Miksi muka itseään pitää pestä _joka_ päivä?
Edes siis alapäästä? Ei kaikki hikoile järjettämästi ja iho sekä alapää pysyy hyvänä kun ei pese liikaa!
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:18"]
Varmaan monella suomalaisella samanlaiset ajatukset kuin ap.llä. Niin moni löyhkää kamalalle hielle ja tunkkaiselle, ...kun mitä sitä turhaa peseytyy.
Johan nyt keväällä ilmassakin on niin paljon siitepölyä, että sen taki aluulisi haluavan pesulla käydä.
Samoin kun käy vessassa, aina siihen jopa posliiniin tulee pisara pari virtsaa ja se alkaa haista.
Ei saippuaa tarvita kuin kainaloissa, muun voi hoitaa vedellä tai intiimialueen puhdisaineella.
[/quote]intiimialue ei tarvi puhdistusainetta, tulee vaan tulehduksia,
[/quote]
Millaisia tulehduksia?
Olen aina käyttänyt mietoa nimenomaan alapäähän sopivaa puhdistusainetta ja ei ole koskaan ollut tulehduksia.
[/quote]
Tää on parempaa ja halvempaa, prismassa reilu 2e / 500ml.
Sitä on sinistä (hajustamaton)
Ja punaista (miedosti hajustettua)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 04:14"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:24"]
Varmaan monella suomalaisella samanlaiset ajatukset kuin ap.llä. Niin moni löyhkää kamalalle hielle ja tunkkaiselle, ...kun mitä sitä turhaa peseytyy.
Johan nyt keväällä ilmassakin on niin paljon siitepölyä, että sen taki aluulisi haluavan pesulla käydä.
Samoin kun käy vessassa, aina siihen jopa posliiniin tulee pisara pari virtsaa ja se alkaa haista.
Ei saippuaa tarvita kuin kainaloissa, muun voi hoitaa vedellä tai intiimialueen puhdisaineella.
[/quote]
Millaisia tulehduksia?
Olen aina käyttänyt mietoa nimenomaan alapäähän sopivaa puhdistusainetta ja ei ole koskaan ollut tulehduksia.
[/quote]
[/quote]
Mikä tää?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 04:25"][quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 04:14"]
[/quote]
Millaisia tulehduksia?
[/quote]
[/quote]
Mikä tää?
[/quote]
:D siis tää
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:11"]
Mulla haarat hautuu ja haisee jos ei pese, ihan vedellä vaan pesen, hyvin harvoin käytän saippuaa. Nukun myös alasti, kun on lihava niin haarat hautuu jos joutuu pitämään alushousuja vuorokauden ympäri. Muuten en suuremmin hikoile kuin joskus puutarhahommissa, mutta pesen kyllä kainalotkin aamuisin suihkussa vedellä, ja laitan sitten dödöä, ja joka päivä puhtaan paidan, puhtaat alushousut ja sukat, liivejä en vaihda niin usein, kun niitä mulla on hyviä niin vähän, eikä ne niin likaannu, myöskään housuja en vaihda yleensä joka päivä, niitäkin mulla on vain muutamat hyvät.
[/quote]
Alapäähän pesun ja kuivauksen jälkeen vauvapuuteria ja ehdottomasti kainalot pestään saippualla!
[/quote]
Miksi vitussa alappähän pitää laittaa puuteria? Ootko sekaisin?
[/quote]
Estää nivusten hiertymisen ja kun alapään hikirauhaset erittävät voimakastuoksuista eritettä se puuteri imee kosteutta. Kosteus kun on se joka auttaa alapään bakteereja haisemaan.
Suuria hikirauhasia on ihmisen kehossa muun muassa kasvoissa, kainaloissa ja sukupuolielinten sekä peräaukon ympärillä. Suuret hikirauhaset eivät eritä varsinaista hikeä, vaan voimakastuoksuista eritettä, joka aiheuttaa ihmisen ominaistuoksun.
[/quote]
Ihmisen ominaistuoksu on positiivinen asia, se ei ole likaa joten liika pesu vain haittaa.
Sitä paitsi karvoitus nivusissa on suojaamista varten, älä vaan sano että oot ajanut pois?
En tiedä teistä, mutta mä hyvin harvoin oikeeasti haistan pahan hajuisia ihmisiä. En tosin tiedä kuinka syvälle haaroihin/päähän te päänne tungette, kun ihmisiä tapaatte. Joskus yksi kaupassa puliukko haisi pahalle, kun vieressä seisoin, mutta ei edes haissut niin pahalta, että olisin ihan kauheasti järkyttynyt.
Tottakai persehiki alkaa haisemaan jo päivässä etenkin jos olette paskoneet, ettekä huuhdellut perssilmää vedellä.. Yäk
Koska ihmisestä irtoaa kuollutta ihosolukkoa, hikeä ja muita eritteitä, jotka alkavat helposti haista jos niitä ei pese pois. Sinullakin ne haisee, vaikka itse et sitä haista. Esimerkiksi päänahka haisee useimmilla ihmisillä pahalta ja tunkkaiselta, koska varsinkaan naisten mielestä sitä ei tarvitse päivittäin pestä.
Mulla haarat hautuu ja haisee jos ei pese, ihan vedellä vaan pesen, hyvin harvoin käytän saippuaa. Nukun myös alasti, kun on lihava niin haarat hautuu jos joutuu pitämään alushousuja vuorokauden ympäri. Muuten en suuremmin hikoile kuin joskus puutarhahommissa, mutta pesen kyllä kainalotkin aamuisin suihkussa vedellä, ja laitan sitten dödöä, ja joka päivä puhtaan paidan, puhtaat alushousut ja sukat, liivejä en vaihda niin usein, kun niitä mulla on hyviä niin vähän, eikä ne niin likaannu, myöskään housuja en vaihda yleensä joka päivä, niitäkin mulla on vain muutamat hyvät.
Mitä te saatte jauhamalla tällaisia asioita julkisesti? Enää puuttuu kuvat käytetyistä vessapapereista.
Mä käyn kokovartalosuihkussa joka toinen päivä mutta pillun, kainalot ja niskan pesen joka päivä. Pillun 2 krt päivässä. Siis hyi luoja sitä toosan hajua jos sitä ei huuhtele päivittäin. Kusta pyyhkiessä sinne jää sitä joka tapauksessa ja hikeen ja valkovuotoon sekoittuessaan alkaa haista vanhalle kalalle.. Varsinkin kun pyyhkäisee sormella sieltä ja haistaa. Joten voin kuvitella vaan miltä te haisulit tuoksahdatte ! Yäh
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:11"]
[/quote]
Alapäähän pesun ja kuivauksen jälkeen vauvapuuteria ja ehdottomasti kainalot pestään saippualla!
Iho erittää hikeä, talia... alapää eritteitä virtsaputkesta, emättimestä ja peräaukolta.
Iso osa ihmisistä ei HUOMAA omia hajujaan. Niihin tottuu, koska elää niiden kanssa koko ajan. Vähän sama ilmiö kuin kodin tuoksujen kanssa - ne huomaa, kun on ollut muutaman viikon poissa kotoa. Joten tämän takia moni luulee, ettei haise, vaikka haisee.
Tietysti sitten on filosofinen kysymys, onko sillä väliä, vaikka haisee. Jos et piittaa siitä, mitä muut ihmiset sinusta ajattelevat, niin haise rauhassa.
Tottakai normaalisti ajattelevat pesevät alapäänsä joka päivä, epänormaalit ovat asia muutenkin erikseen. Pitää ymmärtää heitäkin, vaikka vaikeaa se on välillä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:17"]Mitä te saatte jauhamalla tällaisia asioita julkisesti? Enää puuttuu kuvat käytetyistä vessapapereista.
[/quote]
No johan tänne joku pisti kuvaa ripulista pöntössä.
Alapää pitää pestä joka päivä. Käsisuihkulla, ei sinne tarvi laittaa saiputtaa. Kainalot ja jalat olisi hyyvä myös pestä, tietenkin kasvot .
Ei limakalvoille kannata mitään puuteria laittaa, sehän tihkaisee aika pahasti sitten, pitää normaali toiminta olla kuitenkin.
Tossa aikaisemmin joku kertoi inhotuksensa pikkuhousunsuojia kohtaan. Voisitko perustella mikä niissä nyt on niin inhottavaa?
Mielestäni hygienisempää on käydä aamulla suihkussa ja laittaa suoja, sitten suihkutella bideellä kerran-pari päivässä ja vaihtaa suoja, kuin että jos olisi samoilla pikkareilla aina suihkun välit.