Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muiden somekäytöksessä ihmetyttävät asiat -peukutusketju

Vierailija
26.11.2020 |

Ihmetteletkö jotain tiettyä asiaa toisten somekäytöksessä? Hämmästyttääkö joku tietty tapa, johon somessa säännöllisesti törmäät? Mitä ilmiötä somessa et voi käsittää? Peukku ylös = ihmetyttää minuakin, peukku alas = ei ihmetytä minua. Yksi asia per viesti.

Somessa ihmetyttää, kun ihmiset kyselevät toisilta ihan yksinkertaisia asioita. Jos Matti kertoo facessa käyneensä kahvilassa X, niin Maija kirjoittaa somessa kommentin ”missäs tuo kahvila on”? Tuossa ajassa ehtisi jo googlata kyseisen paikan ja saada tiedon ihan itse selville. Ihmetyttää nämä, jotka odottavat muiden vastaavan kaikkiin kysymyksiin, eikä itse viitsitä nähdä vaivaa.

Ap

Kommentit (478)

Vierailija
401/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli joskus vuosia sitten facekamuna linja-autonkuljettaja, joka kirjoitti joka päivä päivityksen jossa oli pelkästään päivän ajoreitit ja kellonajat pysäkeineen. Tarkka ja itseään toistava lista.

Paljastui myöhemmin ped o fiiliksi. Taitaa nykyään istua linnassa listaamassa ulkoilu- ja ruoka-aikatauluja ruutuvihkoon.

Ajoiko kouluvuoroa?

Vierailija
402/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adminit. On ollut ihan hauska seurata kuinka tunettu alansa asiantuntija, joka on päätynyt alan harrastajien ryhmän vetäjäksi menettää todellisuudentajunsa, saa jumalakompleksin, perustaa oman hovin ja osallistuu kiusaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni esti eksän Facebookissa, koska tämä kirjoitteli "vanhempasi aivopesee sinua" ja muuta tyhmää. Mikä oli eksän reaktio? "Haastan sinut oikeuteen"! 

Vai ajattelit haastaa jonkun oikeuteen siksi että hän esti sut Facebookissa? XD 

Vierailija
404/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selfieiden julkaiseminen jatkuvalla syötöllä. Aina sama kuvakulma ja luonnottomassa asennossa oleva pää (pää kallellaan, poski läännetty pois kamerasta ja samalla katse kuitenkin kamerassa ja kulmat luonnottoman kohollaan). Huvittavaa.

Vierailija
405/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näen tämän viestin tykkääjistä, kuka on todellinen ystävä!!"

Samaten muut vaatijat. Pitää julkisesti käydä vihaavansa pedarinraiskaajia, koirien myrkyttäjiä tms Ikäänkuin muuten olisi päinvastaista.

Jätän aina reagoimatta noihin, olen odottanut mielenkiinnolla milloin joku poistaa kavereista mutta vielä ei ole kukaan kai sen takia poistanut :D

Vierailija
406/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, jotka ottavat kuvia vaikka vessanpöntöltä tai treenien jälkeen instaan, kun kuvittelevat elämänsä olevan niin kovin mielenkiintoista muiden mielestä.

407/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä35319 kirjoitti:

Kertokaahan mulle. Miksi joku poseeraa näytellen tissejään napit auki paidaassa, ja yöpaisoissa jatkuvasti Instassa? Minusta tälläinen henkilö hakee jotain ihme hyväksyntää miehiltä. Oletteko samaa mieltä? Vai onko jotakin mitä minä en ymmärrä?

N-77

En ikinä olekaan ennen nähnyt tissejä joissa on napit.

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
408/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni häiritsee huonosti rajatut kuvat. Kuvataan jotain kohdetta ja tausta hyppää silmille epäsiisteydellään. Samoin kuvat, joissa valo on epäonnistunut - ovat liian tummia. Nämä kaikki henkilötä, joka harrastaa valokuvausta. Se ihmetyttää. Eikö ao. henkilöllä ole yhtään ymmärrystä omien kuviensa tasosta . Toinen on se, että jaetaan feediin tapahtumia vuosien takaa koko ajan ja kukaan ei edes tykkää kuvista.

Vierailija
409/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla alkupäässä mainittiin huonosti otetut ruokakuvat.

Vielä vaivaannuttavampaa ovat ne ruokakuvat, joissa tuotos näyttää ihan koiran kertaalleen syömältä nappula-aterialta.

410/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen auringonlaskukuvia ja muita kummallisia luontokuvia Joo, on varmasti ollut kivan näköistä, mutta niin ne on kaikki muutkin nähneet hienoja pilviä, aaltoja, metsiä ja mitä tahansa.

Samoin kesäiset kukkakuvat, huoh! Ja syksyn tullen kuvat sienistä, wtf??

Miksi ihmiset hankkii kotiinsa maljakkoon kukkia? Siksi että ne ovat kauniita. Samasta syystä myös someen postataan kuvia kukista; koska ne ovat kauniita.

Juu, on varmaan kauniita, mutta kun niissä ei ole mitään erikoista. Juu, sulla on kukkia maljakossa, mutta kun niitä samoja kukkia on kaikilla muillakin!

Sääli, että sun asenne elämään on tuo.

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
411/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tämä on ollut täällä.

Hirveä hehkutus jostain matkapaikasta ja kuinka ihanaa siellä on ja kuvassa sama iänikuinen koko kuvan peittävä törröhuulitissiperseposeerausasento ja taustalta näkyy milli tästä kohteesta.

Vierailija
412/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni häiritsee huonosti rajatut kuvat. Kuvataan jotain kohdetta ja tausta hyppää silmille epäsiisteydellään. Samoin kuvat, joissa valo on epäonnistunut - ovat liian tummia. Nämä kaikki henkilötä, joka harrastaa valokuvausta. Se ihmetyttää. Eikö ao. henkilöllä ole yhtään ymmärrystä omien kuviensa tasosta . Toinen on se, että jaetaan feediin tapahtumia vuosien takaa koko ajan ja kukaan ei edes tykkää kuvista.

Mulla myös kaveri joka harrastaa valokuvausta... käyttää kuvissa ihan ihmeellisiä tehostekeinoja, jotka korostaa vain tasan sitä että niitäkään ei osaa oikein käyttää. Alakouluikäiset lapsetkin osaa ottaa parempia kännykkäkuvia kuin tämä harrastelija. Ja jakaa näitä kuvia useita joka päivä. En seuraa enää.

Vierailija
413/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tämä on ollut täällä.

Hirveä hehkutus jostain matkapaikasta ja kuinka ihanaa siellä on ja kuvassa sama iänikuinen koko kuvan peittävä törröhuulitissiperseposeerausasento ja taustalta näkyy milli tästä kohteesta.

Tai matkakuvia, ensimmäiset jo kentältä mutta missään vaiheessa ei voida kertoa missä ollaan.

Vierailija
414/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tykännyt postata matkakuvia mutta matkan jälkeen. Siis voi valita parhaat silloin, ja tehdä päivitykset silleen ettei mene matkalla aikaa somettamiseen. 

Vierailija
415/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat lapsista kylvyssä tai potalla. 

Vierailija
416/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uuvahtanut somekuvien tulvaan. Lenkkipolut, terveelliset ja hienot ruoka-annokset, kauniit peltomaisemat, mökkiterassit, lapset (joiden yksityisyyttä rikotaan räikeästi), selfiet, pilvet... toistuvat toistumistaan. Kiinnostaako ketään oikeasti? En moralisoi. Ihmettelen. Ja olen vähin äänin yhä enemmän pois somesta. 

Vierailija
417/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka kyttäävät silmä kovana kuka on tykännyt heidän julkaisuistaan ja kuka on muistanut onnitella milloin mistäkin somen kautta.

Ja kauhea marttyyrivaihde heti päälle, kun huomaa jonkun unohtaneen tai joku ei ole kiinnostunut siitä tuhannennesta saman aiheen postauksesta.

Marttyyrivaiheessa haukutaan kaikki läpi, niin tutut kuin tuntemattomat, jopa ne jotka ovat yrittäneeet auttaa taas kerran itseaiheutetussa maailmanluokan kriisissä.

Itselläni oli tällainen hyvin raskas, muka luova ihminen kavereissa. Oli pakko blokata koko tantta.

Vierailija
418/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen uuvahtanut somekuvien tulvaan. Lenkkipolut, terveelliset ja hienot ruoka-annokset, kauniit peltomaisemat, mökkiterassit, lapset (joiden yksityisyyttä rikotaan räikeästi), selfiet, pilvet... toistuvat toistumistaan. Kiinnostaako ketään oikeasti? En moralisoi. Ihmettelen. Ja olen vähin äänin yhä enemmän pois somesta. 

Mulla sama. Hienoihinkin kuviin turtuu kun niitä näkee koko ajan. Instan puolella ihmetyttää se jatkuva sisällön tuottaminen. Stooreja monta päivässä ja muita julkaisuja myös. Jos ollaan pari päivää pois somesta niin siitäkin pitää tehdä postaus ja sitä pitää selitellä ja pohtia. Oikeasti kukaan ei edes huomaa eikä ketään kiinnosta mitä kaikkea oivalsit elämästä kun jaksoit olla pari päivää ilman somea.

Vierailija
419/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin oli joku somettaja-nainen, joka esitteli instagramissa videolla laulaen omistamiaan Suomi design -mekkoja: "Tää on mun ensimmäinen, tää on mun uusin, tästä oikein pidä en, ja tästä mä tykkään eniten!"

En voinut kuin katsoa suu auki ja ihmetellä, että kiinnostaako joitakin ihmisiä oikeasti tietää, mitä mekkoja tää nainen omistaa? Kuinka omahyväisenä sitä pidettäisiin, jos joku kutsuisi kaverit kylään ja alkaisi esitellä heille vaatekaappinsa sisältöä? Ketä kiinnostaa? En tajua somea enää yhtään.

Vierailija
420/478 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraajien/tilaajien ostaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä