Miksi muka itseään pitää pestä _joka_ päivä?
Edes siis alapäästä? Ei kaikki hikoile järjettämästi ja iho sekä alapää pysyy hyvänä kun ei pese liikaa!
Kommentit (100)
No oon mä testannut käydä harvemmin suihkussa mutta kärsin hiivalierteestä niin alapää lemuaa navetalle/lampaalle. Onko se mukavampi lemu? :D
-56
Lapsilla on erilainen hormoonitoiminta tai jotain siksi ne ei haise kuten teinit ja aikuiset
Voi jeesus näitä juttuja. Ei _kaikilla_ ihmisillä ala päivässä haisemaan pimppi ja perse, vaikka teillä alkaisikin. Oletteko te lihavia, ettekö osaa pyyhiä persettänne vai tuleeko teillä jotain vuotoa sieltä perseestä päivän mittaan? Ei kuulosta sekään normaalille, että pillu alkaa lemuamaan jo päivässä. Hyi olkoon, suosittelen käymään lääkärissä.
Ymmärrän, että joka päivä pesee alapäänsä VEDELLÄ ja kainalot saippualla. Hiuksia ei tarvitse pestä kuin joka toinen-neljäs päivä, jollei ne rasvoitu. Ja kyllä, meitä on sellaisiakin ihmisiä, joiden hiukset eivät päivässä muutu rasvaisiksi tai haiseviksi. Itseasiassa tämä hiusten haiseminenkin oli ihan uus juttu mulle, en ole koskaan törmännyt sellaiseen. Tähän vielä lisänä tietysti se, että jos urheilee niin tottakai peseytyy sen jälkeen ja menkkojen aikana alapää olisi hyvä pestä päivittäin.
Pointti oli siis se, että vaikka te alattekin ja päivässä haisemaan perseelle, pillulle, rasvaisille hiuksille ja hielle, niin älkää nyt herranen aika olettako että se koskee jokaista ihmistä. Joillekkin todella riittää se, että pesee itseään esim. joka toinen päivä. Harva tuossa ajassa nyt vielä haisee.
Omituista porukkaa täällä vauvapalstalla, kun kaikki kertoo alkavansa jo 1-2päivässä haisemaan joka paikasta...
Mä käyn suihkussa joka toinen päivä, koska mun iho kuivuu kylmästä ja päivittäisestä suihkusta niin ettei siihen auta enää mikään rasva. Kesällä käyn joka päivä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:25"]
No kyllä alapää olisi syytä pestä joka kerta kun käy kakalla. Eli keskimäärin joka päivä.
[/quote]
Muistakaa nyt peukuttajat että on olemassa koko pohjois-suomi, mystinen maaseutu sekä työttömät. Jos et käy missään, näe ketään tai ympäri vuorokauden on pimeää ja lähin naapuri 10 kilometrin päässä voi toimiakin näin.
Kukaan pääkaupunkiseudulla ei näin toimi. Paitsi se työtön joka ei käy missään.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:33"]
Mä käyn suihkussa joka toinen päivä, koska mun iho kuivuu kylmästä ja päivittäisestä suihkusta niin ettei siihen auta enää mikään rasva
[/quote]
Mikset käy lämpimässä suihkussa sitten?? itse ne kylmiä suihkuja kestä yhtään.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:25"]
No kyllä alapää olisi syytä pestä joka kerta kun käy kakalla. Eli keskimäärin joka päivä.
[/quote]
Muistakaa nyt peukuttajat että on olemassa koko pohjois-suomi, mystinen maaseutu sekä työttömät. Jos et käy missään, näe ketään tai ympäri vuorokauden on pimeää ja lähin naapuri 10 kilometrin päässä voi toimiakin näin.
Kukaan pääkaupunkiseudulla ei näin toimi. Paitsi se työtön joka ei käy missään.
[/quote]
tuo lainaus tuli jostain ihan muualta, tarkoitus oli lainata sitä tolloa joka käy kerran viikossa saunassa....
hyvä pointti. mun jatkuvaa peseytymistä ihmettelevä äiti on työtön eikä käy missään. mä käyn joka päivä ulkona ja mulla on myös esim. seksielämää jossa alapään hajuille ei ole sijaa...
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:33"]
Mä käyn suihkussa joka toinen päivä, koska mun iho kuivuu kylmästä ja päivittäisestä suihkusta niin ettei siihen auta enää mikään rasva
[/quote]
Mikset käy lämpimässä suihkussa sitten?? itse ne kylmiä suihkuja kestä yhtään.
[/quote]
Koska lämmin vesi kuivattaa vielä enemmän?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:26"]
No oon mä testannut käydä harvemmin suihkussa mutta kärsin hiivalierteestä niin alapää lemuaa navetalle/lampaalle. Onko se mukavampi lemu? :D
-56
[/quote]
Saattaisit ehkä päästäkin kierteestäsi eroon, jos et olisi niin peseytymisintoinen
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:32"]
Omituista porukkaa täällä vauvapalstalla, kun kaikki kertoo alkavansa jo 1-2päivässä haisemaan joka paikasta...
[/quote]
Se on sitä hienoustaistelua, mitanottoa, kurinpitoa ja pätemistä. Ja sitten kun on itse neuroottinen peseytymisessään, suhtautuu helposti vihamielisesti niihin, jotka eivät komppaa - niinkuin tässäkin keskustelussa tollotellaan ja paljastetaan korvienvälinen tunkkaisuus ihmeen halukkaasti ihmisiksi, jotka ovat niin huolissaan, etteivät vain tee huonoa vaikutusta haisemalla.
Ja sama angsti oman vartalon suhteen, ikään kuin sellainen käytös tosiaan olisi hienoa eikä keskenkasvuista. Aivan avoimesti julistetaan, että alapää löyhkää hirvittävästi, jos sen itse haistaa. Hirvittävä löyhkä tarkoittaisi kuitenkin sitä, että pyörryttää, vesi lentää silmistä ja on pakko päästä raittiiseen ilmaan. Ehkä joku näin reagoikin, mutta sellaista on aiemmin ollut tapana nimittää hysteeriseksi kohtaukseksi.
Jos paras kaverikin pitää lempata koska se haisee, koko puhtauden tavoittelu ei ole tuottanut mitään positiivista. Kaikki hyötyisivät siitä, että nenää totutettaisiin suhtautumaan vähemmän inhoten ympäristöönsä. Jos joku ymmärtäisi miltä kaupungeissa haisi runsaat sata vuotta sitten, saattaisi miettiä uudelleen, onko tämä nykyinenkään ääripää järkevä, kun kukaan ei saisi haista miltään, paitsi aineille, jotka oikeasti saattavat vaarantaa hengen ja terveyden.
Olen seurustellut miehen kanssa, joka ei haissut miltään päivienkään pesemättömyyden jälkeen. Minusta se oli häiritsevää ja vaikutelma oli epätodellinen. Sitten taas yksi vanha ystävä on edelleen samanhajuinen kuin nuorena, vaikka peseytyy tarkkaan joka päivä. Kun nähtiin pitkästä aikaa, nimenomaan tuttu tuoksu syvensi tunnereaktiota. Oli kuin tulisi kotiin.
Yks tuttu alkoi pesemään hiuksia kerran viikossa shampoolla. Muuten vedellä tai ei ollenkaan. Hiukset kuulemma vahvistuivat ja tulivat eloisammiksi.
Että siinä teille.
Hiukset on normaali tilassa eloisammat kuin joka toisen päivän Elvital tehohoito shampoiden jälkeen.
Mistäköhän tääkin johtuu? Sitä en osaa sanoa.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:39"]
En käy joka päivä suihkussa, ehkä 5x/vko, ja hiukset pesen joka toinen päivä. En tunne oloani likaiseksi, eikä kukaan tosiaan ole koskaan maininnut että haisisin pahalle - eikä myöskään ole vältellyt edes lähikontaktissa. Samaten miehenikään ei joka päivä suihkuttele, eikä haise minunkaan mielestäni oikein millekään siitä huolimatta. Liikunnan jälkeen ja ennen petipuuhia toki peseydyn. Iho ei ole ikinä kuivunut kuin kasvoissa joita tietty päivittäin pesen, eikä tulehduksia ollut, siitä en tiedä liittyvätkö tähän asiaan.
[/quote]
Meillä pannaan kerran tai kahdesti päivässä joten jos aina pitäisi ennen seksiä peseytyä erikseen niin saisi kyllä veden kanssa lotrata. Onneksi ei tartte kun joka päivä kuitenkin käyn normaalisti suihkussa.
Suihkuun meno on yhtä tuskaa!Yritän kuitenkin käydä 2 krt vkossa suihkussa.
Oli miten oli, kiitos kuitenkin tän päivän nauruista :)))) kokeilen vaikka sit lomalla suihkutella vähemmän ku ei tarvii tavata ketään niin voin Lemuta rauhassa :)) -56
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:07"]Edes siis alapäästä? Ei kaikki hikoile järjettämästi ja iho sekä alapää pysyy hyvänä kun ei pese liikaa!
[/quote]
Mä ainakin hikoon sen verta pahasti 24h, että on parempi käydä 2-3 kertaa vuorokaudessa suihkussa ja vaihtaa vaatteet joka päivä. Hikeni kun haisee vahvasti raudalle. Totta kai käytän dödöäkin päivittäin, mutta ei se auta koko vartalon hien hajuun. Hampaatkin pesen 3 kertaa päivässä, ettei henki haisisi paskalle ja ettei tulisi reikiä hampaisiin.
[/quote]
Kannattais mennä lääkäriin!
[/quote]
Käyty ajat sitten, jo teiniiässä ja lääkäri sanoi että on normaalia. Minulla on nopea aineenvaihdunta, jonka takia hikoilen. En tosin ole asiaa pitänyt minään vaivana, koska se on normaalia.
[/quote]
Oletko niinsanottu läpipasko?
[/quote]
En. Ruoka pysyy kyllä hyvin sisällä, mutta hikoon vaan helvetisti. Vaikka mulla on todella hyvä kunto, niin ei tarvitse paljoa liikkua, niin hiki lentää. Ja öisin hikoan aivan sairaasti, aamulla olen hiestä täysin märkä, joten yöpuku pitää pistää samantien pyykkiin.
[/quote]
Todella erikoista, onko sulla paljon lihaksia? Lihaksikkaat ihmiset on usein kuuman tuntuisiakin, lihakset kehittää lämpöä... Minä olen läski, ja läski on vaan kylmää, talvellakin kun tulee kylmästä kestää tuntikausia että reidet alkaa lämmetä, ne on kuin kylmät kinkut :)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:26"]
Lapsilla on erilainen hormoonitoiminta tai jotain siksi ne ei haise kuten teinit ja aikuiset
[/quote]
Ihanko totta! Kappas vaan kun tuli taas uutta tietoa!!!
Eikö toi kainaloiden pesu ole tosi vaikeaa! Musta ainakin on tosi vaikeaa jossain lavuaarin yllä yrittää pestä niitä kunnolla saippualla ja vedellä! Siis ihan oikeesti selittäkää miten teette sen? Sitä vettä valuu ikäväsu kaikkialle ja siis tosi vaikeeta joitenkin. 5min pikasuihkussa tosi helppoa ja vaivatonta saa meikitki samalla pestyä.