Miksi muka itseään pitää pestä _joka_ päivä?
Edes siis alapäästä? Ei kaikki hikoile järjettämästi ja iho sekä alapää pysyy hyvänä kun ei pese liikaa!
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:25"]Mulla menee joskus viikko, etten käy suihkussa, enkä pese myöskään alapäätä. Lauantaisin käyn aina saunassa ja silloin peseydyn. Tosin tykkään saunomisesta, joten pesukertoja voi viikossa olla useampiakin.
[/quote]
Näin tekee siiderivalas/sohvaperuna
En käy joka päivä suihkussa, ehkä 5x/vko, ja hiukset pesen joka toinen päivä. En tunne oloani likaiseksi, eikä kukaan tosiaan ole koskaan maininnut että haisisin pahalle - eikä myöskään ole vältellyt edes lähikontaktissa. Samaten miehenikään ei joka päivä suihkuttele, eikä haise minunkaan mielestäni oikein millekään siitä huolimatta. Liikunnan jälkeen ja ennen petipuuhia toki peseydyn. Iho ei ole ikinä kuivunut kuin kasvoissa joita tietty päivittäin pesen, eikä tulehduksia ollut, siitä en tiedä liittyvätkö tähän asiaan.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:24"]
Ei limakalvoille kannata mitään puuteria laittaa, sehän tihkaisee aika pahasti sitten, pitää normaali toiminta olla kuitenkin.
[/quote]
Missä sulla on limakalvoa?
No kumma alapää sulla, jos limakalvoihin se puuteri menee??
Jos nivusiin laittaa sitä (josta hikoaa), ei se emättimeen sisälle mene!
[/quote]
Ei kun mulla hautuu häpyhuulten sisäpuolelta, mulla on ns. viivapillu, ja kun on lihava, niin ei se pahemmin tuuletu, kun ne huulet on kiinni koko päivän, ja kun on alushousut siinä tiukasti päällä. Olin yhden yön alushousut jalassa kun oltiin muualla kuin kotona yötä, ja aamulla en päässy suihkuun, sen jälkeen kyllä huulten väli kutisi monta päivää, sitten tuli kuukautiset ja ajattelin että nyt se myrkyn lykkää, mut onneksi ei ollu paha. Mulla usein kuukautisten aikaan kun käytän sidettä hautuu tosi kipeäksi koko haaroväli peräaukkoa myöden, onneksi nyt meni niin että kuukautiset meni ja enää ei kutisekaan.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:42"]
Mää oon nyt varmaan kauheen saastanen, kun en käy joka päivä suihkussa. Käyn joka toinen tai kolmas päivä suihkussa ja kahdesti viikossa pesen hiukset. Ei sitä alapäätä tartte jatkuvasti olla puunamassa, eikä mulla oo koskaan ollu mitään hiivatulehduksia. Kuukautisten aikaan pesen alapään joka aamu.
Eikä ole tähän päivään mennessä vielä kukaan sanonut, että pahalta haisisin.
[/quote]
Vaatii kyllä aikalailla pokkaa mennä sanomaan toiselle, että haiset. Julkisissa liikennevälineissä kyllä huomaa, jos kanssamatkustaja vieressä on lähtenyt pesemättä liikkeelle, tuoksut pöllähtelee, kun asentoa vaihtaa; ei niin kovin miellyttävää : (
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:42"]
Mää oon nyt varmaan kauheen saastanen, kun en käy joka päivä suihkussa. Käyn joka toinen tai kolmas päivä suihkussa ja kahdesti viikossa pesen hiukset. Ei sitä alapäätä tartte jatkuvasti olla puunamassa, eikä mulla oo koskaan ollu mitään hiivatulehduksia. Kuukautisten aikaan pesen alapään joka aamu.
Eikä ole tähän päivään mennessä vielä kukaan sanonut, että pahalta haisisin.
[/quote]
Vaatii kyllä aikalailla pokkaa mennä sanomaan toiselle, että haiset. Julkisissa liikennevälineissä kyllä huomaa, jos kanssamatkustaja vieressä on lähtenyt pesemättä liikkeelle, tuoksut pöllähtelee, kun asentoa vaihtaa; ei niin kovin miellyttävää : (
[/quote]
Kyllä mulle perheenjäsenet sanois ihan päin naamaa, että haiset pahalle, jos näin olisi. Ei mun mieskään haise pahalle, vaikka välillä suihkussakäynti unohtuu.
Luuletteko ihmiset tosissanne, että yhessä päivässä ihminen alkaa haista niin pahalle, että bussissa vierustoveri haistaa? Kyllä siihen vaaditaan pitemmän ajan (ainakin viikon) pesemättömyys.
Mä en todellakaan puunaa itteeni joka päivä jos en oo kys.päivänä esim edes hikoillut. Hiuksia nyt muutenkaan ei joka päivä todellakaan kannata pestä. Pesen ne joka toinen tai viimeistään joka kolmas. Samoten muutenkin suihku joka toinen päivä, alapään pesen joka ilta käsisuihkulla ja puhtaat pikkarit sit päälle. Sukat vaihdan joka päivä. Kainalot pesen jos ne haisee päivän päätteeksi. Muuten en, vaan seuraavana päivänä. Kasvoja en pese jos en ole meikannut, vaan pyyhin kasvovedellä.
Kumma, kukaan ei oo koskaan sanonu että haisen :D avomies kyllä kertois... Samoin suorasanainen siskoni.
Tästä pimppapesustakin on täällä aika usein väännetty, mutta ei sitä pilluakaan ihan joka päivä tarvitse pestä, jos ei ole menkat käynnissä. Eräskin gynekologi sanoi, että alapää kannattaisi pestä vain kerran viikossa! Myös esimerkiksi nolojen vartaloiden mieslääkäri sanoi, että alapäätä kannattaisi suihkuttaa vain joka toinen päivä.
Kaikkiinhan nämä ohjeet ei päde, mutta minun alapäälleni hieman harvempi pesuväli, noin joka toinen päivä, sopii paremmin. Vuosia sitten sain toistuvia hiivainfektioita ja kuivan kutisevasta alapäästä, vaikka en koskaan pessyt tuheroani saippualla. Kun vähensin pesuväliä gynen ohjeiden mukaan, alapääni alkoi voida huomattavasti paremmin. Sain toistuvat hiivat kuriin ja kuivuus väheni merkittävästi. Lääkärit ovat myös sanoneet minulle, että liialliset pesut lisäävät alapään hajua, sillä välillä naiset pesevät alapäidensä hyvät bakteerit pois ja pääsee syntymään pahalta haisevia emätintulehduksia. Toisaalta taas, naisen alapäähänhän kuuluukin hento (ei mikään mädäntyneen kalan) ominaistuoksu. Näinkin siis voi olla.
Käyn kyllä normaalisti suihkussa joka päivä, sillä urheilen paljon. Yritän kuitenkin olla puunaamatta liikaa alapäätäni.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:04"]Tästä pimppapesustakin on täällä aika usein väännetty, mutta ei sitä pilluakaan ihan joka päivä tarvitse pestä, jos ei ole menkat käynnissä. Eräskin gynekologi sanoi, että alapää kannattaisi pestä vain kerran viikossa! Myös esimerkiksi nolojen vartaloiden mieslääkäri sanoi, että alapäätä kannattaisi suihkuttaa vain joka toinen päivä.
Kaikkiinhan nämä ohjeet ei päde, mutta minun alapäälleni hieman harvempi pesuväli, noin joka toinen päivä, sopii paremmin. Vuosia sitten sain toistuvia hiivainfektioita ja kuivan kutisevasta alapäästä, vaikka en koskaan pessyt tuheroani saippualla. Kun vähensin pesuväliä gynen ohjeiden mukaan, alapääni alkoi voida huomattavasti paremmin. Sain toistuvat hiivat kuriin ja kuivuus väheni merkittävästi. Lääkärit ovat myös sanoneet minulle, että liialliset pesut lisäävät alapään hajua, sillä välillä naiset pesevät alapäidensä hyvät bakteerit pois ja pääsee syntymään pahalta haisevia emätintulehduksia. Toisaalta taas, naisen alapäähänhän kuuluukin hento (ei mikään mädäntyneen kalan) ominaistuoksu. Näinkin siis voi olla.
Käyn kyllä normaalisti suihkussa joka päivä, sillä urheilen paljon. Yritän kuitenkin olla puunaamatta liikaa alapäätäni.
[/quote]
Ja tähän ne haisuliset posliinipillut vastaa, että hyi, pitää pestä 2x päivässä ja ajaa haisevat karvat pois :D
"Luuletteko ihmiset tosissanne, että yhessä päivässä ihminen alkaa haista niin pahalle, että bussissa vierustoveri haistaa? Kyllä siihen vaaditaan pitemmän ajan (ainakin viikon) pesemättömyys."
Kyllä alapää haisee seuraavana päivänä, jos jätät sen pesemättä! Varsinkin jos on yhtään ylipainoa, jo perspuoli alkaa haista. Enkä usko, että toisen haisemista on helppo sanoa edes läheiselle. Voi kysyä, että pierasitko, mutta että haiset pahalle. No en tiedä, kun molemmat käymme suihkussa päivittäin ja lisäksi teen pikkupesut illalla ( kasvot kainalot ja alapää ).
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:04"]Tästä pimppapesustakin on täällä aika usein väännetty, mutta ei sitä pilluakaan ihan joka päivä tarvitse pestä, jos ei ole menkat käynnissä. Eräskin gynekologi sanoi, että alapää kannattaisi pestä vain kerran viikossa! Myös esimerkiksi nolojen vartaloiden mieslääkäri sanoi, että alapäätä kannattaisi suihkuttaa vain joka toinen päivä.
[/quote]
Ja tähän ne haisuliset posliinipillut vastaa, että hyi, pitää pestä 2x päivässä ja ajaa haisevat karvat pois :D
[/quote]
No luuletko että karvatuhero haisee sitten jotenkin paremmalta kun poslari?? Typerys
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:07"]Edes siis alapäästä? Ei kaikki hikoile järjettämästi ja iho sekä alapää pysyy hyvänä kun ei pese liikaa!
[/quote]
Totta kai pitää suihkussa käydä päivittäin, ettei haise hielle ja ummehtuneelle. Kanssa ihmiset rupeaa karttamaan sinua jos et peseydy ja alat haisemaan. Kärpäset kyllä mielellään kerääntyy sinun ympärille, jos haiset.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:07"]Edes siis alapäästä? Ei kaikki hikoile järjettämästi ja iho sekä alapää pysyy hyvänä kun ei pese liikaa!
[/quote]
Mä ainakin hikoon sen verta pahasti 24h, että on parempi käydä 2-3 kertaa vuorokaudessa suihkussa ja vaihtaa vaatteet joka päivä. Hikeni kun haisee vahvasti raudalle. Totta kai käytän dödöäkin päivittäin, mutta ei se auta koko vartalon hien hajuun. Hampaatkin pesen 3 kertaa päivässä, ettei henki haisisi paskalle ja ettei tulisi reikiä hampaisiin.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:07"]Edes siis alapäästä? Ei kaikki hikoile järjettämästi ja iho sekä alapää pysyy hyvänä kun ei pese liikaa!
[/quote]
Mä ainakin hikoon sen verta pahasti 24h, että on parempi käydä 2-3 kertaa vuorokaudessa suihkussa ja vaihtaa vaatteet joka päivä. Hikeni kun haisee vahvasti raudalle. Totta kai käytän dödöäkin päivittäin, mutta ei se auta koko vartalon hien hajuun. Hampaatkin pesen 3 kertaa päivässä, ettei henki haisisi paskalle ja ettei tulisi reikiä hampaisiin.
[/quote]
Kannattais mennä lääkäriin!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:04"]Tästä pimppapesustakin on täällä aika usein väännetty, mutta ei sitä pilluakaan ihan joka päivä tarvitse pestä, jos ei ole menkat käynnissä. Eräskin gynekologi sanoi, että alapää kannattaisi pestä vain kerran viikossa! Myös esimerkiksi nolojen vartaloiden mieslääkäri sanoi, että alapäätä kannattaisi suihkuttaa vain joka toinen päivä.
[/quote]
[/quote]
No luuletko että karvatuhero haisee sitten jotenkin paremmalta kun poslari?? Typerys
[/quote]
Karvallinen pillu on siistimpi ja vähemmän altis hajubakteeereille kuin se nahkatoosa!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:04"]Tästä pimppapesustakin on täällä aika usein väännetty, mutta ei sitä pilluakaan ihan joka päivä tarvitse pestä, jos ei ole menkat käynnissä. Eräskin gynekologi sanoi, että alapää kannattaisi pestä vain kerran viikossa! Myös esimerkiksi nolojen vartaloiden mieslääkäri sanoi, että alapäätä kannattaisi suihkuttaa vain joka toinen päivä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Karvallinen pillu on siistimpi ja vähemmän altis hajubakteeereille kuin se nahkatoosa!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:15"]
Hyi helvetti, ette te niitä omia alapään hajujanne varmaan haistamaan mutta muut haistaa kyllä. :x käyttäkää edes hajuvettä että peittyy hien, kusen ja paskan käry varsinkin näin kesää kohden mennessä..
Mun pillu löyhkää niin hirveälle jos en pese sitä päivittäin että todellakin haistan sen myös itse. Kiireisimpinä työpäivinä pesen pariinkin kertaan. Suihkussa muutenkin käyn 1-3 kertaa päivässä. AI miksikö useammin. No kuuma suihku rentouttaa ihanasti :) samalla pysyy puhtaampana. Tosin hiuksia pesen kunnolla 2-3 kertaa viikossa. En halua että muut haistaa mun pillun.
[/quote]
:D Ihan oikeesti, voitko tajuta että muiden pillu ei löyhkää? Miksi luulet, että muut ovat samanlaisia haisuleita kuin sinä?
Minunkin pillu tuoksuu pillulle, mutta vain jos sormella vaosta kaivaa. Ja sekin on pillun normaalia tuoksua 1-2 pv ajan. Se haju ei haise niin, että muut sen haistaisivat.
Jeesus mitä urpoilua. Ja sit vaan purkista rasvaa lisää kun iho kuivaa nii hitost!
Pesen hiukset joka toinen päivä suunnilleen, toki joskus tässä vaihtelua menojen mukaan eli joskus peräkkäisinä päivinä ja joskus saattaa venyä yhdellä päivällä, mutta silloin laitan kuivashampoota hiuksiin aamulla. Muuten pesen kasvot aamuin illoin, kainalot ja alapään aamuisin. Raskauden takia minulla on tällä hetkellä kuivat limakalvot ja juuri tuo kerta päivässä alapääpesu on riittävä, ettei kuivuisi liikaa. Menkkojen aikaan pesen useammin, mutta niitä ei sattuneesta syystä nyt ole ollut.
Minusta kamalinta tässä keskustelussa on havaita, että ilmeisesti iso(in?) osa ihmisistä ei harrasta yhtään mitään liikuntaa päivittäin??? Ihmekään että kansa on niin sairasta, jos tämä on totta. Ihminen on luotu liikkumaan, ja on todella epätervettä jos ei harrasta (ainakin melkein) päivittäin jotain joka hikoiluttaa. Oli se sitten työmatkakävelyä/-pyöräilyä tai sitten kovempaa liikuntaa, mutta edes jotain. Mutta ilmeisesti ei, jos täytyy tosissaan miettiä että onko peseytyminen kerran päivässä tarpeen vai ei.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 15:33"]
Minusta kamalinta tässä keskustelussa on havaita, että ilmeisesti iso(in?) osa ihmisistä ei harrasta yhtään mitään liikuntaa päivittäin??? Ihmekään että kansa on niin sairasta, jos tämä on totta. Ihminen on luotu liikkumaan, ja on todella epätervettä jos ei harrasta (ainakin melkein) päivittäin jotain joka hikoiluttaa. Oli se sitten työmatkakävelyä/-pyöräilyä tai sitten kovempaa liikuntaa, mutta edes jotain. Mutta ilmeisesti ei, jos täytyy tosissaan miettiä että onko peseytyminen kerran päivässä tarpeen vai ei.
[/quote]
Vaikka kävelen monesti osan työmatkaa, ei se tarkoita että tarvitsisin suihkun. Ulkoilutan myös koirani kolme kertaa päivässä, mutta sekään ei tarkoita että tarvitsen suihkun. En hikoile pahemmin noissa, joten en mene turhaan suihkuun kuivattamaan jo valmiiksi kuivaa ihoani. Mutta siis päivittäisiin pesuihin kuuluu kasvot, kainalot ja alapää. Jos on kunnon hikoilutreeni, joita minulla ei yleensä ole päivittäin, olen yleensä ajoittanut suihkupäivän samalle illalle, jolloin siis menen urheilun jälkeen suoraan suihkuun ja pesen myös hiukset.
t.98
Kyllä sen pesemättömistä läskeistä huomaa ! Normaalit ihmiset liikkuu ja urheilee päivittäin.
Suihku 1-2x päivä