Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muiden somekäytöksessä ihmetyttävät asiat -peukutusketju

Vierailija
26.11.2020 |

Ihmetteletkö jotain tiettyä asiaa toisten somekäytöksessä? Hämmästyttääkö joku tietty tapa, johon somessa säännöllisesti törmäät? Mitä ilmiötä somessa et voi käsittää? Peukku ylös = ihmetyttää minuakin, peukku alas = ei ihmetytä minua. Yksi asia per viesti.

Somessa ihmetyttää, kun ihmiset kyselevät toisilta ihan yksinkertaisia asioita. Jos Matti kertoo facessa käyneensä kahvilassa X, niin Maija kirjoittaa somessa kommentin ”missäs tuo kahvila on”? Tuossa ajassa ehtisi jo googlata kyseisen paikan ja saada tiedon ihan itse selville. Ihmetyttää nämä, jotka odottavat muiden vastaavan kaikkiin kysymyksiin, eikä itse viitsitä nähdä vaivaa.

Ap

Kommentit (478)

Vierailija
41/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka protestoivat jättämällä tykkäämättä, jos ovat esim. juuri riidelleet kaverinsa kanssa. Pahimmat poistavat yhteiskuvat jne. 

Vierailija
42/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä itsensä esittelyä ” yhden miehen vaimona”. Pitääkö tehdä selväksi polyamoristeille, että ei ole saatavilla? Ylipäätään se, että on vaimo, ei kerro ihmisestä kovin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs työkaverini on fanaattinen kaikkeen sukupuoleen/s*ksuaalisuuteen liittyvän tasa-arvon suhteen. Kyseinen työkaveri ei koskaan mainitse kenestäkään sukupuolta, koska "ei voi tietää, onko biologinen sukupuoli ihmisen oma kokemus sukupuolestaan". Jaksaa joka välissä muistuttaa, kuinka kaikkien pitää olla todella sensitiivisiä eikä sukupuolta saisi tuoda esille. Esimerkiksi toisen työkaverin kertoessa odottavansa poikalasta, korosti kuinka "lapsen sukupuolta ei voi tietää, kun hän ei sitä itse ole ilmoittanut". Pride-asioita hehkuttaa ympäri vuoden jatkuvalla syötöllä.

Siis suhtaudun itsekin myönteisesti tasa-arvoon, mutta tämä menee ihan yli.

Vierailija
44/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka näkevät sanan "arvonta" ja ryntäävät kommentoimaan MUKANA, vaikka arvontaa varten pitäisi esim tägätä kaveri tai tykätä sivusta, mikä tulisi kyllä selvästi ilmi jos malttaisi lukea kaksi sekuntia pidempään. Yleensä tähän lisätään vielä nyyhkytarina, tarvittaisiin niin kovasti nämä joulusuklaat nyt meille kun kukaan 16-henkisestä perheestä ei ole syönyt pääsiäisen jälkeen mitään ja kissan kynsivallintulehdus oireilee taas pahasti.

Vierailija
45/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan saada soraääniä, mutta kaikenlainen hyvesignalointi ja moraaliposeeraus ärsyttää tyyliin BLM ja se "minä olen ainakin niin hyvä ihminen, etten lue kenenkään potilastietoja" Miksi jälkimmäinen asia pitää ilmoittaa somessa ihmiselle? Ja miten se vaikuttaa Yhdysvaltojen politiikkaan, että joku laittaa profiilikuvaansa BLM? Myös monet massakampanjat ovat aika pelottavia tyyliä metoo ja juuri tuo BLM, missä ihmiset lietsoo jotakin asiaa hysteriaan saakka ja sitten ihmetellään, kun tulee tuomioita kunnianloukkauksista ja ruumiita mellakoissa. Näistä "ikävistä" puolista kuitenkin ollaan usein hiljaa eikä oteta niihin mitenkään kantaa. Lähes aina sama kaava toistuu näissä. Ja jos et syystä tai toisesta osallistu johonkin valloilla olevaan trendikampanjaan, saat lokaa niskaasi, että mikset SÄ osallistu etkä ota tähän kantaa. Jos joku taas yrittää vähän toppuutella menoa, sut haukutaan lyttyyn. Ja siis näissähän on totta kai hyvä ja tärkeä ajatus, mutta toteutus on vaan usein valitettavan huono eikä mun mielestä palvele oikein noin tärkeitä asioita.

En ole osallistunut mihinkään somekampanjaan ikinä, eikä kukaan ole suuttunut tai laittanut lokaa niskaan.

No ei ketään kiinnosta mihin joku suomalainen nobody ei osallistu, mutta jos kävi BLM:n aikoihin vilkaisemassa yhdenkään ulkomaalaisen "vaikuttajan"/julkkiksen postauksia niin monessa oli kovat paskamyrskyt käynnissä koska jonkun mielestä julkimo ei ollut reagoinut tarpeeksi nopeasti koko vouhotukseen taikka ei ollut postannut asiasta 24/7.

No ehkä toi kirjoittaja olisi voinut vähän tarkentaa eikä puhua ikään kuin nobodyn vinkkelistä. En seuraa influenssereita niin ei voi tietää.

Vierailija
46/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka eivät tajua tekevänsä hallaa omalle työuralleen puhumalla kurjasti työnantajastaan/elämästään:

"Tänään päättyi sijaisuus firmassa X. Hieman huonosti oli hoidettu perehdytys, kun monet asiat joutui selvittämään itse. Eikä ihan kaikki ymmärtäneet, miten paljon työkokemusta mulla on jo ennestään eikä tämä ole ensimmäinen pestini. Onneksi muutamista työkaverien mokista selvittiin. Noh, nyt uusia haasteita kohti ja uutta työpaikkaa etsimään. Hyvin sairaan erityislapsen vanhempana työpaikka tulisi tarpeeseen. Toki niitä poissaolojakin lapsen sairastamisen myötä tulee, mutta ei sairaiden lasten vanhempia saa syrjiä työmarkkinoilla."

Vierailija
47/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa, kun eräs +40 v työkaveri julkaisee itsestään upeita kuvia, joissa hän on täysin rypytön. Naisella on kuvissa usein päässä saparot, kuin pienellä tytöllä. Kuvat ovat ylivalottuneita tai sellaisessa valaistuksessa otettuja, joissa ryppyjä ei näy lainkaan. En ymmärrä, miksei iän voi antaa ihan reilusti näkyä ja olla ihan ikäisensä.

Vierailija
48/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki aikuiset ihmiset, jotka julkaisevat itsestään kuvia alusvaatteisillaan, imetyskuvia joissa etumus näkyy kunnolla yms. nää vois jättää kotialbumeihin muistoksi tai puolison iloksi.

Vierailija
49/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, jotka jakavat "testaa, mikä horoskooppimerkki äitisi hiusvärin perusteella olet" testituloksia. Siis ihan töissä käyviä, tavallisia ihmisiä, ei mitään viisitoistavuotiaita.

Vierailija
50/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan saada soraääniä, mutta kaikenlainen hyvesignalointi ja moraaliposeeraus ärsyttää tyyliin BLM ja se "minä olen ainakin niin hyvä ihminen, etten lue kenenkään potilastietoja" Miksi jälkimmäinen asia pitää ilmoittaa somessa ihmiselle? Ja miten se vaikuttaa Yhdysvaltojen politiikkaan, että joku laittaa profiilikuvaansa BLM? Myös monet massakampanjat ovat aika pelottavia tyyliä metoo ja juuri tuo BLM, missä ihmiset lietsoo jotakin asiaa hysteriaan saakka ja sitten ihmetellään, kun tulee tuomioita kunnianloukkauksista ja ruumiita mellakoissa. Näistä "ikävistä" puolista kuitenkin ollaan usein hiljaa eikä oteta niihin mitenkään kantaa. Lähes aina sama kaava toistuu näissä. Ja jos et syystä tai toisesta osallistu johonkin valloilla olevaan trendikampanjaan, saat lokaa niskaasi, että mikset SÄ osallistu etkä ota tähän kantaa. Jos joku taas yrittää vähän toppuutella menoa, sut haukutaan lyttyyn. Ja siis näissähän on totta kai hyvä ja tärkeä ajatus, mutta toteutus on vaan usein valitettavan huono eikä mun mielestä palvele oikein noin tärkeitä asioita.

En ole osallistunut mihinkään somekampanjaan ikinä, eikä kukaan ole suuttunut tai laittanut lokaa niskaan.

who asked

No oli aika erikoinen väite että näin tapahtuu jos ei osallistu tai hyvesignaloi tarpeeksi.

Vain koska sitä ei ole tapahtunut itselleen, ei tarkoita ettei sitä tapahtuisi.

Eli ap kysymykseen vastauksena,

Postaukset joissa sanotaan että "ei Minulle ole tapahtunut kyllä noin, niin että en usko että sellaista tapahtuu"

Vierailija
51/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt, mistä kaupasta/firmasta saisin tuotteen tai palvelun X.

(Google ei omassa tapauksessani auttanut ja kerroin sen viestissäni. Joillakin auttaisi, mutta ei kaikilla...)

Vastaukset:

1. "Eikös tästä (jo lopettaneesta) liikkeestä saanut?"

[Se lopettanut liike auttaakin tosi paljon tänään.]

2. Tägää kaveri, kaveri tykkää tägäyksestä. Mitään muuta kommunikaation tapaista ei tule.

[Tekeekö kaveri näitä? Etsiikö samaa juttua? Mitä tämä meinaa?]

3. Kertoo liikkeen nimen muttei ole itsekään varma saako sieltä tuotetta, koska Googlessa ei lukenut.

[Juu kiitos, Google ei tosiaan tässä minun tapauksessani auttanut, kuten jo sanoin...]

