Muiden somekäytöksessä ihmetyttävät asiat -peukutusketju
Ihmetteletkö jotain tiettyä asiaa toisten somekäytöksessä? Hämmästyttääkö joku tietty tapa, johon somessa säännöllisesti törmäät? Mitä ilmiötä somessa et voi käsittää? Peukku ylös = ihmetyttää minuakin, peukku alas = ei ihmetytä minua. Yksi asia per viesti.
Somessa ihmetyttää, kun ihmiset kyselevät toisilta ihan yksinkertaisia asioita. Jos Matti kertoo facessa käyneensä kahvilassa X, niin Maija kirjoittaa somessa kommentin ”missäs tuo kahvila on”? Tuossa ajassa ehtisi jo googlata kyseisen paikan ja saada tiedon ihan itse selville. Ihmetyttää nämä, jotka odottavat muiden vastaavan kaikkiin kysymyksiin, eikä itse viitsitä nähdä vaivaa.
Ap
Kommentit (478)
Voi jee kirjoitti:
Selfiet jotka on otettu peilin kautta, sivuprofiili. Toinen jalka vähäsen koukussa, perse pitkällä, suu mutrulla. "Voi jee kun oon niin kuuma misu"
Saako lisätä tähän? Kuva on otettu aina yläviistosta eli tosi huonosta kulmasta ja taustalla näkyy vessanpönttö kansi auki.
Vierailija kirjoitti:
Voi jee kirjoitti:
Selfiet jotka on otettu peilin kautta, sivuprofiili. Toinen jalka vähäsen koukussa, perse pitkällä, suu mutrulla. "Voi jee kun oon niin kuuma misu"
Saako lisätä tähän? Kuva on otettu aina yläviistosta eli tosi huonosta kulmasta ja taustalla näkyy vessanpönttö kansi auki.
Juu, ja lisäksi vielä pää takakenossa niin että meinaa kaatua, sekä toki huulissa pinkkiä väriä
Kaikki yläkulmasta otetut selfiet jotta näkyy tissivako mutta näyttää hoikalle. Sekä käsitellyt kuvat joissa nenäkään ei enää kunnolla erotu.
Aina sama pään asento ja ilme selfieissä joita otetaan usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka eniten hehkuttavat puolisoaan somessa, luultavimmin eroavat seuraavaksi.
Sitten on niitä onnellisia pareja, jotka eivät toistensa somessa juuri näy ja hyvin pyyhkii.
Me ei kommentoida toistemme somekanavissa ollenkaan. Joissain alustoissa emme edes ole toistemme kavereita/seuraajia.
Hemmetin hyvin mennyt näin, yhdessä alettiin olemaan jo ennen Internetin keksimistä..
Puolisollani ei ole edes somekanavia (facebook, instagram...), mutta hän on joskus esillä minun somekanavilla jossakin yhteydessä niin halutessaan.
Käytin facea (silloin kun vielä olin siellä) lähinnä harrastuksiin liittyvään yhteydenpitoon ja yl.media seurantaan ja kommentointiin. Noihin se on kyllä kätevä. mutta fb on kusetusta, pitäis olla joku vastaava mutta ilman kusetusta. MeWe? Kokemuksia?
Ylipäätään useimmat postaukset. Eritoten mielipiteiden voimakas esilletuonti, fiksun esittäminen. Jakamalla jotain linkkiä/uutista halutaan esittää olevansa niin valveutunutta tai kuuluvansa tiettyyn joukkoon, samalla muistetaan dissata niitä, jotka ei vielä ole yhtä tiedostavia. Voimakkaat mielipiteet ja niiden jatkuva tuuppaaminen eetteriin ponnekkaasti lähinnä vaivaannuttaa.
Selfiet, useimmat. Oma pärstä, epätarkka kellertävä sävy kuvassa (huono valo), rajattu niin lähelle isommasta kuvasta, että on vain yhtä pikselimössöä. Tai otettu kotona sisällä, ei missään kiinnostavassa paikassa vahingossakaan.
Kulissit. Jatkuva oman arjen, parisuhteen, perheen ja i-h-a-n-i-e-n ystävien hehkutus. Tyyliin kuljeta kannusta kustanna, kuinka noloa. Todellisuudessa tapellaan kuka vie lapset treeneihin taas. Ja henkilön tosielämässä tuntevat saavat sitten kuulla, kuinka Jorman kanssa menee päin peetä, eropaperit kohta vetämässä, yhteistä aikaa eikä kiinnostuksenkohteita ei enää ole, ellei Mirjami sitä itse väkisin järjestä, ja silloinkin jos Jorma sattuu mukaan lähtemään, on naama nurinpäin koko ajan. Samoten Mirjami on kireä kuin viulunkieli missä tahansa hänet kohtaakin, ja levittää tätä hyväntuulista ilosanomaansa minne ikinä saapuukin, ilmeisenä tavoitteena, että jos hänellä on paha olla, tulee niin olla kaikilla muillakin.
Se, että ollaan siellä vain kyttäämässä ja tuomitsemassa muiden julkaisuja somen ulkopuolella. Esim yks tuttu ei ikinä reagoi mitenkään facessa, mutta lähettelee mulle whatsupissa kommentteja liittyen näkemäänsä / lukemaansa.
HUomaa ettei Suomessa saa kommunikoida.
Vierailija kirjoitti:
HUomaa ettei Suomessa saa kommunikoida.
Pätenee muihinkin maihin tai kulttuureihin tavat olla somessa. Hauska IGssa esim sellainen kun influencersinthewild
Omiin julkaisuihin reagoiminen tykkäämällä tms.
Mua naurattaa, kun kaveri, jolle joku on sanonut varmaan hyvää tarkoittaen, että tämä puhuu hyvää englantia, kirjoittaa naamakirjaan jotain aivan käsittämätöntä muka-englantia. Hänellä on kyllä englannin kieltä äidinkielenään puhuvia kavereita, mutta tarviiko silti kaikki olla englanniksi? Ja vielä ne virheet, ihan kuin ois käyttänyt google kääntäjää, on niin kömpelöitä lauseita, että repeilen vähän väliä niille jutuille.
Romanien aivan hassunhauskat profiilit ja vielä hassummat päivitykset. Minkälainen ihminen on Leif Miranda Hagert? Transromani? Ja nämä; nauraa, se ku puhuu ni ittestään puhuu, nelivetovaihdokas.
Vierailija kirjoitti:
Pariskunnat, jotka hehkuttavat kumppaniaan/rakkauttaan jatkuvalla syötöllä. Minä en vaan ymmärrä, miksei niitä asioita voi sanoa suoraan sille kumppanille itselleen, vaan kaikki pitää kierrättää somen kautta.
Ymmärrän kyllä jos kumppanin johonkin kuvaan silloin tällöin kommentoi vaikkapa sydämen. Tai laittaa sen yhteiskuvan joskus ja jouluna. Ihan söpöä. Mutta sitten kun on näitä (ihan aikuisia..) tapauksia joiden kuvatekstit, kommentit ja somepäivitykset on jatkuvasti jotain lässynläätä toiselle. Kommentoidaan kumppanin kuviin jotain kuola/sydänsilmäemojeita. Kaikki kuunneltavat rakkauslaulut pitää postata julkisesti, jotta jokainen seuraaja nyt tietää miten paljon minä pipsaa rakastan. Aina kun ollaan yhdessä, niin siitä on laitettava vähintään yksi stoori, jossa on oltava kumppani tägättynä ja sydämiä mukana. Jokainen päivä on yhtä juhlaa, rakkaus kukoistaa, elämä ei ollut enää ennallaan kun kohtasin penan/irman, hän on elämäni valo, hengitän hänen aamutuoksuaan ja elän sillä päivän syömättä mitään. Ja parhaimmillaan sitä yhteistä matkaa on ollut alle vuosi.
Mitä hittoa joillekin ihmisille tapahtuu, kun he alkavat seurustelemaan. :D Ja toiseksi eikö ne kehut koskaan kulu, kun niitä kuulee jatkuvasti? En tiedä olenko outo, mutta enemmän mua lämmittää ihan spontaani sanottu kehu, kuin se että joku on pohtinut mitä ällösöpöä voisin tänään someen päivittää.
Minusta puolison jutuista saa tykätä, ja kyllä itse ainakin kommentoin jos huvittaa. En millään ihkutuksella mutta ehkä joku sarkastinen kommentti joka on lähellä sitä normaalia kielenkäyttöämme tms. Miksi ei saisi, outoa ehkä jos juuri some on muita varten ja oma puoliso pitää pitää piilossa ettei muille tule vääriä käsityksiä?
Mutta joo, se rakkauden hehkutus on ääliömäistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen auringonlaskukuvia ja muita kummallisia luontokuvia Joo, on varmasti ollut kivan näköistä, mutta niin ne on kaikki muutkin nähneet hienoja pilviä, aaltoja, metsiä ja mitä tahansa.
Samoin kesäiset kukkakuvat, huoh! Ja syksyn tullen kuvat sienistä, wtf??Miksi ihmiset hankkii kotiinsa maljakkoon kukkia? Siksi että ne ovat kauniita. Samasta syystä myös someen postataan kuvia kukista; koska ne ovat kauniita.
Eikö se riitä että itse näet kauniin kuvan, mikä lisäarvo sen jakamisesta tulee? Jos jaat sen etkä näkisi tykkäyksiä, haluaisitko silti jakaa kuvan? Mitä sä oikeastaan haluat kun jaat kauniita kuvia?
Tyhjänpäiväisten maisemakuvien, auringonlaskujen tai kukkien/lintujen lähikuvien julkaisemista ei vaan ymmärrä. Auringonlaskun hetki voi olla maaginen, mutta harvemmin tunne välittyy huonosti otetusta kännykkäkuvasta.
Mitähä sinne someen sopii postata jos ei maisemia tai kukkien kuvia suvaita? Oletko niitä poseeraus ihmisiä? No niitäkään ei kaikki jaksa katsella.
Vierailija kirjoitti:
En lakkaa ihmettelemästä sitä, että ihmiset postaavat kuvia (pienistä) lapsista somen täyteen. Kuinka moni on kysynyt lapseltaan luvan ja millä oikeudella kuvan someen laitatte?
Kaiken maailmat tädit ja kaiman serkut jakaa niitä kumminkin, vanhemmiltakaan kysymättä.
"Näen tämän viestin tykkääjistä, kuka on todellinen ystävä!!"
Samaten muut vaatijat. Pitää julkisesti käydä vihaavansa pedarinraiskaajia, koirien myrkyttäjiä tms Ikäänkuin muuten olisi päinvastaista.