Rumin suomenkielen sana
Niin rumin sana? muodolla ei väliä eikä sillä onko se murretta tai kirjakieltä.
minä aloitan sanalla rääkyä synonyymi sanalle itkeä.
Kommentit (135)
Lämpimämpi kuulostaa tosi rumalta. Alatyylin sanoista vittu ja kyrpä on rumimmat.
Köllöttely. Niin kamala sana! Ja tovi on myös ihan hirveä sana.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 05:44"]
Rempseä. Ärsyttää, kun joku kuvailee itseään olemalla REMPSEÄ. Tulee vaan mieleen sellainen hieman ylipainoinen, liian nuorekkaasti pukeutuva, tupakan pilaamalla äänellä puhuva, ~40 v. pubiruusu, jonka tissit tursuaa liian tiukasta topista ulos.
[/quote]
Haha, ehdit ensin. Oon niin samaa mieltä tästä.
ilmaisu "ottaa suihin" ällöttää mua. Mut en oo osannu keksiä tälle synonyymiä, niin jos haluaisin näin tehdä miehelleni niin oon aina ihan hankalana että mitä sanon. Toinen ärsyttävä on "lähteä rimpsalle" eli viihteelle. Tulee mieleen just ällö sana römpsä.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 08:55"]
Pahinta on kuulla sana kaa, minusta kanat kaakattavat tai kananaivoiset ihmiset. Esim. ooksä mun kaa? Järkyttävää kieltä
[/quote]
Virossa se on komitatiivin sijapääte: autoga (autoineen, auton kanssa), emaga (äiteineen, äidin kanssa).
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 11:56"]
Suomenkieli on vain niin mukava :D
-Kokoa koko kokko kokoon!
-Koko kokkoko?
-Koko kokko.
Vuoropuhelu kuulostaa varmaan mielenkiintoiselta ulkomaalaisen korviin.
[/quote]
Saari, saari, heinäsaari....
"Ö, ö, hö ö..." ruotsiksi
[/quote]Saari, saari heinäsaari heinäsaaren morsian ruotsiksi. Mitään en ole tainnut ikinä nauraa niin hartaasti ja pitkään kuin tätä. = DD
haahka, raahka, räkä, räkis, rääkkylä, saastamoinen, saastainen, lika, ihra, rääy, rääkyjä, raput, rappuset, rapu, reppu. raihnainen, raihna, rohmu, rotta, raapii, rovasti, raakku, hilavitkutin, pönttö, pönäkkä
en tiedä miksi mutta jotenkin tulee mieleen näistä sanoista venäjän kieli, arabian kieli ja intian kieli ja ne tuntuvat siksi jotenkin vierailta sanoilta!
Minusta r-alkuiset sanat eivät ole rumia, mutta emätin ja klitoris ovat jotain aivan kauheaa.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:32"]
Pillu. Ja kyrpä.
[/quote]Jälkimmäistä ajattelin itsekin ehdottaa. Tai ryhmykyrpää. Tuppikulli. Paskahousu tai-pää. Kusimulkku. Vittuaivo. Kaikki karkean halveksivat ilmaisut. Samoin väkivaltaiset, kuten veriroiske. Anatomian puolelta aivoturso.
Pillu ( ja kulli) on, kuulemma, ikivanhoja suomalais-ugrilaisia lainoja- niin juurisanastoa, että 80-luvulla joku lingvisti ehdotti niitä virallisiksi ilmaisuiksi!
Palstan innoittamana: nylkyttää!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 23:04"]
SUONIKAS.
[/quote]aivan- varsinkin ryhmykyrpä.
Muhinoida.
70-luvun pikaseksi = minimuhinat.
"rakkaus on ruma sana, kaipaus soi kauniimpana" - allekirjoitan. Ei ihme, etteivät suomalaiset hoe rakkaudentunnustuksia monien muiden tapaan, kun itse sana kuulostaa samalta kuin "pakastaa", mutta vielä rumemmalta.