Bonus:

4. "Tästä liikkeestä sai viime vuonna."

Ja tämä kaava toistuu siis aivan jokaisen tuotetta/palvelua etsivän kohdalla. Onko tuo jotain "Olen olevinani avulias" hömppää vai?

Vierailija
52/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramissa jatkuvasti liikaa tarinoita. Oho keksi putosi lattialle ja siitä lohkesi kulma kattokaa , sataa, ei sada, tässä mun naama, video, pitkä kirjoitus jostain asiasta, joka välissä 10 kuvaa joko lemmikistä tai lapsesta. Liika on liikaa. Mutta välillä ei tiedä mitä tekisi kun on kyse kavereista joiden Postaukset kiinnostaa, mutta ei ihan jokainen hassunhauska kuva joka asiasta. Mietin onko näillä yksinäistä vai mistä on kyse.

Kellä on edes aikaa somessa lukea sivukaupalla story ja.

Vierailija
53/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt, mistä kaupasta/firmasta saisin tuotteen tai palvelun X.

(Google ei omassa tapauksessani auttanut ja kerroin sen viestissäni. Joillakin auttaisi, mutta ei kaikilla...)

Vastaukset:

1. "Eikös tästä (jo lopettaneesta) liikkeestä saanut?"

[Se lopettanut liike auttaakin tosi paljon tänään.]

2. Tägää kaveri, kaveri tykkää tägäyksestä. Mitään muuta kommunikaation tapaista ei tule.

[Tekeekö kaveri näitä? Etsiikö samaa juttua? Mitä tämä meinaa?]

3. Kertoo liikkeen nimen muttei ole itsekään varma saako sieltä tuotetta, koska Googlessa ei lukenut.

[Juu kiitos, Google ei tosiaan tässä minun tapauksessani auttanut, kuten jo sanoin...]

Bonus:

4. "Tästä liikkeestä sai viime vuonna."

Ja tämä kaava toistuu siis aivan jokaisen tuotetta/palvelua etsivän kohdalla. Onko tuo jotain "Olen olevinani avulias" hömppää vai?

Bonus 5. Kaveri vastaa että hänellä on se tuote. Ihan vaan että pääsee kertomaan. Ei siis ole myymässä eteenpäin tai mitään. Vielä superbonus versio tästä on, että joku kaveri kommentoi, että hänellä on joskus ollut kyseinen tuote.

Vierailija
54/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Postaa isosta, haisevan näköisestä perseestään kuvia ja luulee, että ne ovat hienoja.

-Postaa vain samasta kuvakulmasta otettuja kasvokuvia.

Vierailija
55/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Postaa isosta, haisevan näköisestä perseestään kuvia ja luulee, että ne ovat hienoja.

-Postaa vain samasta kuvakulmasta otettuja kasvokuvia.

🤣

Vierailija
56/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaatimattomat tapaukset, jotka hehkuttavat oikeasti omaa ahkeruuttaan:

"Klo on 9 aamulla. Heräsin aamulla varhain, kun ei enää väsyttänyt. Leivoin perheelle tuoreita sämpylöitä aamupalaksi, vaihdoin sisäkasveille mullat, tein tunnin joogatreenin ja tsekkailin materiaaleja väikkäriä varten. Äsken saatoin lapset kouluun, ihana päivä tiedossa!"

Vierailija
57/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
58/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluita tyrkyttävät ihmiset.

Ulla kertoo menneensä kihloihin/Anna kertoo saaneensa lapsen/Pirkko jäävänsä pian eläkkeelle. Tähän Jaana vastaa, että muistathan, että voit tilata tyttäreni kautta hääkakut/ristiäiskakun tai kakun työpaikalle elääkkeelle läksiäisiä varten. Onhan Jaanan tytär on itseoppinut leivonnan suhteen. Jaana saattaa jopa laittaa kuvat muutamista kotitekoisen näköisistä kakuista viestinsä oheen.

Mua ärsyttää nuo palveluiden tyrkyttäjät. Ei toisen elämän tärkeistä tapahtumista tarvitse tehdä bisnestä. Plus eiköhän jokainen aikuinen osaa itse valita, miten haluaa tärkeää elämäntapahtumaa juhlistaa.

Vierailija
59/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka sanovat ääneen kaiken, mitä ajattelevat.

"Oletpa kyllä Mikko todella hoikistunut sitten viime näkemän. Kylläpä näytät nyt komealta!"

"Oho, onneksi olkoon lapsen syntymän johdosta teille! En osannut kuvitellakaan, että teille tulisi vielä kolmas lapsi."

"Onnea sairaanhoitajan papereista. Kyllä me aina Taunon kanssa ajateltiin, että sinusta olisi ollut lääkäriksikin, mutta ilmeisesti olet tyytyväinen valitsemallasi tiellä. :)"

Vierailija
60/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat, kun vaihdetaan vaippaa tai ”pottaillaan”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän