Ahdistaako ketään muuta tämänhetkinen koronatilanne?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinien puolesta, kyllä.
Aivan kaikki kiva on peruuntunut tähän mennessä. Leirikoulut, tet-paikat, kaveritapaamiset, harrastukset jne.
Kouluun ja pois.
Tänä syksynä on tähän asti päässyt kyllä harrastamaan.
Ei me haluttu laittaa harrastukseen, jossa tulee osallistujat ympäri Etelä-Suomea ja joka maksaa 700 lukukausi ja sitten jääkin kesken.
No ei ahdista. En lue lehtiä juurikin tuon jatkuvan lietsomisen takia. Mun menot on pitkään muutenkin ollut lapsen kanssa luonnossa retkeily/puuhastelu ja kaupassakäynti niin ei arki oo mihkän muuttunut.
Käsiä pestään huolellisemmin kun tullaan ulkoa sisälle. Lapsi käy pientä erityiskoulua Helsingissä taksibussilla (auto ja kuski aamuin illoin päivittäin sama). Jos on yhtään nuha tms niin kouluun ei asiaa ellei käy testissä. Me tosin ei enää olla testattu joka nenän vuotamisesta vaan on sitten ollut kotona kunnes on täysin oireeton.
Ihanaa elämää sanoisin. Lapsella on koulua mutta nyt jos sairastuu niin kerrankin saa ihan rauhassa parantua kotona ja kaikki ymmärtää.
Ei ahdista, harmittaa ennemminkin. Oma työni pienyrittäjänä huipentuu vuosittain markkinoilla ja myyjäisissä ja ne on jääneet tänä vuonna kaiki pois koronarajoitusten johdosta. Tekee ison loven kukkaroon. Koko uusimaa on kuulemma leviämisvaiheessa, ei pidä paikkaansa. Esim. Inkoo, Siuntio, Raasepori, kaikissa näissä nolla todettua koronatartuntaa viimeisen 14 vrk sisällä. Pääkaupunkiseutu ja siellä tietty ryhmä sooloilee ja siitä kärsii sitten koko maakunta.
Ei oikeastaan.
Ei mun tämän takia enää tarvitse tapojani mitenkään muuttaa. Jatkan samalla tavalla kuin tähänkin asti. Etätöitä ja pari kertaa viikossa kaupassa käynti.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa ihan mielettömästi, Oulu.
Tämä Stora Enson tapaus on hyvä esimerkki siitä, että noihin ulkomailla tehtyihin negatiivisiin testeihin ei saa luottaa. Täällä on kohta tuhat tautitapausta ja pikkukaupunki. OYS teho-osasto on myös pieni ja kauhistuttaa tulevat viikot. En olisi vielä kaksi viikkoa sitten uskonut, kuinka nopeasti tilanne pahenee.
Nyt viesti ihan koko Suomelle, pysykää kotona ja jos ette voi niin maski!
Maskimaskimaski...maskit on turhia. Ja se ei ole pakollinen, joten lopeta muiden käskeminen.
En mieti koko asiaa. Keväällä olin ihan paniikissa. Nyt en aio enää lietsoa itsessäni koronahysteriaa.
Ei varsinaisesti ahdista, mutta ei lakkaa hämmästyttämästä se osa porukasta joka vähät välittää suojata itseään ja muita.
Ahdistaa pelko siitä että milloinkohan tarttuu minun Toyota Corollaani. :(
Ei ahdista, kun pysyn omalla tontillani, enkä päästä ketään kylään.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan.
Ei mun tämän takia enää tarvitse tapojani mitenkään muuttaa. Jatkan samalla tavalla kuin tähänkin asti. Etätöitä ja pari kertaa viikossa kaupassa käynti.
Samat sanat. Kahdesti viikossa nopea kaupassakäynti hiljaisena aikoina, muuten olen kotona ja ulkoilen paljon yksikseni lähiympäristössä. Se joskus mietityttää että onko jatkuvasta käsienpesustakaan mitään hyötyä kun en kulje muiden ihmisten parissa vaan olen lähinnä kotona tai ulkoilemassa kaukana altistumisvaarasta.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa pelko siitä että milloinkohan tarttuu minun Toyota Corollaani. :(
Nou hätä, Toyota Corona oli ihan eri aikakauden malli ja niillä alkaa leviämisvaihe olla jo terminaalivaiheessa.
Täällä Oulussa jotkut ihan paniikissa kun tartuntoja tullut nyt enemmän. Hyvä on olla varovainen, huolehtia käsihygieniasta ja pitää turvavälit. Maskeja näkee kaupoissa enemmän mutta ihmiset unohtaneet ne turvavälit ihan täysin, etenkin maskilliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ahdista, huolestuttaa kyllä hieman. Ja suututtaa kun päättäjämme eivät tee mitään. Nytkään pääkaupunkiseudulle ei tullut mitään aitoja rajoituksia, ei ainakaan mitään mikä vaikuttaisi minun elämääni.
Eikö ole hyvä, jos ei vaikuta sinun elämääsi? Vai haluatko, että vaikuttaisi, esim. kiellettäisiin liikkumasta 10 metriä kauemmas kotiovesta? Voithan sinä ihan itse noudattaa tuollaista sääntöä, vaikkei sitä ole määrätty. Miksi tarvitset hallituksen kertomaan sinulle, mitä kannattaa tehdä?
Käytin tuota vertauskuvana sille että mitään todellisia rajoituksia ei ole ja ikävä kyllä valtaosa meistä ei tässä tilanteessa pyri ehkäisemään taudin etenemistä mitenkään. Heidän mielestään kaikki mikä ei ole nimenomaan kiellettyä on sallittua.
Minä olen käyttäytynyt mielestäni vastuullisesti keväästä lähtien aivan ilman pakottavia rajoituksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinien puolesta, kyllä.
Aivan kaikki kiva on peruuntunut tähän mennessä. Leirikoulut, tet-paikat, kaveritapaamiset, harrastukset jne.
Kouluun ja pois.
Kavereitakin on saanut tavata, mutta ei isoissa porukoissa.
Ei ahdista enää. Olen jo sopeutunut tulevaan kuolemaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan.
Samat sanat. Kahdesti viikossa nopea kaupassakäynti hiljaisena aikoina, muuten olen kotona ja ulkoilen paljon yksikseni lähiympäristössä. Se joskus mietityttää että onko jatkuvasta käsienpesustakaan mitään hyötyä kun en kulje muiden ihmisten parissa vaan olen lähinnä kotona tai ulkoilemassa kaukana altistumisvaarasta.
Käsienpesu on just tärkeää! Siitä älä tingi! Jo alussa oli infoa, että tämä virus ei kestä saippuaa. Että jos sattumalta sen jostakin käsiinsä onnistuu saamaan, niin saippuapesulla lähtee pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinien puolesta, kyllä.
Kouluun ja pois.
Kavereitakin on saanut tavata, mutta ei isoissa porukoissa.
Käytännössä vaan se on mennyt niin, että jollakulla on aina koulussaan koronaa, eikä tapaaminen onnistu.
Ei ahdista. Syksyllä otti jonkin aikaa päähän, kun tajusin, että epidemian annetaan levitä taas. Nyt olen jo sopeutunut odottamaan ensi kesää
Lähinnä ahdistun hysteriasta feikkipandemian ympärillä. Paras mennä vaan baariin kaljottelemaan.
Ahdistaa ihan mielettömästi, Oulu.
Tämä Stora Enson tapaus on hyvä esimerkki siitä, että noihin ulkomailla tehtyihin negatiivisiin testeihin ei saa luottaa. Täällä on kohta tuhat tautitapausta ja pikkukaupunki. OYS teho-osasto on myös pieni ja kauhistuttaa tulevat viikot. En olisi vielä kaksi viikkoa sitten uskonut, kuinka nopeasti tilanne pahenee.
Nyt viesti ihan koko Suomelle, pysykää kotona ja jos ette voi niin maski!