Älkää tehkö abortteja!
Itse olen "isätön lapsi" (isäni on äidin tuntematon satunnaispano ulkomaanmatkalta nuorena) enkä ole sitä miksikään tragediaksi kokenut. Olen iloinen siitä että olen elossa ja olemassa, enkä suinkaan toivo että olisin jäänyt kokonaan syntymättä.
Kommentit (8)
Suomessa aborttien määrä ei ole kovinkaan iso. Suurin huippu oli 1970-luvulla. Nykyisin jälkiehkäisypillerit toimivat hyvin abortteja ehkäisevänä asiana.
Jos joku nainen ei halua lasta niin häntä ei pitäisi pakottaa olemaan raskaana.
Tuskin kukaan ehdoin tahdoin aborttia/abortteja haluaa tehdä, se on vähän niinkuin välttämätön paha huonossa tilanteessa.
En ole tehnyt enkä tee. Itse olisin voinut jäädä syntymättä mutta ei ollut minun päätettävissä :D
Toisaalta maailmassa on paljon ihmisiä jotka toivovat että olisivat jääneet syntymättä, olisiko heidän äitiensä siis pitänyt tehdä abortti?
Kyllä se on ihan hyvä juttu, että porukka tekee abortteja. Enemmänkin voisi tehdä. Tai parempi olisi jättää tekemättä ne lapset. En tarkoita kaikkia. Mutta...
Voisiko aborttivastustajat kerrankin kertoa, että mitä näille kaikille ei-halutuille lapsille tehtäisiin? Adoptioon antamista hoetaan aina, mutta yli 10 000 aborttia vuodessa pelkästään Suomessa, mutta montako adoptioperhettä?
Toisaalta jos et olisi olemassa, ei olisi ketään, joka voisi olla omasta olemassaolemattomuudestaan pahoillaan. Samalla ei ole kettään, joka joutuisi kärsimään hyväänkin elämään välttämättömästi kuuluvista vaikeuksista, kivuista ja vastoinkäymisistä. On siis kokonaisuutena parempi, jos jää syntymättä.
"f children were brought into the world by an act of pure reason alone, would the human race continue to exist? Would not a man rather have so much sympathy with the coming generation as to spare it the burden of existence, or at any rate not take it upon himself to impose that burden upon it in cold blood?" Arthur Schopenhauer