Hei brunetet jotka blondaatte hiuksenne
Ottakaa huomioon että jos olette luonnostanne brunetteja, kellertäväksi blondattu tukka ei sovi teille. Taas on yksi uhri tuttavapiiristä kaiken alemmuuskompleksinsa keskellä vaalentanut päänsä, ja FB täynnä itse laittamiaan blondivitsejä ja joka saatanan statuksessa mainostaa miten blondeilla on hauskempaa. Ymmärrän että kun se parisuhde päättyy sitä haluaa räväyttää, mutta kattokaa oikeasti peiliin. On olemassa ihmisiä joille vaalea sopii ihan jees, mutta jos oma väri on suklaanruskea, ja ihokin taittaa kauas vaaleaan sopivasta, sellainen keltainen läpipoltettu blondi vanhentaa. Myötähäpeä tulee näistä naisista, jotka alkavat käyttäytyä jotenkin villimmin ja kertoa blondivitsejä, vain siksi että kampaaja on pitkin hampain suostunut kärventämään sen tukan.
Sama kun nää punapäät joiden väri on purkista. "Punapäät on niin tuhmia hih hih". Juu voi olla, mutta sä et ole punapää. Ei identiteettiä voi rakentaa kemikaaleilla, jos sä olet räväkkä et tarvitse väriä sitä komppaamaan. Jos tunnet olevasi tyhmä, ei sun tarvitse vaalentaa tukkaasi osoittaaksesi sen. Vai luuletteko että se blondi pää on joku lupalappu idiotismille?
Jos on pakko vetää ääripäähän niin unohtakaa ainakin ne stereotypiat, jotka elää yksinkertaisten ihmisten keskuudessa liittyen hiustenväriin. Teidän persoona ei muutu vaikka vetäisitte päänne kaljuksi, ja kaikki eivät vaan näytä hyvältä blondeissa hiuksissa, ei vaikka miehet jonkun tutkimuksen mukaan pitävätkin blondeja seksikkäinä. Mitään muuta syytä kuin miesten miellyttäminen en keksi sille, että nainen vaalentaa omat tummat hiuksensa ja alkaa sitten käyttäytyä tyhmästi kuin kumisaapas.
Kommentit (59)
Ihmiset ovat sokeita omalle ulkonäölleen. Kai se sitten kertoo jotain omasta itsestänne jos elämä tuntuu kivalta vain silloin kun saa paljon huomiota miehiltä:D
Mulla on ollut suurimman osan elämää vaaleat hiukset, tyhmyyksissäni joskus vedin sitten oikein kunnon platinatskandivaalennusken kun se tumma juuri tuntui inhalta niiden blondattujen kavereiden kokovetyperoksiideihin verrattuna. Onneksi tulin järkiini mutta kauan sen blondatun kasvattaminen pois vei aikaa. Kokeilin jokunen aika sitten olla brunettena ja mun mieshän oli ihan ihastuksissaan...vähän aikaa ja oli onnellinen kun annoin oman värin tulla esiin taas. Että tais olla se uutuudenviehätys mikä sitä miestä hetken vei..mutta ei tarvinnut kokeilla brunettea kodin ulkopuolella;)
hei oikeesti ihminen elää n 80-100 vuotta siinä välissä kerkee koittaa kaiken värisiä hiuksia miten pieni teidän elämän kuva on? mä kokeilen kaikkea ettei tarvi vanhana katua!
Täällä on esimerkki ja kuvia tuon Go Blonder-sprayn tyytyväisestä ruskeahiuksisesta käyttäjästä, ja hiukset näyttää tosiaan siltä kun aurinko vaalentanut luonnollisesti
http://missbudgetbeauty.co.uk/go-blonder-with-john-frieda-2/
Siinä on pieni määrä peroksidia ja sitruunaa mutta vastapainona kamomillaa eli ei ole mikään kemikaalipommi :D
Mua ei häiritse varsinaisesti toisten hiukset. Mutta jotenkin häiritsee, kun monella on (lähinnä teineillä pahimmat) joko liian tummaksi värjätyt hiukset ja vaaleaa juurikasvua tai liian vaaleaksi värjätyt tummalla juurikasvulla. Siihen kun lisää hamppumaisen latvan, niin on hienoa.
Keski-ikäisillä naisilla näkee ikävä kyllä taas sitä punaiseksi tai punaraitaiseksi värjättyä ns. kananpersetukkaa. Eli lyhyet hiukset, nostettu takaa pystyyn tai sotkuisesti muotoiltu. Ei kyllä pue ketään.
Yksi kaameimpia viime vuosien villityksiä oli haisunäätätukka, jossa alla oli tummaa, lähes mustaa ja päällä vaaleaa. Onneksi se on väistynyt.
Mun mielestä väreilläkin saa leikitellä, mutta edellämainitut on pahoja.
Jos oma väri on hieno, sitä on turha pilata. Itselläni on luonnostaan erittäin vaalea ja sitä ei kannata pilata millään raidoilla edes.
Ja luonnollinen lopputulos on harvoin hirveä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 12:18"]
Ihana toi kuvan tukka! Olen tuollaista harkinnut nykysen blondin sijaan (oma perusruskea) Mutta entäs kun tulee juurikasvua ja otat lisää raitaa mutta latvat jo (ehkä moneenkin kertaan) raidoitettu? :o
[/quote]
Olen tosiaan viihtynyt tässä sävyssä ja hiukset näyttävät puolet paksummilta kuin yksiväri-superblondina, ja raidat antavat kivasti ryhtiä tuuheuden lisäksi :) Jatkossa sävyraidat laitetaan vain tyviosaan eli latvoihin ei kosketa ja käytän latvoissa vain vaniljan sävyistä hoitoainetta kotona kerran viikossa, eli sitä jota saa Sokoksen ja Emotionin hiustuoteosastoilta, valkoinen tuubi jossa värisisällöstä kertova pallo tuubin keskellä eli tuossa vaniljan (vaalean beigen) sävyisessä sen pallon kuva on vaalea beige ja sillä sävyllä voi itse asiassa kasvattaa ja loiventaa liikavaalennuksen ja oman tyvivärin eroa ennenkuin alkaa raidoittamaan tyveä.
[/quote]
Ihana kiitos! "blondina" en jotenkin ole uskonut että tyveäkin voi raidoittaa heh..
Kokeilen tuota ja kiitos :)
Nythän on muotia kasvattaa värihius pois, ja kutsua sitä liukuvärjäykseksi = ombre :)
Suomalaisissa blogeissakin alkanut näkymään enemmän luonnollisia hiussävyjä. Ulkomailla tämä natural color-buumi alkoi jo pari vuotta sitten. Ihmiset ovat tulleet niin sairaaksi ja allergisiksi kaikille kemikaaleille mitä saavat joka paikasta kuten ilmasta saasteiden muodossa, niin tällä värjäämisen välttämisellä yritetään minimoida sitä ainemäärää mikä joutuu suoraan verenkiertoon (ja aivoihin) päänahan kautta.
Onpas taas huono henki ketjussa. Hmph.
Öh ap, haukut siis kärsivän ja vaikeuksissa olevan kaverisi tyhjäpääksi ja määrittelet hänen ihmisarvonsa hiusten värin mukaan, jonka muuten (tekstisi perusteella) vaihtoi sen takia koska reagoi ahdistukseen ja yritti tehdä pesäeron omaan oloonsa ja vanhaan elämäänsä sillä tavalla?
Eikös kunnon kaverit tue tuossa elämäntilanteessa eikä tehtaile av:lle postauksia aiheesta?
Yst terv nimim Puukkoa selkään vaan.
Minulla toisenlainen kokemus; keskivaalea hius ja päätin värjätä kauniin kastanjanruskeaksi. No kaunishan se oli siihen asti, kunnes oma tyvikasvu alkoi puskea päästä läpi, ja sitä kaunista brunettesävyä vasten tämä näytti ihan vaalean harmaalta, tuli vaan sellainen olo että oho näinkö vaalean haalea minä oikeasti olen! :-) Eli se siitä kauniista sävystä, ainoa mikä jäi harmittamaan on se että se brunette väri teki minun siniharmaista silmistä ihan kirkkaan sinivihreän näköiset ja ihosta tuli tasaisemman sävyinen eikä ollut enää sellainen tavanomaisen punertavan laikukas esim. valokuvissa. Ei ihme että monet sanoivat minulle että "olet niin näyttävän näköinen femme fatale nyt että huh huh kateeksi käy", kun sen ajan kuvia katsoo. Päänahkani ei varmaan olisi kestänyt sitä jatkuvaa kestovärjäämistä kuitenkaan :-(
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 11:40"]
Mulla on ainakin todella paljon hauskempaa blondina kuin entisenä maantienharmaana brunettena. Ei tarvitse enää meikata, kun blondi väri tuo valoa kasvoille ja korostaa mun omia sinisiä silmiä ja punoittavia poskia. Tummia silmänalusia ei juurikaan enää edes huomaa, vaikka pelkäsin, että vaalea hiusväri korostaisi niitä. Kuinkahan monen suusta olen kuullut, että näytän tuhat kertaa paremmalta (ja terveemmältä, seksikkäämmältä, nuoremmalta) blondina kuin brunettena. Mulla tosin pysyi hiukset alaselkään asti pitkinä ja hyväkuntoisina, ja koska valitsin värin hyvin, multa kysellään, että oonko kasvattanut oman värin takaisin (näyttää niin luonnolliselta). Miehiltä saa paljon enemmän huomiota nykyään, mikä on kanssa ihan hauskaa :) En mä vaihda enää koskaan tätä pois. Brunettena joka aamu meni ainakin 20 min naaman pakkelointiin, jotta näytin edes jotenkuten hengissä olevalta. Nykyään senkin ajan voi käyttää hyödyksi muuten :) Eikä vaatteet menny uusiksi koska oon käynyt värianalyysissa ja ostanut vaatteitani sen mukaan, ja kuten jokainen asiaan paneutunut tietää, omat värit ei muutu vaikka hiusväri muuttuisikin :) Joten: mulle on ihan turhaa tulla selittämään mitään että tein virheen kun vaihdoin väriä. Olen jo todennut sen olleen yksi mun elämän parhaita päätöksiä :)
T. Kultatukka
[/quote]
Mulla sama juttu, joten uskon sua :D mulla oli lapsena vaaleat hiukset ja edelleen hyvin vaalea iho, en rusketu pahemmin, palan vaan. Omat hiukset on tummunee ajan ja etenkin raskauksien myötä, enkä ole halunnut värjätä raskaana / imettäessä. Oma "ihana" maantienharmaa sävy on siis koristanut mua nyt jo jonkin aikaa ja vaikka kuinka leikkasin kauniin mallin tukkaan, niin peilissä oli todella valju ilmestys. Ilman meikkiä näytin sairaalta, silmänaluset oikein loimottivat päästä ja sellainen kova epäväri (mudan ja märän hiekan välimaastosta) jotenkin imi kaikki piirteetkin niin, että meikkiä kului paljon enemmän mihin olen tottunut. Nyt kyllästyin tähän ja vedin värin + raidat päähän ja bing koko olemus valaistui. En tarvitse juuri mitään meikkiä, vähän ripsaria, aurinkopuuteria ja huulikiiltoa. niin näytän suorastaan hehkuvalta! :D ja todellakin nuorennusleikkaus tuli kaupan päälle, voisi sanoa että n. 5 vuotta lähti. Uskomaton muutos enkä kyllä ikinä enää palaa natural brunette -lookiin. Pesen hiukset kerran viikossa sinishampoolla, ettei sävy muutu keltaiseksi, ja hoidan latvoja niin hius on terveen näköinen. Tyvikasvu on ikävää, mutta raitoja pari astetta tummempi vaalea pohja pelastaa aika paljon. MULLA ainakin on hemmetin paljon hauskempaa näin, kun olen tyytyväinen peilikuvaan. Jos ei yli vuodessa totu peilikuvaansa, niin eikö sille asialle kannata tehdä jotain?
Itse olen luonnostani maantienvärinen brunetti, vaaleaihoinen ja vihreäsilmäinen. Blondata hiuksiani (en kyllä puhkipalaneiksi enkä keltaisiksi) ja usein laitan päälle vielä shokkivärin, vaikka vaaleanvioletin tai roosan. Olen punk-henkinen ollut aina, ja tyylini näyttää huomattavasti paremmalta kirkkaan värisen (platinablondi tai shokkiväri) tukan kanssa kuin sen hillitymmän ruskean. Mustaa olen myös kokeillut mutta se teki minusta ihan järkyttävän kalpean.
Madonnakin oli upea blondina vaikka on luonnostaan tumma (ei, en vertaa itseäni Madonnaan :))
Siitä olen samaa mieltä että ensin persoona ja sitten vasta tukka - hiusten väri ei tosiaan määritä minkälainen tyyppi muuten on. :)
Kylläpä ahdistaa toisten hiusvärit :D
ps. En ole blondi enkä värjää hiuksia kun kuitenkin kysyt
Minun kaverilla oli kadehdittavan upea Megan Fox-kampaus sävyineen ja kaikkineen jota kaikki ihaili ja hehkutti, mutta tämä lähdössä Turkkiin tai Bulgariaan ja haluaa miesten huomiota siellä joten meni vaalentamaan sen pariin kolmeen otteeseen! Nyt se letti on luonnoton kettusävy-oranssi-kananpoika -luokkaa, kiilloton ja latvat ihan korpuiksi palaneet 15 sentin pituudelta ja suurimmaksi osaksi pelkkää hamppua. Kulmakarvat ovat edelleen tummat (luonnollisen) joten nyt näyttää tosi vihaiselta julmakulmalta! Hänellä oli lisäksi aina niin tasaisen näköinen iho ja nyt siitä erottuu ja korostuu sinertäviä verisuonia, laikkuja ja mustapäitä ja 25v näyttää nyt 35-vuotiaalta vähintään. En siis kestä mitä meni tekemään! Tajusi sen tottakai itsekin mutta tuosta on vähän vaikea alkaa palauttamaan sitä entistä kampausta kun pilattu totaalisesti :-( Surullista.
No jaa... Minulla on ollut elämäni aikana hiustenväreinä niin kuparinpunaista, mahonginruskeaa, kullanvaaleaa, tuhkanvaaleaa, ja tietysti omaa väriäni tummanruskeaa. KAIKKI noista väreistä olen saanut sopimaan ihan hyvin, säätämällä meikin ja pukeutumisen värejä hiustenvärin mukaan. Ilman meikkiä toki itselleni "luonnottomissa" lämpimissä ja vaaleissa sävyissä näytän hassulta, mutta meikattuna hyvältä.
Minusta vaan vaihtelu virkistää, tykkään joskus näyttää vähän erilaiselta kuin yleensä.
Vaalennus saa monen ihon näyttämään porsaan punakalta ja posket pulleammilta kuin oikeasti ovat, siihen settiin kun lisää vielä jotkut possunpinkit vaatteet niin huh huh! :DDDD
Entäs jos mä värjäänkin siniseks mun hiukset? Mitäs sulla on siihen sanomista?
Ai niin ja mä itse pidän tosi kauniina sellaista tuhkan vaaleaa blondia naisella, jolla on luonnostaan vaalea tukka. Hiusten värjäämisen tulisi aina tapahtua edes jotenkuten persoona edellä, ei siten että hiukset värjätään ja aletaan käyttäytyä stereotyyppisesti. Jos olet nk. anarkisti luonne, niin sivusiili ja punanen pitkä tukka on upea, tukee persoonaa. Tiedän myös näitä jotka inttävät että ovat luonnostaan blondeja koska heidän 3v kuvissaan heillä on vaalea tukka. Aika moni suomalainen on taaperoaikana blondi, mutta väri tummenee vuosien saatossa "omaksi" väriksi. Samalla ajatuksella monet syntyvät kaljuna, joten onko luontainen hiusmalli kalju? Tuokaa esiin ne OMAT persoonanne vahvuudet ja värjätkää sen mukaan, on säälittävää että aikuiset naiset tekevät jotain radikaalia siten että hiusväri ryhtyy ohjailemaan käytöstä. Brunekin voi olla tyhmä ja villi, vink vink.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 10:18"]
Entäs jos mä värjäänkin siniseks mun hiukset? Mitäs sulla on siihen sanomista?
[/quote]
No ihan vitun sama mulle. :D
Te jotka kyllästyneet voimakkaaseen vaalennuskierteeseen ja haluatte kasvattaa omaa keski-tummanvaaleaa-vaalenruskeaa tyveä, niin suosittelen teillekin John Friedan "Go Blonder" -kirkastussprayta eli sitä suihkutetaan tyveen ja kuivataan hiustenkuivaajalla. Hius vaalenee hyvin luonnollisella tavalla ja mitä useammin laittaa niin sitä enemmän vaalentaa sen näköiseksi että on ollut auringossa, eikä kuivata. Ostin Kicksistä.