Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veetuttaa! Mies ja teini ei hoida kotitöitä. Minä joudun tekemään aina kaiken

Vierailija
27.11.2020 |

Olen siis etätöissä niin miehen mukaan voin vallan mainiosti hoitaa kotihommat samalla. Nyt puolen vuoden aikana olen AINA pessyt kaikki pyykit, huolehtinut tiskit, vienyt roskat, imuroinut, pyyhkinyt pölyt, siivonnut vessan ja teinin huoneen, vaihtanut lakanat. Mies on pojallekin sanonut ettei tarvii siivota kun äiti kotona ollessaan hoitaa. Jos sanon teinille että tuollainen pelleilly loppuu tähän niin alkaa karjumaan ja sano että uskoo isää. RAIVOSTUTTAA

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö siis palkallista työaikaa huushollaamiseen. Mies ei tajua että teet töitä ?lopeta se passaus heti.

Firma ei varmastikaan maksa sinulle palkkaa siitä, että kuuraat omaa kotiasi. Kannattaisi myös miettiä sitä ennen, kuin alat työajalla latomaan pyykkiä koneeseen ja tekemään sitä ja tätä.

Vierailija
22/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskottava aihe, mutta tarina kusee. 2/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kateellinen, kun sinä saat olla kotona töissä ja hän ei. Kuvittelee varmasti, että etätyöt olisivat, kuin leppoisia vapaapäiviä, vaikka todellisuus on ihan muuta.

Vierailija
24/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö siis palkallista työaikaa huushollaamiseen. Mies ei tajua että teet töitä ?lopeta se passaus heti.

Firma ei varmastikaan maksa sinulle palkkaa siitä, että kuuraat omaa kotiasi. Kannattaisi myös miettiä sitä ennen, kuin alat työajalla latomaan pyykkiä koneeseen ja tekemään sitä ja tätä.

Näin! T. Pomosi (soitan kohta)

Vierailija
25/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoo että koska asutaan hänen omistamassa talossa ja koska olen etätöissä kokee että on mun velvollisuus pitää koti kunnossa. Teiniin mulla ei ole vuosiin ollut mitään kontaktia. Nuolee niin isänsä persettä

Muuta sinä pois siitä miehesi omistamasta talosta. Ei sinun ole pakko asua siellä. Jos haluat parisuhdetta ja miehesikin suostuu siihen, ala viikonloppuvaimoksi. Silloin sinä et ole viikolla heidän sotkujaan siivoamassa. Viikonloppuna voit sanoa, että koska et asu siellä, et myöskään siivoa siellä.

Vierailija
26/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto! Olisin halunnut että se hyvä trollaaja jonka trolleja on vaikea edes heti ymmärtää trolleiksi, olisi tehnyt tästä uskottavan trollin (se jonka lapsi oli tullut kännissä kotiin ym.)

Vierailija
27/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet naimisissa ja teillä ei ole avioehtoa niin saat puolet talosta kun otat eron. Tulisi kalliiksi miehelle tuo lusmuilu ja teinin manipulointi. Jos minua ei arvostettaisi ja olisin palvelijan asemassa niin todellakin lähtisin. Heippa. Onneksi näin ei ole.

Vierailija
28/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alota nyt ainakin pesemällä vain omat pyykkisi ja pakkoko sinne teinin huoneeseen on mentävä väkisin siivoomaan.

Vierailija
29/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies väheksyy kumppanin tekemiä kotitöitä mutta ei tee niitä itse? Meilläkin mies kuvittelee jotenkin että petivaatteet vaihtuvat itsestään ja lattia peseytyy tuosta vaan. Rikkaa ristiin ei laita kotitöiden suhteen, paitsi jos ne koskevat jotenkin häntä itseään eli ruokaa voi tehdä koska haluaa oman mahan täyteen mutta ei vaihtaisi lakanoitani tai tekisi yhtään asiaa vain takiani mikä ei kosketa häntä itseään. Mies ei tajua yhtään että jos jättäisin päivittäisen roskapussin viemättä ja imuroimatta niin kämppä oli parissa viikossa aivan mahdottomassa kunnossa. Ei arvosta yhtään mitään mitä teen hänen eteensä esim. puhtauden suhteen vaan usein alkaa jopa jotenkin sättiä tehdyistä asioista. Tässä on jotakin jota en ymmärrä! On jotenkin hemmetin kiittämätön kaikesta ja usein heittäytyy marttyyriksi kuinka hän käy kaupassa mutta unohtaa että minäkin käyn kaksi-kolme kertaa viikossa kaupassa jne.

Vierailija
30/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika löysää on sinulla etätöissä, jos kerkeät töiden ohessa pyykkäämään, siivoamaan, tiskaamaan ja ruoatkin laittamaan. Meidän etätyöläinen ennättää harvoin edes syömään. Tai ennättää kyllä, jos vien hänelle ruokalautasen työpöydälle. Sitä hän sitten syö, minkä syö, samalla kun palaveeraa.

Itse olen työttömänä, joten kerkeän etätyölaistä passaamaan.

Vierailija
31/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätät vaan tekemättä viikoksi tai kahdeksi.

Peset omat pyykkisi, vaihdat omat lakanasi, teet omat ruokasi, tiskaat omat astiasi.

Muutat pois jos et itse jaksa katsella sitä pskaa, minkä muut perheenjäsenet jättää siivoomatta.

Vierailija
32/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies väheksyy kumppanin tekemiä kotitöitä mutta ei tee niitä itse? Meilläkin mies kuvittelee jotenkin että petivaatteet vaihtuvat itsestään ja lattia peseytyy tuosta vaan. Rikkaa ristiin ei laita kotitöiden suhteen, paitsi jos ne koskevat jotenkin häntä itseään eli ruokaa voi tehdä koska haluaa oman mahan täyteen mutta ei vaihtaisi lakanoitani tai tekisi yhtään asiaa vain takiani mikä ei kosketa häntä itseään. Mies ei tajua yhtään että jos jättäisin päivittäisen roskapussin viemättä ja imuroimatta niin kämppä oli parissa viikossa aivan mahdottomassa kunnossa. Ei arvosta yhtään mitään mitä teen hänen eteensä esim. puhtauden suhteen vaan usein alkaa jopa jotenkin sättiä tehdyistä asioista. Tässä on jotakin jota en ymmärrä! On jotenkin hemmetin kiittämätön kaikesta ja usein heittäytyy marttyyriksi kuinka hän käy kaupassa mutta unohtaa että minäkin käyn kaksi-kolme kertaa viikossa kaupassa jne.

Jätä tuo kiittämätön sika!

Vierailija
33/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on esimies seurannut esim. Skypen poissa- ja paikallaoloa. Lakisääteiset tauot ovat ok ja hänen kanssaan sovitut muut menot myös, mutta jos hän on nähnyt, että Marjatta on pitkin päivää monta kertaa kerrallaan 20 tai 10 minuuttia pois koneelta, niin varmasti soittaa Marjatalle, että onko koneessa jotain vikaa vai mikä on. Marjatta on varmaan silloin vähän pessyt pyykkiä ja järjestellyt kotia.

Vierailija
34/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa yritti oma puolisoni, kun jäin etätöihin. Ymmärsi kyllä jossain vaiheessa. Ei siinä ruokatunnilla muuta ehdi kuin hätäisesti tehdä lounaan ja syödä sen. Jos on valmiiksi jo ruoka valmista niin tiskikone ehkä tyhjentyy. Tai sitten käyn saunassa ja syön koneen ääressä.

Joskus saattaa olla jotain turhahkoja palavereja, joita tarvitsee vain kuunnella. Silloin saattaa samalla valmistua ruoka tai pyykit mennä narulle. Mutta näitä palavereja on ehkä kerran parissa kuukaudessa, muuten on kyllä ihan töitä tehtävä.

Vierailija
35/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet ja palvelet tuollaista kiittämätöntä mieslasta? En minä ainakaan tekisi, jos saisin kuulla vielä jotain nalkutusta asiasta :D

Vierailija
36/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet roolisi valinnut. Ei ole mikään pakko passata, voisit myös opettaa teinillesi kotitöitä.

Vierailija
37/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen tehtävä on hoitaa kotityöt! Mies on siittäjä! Lopeta rutina ja hoida kotityöt!

Vierailija
38/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin luvata sulle yhden asian. Niin kauan kuin teet itse ne hommat mitä muut eivät tee, saat tehdäkin ne ihan itse. Mikään ei muutu niin kauan kuin mahdollistat toisten hommista luistamisen ja korkeintaan vain vähän napiset.

Vierailija
39/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Sanot etukäteen molemmille, että kun työnantaja tosiaan maksaa sinulle töiden eikä kotitöiden tekemisestä, niin lakkaat nyt tekemästä muiden töitä. Peset vain omat pyykkisi, ostat vain omat ruokasi, kokkaat vain omat ruokasi, peset käsin vain ne yksittäiset astiat joita itse käytät. Vaihdat omalta puolelta sänkyä petivaatteet. Teinin huone jää kokonaan koskematta.

Jos jättävät rojujaan  tiellesi ympäri kämppää, voit kerätä niitä jätesäkkiin jos liikaa häiritsee - älä kuitenkaan niitä säkkejä roskiin vie. Oman mielenrauhasi vuoksi voit joutua siivoamaan vessaa ja imuroimaan esim joitain yleisiä kulkureittejä. Roskapussin voi kokeilla viedä teinin huoneeseen ja sanoa että veisitkö tästä roskat roskiin, jätän pussin tähän.

Vierailija
40/52 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniltä ei voi vaatia, itse toit hänet maailmaan kysymättä, hän kyllä saattaisi siivota huonettaan imurointi ja pölyt. Hän lähtee pian kotoa omaan asuntoon ja siivoaa siellä loppuelämänsä. Mies on parisuhteen osapuoli sentään, jolloin toinen teistä voi imuroida ja toinen moppaa jne? Ei tietenkään väkisin, mutta toimiiko parisuhde.