Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako ketään muuta tämänhetkinen koronatilanne?

Vierailija
27.11.2020 |

618 on paljon ja saattaa lisääntyä vielä.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ihan mielettömästi, Oulu.

Tämä Stora Enson tapaus on hyvä esimerkki siitä, että noihin ulkomailla tehtyihin negatiivisiin testeihin ei saa luottaa. Täällä on kohta tuhat tautitapausta ja pikkukaupunki. OYS teho-osasto on myös pieni ja kauhistuttaa tulevat viikot. En olisi vielä kaksi viikkoa sitten uskonut, kuinka nopeasti tilanne pahenee. 

Nyt viesti ihan koko Suomelle, pysykää kotona ja jos ette voi niin maski!

Vierailija
22/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinien puolesta, kyllä.

Aivan kaikki kiva on peruuntunut tähän mennessä. Leirikoulut, tet-paikat, kaveritapaamiset, harrastukset jne.

Kouluun ja pois. 

Tänä syksynä on tähän asti päässyt kyllä harrastamaan.

Ei me haluttu laittaa harrastukseen, jossa tulee osallistujat ympäri Etelä-Suomea ja joka maksaa 700 lukukausi ja sitten jääkin kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ahdista. En lue lehtiä juurikin tuon jatkuvan lietsomisen takia. Mun menot on pitkään muutenkin ollut lapsen kanssa luonnossa retkeily/puuhastelu ja kaupassakäynti niin ei arki oo mihkän muuttunut.

Käsiä pestään huolellisemmin kun tullaan ulkoa sisälle. Lapsi käy pientä erityiskoulua Helsingissä taksibussilla (auto ja kuski aamuin illoin päivittäin sama). Jos on yhtään nuha tms niin kouluun ei asiaa ellei käy testissä. Me tosin ei enää olla testattu joka nenän vuotamisesta vaan on sitten ollut kotona kunnes on täysin oireeton.

Ihanaa elämää sanoisin. Lapsella on koulua mutta nyt jos sairastuu niin kerrankin saa ihan rauhassa parantua kotona ja kaikki ymmärtää.

Vierailija
24/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, harmittaa ennemminkin. Oma työni pienyrittäjänä huipentuu vuosittain markkinoilla ja myyjäisissä ja ne on jääneet tänä vuonna kaiki pois koronarajoitusten johdosta. Tekee ison loven kukkaroon. Koko uusimaa on kuulemma leviämisvaiheessa, ei pidä paikkaansa. Esim. Inkoo, Siuntio, Raasepori, kaikissa näissä nolla todettua koronatartuntaa viimeisen 14 vrk sisällä. Pääkaupunkiseutu ja siellä tietty ryhmä sooloilee ja siitä kärsii sitten koko maakunta.

Vierailija
25/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan. 

Ei mun tämän takia enää tarvitse tapojani mitenkään muuttaa. Jatkan samalla tavalla kuin tähänkin asti. Etätöitä ja pari kertaa viikossa kaupassa käynti.

Vierailija
26/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa ihan mielettömästi, Oulu.

Tämä Stora Enson tapaus on hyvä esimerkki siitä, että noihin ulkomailla tehtyihin negatiivisiin testeihin ei saa luottaa. Täällä on kohta tuhat tautitapausta ja pikkukaupunki. OYS teho-osasto on myös pieni ja kauhistuttaa tulevat viikot. En olisi vielä kaksi viikkoa sitten uskonut, kuinka nopeasti tilanne pahenee. 

Nyt viesti ihan koko Suomelle, pysykää kotona ja jos ette voi niin maski!

Maskimaskimaski...maskit on turhia. Ja se ei ole pakollinen, joten lopeta muiden käskeminen.

Vierailija
27/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti koko asiaa. Keväällä olin ihan paniikissa. Nyt en aio enää lietsoa itsessäni koronahysteriaa.

Vierailija
28/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti ahdista, mutta ei lakkaa hämmästyttämästä se osa porukasta joka vähät välittää suojata itseään ja muita. 

Vierailija
29/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa pelko siitä että milloinkohan tarttuu minun Toyota Corollaani. :(

Vierailija
30/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, kun pysyn omalla tontillani, enkä päästä ketään kylään.

Vierailija
31/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan. 

Ei mun tämän takia enää tarvitse tapojani mitenkään muuttaa. Jatkan samalla tavalla kuin tähänkin asti. Etätöitä ja pari kertaa viikossa kaupassa käynti.

Samat sanat. Kahdesti viikossa nopea kaupassakäynti hiljaisena aikoina, muuten olen kotona ja ulkoilen paljon yksikseni lähiympäristössä. Se joskus mietityttää että onko jatkuvasta käsienpesustakaan mitään hyötyä kun en kulje muiden ihmisten parissa vaan olen lähinnä kotona tai ulkoilemassa kaukana altistumisvaarasta.

Vierailija
32/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa pelko siitä että milloinkohan tarttuu minun Toyota Corollaani. :(

Nou hätä, Toyota Corona oli ihan eri aikakauden malli ja niillä alkaa leviämisvaihe olla jo terminaalivaiheessa.

Vierailija
33/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Oulussa jotkut ihan paniikissa kun tartuntoja tullut nyt enemmän. Hyvä on olla varovainen, huolehtia käsihygieniasta ja pitää turvavälit. Maskeja näkee kaupoissa enemmän mutta ihmiset unohtaneet ne turvavälit ihan täysin, etenkin maskilliset.

Vierailija
34/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ahdista, huolestuttaa kyllä hieman. Ja suututtaa kun päättäjämme eivät tee mitään. Nytkään pääkaupunkiseudulle ei tullut mitään aitoja rajoituksia, ei ainakaan mitään mikä vaikuttaisi minun elämääni.

Eikö ole hyvä, jos ei vaikuta sinun elämääsi? Vai haluatko, että vaikuttaisi, esim. kiellettäisiin liikkumasta 10 metriä kauemmas kotiovesta? Voithan sinä ihan itse noudattaa tuollaista sääntöä, vaikkei sitä ole määrätty. Miksi tarvitset hallituksen kertomaan sinulle, mitä kannattaa tehdä?

Käytin tuota vertauskuvana sille että mitään todellisia rajoituksia ei ole ja ikävä kyllä valtaosa meistä ei tässä tilanteessa pyri ehkäisemään taudin etenemistä mitenkään. Heidän mielestään kaikki mikä ei ole nimenomaan kiellettyä on sallittua.

Minä olen käyttäytynyt mielestäni vastuullisesti keväästä lähtien aivan ilman pakottavia rajoituksiakin.

Vierailija
35/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinien puolesta, kyllä.

Aivan kaikki kiva on peruuntunut tähän mennessä. Leirikoulut, tet-paikat, kaveritapaamiset, harrastukset jne.

Kouluun ja pois. 

Kavereitakin on saanut tavata, mutta ei isoissa porukoissa. 

Vierailija
36/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista enää. Olen jo sopeutunut tulevaan kuolemaani.

Vierailija
37/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan. 

Samat sanat. Kahdesti viikossa nopea kaupassakäynti hiljaisena aikoina, muuten olen kotona ja ulkoilen paljon yksikseni lähiympäristössä. Se joskus mietityttää että onko jatkuvasta käsienpesustakaan mitään hyötyä kun en kulje muiden ihmisten parissa vaan olen lähinnä kotona tai ulkoilemassa kaukana altistumisvaarasta.

Käsienpesu on just tärkeää! Siitä älä tingi! Jo alussa oli infoa, että tämä virus ei kestä saippuaa. Että jos sattumalta sen jostakin käsiinsä onnistuu saamaan, niin saippuapesulla lähtee pois.

Vierailija
38/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinien puolesta, kyllä.

Kouluun ja pois. 

Kavereitakin on saanut tavata, mutta ei isoissa porukoissa. 

Käytännössä vaan se on mennyt niin, että jollakulla on aina koulussaan koronaa, eikä tapaaminen onnistu.

Vierailija
39/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Syksyllä otti jonkin aikaa päähän, kun tajusin, että epidemian annetaan levitä taas. Nyt olen jo sopeutunut odottamaan ensi kesää 

Vierailija
40/70 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ahdistun hysteriasta feikkipandemian ympärillä. Paras mennä vaan baariin kaljottelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi