Mitä tekisitte jos epäilisitte että teinillänne on sp-tauti, mutta teini itse ei halua mennä lääkäriin?
Meillä yllä mainittu tilanne. Pojalla oireita mutta ei suostu menemään lääkäriin...
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu teinin iästä, mutta jos alaikäinen niin veisin. Yli 18-vuotiaan oletan osaavan itse jo huolehtia omista vaivoistaan
Siis veisin lääkäriin t.1
Sulkisin lapselta sähköpostin, sp-tauti paranee sillä. Vai oliko sittenkin kyseessä STD?
Kait hän ymmärtää mitä hoitamaton sukupuolitauti aiheuttaa? Toki vähän taudista riippuen useita asioita, mutta hedelmättömyyttä ne aiheuttaa kaikki. Jos olisi alle 18v varaisin lääkärin ja veisin sinne, yli 18v kanssa joutuu vähän jo keskustelemaan aiheesta enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Saanko udella et mite tiät häne oireista ja mitä ne on?
Tämä minuakin kiinnostaa. Mutta puhu nuorelle. Sano että asia on hyvä hoitaa kuntoon, ettei aiheuta pysyviä haittoja. Et voi yli 18-vuotiasta pakottaa, mutta aikuisena osaat varmasti hyvin perustella miksi niin kannattaa tehdä
Mitä jos etsit netistä kuvia esim. pahaksi päässeestä kupasta / syfiliksestä? Aika pahan näköiseksi menee miehen sukuelimet joissakin hoitamattomissa SP-taudeissa. Sen jälkeen varataan aika lääkärille ja viedään se nuori sinne tarvittaessa kädestä pitäen. Vastaanotolle en tunkisi mukaan.
Kyseessä on jo 18-vuotias. En tietenkään ole varma että onko juuri sp-tauti, mutta vähintään virtsiksen oireita. Käy vessassa ja sanoo että kirvelee. Uskoo että menee ohi, vaikka olen sanonut että se pitää käydä näyttämässä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on jo 18-vuotias. En tietenkään ole varma että onko juuri sp-tauti, mutta vähintään virtsiksen oireita. Käy vessassa ja sanoo että kirvelee. Uskoo että menee ohi, vaikka olen sanonut että se pitää käydä näyttämässä. Ap
Siis käy usein. Siihen kiinnitin huomion ja kysyin. Lopulta myönsi että kirvelee. Ap
Vierailija kirjoitti:
No et voi täysikästä pakottaa mut kerro et pissatulehduski pitää hoitaa ja toteaminen on helppoa. Vaatii vaa purkkiin pissauksen. Tulehdus voi levitä munuaisiin helposti ja siitä myös muihin tärkeisiin elimiin. Ylipäänsä hoitamaton tulehdus on todella kivulias.
Onko uusi tyttöystävä? Liian usein nuoret ajattelee vain raskauden ehkäisyä. On varmaan luottanut siihen että tyttö syö pillereitä. Varmaan pieni preppaus ei olisi pahitteeksi
Vierailija kirjoitti:
Riippuu teinin iästä, mutta jos alaikäinen niin veisin. Yli 18-vuotiaan oletan osaavan itse jo huolehtia omista vaivoistaan
Miten viet esim. 16 vuotiaan pojan vastoin hänen tahtoaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis käy usein. Siihen kiinnitin huomion ja kysyin. Lopulta myönsi että kirvelee. Ap
Sano sille, että jos on ollut ilman kumia jonkun kanssa, niin voi olla jotain, joka ei mene ohi. Jos nostaa kuumeen niin viimeistään sitten vaikka väkisin lääkärille. Tottakai tuollainen nolottaa, mutta ehkä sen kondomin sitten seuraavalla kerralla muistaa.
Mun mies oli tuollainen kun alettiin olemaan. Oli sillä mikä vaan aina sanoi että menee ohi. Kerran sitten tulehtui haava niin pahasti että joutu pillit päällä teholle. Sen jälkeen on mennyt herkemmin lääkäriin. Sano että virtsis voi pahetessaan olla jopa hengenvaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten viet esim. 16 vuotiaan pojan vastoin hänen tahtoaan?
Mies vaikka kantaa autoon. Meillä velvollisuus jänen terveydestään ja turvallisuudestaan huolehtia. T.1
Voi olla, että asia on jo hoidossakin, ei vain halua kertoa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että asia on jo hoidossakin, ei vain halua kertoa sinulle.
Näin. Eikä asia sinulle kuulu. Aikuinen mies kyseessä