Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei brunetet jotka blondaatte hiuksenne

Vierailija
03.04.2014 |

Ottakaa huomioon että jos olette luonnostanne brunetteja, kellertäväksi blondattu tukka ei sovi teille. Taas on yksi uhri tuttavapiiristä kaiken alemmuuskompleksinsa keskellä vaalentanut päänsä, ja FB täynnä itse laittamiaan blondivitsejä ja joka saatanan statuksessa mainostaa miten blondeilla on hauskempaa. Ymmärrän että kun se parisuhde päättyy sitä haluaa räväyttää, mutta kattokaa oikeasti peiliin. On olemassa ihmisiä joille vaalea sopii ihan jees, mutta jos oma väri on suklaanruskea, ja ihokin taittaa kauas vaaleaan sopivasta, sellainen keltainen läpipoltettu blondi vanhentaa. Myötähäpeä tulee näistä naisista, jotka alkavat käyttäytyä jotenkin villimmin ja kertoa blondivitsejä, vain siksi että kampaaja on pitkin hampain suostunut kärventämään sen tukan.

Sama kun nää punapäät joiden väri on purkista. "Punapäät on niin tuhmia hih hih". Juu voi olla, mutta sä et ole punapää. Ei identiteettiä voi rakentaa kemikaaleilla, jos sä olet räväkkä et tarvitse väriä sitä komppaamaan. Jos tunnet olevasi tyhmä, ei sun tarvitse vaalentaa tukkaasi osoittaaksesi sen. Vai luuletteko että se blondi pää on joku lupalappu idiotismille?

Jos on pakko vetää ääripäähän niin unohtakaa ainakin ne stereotypiat, jotka elää yksinkertaisten ihmisten keskuudessa liittyen hiustenväriin. Teidän persoona ei muutu vaikka vetäisitte päänne kaljuksi, ja kaikki eivät vaan näytä hyvältä blondeissa hiuksissa, ei vaikka miehet jonkun tutkimuksen mukaan pitävätkin blondeja seksikkäinä. Mitään muuta syytä kuin miesten miellyttäminen en keksi sille, että nainen vaalentaa omat tummat hiuksensa ja alkaa sitten käyttäytyä tyhmästi kuin kumisaapas.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 jatkaa: runsaan juurikasvun kanssa hiukseni näyttävät jokseenkin tältä. Toki ihonvärini on todella vaalea, hieman oliiviin vivahtava ja latvat ovat hieman puhtaamman väriset :)

http://www.beautyriot.com/celebrities/fergie/photo-fergie-medium-sophisticated-party-blonde-hairstyle-highlights-pid18851

Vierailija
22/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oma hius vaaleanruskea, vuosia blondasin ja oli kyllä kaunis. No syksyllä ajattelin kasvattaa omaa väriä taas ja otin sekaan oman värisiä raitoja jottei ero tyvikasvuun niin raju. Nyt aika mitäänsanomattomat hiukset ja kovasti haluttais saada se vaalea takaisin kun näyttää paremmalta kuin nykynen! Mutta epäröin ja tekis mieli kokeilla laittaa kastanjanruskeaksi ja kokeilla miltä näyttää, mutta mitäs jos menee pilalle tai en tykkää ja taas kauhee kasvatus :o (sekavaa joo)

Eli onko kokemuksia tai vinkkejä onko hyvää väriä mikä oikeasti lähtisi pesuissa pois eikä jänähtäis tukkaan kiinni?? Kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annahan ap jokaisen värjätä hiuksensa sen värikseksi kuin haluaa. Ei ole sinulta pois! Ja olen monen suusta kuullut, että blondina todellakin on hauskempaa :)

Ja on mulla itsellänikin aina ollut kivaa vaaleaverikkönä, en vaihtaisi väriä mihinkään :)

Vierailija
24/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 10:59"]

Whuush, JOKU on nyt ottanut naapurin rouvan hiusten värjäyksen himpan liian tosissaan... :D Ja mitä jäätävää ristiriitaa! Ensinnäkin kirjoitat, että

Ei identiteettiä voi rakentaa kemikaaleilla, jos sä olet räväkkä et tarvitse väriä sitä komppaamaan. ... Jos on pakko vetää ääripäähän niin unohtakaa ainakin ne stereotypiat, jotka elää yksinkertaisten ihmisten keskuudessa liittyen hiustenväriin.

ja sitten kuitenkin

Tuokaa esiin ne OMAT persoonanne vahvuudet ja värjätkää sen mukaan 

Siis miten sä korostat "persoonasi vahvuutta" hiusvärillä, ilman että kuitenkaan käytät näitä yleisimpiä stereotypioita? Vittu, miten yleensäkään "korostat persoonasi vahvuutta" hiusvärillä, se on vaan VÄRI!

Tiedän myös näitä jotka inttävät että ovat luonnostaan blondeja koska heidän 3v kuvissaan heillä on vaalea tukka. Aika moni suomalainen on taaperoaikana blondi, mutta väri tummenee vuosien saatossa "omaksi" väriksi.

Niin, mitä ehdotat? Jos on kuitenkin tyypiltään vaalea, mutta ei enää ehta pellavapää 3-vuotiaan tapaan, niin pakko pitää se maantienruskea, koska "kaikkihan sen tietää, ettei toi oo aito blondi"?

Kauheeta paskaa selität.

Ensinnäkin opettele lainaamaan, ja toisekseen jos osaat lukea ymmärrät tekstin sisällön. Tsemppiä, lainasin ton koko paskan kun olet sen onnistunut jotenkin sössimään että sori jos ei saa selvää. :D

Ai niin ja älä lainaa tekstikatkelmia sieltä täältä, vaan lue kokonaisuus. Osa on vastineita, osa poimittu ihan vääristä lähteistä yms.

Vierailija
25/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 11:27"]

Annahan ap jokaisen värjätä hiuksensa sen värikseksi kuin haluaa. Ei ole sinulta pois! Ja olen monen suusta kuullut, että blondina todellakin on hauskempaa :)

Ja on mulla itsellänikin aina ollut kivaa vaaleaverikkönä, en vaihtaisi väriä mihinkään :)

[/quote]

Blondina on hauskempaa?. :DD Ok!! :DD

Vierailija
26/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla täälläkin ketjussa aika moni entinen brune joka kuvittelee olevansa nyt helkkarin hot, ja sitten kieltäydytään itsepintaisesti älyämästä että hiustenväri ei vaikuta persoonaan ja jos vaikuttaa, ei ole kovin kummoinen persoona. Ehkä siis ihan hyvä että blondaatte päänne kuiviksi, näkeepähän ainakin että ketkä niitä oikeasti vahvoja naisia on.

Vierailija
27/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 11:27"]

[/quote]

Blondina on hauskempaa?. :DD Ok!! :DD

[/quote]

Kyllä, usko pois :) Ja mitä se hauska sitten tarkoittaakaan; voit ihan itse keksiä ;)

Vierailija
28/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ylipäätään miksi joku haluaisi sen väriset hiukset jotka a) ei ole oma väri b) ei sovi ihon, silmien,kulmien jne sävyyn.

vastatkaa joku?

Vierailija
29/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjätkää ihan minkä väriseksi tahansa kunhan muistatte myös värjätä kulmakarvanne samalla värillä!

Vierailija
30/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin todella paljon hauskempaa blondina kuin entisenä maantienharmaana brunettena. Ei tarvitse enää meikata, kun blondi väri tuo valoa kasvoille ja korostaa mun omia sinisiä silmiä ja punoittavia poskia. Tummia silmänalusia ei juurikaan enää edes huomaa, vaikka pelkäsin, että vaalea hiusväri korostaisi niitä. Kuinkahan monen suusta olen kuullut, että näytän tuhat kertaa paremmalta (ja terveemmältä, seksikkäämmältä, nuoremmalta) blondina kuin brunettena. Mulla tosin pysyi hiukset alaselkään asti pitkinä ja hyväkuntoisina, ja koska valitsin värin hyvin, multa kysellään, että oonko kasvattanut oman värin takaisin (näyttää niin luonnolliselta). Miehiltä saa paljon enemmän huomiota nykyään, mikä on kanssa ihan hauskaa :) En mä vaihda enää koskaan tätä pois. Brunettena joka aamu meni ainakin 20 min naaman pakkelointiin, jotta näytin edes jotenkuten hengissä olevalta. Nykyään senkin ajan voi käyttää hyödyksi muuten :) Eikä vaatteet menny uusiksi koska oon käynyt värianalyysissa ja ostanut vaatteitani sen mukaan, ja kuten jokainen asiaan paneutunut tietää, omat värit ei muutu vaikka hiusväri muuttuisikin :) Joten: mulle on ihan turhaa tulla selittämään mitään että tein virheen kun vaihdoin väriä. Olen jo todennut sen olleen yksi mun elämän parhaita päätöksiä :)

T. Kultatukka

Vierailija
31/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin oli pointtina, että jokaisen värin kyllä saa mätsäämään omaan värimaailmaan kuhan löytää sen omiin piirteisiin ja ihonsävyyn, silmiin jne. sopivan sävyn. Jollain se on kylmä platina, jollain kullankeltainen, jollain hiekanvaalea jne. Sama myös tummissa väreissä, on kylmiä sävyjä ja punertavaan taittuvia. Yleensä vaan nuo kotona blondaamiset menee niin metsään, että kannattaa harkita ryhtyykö siihen. Eiköhän jokaisella ole hauskempaa myös siinä hiustenvärissä, jossa parhaiten viihtyy ja se sitten näkyy myös itsevarmuudessa. :) Itse olen ollut brune, punapää ja nykyisin vaalea. Kaikki on sopinut, kun sävy on ollut kampaajan kanssa oikein valittu. Tällä hetkellä vaalea on mukavan raikas ja siinä on tällä hetkellä hyvä olla. Annetaan ihmisten nyt näyttää miltä tahtovat, ei kai se sulta tai multa ole pois? :)

Vierailija
32/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 11:42"]Mulla ainakin oli pointtina, että jokaisen värin kyllä saa mätsäämään omaan värimaailmaan kuhan löytää sen omiin piirteisiin ja ihonsävyyn, silmiin jne. sopivan sävyn. Jollain se on kylmä platina, jollain kullankeltainen, jollain hiekanvaalea jne. Sama myös tummissa väreissä, on kylmiä sävyjä ja punertavaan taittuvia. Yleensä vaan nuo kotona blondaamiset menee niin metsään, että kannattaa harkita ryhtyykö siihen. Eiköhän jokaisella ole hauskempaa myös siinä hiustenvärissä, jossa parhaiten viihtyy ja se sitten näkyy myös itsevarmuudessa. :) Itse olen ollut brune, punapää ja nykyisin vaalea. Kaikki on sopinut, kun sävy on ollut kampaajan kanssa oikein valittu. Tällä hetkellä vaalea on mukavan raikas ja siinä on tällä hetkellä hyvä olla. Annetaan ihmisten nyt näyttää miltä tahtovat, ei kai se sulta tai multa ole pois? :)

[/quote] näin. Eikä mennä ääripäihin, esim liian vaalea tai liian tumma. Esimerkiksi kim kardashian näyttäisiä kamalalta platinablondina, ja Lotta hintaa järkyttävältä tummalla tukalla.

Vierailija
33/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että miten noilla bloggaajilla on laidasta laitaan vaalennuksia, osalla sellaiset kellastuneet epäsävyiset (kellastunut pidempi polkka taitaa olla suomiblogeissa in ja se korostuu valkoisia taustoja ja valkoisia vaatteita vasten erityisesti) tai sitten sinisävyiset "mummomaiset" jotka näyttää siltä että on tuhkassa ja hopeashampoossa uitetut ja sellainen mummosävy ei todellakaan imartele nuoren ihmisen ihoa vaan tekee kulahtaneen ja vanhan näköiseksi.

Vierailija
34/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut blondi tukka jotain 16v jo, välillä käynyt aniliininpunaisessa, turkoosissa, luonnollisen oranssinpunaisessa, tummemmassa punaisessa, omassa värissä vaaleanruskeassa ja tummanruskeassa. Aina palaan siihen blondiin, muut värit tuntuu kuin olisi jonkun muun tukka päässä, myös se oma luonnollinen väri joka ei tunnu yhtään omalta. Blondina tuntuu omalta itseltä. Äo ei ole vaihdellut hiusten värin mukaan, eikä myös persoona. Ja joo, siihen platinaan aina tähtään mutta nyt on hopeashampoo loppu joten kusenkeltaisena kuljetaan seuraavaan pesuun. Välillä mietin oisko oma väri parempikuntoisena kivempi, mutta en osaisi sillä olla kuitenkaan ja näyttäisin vanhemmalta. Olen luonnostani hyvin vaaleaihoinen, niin että riittävän vaaleaa meikkivoidetta ei joka sarjassa ole.

Vierailija
35/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aiemmin sellainen Tuksun värinen supervaalennus (niinpä, mitä oikein ajattelin?!) joka pilasi hiukseni muutenkin, mutta nyt olen kasvattanut takaisin oman hiusvärini ja siihen on laitettu vaalean kermatoffeen ja vaniljan sävyisiä raitoja ja näyttää sattumoisin ihan samalta kuin tässä kuvassa jonka löysin googlettamalla

http://lavishhairspa.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/08/blonde-highlights-pic-1_full.jpeg

Sanotaan näin että sillä "tuksublondauksella" sain (valitettavasti) aiemmin huomiota vain runkkarin (sori sananvalinta, mutta... you know...) näköisiltä tuunausauto-amismiehiltä, mutta nykyisillä hiuksilla saan huomiota pukua pitäviltä varakkaan oloisilta bisnesmiehiltä :DDD Toki minulla on oma mies enkä huomiota kaipaa, mutta näitä on ollut hauska seurata että ketkä huomioi hiusten perusteella ja kehuu, ja ketkä vuorostaan ei.

Vierailija
36/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harvalla oikealla "blondillakaan" on oikeasti blondit hiukset. Suomessa suurin osa blondeista on oikeasti hiuksistaan maantienharmaita ja vaalentavat säännöllisesti hiuksiaan.

Vierailija
37/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalennettu tai vaaleaksi raidoitettu hius tulee oikeasti kalliiksi kun pitää olla kampaamosta ostetut sävy/hopeashampoo, sävy/hopeahoitoaine, tehostava sävy/hopeanaamio, hiuksiin/latvoihin jätettävä suojavoide joka tarkoitettu värjätyille hiuksille, lilahtava raitaraikastevaahto raidoitetuille hiuksille, ja täytyy muistaa ettei vaalennettua hiusta pysty suoristamaan tai kihartamaan lämpimillä välineillä yhtä usein kuin vaalentamatonta, täytyy ostaa suojaava föönispray joka tarkoitettu vaalennetuille hiuksille, sekä aine joka poistaa sähköisyyttä sillä vaalennusaineella käsitelty hius sähköistyy helposti. Silkkinen tai satiininen tyynyliina on must, ettei hiusten pintasuomut ala haurastumaan. Kaikki tämä pidettävä mielessä jos siis haluaa että vaalennettu hius näyttää hyvältä ja kiiltävältä eikä keltasävyt tai muut kummat vivahteet puske läpi tai latvat rehota kuin kuiva riisipelto.

Vierailija
38/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 12:09"]

Minulla oli aiemmin sellainen Tuksun värinen supervaalennus (niinpä, mitä oikein ajattelin?!) joka pilasi hiukseni muutenkin, mutta nyt olen kasvattanut takaisin oman hiusvärini ja siihen on laitettu vaalean kermatoffeen ja vaniljan sävyisiä raitoja ja näyttää sattumoisin ihan samalta kuin tässä kuvassa jonka löysin googlettamalla

http://lavishhairspa.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/08/blonde-highlights-pic-1_full.jpeg

Sanotaan näin että sillä "tuksublondauksella" sain (valitettavasti) aiemmin huomiota vain runkkarin (sori sananvalinta, mutta... you know...) näköisiltä tuunausauto-amismiehiltä, mutta nykyisillä hiuksilla saan huomiota pukua pitäviltä varakkaan oloisilta bisnesmiehiltä :DDD Toki minulla on oma mies enkä huomiota kaipaa, mutta näitä on ollut hauska seurata että ketkä huomioi hiusten perusteella ja kehuu, ja ketkä vuorostaan ei.

[/quote]

Ihana toi kuvan tukka! Olen tuollaista harkinnut nykysen blondin sijaan (oma perusruskea) Mutta entäs kun tulee juurikasvua ja otat lisää raitaa mutta latvat jo (ehkä moneenkin kertaan) raidoitettu? :o

Vierailija
39/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalennus + markettituotteet = HORROR!!!

Vierailija
40/59 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 12:18"]

Ihana toi kuvan tukka! Olen tuollaista harkinnut nykysen blondin sijaan (oma perusruskea) Mutta entäs kun tulee juurikasvua ja otat lisää raitaa mutta latvat jo (ehkä moneenkin kertaan) raidoitettu? :o

[/quote]

Olen tosiaan viihtynyt tässä sävyssä ja hiukset näyttävät puolet paksummilta kuin yksiväri-superblondina, ja raidat antavat kivasti ryhtiä tuuheuden lisäksi :)  Jatkossa sävyraidat laitetaan vain tyviosaan eli latvoihin ei kosketa ja käytän latvoissa vain vaniljan sävyistä hoitoainetta kotona kerran viikossa, eli sitä jota saa Sokoksen ja Emotionin hiustuoteosastoilta, valkoinen tuubi jossa värisisällöstä kertova pallo tuubin keskellä eli tuossa vaniljan (vaalean beigen) sävyisessä sen pallon kuva on vaalea beige ja sillä sävyllä voi itse asiassa kasvattaa ja loiventaa liikavaalennuksen ja oman tyvivärin eroa ennenkuin alkaa raidoittamaan tyveä.