Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako ketään muuta tämänhetkinen koronatilanne?

Vierailija
27.11.2020 |

618 on paljon ja saattaa lisääntyä vielä.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan käsitä Marinin puhetta siitä, ettei maskipakkoa voi laittaa, koska "silloin jouduttaisiin sakottamaan"! Asun maassa, jossa maskipakko on ollut jo pitkään, eikä maskitonta kukaan sakota.

Miksi Suomessa pitäisi sakottaa?!

Vierailija
42/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa se, kun ihmiset alkaa hysterisoimaan ja käyvät toisten kimppuun koronaraivoissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinien puolesta, kyllä.

Aivan kaikki kiva on peruuntunut tähän mennessä. Leirikoulut, tet-paikat, kaveritapaamiset, harrastukset jne.

Kouluun ja pois. 

Tänä syksynä on tähän asti päässyt kyllä harrastamaan.

Kavereitakin on saanut tavata, mutta ei isoissa porukoissa. 

Käytännössä vaan se on mennyt niin, että jollakulla on aina koulussaan koronaa, eikä tapaaminen onnistu.

Kuulutko niihin ihmisiin, jotka uskovat, että virus tietää, onko se koulurakennuksessa vai jossain muualla? Mä voin kertoa sulle, että ei se tiedä. Vai ovatko teinisi kaikki kaverit muissa kouluissa kuin teinisi itse? Jos he ovat samassa koulussa tai jopa samalla luokalla, virus tarttuu koulussa ihan samalla tavalla kuin muuallakin. 

Vierailija
44/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalainenn kirjoitti:

En vaan käsitä Marinin puhetta siitä, ettei maskipakkoa voi laittaa, koska "silloin jouduttaisiin sakottamaan"! Asun maassa, jossa maskipakko on ollut jo pitkään, eikä maskitonta kukaan sakota.

Joutuuko asuinmaassasi sitten vankilaan, pamputtaako poliisi vai minkä rangaistuksen saa, jos ei käytä maskia?

Vierailija
45/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinien puolesta, kyllä.

Aivan kaikki kiva on peruuntunut tähän mennessä. Leirikoulut, tet-paikat, kaveritapaamiset, harrastukset jne.

Kouluun ja pois. 

Käytännössä vaan se on mennyt niin, että jollakulla on aina koulussaan koronaa, eikä tapaaminen onnistu.

Kuulutko niihin ihmisiin, jotka uskovat, että virus tietää, onko se koulurakennuksessa vai jossain muualla? Mä voin kertoa sulle, että ei se tiedä. Vai ovatko teinisi kaikki kaverit muissa kouluissa kuin teinisi itse? Jos he ovat samassa koulussa tai jopa samalla luokalla, virus tarttuu koulussa ihan samalla tavalla kuin muuallakin. 

Kahden teinini kaverit ovat kaikki eri kouluissa. Kyllä. Se on ihan tavallista täällä Helsingissä, jossa lukioon pääsee todistuksen mukaan, eikä kaikki mitenkään pääse samaan.

Vierailija
46/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, tähän tottui jo keväällä. Mä olen muutenkin ollut aina sellainen kotona viihtyjä, ettei ole tarve hirveästi käydä missään. Ulkoilen tässä lähimaastossa ja ruoka tilataan kotiin.   Harmittaa kyllä ja suututtaakin nämä "tavallinen flunssa"-höpisijät. 

Harmittaa myös kun mun veli täyttää ensi viikolla 60 vuotta, ja miehen veli täyttää seuraavalla viikolla 50 vuotta eikä voida nyt juhlia, mutta onneksi kaikki sukulaiset on tästä asiasta samaa mieltä. 

Vierailija
47/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn elämään melko turvattua elämää olemattomilla lähikontakteilla, vaikka lähityössä pitääkin käydä. Siksi ei ole kauheasti ahdistanut, mutta tänään tiedotustilaisuutta katsoessa upposi tajuntaan, että terveydenhuollossa voi hyvin nopeasti tulla huono tilanne. Se alkoi huolettaa. Esim. oma vanhempani sairastui hiljattain vakavasti ja voi hyvinkin jäädä vaille hoitoa, jos priorisointiin mennään. Tai siis niinhän se taisi HUS-pomo sanoa, että jo nyt muuta toimintaa aletaan alas.

Vierailija
48/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, vaikka olen päiväkodissa töissä, olen jo alistunut kohtalooni.

Vierailija
49/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmän aikaa ei ahdista. 

