Mitä tekisitte jos epäilisitte että teinillänne on sp-tauti, mutta teini itse ei halua mennä lääkäriin?
Meillä yllä mainittu tilanne. Pojalla oireita mutta ei suostu menemään lääkäriin...
Kommentit (39)
Hae kotiin sellanen näytepurkki ja käske pissata siihen. Sitten käyt viemässä sen kauppareissulla labraan. Ei tarvi teinin lähteä lääkäriin -ainakaan heti
Vierailija kirjoitti:
Hae kotiin sellanen näytepurkki ja käske pissata siihen. Sitten käyt viemässä sen kauppareissulla labraan. Ei tarvi teinin lähteä lääkäriin -ainakaan heti
Tää oli hyvä vinkki. Tehtiin näin kesällä kun piti selvittää lapsen yökastelun syitä
Kerro, miten vakavaksi voi mennä. Munuaisiin tulehdus, se on paha juttu, eikä pidä odotella.
Sano että koulussa voi tulla yhtäkkiä sellanen kusihätä jota ei voikaan pidättää ja tulee housuun. Jopa luulis nolottavan niin paljon että menee hoitamaan. Joku vaivahan tuossa on.
Onko ollut kuumetta? Pahoinvointia? Väsymystä? Kuinka usein pissaa? Sano että olet huolissasi koska välität hänestä. Nuo alapäävaivat on kiusallisia ja ymmärrän että hän ei niistä halua puhua. Olisi se silti hyvä hoitaa
Jos haluaa virtsiksen oireita koittaa hoitaa ensin itse niin karpalomehua ja vettä PALJON. Tärkeää on juoda niin paljon että virtsa vaihtuu usein ja rakko puhdistuu.
Tosin jos on syytä epäillä seksitautia (kysy onko ollut ilman kumia), pitää lääkärissä käydä. Ja toki silloin jos itsehoito ei auta, lämpö nousee, tulee pahoinvointia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että asia on jo hoidossakin, ei vain halua kertoa sinulle.
Näin. Eikä asia sinulle kuulu. Aikuinen mies kyseessä
Kyllä kuuluu jos on selkeästi kipeä eikä ymmärrä hoitaa itseään
Olisiko palelluttanut itsensä kylmässä? Kuulostaa virtsikseltä. Sano että kannattaa juoda paljon vaikka se sitten pissattaakin. Ja tuo purkki kotiin oli hyvä, ehkä madaltaa kynnystä hakeutua hoitoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on jo 18-vuotias. En tietenkään ole varma että onko juuri sp-tauti, mutta vähintään virtsiksen oireita. Käy vessassa ja sanoo että kirvelee. Uskoo että menee ohi, vaikka olen sanonut että se pitää käydä näyttämässä. Ap
Siis käy usein. Siihen kiinnitin huomion ja kysyin. Lopulta myönsi että kirvelee. Ap
Onko tuota kauankin jatkunut. Jo pari päivää on liikaa
Esim. klamydia hoituu antibiooteilla eikä men itsekseen pois, jos se muuttuu oireettomaksi se tarttuu edelleen
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Eilen siis kiinnitin huomion ja tänään kysyin. Ei siis ihan mahdottoman kauan ole jatkunut. En viitsinyt kysyä seksistä mitään. Tuo purkki oli hyvä vinkki. Käyn hakemassa sellaisen. Ap
Oman poikani veisin kyllä lääkäriin tuollaisessa tilanteessa. Tosin olen pojan isä, joten se olisi ehkä luontevampaa hoitaa hommaa miesten kesken.
Vierailija kirjoitti:
Oman poikani veisin kyllä lääkäriin tuollaisessa tilanteessa. Tosin olen pojan isä, joten se olisi ehkä luontevampaa hoitaa hommaa miesten kesken.
Niin voisiko pojan isä ottaa asian hoitaakseen?
Vierailija kirjoitti:
Eilen siis kiinnitin huomion ja tänään kysyin. Ei siis ihan mahdottoman kauan ole jatkunut. En viitsinyt kysyä seksistä mitään. Tuo purkki oli hyvä vinkki. Käyn hakemassa sellaisen. Ap
Et voi sellaista vaan hakea. Ensin lääkärin täytyy määritellä mitä testejä virtsasta otetaan ja tehdä lähete. Ja sinä et voi ottaa lääkäriin yhteyttä aikuisen lapsesi puolesta.
Ei liene vaikeata tilata anti biootteja joltakin hämärältä nettisivulta?
Oireet viittaavat liialliseen itserakkauteen. Karpalomehua kehiin ja puhtaat kalsarit.
Ei munuaisiin nouseva virtsis mitään haittaa. Hänhän pääsee siirtojonoon sitten.