Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teitä kauhistuta mitä nuoret naiset ja nuoret miehet käyvät läpi tässä nykymaailmassa??

Vierailija
08.09.2024 |

Tarkoitan sitä, että esim instagram, tiktok ja kaikki tuo muu nuorten käyttämä "some" on täynnä täydellisten naisten ja miesten kuvia. Lisäksi siellä on tekoälyllä luotuja "kauneusihanteita" joihin nuoret sitten vertaavat itseään. On siellä tietysti myös tavallisia ihmisiä, mutta herkässä kasvuvaiheessa nuoret tietysti vertaavat itseään just näihin jotka ovat "suosittuja".

Mieleen jää erään tavallisen nuoren naisen kirjoitus, meni suunnilleen näin:

"Miten riitän tässä maailmassa kenellekään, minua ei pidetä arvokkaana, kauneusteknologia lisääntyy kovaa vauhtia ja jopa minua nuoremmat tytöt näyttävät paremmalta kuin olisin koskaan voinut tuossa iässä. 25-vuotiaana tunnen itseni jo arvottomaksi, minulla ei ole ollut lainkaan suhteita miehiin ja suuri osa on hylännyt minut heti tutustumisen yhteydessä. Olin tänään sosiaalisessa tapahtumassa ja en voinut olla vertaamatta itseäni jokaiseen ikäiseeni naiseen."

Tuon olisi voinut kääntää myös toisinpäin, että nuori mies olisi kirjoittanut naisista, mutta ymmärsitte pointin. Eikö teitä sureta ja kauhistuta nuorten puolesta? Lisäksi ei vaan voida sanoa nuorelle, että sulkekaa kaikki somet, se on osa nykynuoren elämää. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo hurjaa on. En tosin tiedä onko tuohon mitään ratkaisua. 

Vierailija
2/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa pitää katsoa monesta näkökulmasta. Eihän tekoäly tule vaikuttamaan vain ihmissuhteisiin, koska se tulee vaikuttamaan ihan kaikkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauhistuta. Turhaa hössötystä kauhistella. Ihmiset ovat aina eläneet erilaisten kuvavirtojen, ihanteiden, mallien, jne. ympäröimänä. Reagoivat kukin miten reagoivat tai ovat reagoimatta.

Vierailija
4/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kauhistuttaa mitä ihminen yleensä käy läpi tässä maailmassa. Siksi en lapsia hankikaan. 

Vierailija
5/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Maailma on niin hullu että en ihmettele etteivät aio tehdä lapsia.

Vierailija
6/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti huolestuttaa omien lasten puolesta, mutta tuollaista se on aina ollut. Teinit on kautta aikojen olleet epävarmoja itsestään ja verranneet itseään muihin. Suurimmasta osasta tulee kuitenkin ihan eheitä aikuisia.

Vierailija
7/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin valmis kieltämään tiktokin heti. 

Vierailija
8/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa pitää katsoa monesta näkökulmasta. Eihän tekoäly tule vaikuttamaan vain ihmissuhteisiin, koska se tulee vaikuttamaan ihan kaikkeen. 

Negatiivisesti 

Vierailija
9/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollista on, että hirvittää, mutta he tulevat maailmaan, mitä meillä ei ollut joskus, samoin kun me tultiin vanhempien jälkeen. 

Sama juttu...erilainen maailma taas. Kyllä nuoret oppii. 🙂

M46

Vierailija
10/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauhistuta. Sanotaan, että "on teillä nuorilla niin helppoa" - ei ole, ei yhtään helpomaa kuin minunkaan aikana; pelot vaan on erilaiset, ja siihen pitää sopeutua (pyypyystä sanottu, mutta niin se vaan on).

t. m59v.

Vierailija
11/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi teinkin ainoan oikean ratkaisun ja poistuin somesta kokonaan 20-vuotiaana.

M23

Vierailija
12/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huoleta. Noi vaikuttaa merkittävästi vaan pienen pieneen vähemmistöön, ja suurin osa nuorista elää ihann normaalisti.

Vierailija
13/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauhistuta. Jokaisella sukupolvella on omat vaikeutensa ja niistä on vain selvittävä. Jotkut selviävät paremmin, jotkut huonommin. 

Vierailija
14/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olisi hyvin, jos vihreät, vasemmistoliitto, demarit, rkp, woke- ja cancel-kulttuuri lakkautettaisiin.

Vierailija
15/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt sentään kauhistuta, ehkä kun ei ole omia lapsia, mutta onhan noista ikäviä juttuja tullut luettua. Miten nuoret saisikin virtuaalimaailmasta ns. tosielämään ja nuo ajatusvääristymät oikaistua?

Tai sitten someen lisää sellaista sisältöä, johon olen itse törmännyt, jossa tuota epärealistista ihmiskuvaa pyritään murtamaan. Eräs tällaista tiliä pitävä nainen on Briteissä alkanut käydä kouluillakin puhumassa aiheesta ja keskustelemassa nuorten kanssa. On saanut paljon kiitosta ja hyvää palautetta näistä vierailuista. Saattavat jopa ystävänsä kanssa olla seuraavat Trinny & Susannah, mutta eivät hauku eivätkä nöyryytä naisia kehon "virheistä" vaan pyrkivät lisäämään hyväksyntää kaikenlaisia kehoja kohtaan.

Vierailija
16/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilket skit. Orkade inte ens läsa hela dravlet.

Vierailija
17/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaksi parikymppistä tytärtä, kumpikin on poistanut tiktokin jo pari vuotta sitten puhelimistaan. Molemmat ihan järkeviä opiskelijoita ja kummallakin on kiva järkevä poikaystävä. 

Vierailija
18/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huolestuttaa, enkä pidä järkevänä aikuisilta ihmisiltä ajattelua, että koska aina ennenkin on ollut ilmiö x, ei ole mahdollista tai luultavaa, että jossain kulkee raja, jonka jälkeen ilmiö x voimistuessaan aiheuttaa uudentyyppisiä ongelmia ja etenkin yhdessä ilmiön z ja y kanssa, jotka eivät nekään joko olleet olemassa aiemmin tai niidenkin intensiteetti on voimistunut. 

Minusta se on henkistä itsetyydytystä rauhoittumistarkoituksessa, ja ehdottoman typerää ja piittaamatonta. 

Vierailija
19/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo #12 - jos sille pelolle antaa vallan, niin sitten uskalla lähteä kotoa mihinkään. Ihan kokemuksesta tiedän, kun sain aikoinaan kunnolla turpaan; pelkäsin jo ulkona liikkumistakin; lopulta päätin, antaa tulla sitten, kaikki mitä löytyy. ... Opiskelemaan, maakuntakeskukseen, voi, että se pelotti! Sittten opiskelukaverit sanoi, niin heitäkin! 

"Stadi" pelotti aikoinaan, nykyään ois aivan sama - aamulla paikulla töihin, illalla takaisin - ihan samaa tein sitten myöhemmin, maakuntakeskuksessa.

Vierailija
20/22 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, kun siitä youtube/insta/tiktok jne maailmasta ei tule nuorille hetken taukoa, kun se puhelin on jatkuvasti mukana. Miksi aktivoitua näkemään ihmisiä irl, kun voi vaan maata sängyssä ja tutkia puhelimen kuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi