Jos ostan pyörän liikkeestä, niin veloitetaanko
minulta vielä erikseen pyörän kuntoon laitosta?
Siis jos ostan lukon, juomatelineen ja halua ne kiinni pyörään. Lisäksi pyörän ketjut pitää vissiin rasvata. Tekevätkö ne nuo liikkeessä ilmaiseksi? Osaako kukaan sanoa.
Mietin siis, että tilaanko netistä (ilmainen kuljetus) ja menenkö liikkeeseen. Voin yhtä hyvin asentaa lukon yms itse, mutta jos ne saa liikkeessä ilmaiseksi asennettuna, pyörän oston yhteydessä, niin sitten sinne tietty.
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 17:01"]
Ai sä halusit ihan vaan itseäsi kehuskella. No, minä av-mamma taas juoksen cooperissa 3,2 km. Ja pyöräilen kevyesti keskiryhmässä joka vuosi Tourin 140 km, vaikka olen 42v.
[/quote]
En mä mitään kehuskellut, ilmoitin vain, että en ole parikymppinen pullamössö jota epäilit....Ei näille saatana mikään kelpaa. Jos ottaa olutta ja makaa sohvalla, on kamala mies. Jos ilmoittaa olevansa kunnossa se on kehuskelua.
T.mies
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 16:58"]
Ei siis jousitettua pyörää. Voitko vielä valaista miksi se on huono juttu?
-ap-
[/quote]
[/quote]
Jousitus on ok maastopyörässä, mutta kaupunkiajossa se on turha ja sitä on vaikea säätää hyvin toimivaksi.
Lisäksi siinä jos missä halvalla ei saa hyvää.
http://www.fillari-lehti.fi/Fillarilehti/Jutut/Iskaritoimimaan.aspx
Uuden haluan, kiitos kuitenkin tarjouksesta :) Minulla jo yksi vanha pyörä täällä, joka saa jäädä vara-kauppapyöräksi tai kesävieraita varten.
-ap-
Niin ja toi tronicin omistaja ei tajua, mitä pahaa jousituksessa on. Täällä ainakin kaupungissakin on jyrkkiä rotvalleja ja pyörätiet välillä kuin perunapeltoa.
Mun pyöräni jousitus on varmaan aika surkea, mutten keksi silti, mitä haittaa siitä olisi. Kivempi tuolla on ajaa kuin jousittamattomalla.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 17:08"]
Ai sä halusit ihan vaan itseäsi kehuskella. No, minä av-mamma taas juoksen cooperissa 3,2 km. Ja pyöräilen kevyesti keskiryhmässä joka vuosi Tourin 140 km, vaikka olen 42v.
[/quote]
En mä mitään kehuskellut, ilmoitin vain, että en ole parikymppinen pullamössö jota epäilit....Ei näille saatana mikään kelpaa. Jos ottaa olutta ja makaa sohvalla, on kamala mies. Jos ilmoittaa olevansa kunnossa se on kehuskelua.
T.mies
[/quote]
No kun tuo sun retoilusi ei liity millään - siis yhtään millään - tavalla tähän ketjussa käsiteltävään asiaan.
Jousitus painaa, syö tehoa ja on halpiksissa niin huonolaatuinen, että hyöty on olematon, ellei suorastaan negatiivinen. Jousituksellahan on kaksi päätarkoitusta: pitää renkaat kosketuksissa maahan, ja tehdä ajamisesta mukavampaa kun tärinä ja töyssyt eivät tule käsille/persauksiin. Polkupyörissä kun mukana olevat massat ovat pieniä, pitää jousituksen/iskunvaimennuksen olla erittäin herkkä. Herkkyys maksaa.
Kuinka kauan tuollainen halpa keula edes kestää? Ja mitä sitten kun se ei enää toimi ollenkaan?