Olen töissä alalla, jossa etätyöt onnistuu ja työt eivät ole hetkeen loppumassa, pikemminkin päinvastoin. Olen perusterve, samoin puolisoni. Viihdyn kotona ja nautin yksinolosta, kavereille voi aina soittaa jos haluaa jutella. Kauppa on lähellä mutta kotivaraakin löytyy, tykkään ruoanlaitosta, joten ei haittaa, vaikkei pääsekään ulos syömään. Mutta jos täytyisi ruveta tilaamaan kotiin ruokaa, sekin onnistuisi, koska palkka juoksee. 

Toisaalta ahdistaa koronan yhteiskunnalliset vaikutukset. Puolisoni hakee töitä, mutta koronan takia työllistyminen on entistä vaikeampaa, joten elätän meidät molemmat. Olen hieman huolissani kaukana asuvasta vanhemmastani ja muista vanhemmista sukulaisista. Jossain määrin lohduttaa olla näin kaukana heistä, koska jos he sattuisivat sairastumaan ja kuolemaan, ei asia olisi minun käsissäni. Huolestuttaa myös koronakeskustelun politisoituminen. Se ei ole Suomessa niin voimakasta kuin vaikka USA:ssa, mutta samoja merkkejä on täälläkin. Jossain vaiheessa isompi osa suomalaisistakin alkaa nähdä maskit ja ulkonaliikkumisrajoitukset tyranniana ja ryhtyy taistelemaan niitä vastaan. Josta seuraa lisää tartuntoja ja lisää rajoituksia... Surettaa myös ajatella millaisia vaikutuksia koronalla, tai lähinnä rajoituksilla, on tapakulttuuriin. Eihän se iso asia ole, mutta aika synkältä tuntuu, jos saan lähitulevaisuudessa lapsia, ja ristiäisiin saa tulla korkeintaan kymmenen henkilöä. 

Vierailija
50/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. V*uttaa ihmisten hysteerisyys ja syyllistäminen. Omaa sädekehää kiillotetaan haukkumalla maskittomia, vaikka itse unohtavat turvavälit heti sillä sekunnilla, kun laittavat maskin naamalle.

Vierailija
51/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa koko ajan enemmän. En voi tehdä etätöitä, joka päivä altistan iäkkäitä asiakkaitani ja samalla altistun itse. Kenellä tahansa voi olla tartunta, auttaako hanskat ja maskit kuitenkaan kun joudun asiakkaiden kotona olemaan pari tuntia kerrallaan. Maski naamalla työnteko on raskasta, illalla väsyttää ja päätä särkee. Missään muualla en käy kun töissä. Haluaisin olla kotona eristyksessä, mutta en voi!

Vierailija
52/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän korona-arkeen ja kotoiluun/sohvailuun on solahtanut niin luontevasti että lähinnä ahdistaa jos tämä keväällä vaikka jo loppuukin ja oravanpyörä alkaa taas pyöriä.

Vierailija
53/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa se, että ihmisiä ahdistaa. Kyräilyä, syyttelyä, haukkumista.. Tää touhu on mennyt ihan älyttömäksi hysteeristen osalta. Ymmärtäisin pelon, jos kyseessä olis kansaa niittävä tauti, mutta nuha, johon kuolee n. 0,001% sairastuneista.. Vähän suhteellisuudentajua luulisi ihmisiltä löytyvän, mutta ei, uskotaan median levittämää pelkoa.

Vierailija
54/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois vähempää kiinnostaa koko korona-humpuuki, kyllähän näitä flunssia tulee ja menee, ihan turhaa hysterisointia ja valehtelua valtamedialta.

Vierailija
55/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tätä on kestänyt jo 9kk, kyllä on ollut aikaa tottua.

Vierailija
56/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkosuomalainenn kirjoitti:

Joutuuko asuinmaassasi sitten vankilaan, pamputtaako poliisi vai minkä rangaistuksen saa, jos ei käytä maskia?

Ei mitään noista. Ehdottoman ulkonaliikkumiskiellon aikana poliisi voi pahimmassa tapauksessa kuljettaa minut kotiin.;)

Vierailija
57/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ainoastaan se kun seuraan sitä kuinka hysteerisiä ihmiset alkaa olemaan ja media laittaa vaan lisää vettä myllyyn.

Vierailija
58/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinien puolesta, kyllä.

Kouluun ja pois. 

Kahden teinini kaverit ovat kaikki eri kouluissa. Kyllä. Se on ihan tavallista täällä Helsingissä, jossa lukioon pääsee todistuksen mukaan, eikä kaikki mitenkään pääse samaan.

Okei, sitten ymmärrän. Kaikki kaverit eri kouluissa, eri harrastuksissa jne. 

Vierailija
59/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen hysteria, missä? Asun pk-seudulla ja ihmiset käyttäytyvät ihan normaalisti. 

Vierailija
60/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ahdistaa se saanko opinnot vedettyä läpi. Kiinnostus ja motivaatio alkaa lopahtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi