Lue keskustelun säännöt.
Erään "kauniin" naisen tarina
27.11.2020 |
Haluaisin avautua vähän omasta elämästäni.
Kuulen säännöllisesti siitä, kuinka kaunis olen. Näen silti itseni rumana. Elämäni on yhtä selviytymistä päivästä toiseen. Minulla on monia vakavia mielenterveysongelmia; dissosiaatiohäiriö, kaksisuuntainen mielialahäiriö, epävakaa persoonallisuushäiriö ja ptsd. Vihaan itseäni ja olen yrittänyt itsemurhaa useasti. Tiedän, että elämäni tulee päättymään oman käden kautta. Olen ollut myös pakkohoidossa useasti.
Haaveilen lapsesta, mutta näillä korteilla lapsen teko olisi itsekästä.
Kuinka moni "ruma" olisi valmis vaihtamaan paikkaa kanssani?
Kommentit (81)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kärkkäästi kirjoitettu, mutta puhut tässä myös totta. Itselläni on epävakaa persoonallisuushäiriö ja olen kauniina pidetty ihminen, ulkonäköni vuoksi kiusattukin. En silti väitä, että olisin pelkästään uhri (vaikka toki persoonallisuushäiriöiset sitä aina enemmän tai vähemmän ovat, sillä häiriön syntymiseen myötävaikuttaa aina myös ympäristö yhdessä temperamentin kanssa). Uhrimoodiin ei silti voi jäädä kiinni, eikä sillä voi oikeuttaa käyttäytymistään. Se on tapahtunut, mikä on tapahtunut, mutta tässä hetkessä ihmisen on itse otettava teoistaan vastuu ja yritettävä muuttaa persoonallisuushäiriön aiheuttamaa käyttäytymistä.
Kun itsetunto on jo valmiiksi heikko, eikä epävakaana tunne olevansa yhtään mitään, pelkää epäonnistumista juuri siksi, että se ikään kuin osoittaisi toteen tämän asian. Tässä jää vaan huomiotta se tosiasia, että kaikki epäonnistuvat joskus, eikä se tee kenestäkään huonoa.