Kiitos vastauksista. Eli jousittamatonta pyörää sitten katselemaan :) Ja siis en minä tuota Ineraa vielä ollut päättänyt ostaa. Ajattelin mennä katsomaan, miltä näyttää. Lisäksi käyn tuossa Intersportissa. Siellä näytti olevan kivannäköinen Nishiki merkkinen. Oli kyllä jo yli 600e :(
Tämä: http://www.intersport.fi/fi/tuotteet/tr/01.06.04/polkupyoraily/t/25576/hybrid-401/
Tuohon täytyisi vain ostaa erikseen tavarateline.
-ap-
-ap-
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 17:17"]
No kun tuo sun retoilusi ei liity millään - siis yhtään millään - tavalla tähän ketjussa käsiteltävään asiaan.[/quote]
Ihmettelin vain asiaa kun nainen ilmoittaa 20km pyöräilyn tekevän tuskaa jos fillari ei ole säädöissä. Täällähän aina ketjut pysyvät asiassa eikä koskaan poikkea sivuun, joten anteeksi kamalasti tästä aihuttamastani tuskasta.
T:mies
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 17:17"]
No kun tuo sun retoilusi ei liity millään - siis yhtään millään - tavalla tähän ketjussa käsiteltävään asiaan.[/quote]
Ihmettelin vain asiaa kun nainen ilmoittaa 20km pyöräilyn tekevän tuskaa jos fillari ei ole säädöissä. Täällähän aina ketjut pysyvät asiassa eikä koskaan poikkea sivuun, joten anteeksi kamalasti tästä aihuttamastani tuskasta.
T:mies
[/quote]
Ehei. Minä sanoin sen olevan ponnistelua. Ja niin on: huonolla pyörällä joutuu aina ponnistelemaan enemmän kuin hyvällä.
Sulla todellakin vippaa tuo kommentointi sivupoluille. Ainoana motiivina vieläpä päästä dissaamaan naisia ja retoilemaan omalla keskiverto-kunnollasi.
En ole pyöräasiantuntija, mutta pyöräilen kaupungissa ja joskus maastopoluilla. Ostin tällaisen ja olen ollut tosi tyytyväinen. Pyörä on kevyt ja mukava polkea. Satulan tosin vaihdoin heti mukavampaan. http://www.polkupyorat.fi/trek-neko-wsd-p-1638.html
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 15:53"]
Entäs tämä:
http://www.helkamavelox.fi/mallisto/naiset/s2_24_v-hnh245056s2_va
[/quote]
Jos haluat nähdä tosissaan vaivaa fillarin valinnassa, niin käy koeajamassa noita. Pyörien geometrioissa on eroja, joiden soveltuvuutta itselle ei ole kokeneiden harrastajienkaan helppo päätellä kuvista ja spekseistä. Perstuntuma on se paras valintakriteeri. Tuon hintaluokan pyörissä ei ole erityisiä teknisiä eroja. Tai sitten valitset Helkaman, koska siitä on joku osa suomalaista työtä.
Minä olen sitä mieltä, että ei tuollaista halpaa joustokeulaa tarvitse pelätä (tiedän, että niitä on pettänyt, mutta nykyään netin aikakaudella yksi miljoonasta -tapahtumat nousevat esiin). Ei se mitään ota jos ei anna, jos fillari on muuten sopiva. Sen painolla ei ole normaaliajossa merkitystä, sen absorboima energia on merkityksetön, samoin sen vaikutus ajotuntumaan. Jos tuollaiset asiat pohdituttavat, niin sitten voit saman tien laittaa ykkösen hintalapun eteen, tai mieluummin kolmosen.
Nainen kirjoittaa--->
No, minä av-mamma taas juoksen cooperissa 3,2 km. Ja pyöräilen kevyesti keskiryhmässä joka vuosi Tourin 140 km, vaikka olen 42v.
Sama nainen kirjoittaa--->
Ainoana motiivina vieläpä päästä dissaamaan naisia ja retoilemaan omalla keskiverto-kunnollasi.
T. Mies
Ihmettelin vain asiaa kun nainen ilmoittaa 20km pyöräilyn tekevän tuskaa jos fillari ei ole säädöissä. [/quote]
Kyllä se on miehellekin tuskaa. Se on sitten eri asia, jos on luonne, joka saa kiksinsä tarkoituksellisesta kärvistelystä (tai jopa siitä, että tekee kärvistelystä numeron, jolla elvistellä), mutta muiden kannattaa nähdä tunti vaivaa ja säätää ajoasento kuntoon. Mukavuuden lisäksi sillä välttää vammoja.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 17:55"]
Nainen kirjoittaa--->
No, minä av-mamma taas juoksen cooperissa 3,2 km. Ja pyöräilen kevyesti keskiryhmässä joka vuosi Tourin 140 km, vaikka olen 42v.
Sama nainen kirjoittaa--->
Ainoana motiivina vieläpä päästä dissaamaan naisia ja retoilemaan omalla keskiverto-kunnollasi.
T. Mies
Missä minä dissaan naisia? Juu, mainitsin omasta kunnostani, kun sinä aloit leuhkia hyvin keskinkertaisella kondiksellasi. Minäkään en muuten ole mitenkään huippukunnossa, joten huvittaa tuo sinun luulosi lössöistä av-mammoista.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 17:59"]
Ihmettelin vain asiaa kun nainen ilmoittaa 20km pyöräilyn tekevän tuskaa jos fillari ei ole säädöissä. [/quote]
Kyllä se on miehellekin tuskaa. Se on sitten eri asia, jos on luonne, joka saa kiksinsä tarkoituksellisesta kärvistelystä (tai jopa siitä, että tekee kärvistelystä numeron, jolla elvistellä), mutta muiden kannattaa nähdä tunti vaivaa ja säätää ajoasento kuntoon. Mukavuuden lisäksi sillä välttää vammoja.
[/quote]
Nimenomaan.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 18:00"]
Missä minä dissaan naisia? Juu, mainitsin omasta kunnostani, kun sinä aloit leuhkia hyvin keskinkertaisella kondiksellasi. Minäkään en muuten ole mitenkään huippukunnossa, joten huvittaa tuo sinun luulosi lössöistä av-mammoista.[/quote]
Mistäs sinä minun kondista tiedät? 3000m cooper kunto ei kerro mtn. Ihminen joka on esim 3000m cooper kunnossa, mutta sama ihminen on 300kg jalkakyykky kunnossa, niin on todella kovassa kunnossa. Minä en todellakaan ole, mutta älä tee johtopäätöksiä pelkän cooper kunnon perusteella kenenkään kunnosta. Joo et sinä dissannut, se nyt vain tuli lainauksen mukana.
T. heikko mies jalkakyykyssä.
Noniin! Nyt sitten taas alkaa taas amatööripyöräilijöiden haahuilukausi. Juuri kun olisi mukavat ilmat ajella, niin kaikenmaailman haahuilijat tulevat luikertelemaan laidasta laitaan, kaksi rinnan tietty.
Missä te olette joulu-tammikuussa?. Räntää kun tulee istutte lihavilla perseillänne himbessä.
Ajakaa siellä jalkakäytävillä niikuin teidän kuuluukin.! Tai vetäkää sidukkaa.
Itse ostin pyörän pyöräliikkeestä ja asensi kaikki tarakat ja lukot samaan hintaan. Uskoisin, että useissa pyöräliikkeissä kate noiden lukkojen hinnoissa on sellainen, että sisältää asennuksen.
Ap, mulla on juuri tuollainen Inseran tronic vähän erilaisella rungolla ja isommalla runkokoolla ja oon ajatellut myydä sen, koska tahtoisin jalkajarrullisen pyörän, en oikein ikinä tottunut tuohon jalkajarruttomuuteen. Pari vuotta vanha ja vähän ajettu, muuten oon ollut tyytyväinen, mut jarrupalat pitäisi vaihtaa kun vinkuvat... Ootko ajatellut käytetyn pyörän ostoa?