkeistä! Olette ihania! :)

En halua myydä. Haluan tehdä sukkia sellaisille, jotka niitä ihan oikeasti tarvitsevat ja joiden auttamista harva ajattelee. Se olisi minun pienen pieni keinoni vaikuttaa maailmaan positiivisesti :)

Vierailija
19/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ongelma vaan on siinä ettei ne mene oikeasti tarvitseville vaan ne myydään eteenpäin. Soittelisin vanhusten koteihin että tarvitsevatko ja voiko tulla sinne sovittelemaan sukkia vanhusten jalkoihin. 

Joku jos koittaa vähän tienata villasukkien kutomisella niin niistä ei makseta yhtään mitään kun niitä saa ihan ilmaiseksikin. Lähetä ne ulkomaille, Afrikkaan esim.

Vierailija
20/20 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäys: asun Turun seudulla.

FB-ryhmä Neulomuksia sydämestä kerää sukkia ja muuta pitkin vuotta. Sivuilta löytyy lista tämänvuotisista kohteista ja ohjeet, minne lähettää valmiit työt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi