Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muiden somekäytöksessä ihmetyttävät asiat -peukutusketju

Vierailija
26.11.2020 |

Ihmetteletkö jotain tiettyä asiaa toisten somekäytöksessä? Hämmästyttääkö joku tietty tapa, johon somessa säännöllisesti törmäät? Mitä ilmiötä somessa et voi käsittää? Peukku ylös = ihmetyttää minuakin, peukku alas = ei ihmetytä minua. Yksi asia per viesti.

Somessa ihmetyttää, kun ihmiset kyselevät toisilta ihan yksinkertaisia asioita. Jos Matti kertoo facessa käyneensä kahvilassa X, niin Maija kirjoittaa somessa kommentin ”missäs tuo kahvila on”? Tuossa ajassa ehtisi jo googlata kyseisen paikan ja saada tiedon ihan itse selville. Ihmetyttää nämä, jotka odottavat muiden vastaavan kaikkiin kysymyksiin, eikä itse viitsitä nähdä vaivaa.

Ap

Kommentit (478)

Vierailija
61/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken jakaminen someen. En halua nähdä yksityisiä hetkiä, joita ei tosielämässäkään jaettaisi kasvotusten.

Vierailija
62/478 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden yksityisasioiden paljastelijat, oli vahinko tai ei.

"Tänään oli tyttäremme nimiäiset. Kiitos kaikille juhlavieraille mukavasta päivästä!"

"Kylläpä Kerttu Kaarina Annaliisa Aurelia Virtanen sai kauniin nimen!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedIn on monta kertaa pahempi kuin Facebook. Tuntuu että päätarkoitus on kehua itseään.

Vierailija
64/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mukavaatimattomat tapaukset, jotka hehkuttavat oikeasti omaa ahkeruuttaan:

"Klo on 9 aamulla. Heräsin aamulla varhain, kun ei enää väsyttänyt. Leivoin perheelle tuoreita sämpylöitä aamupalaksi, vaihdoin sisäkasveille mullat, tein tunnin joogatreenin ja tsekkailin materiaaleja väikkäriä varten. Äsken saatoin lapset kouluun, ihana päivä tiedossa!"

Itse kun elin yleensä raitista elämää lenkkeillen pidin somessa usein päällä kaljahuuruista kuvaa elämästäni (jotain tyhmää huumoria ja kaljoittelupostauksia). Sitten kun näin tuttuja nämä ihmettelivät raikasta olemusta. Odottivat näkevänsä varmaan jonkun haisevan spugen, mutta tosiasiassa päivät menivät töissä ja juoksulenkeillä 😁

Vierailija
65/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka sanovat ääneen kaiken, mitä ajattelevat.

"Oletpa kyllä Mikko todella hoikistunut sitten viime näkemän. Kylläpä näytät nyt komealta!"

"Oho, onneksi olkoon lapsen syntymän johdosta teille! En osannut kuvitellakaan, että teille tulisi vielä kolmas lapsi."

"Onnea sairaanhoitajan papereista. Kyllä me aina Taunon kanssa ajateltiin, että sinusta olisi ollut lääkäriksikin, mutta ilmeisesti olet tyytyväinen valitsemallasi tiellä. :)"

Jep, näistä kommenteista tulee aina mieleen että nyt ei ajateltu ihan loppuun saakka. Mä hämmennyin kerran profiilikuvan vaihtaessani, kun kaveri kommentoi että oletpa muuttunut eduksesi. Kehu joo, mutta sitten jäinkin miettimään, että kuinka vähemmän edukseni aiemmin olenkaan ollut... 😂

Vierailija
66/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LinkedIn on monta kertaa pahempi kuin Facebook. Tuntuu että päätarkoitus on kehua itseään.

Jep, sen takia en ole vuosiin päivittänyt tilannettani sinne. Osa uskoo tämän takia minun todennäköisesti olevan työtön. Nykyinen työ jossa olen ollut useamman vuoden ei näy siellä. Työ on johtoportaassa, mutta yritys onneksi sellainen, jolle LinkedIn näkyvyys ei merkkaa yhtään mitään. En jaksa brassailla entisille työkavereille ja kontakteille. . Ne tietää kenen kuuluukin tietää.

Vierailija
67/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvonnat, joihin kommentoidaan jotain imelää tyyliin ”minä ja mun kultamussukka tykättäis tästä niin hirveesti meidän hirsimökin terassilla romanttisina kesäiltoina”

Vielä ärsyttävämpää on arvontoihin osallistujat, jotka eivät lue arvonnan sääntöjä. Arvontaan osallistuakseen pitää vaikka laittaa tietty emoji, niin kommentit on täynnä "mukana" kommentteja tai niitä nyyhkytarinoita, miksi henkilön pitäisi juuri tämä tuote voittaa. Joskus ihmiset myös kommentoivat niitä mukana-kommentteja pelkkiin mainoksiin, jotka eivät sisällä arvontaa...

Vierailija
68/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä muutamat jotka aloittaa storyn, te ootte kyselleet mistä mun veitset ja haarukat on. Te kaikki kyselette mistä mun sukat on? Te aina kyselette mistä mun paita on? Tietäjät tietää ketkä tai ketä tätä lähes päivittäin harrastaa! Yksi suuri vitsi aloittaa storyt edellä mainitulla tavalla vähän narisevalla äänellä. Joka ikiselle päivälle tälläisiä selfie videoita jossa ihan pokkana tämä sama laulu, muistakaa nuotti joka kertoo että olen Suomenruotsalainen! 😂 Ei jaksaisi enää kuunnella!

Vierailija
69/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei osata enää kirjoittaa edes normaalia puhekieltä. Esim. käytetään kuvatekstinä ihan kummallisia sanamuotoja. Teksti voi olla vaikka pelkästään "metsään mennä" tai "la:tai leffaa voi kattoo" tai muuta älytöntä.. Kirjakieltä en someen kaipaa, mutta *piip* typerän kuvan itsestään antaa, jos ei osaa enää edes äidinkielensä verbejä käyttää oikein. Tai kirjoittaa niin, että tulee edes ymmärretyksi.

Vierailija
70/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset jotka haukkuvat muiden tekeleitä harrasteryhmissä. FB kokit taitaa olla paras esimerkki tällaisesta: joku laittaa ihan huumorilla postauksen että tässä tehdään ensimmäistä kertaa karjalanpiirakoita, täydellisiä eivät ole mutta maku ihan hyvä, ja siihen Marjatta 67v kommentoi ”huonoja ovat, itse tekisin paremmin.” Kommentti ei tuo mitään muuta kuin pahaa mieltä ja johtaa vaan jankkaamiseen kun useampi tulee siihen riitelemään että miksi pitää turhaan toisia haukkua. Ja näiden puolustus on tietysti ”olen vain suorapuheinen ja sanon mitä ajattelen rehdisti” :D luoja.

Vierailija
71/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian editoidut kuvat. Kyllä mäkin tasoitan tummat puolikuut silmien alta, mutta kun jotkut muokkaa ihosta sumean ja parhaat vielä laittaa naaman ihan uuteen järjestykseen. 

Vierailija
72/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kirjoittamassa esimerkkiä, mutta luulen että pelkkä tämä vinkki riittää: Facebookin koiraryhmät. 

Voi huokaus, myötähäpeä ja naurun vaimea tyrskähdys. 

Vierailija
73/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä itsensä esittelyä ” yhden miehen vaimona”. Pitääkö tehdä selväksi polyamoristeille, että ei ole saatavilla? Ylipäätään se, että on vaimo, ei kerro ihmisestä kovin paljon.

Joo, nämä "yhden vaimo ja neljän äiti"-ihmiset.

Ei kukaan oikeasti perheestään ja roolistaan onnellinen ja ylpeä suolla tuollaista julkisesti, vaan tuo on lähinnä itselleen vakuuttamista...

Vierailija
74/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka näkevät sanan "arvonta" ja ryntäävät kommentoimaan MUKANA, vaikka arvontaa varten pitäisi esim tägätä kaveri tai tykätä sivusta, mikä tulisi kyllä selvästi ilmi jos malttaisi lukea kaksi sekuntia pidempään. Yleensä tähän lisätään vielä nyyhkytarina, tarvittaisiin niin kovasti nämä joulusuklaat nyt meille kun kukaan 16-henkisestä perheestä ei ole syönyt pääsiäisen jälkeen mitään ja kissan kynsivallintulehdus oireilee taas pahasti.

Ihmiset, jotka ovat mukana joka s**tanan arvonnassa ympäri vuoden ja nämä tietenkin jatkuvasti ilmestyvät omaan feediin. Nämä ovat näitä, jotka aina kirjoittavat arvonnan kohteen olevan tarkoitettu jollekin toiselle; "pojalle/tyttärelle haluaisin antaa", "äiti olisi innoissaan", "mieheni tarvitsisi tällaista".

Pahoittelut, jos joku nyt pahoitti mielensä.

Vierailija
75/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka näkevät sanan "arvonta" ja ryntäävät kommentoimaan MUKANA, vaikka arvontaa varten pitäisi esim tägätä kaveri tai tykätä sivusta, mikä tulisi kyllä selvästi ilmi jos malttaisi lukea kaksi sekuntia pidempään. Yleensä tähän lisätään vielä nyyhkytarina, tarvittaisiin niin kovasti nämä joulusuklaat nyt meille kun kukaan 16-henkisestä perheestä ei ole syönyt pääsiäisen jälkeen mitään ja kissan kynsivallintulehdus oireilee taas pahasti.

Ihmiset, jotka ovat mukana joka s**tanan arvonnassa ympäri vuoden ja nämä tietenkin jatkuvasti ilmestyvät omaan feediin. Nämä ovat näitä, jotka aina kirjoittavat arvonnan kohteen olevan tarkoitettu jollekin toiselle; "pojalle/tyttärelle haluaisin antaa", "äiti olisi innoissaan", "mieheni tarvitsisi tällaista".

Pahoittelut, jos joku nyt pahoitti mielensä.

Boikotoin yleisesti ottaen kaikkea sometusta ja pidän jokaikistä ihmistä joka paljon someen postaa, ääliönä. Facebookit ja instagramit ja linkedinit ja muut eivät ole mitään muuta kuin itsensä kehumista ja muiden selkäänpuukotusta.

Niin tai näin, kun fb-profiili on itselläkin pakko olla kun naiset syrjii jos sitä ei ole, niin kaikkea tyhmää olen ihmisten havainnut postailevan mutta en sentään tuollaista arvontaskeidaa "MUKANA" ja niin edelleen. Koska fb-kaverini ovat keskimäärin sellaisia vähintään keskiarvoisen älykkäitä, niin tulee mieleen, että noita arvontaosallistumisia sometetaan lähinnä vähä-älyisten ihmisten keskuudessa.

t. mies

Vierailija
76/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, alkaen siitä että joku viitsii postilla sinne.

Vierailija
77/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut että monesti ryhmissä, jonku totaalisen typeryyden postanneella on Suomen lippu avatari kuvassaan. Eikä nyt puhuta mistään mielipiteestä vaikkapa maahan muuttaneista tms. vaan ihan vaikka yleisistä käytöstavoista tai vaikkapa teknisestä ominaisuudesta jossain laitteessa tms.

Vierailija
78/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikkaan pyrkivätkin haukkuvat mahdollisia äänestäjiä.

Vierailija
79/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää ne, jotka julkaisevat itsestään liian henkilökohtaisia asioita, esimerkiksi yksityiskohtasia kuvauksia omasta seksielämästä, paljastavia kuvia ym. Profiilissa esiinnytään tietysti omalla kokonimellä ja niiden pehmop*rnokuvien seassa on luontevasti kuvia myös omasta jälkikasvusta, ja kirjoitetaan myös kaikki lasten henkilökohtaiset asiat kaiken kansan nähtäville.

Vierailija
80/478 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunnat, jotka hehkuttavat kumppaniaan/rakkauttaan jatkuvalla syötöllä. Minä en vaan ymmärrä, miksei niitä asioita voi sanoa suoraan sille kumppanille itselleen, vaan kaikki pitää kierrättää somen kautta.

Ymmärrän kyllä jos kumppanin johonkin kuvaan silloin tällöin kommentoi vaikkapa sydämen. Tai laittaa sen yhteiskuvan joskus ja jouluna. Ihan söpöä. Mutta sitten kun on näitä (ihan aikuisia..) tapauksia joiden kuvatekstit, kommentit ja somepäivitykset on jatkuvasti jotain lässynläätä toiselle. Kommentoidaan kumppanin kuviin jotain kuola/sydänsilmäemojeita. Kaikki kuunneltavat rakkauslaulut pitää postata julkisesti, jotta jokainen seuraaja nyt tietää miten paljon minä pipsaa rakastan. Aina kun ollaan yhdessä, niin siitä on laitettava vähintään yksi stoori, jossa on oltava kumppani tägättynä ja sydämiä mukana. Jokainen päivä on yhtä juhlaa, rakkaus kukoistaa, elämä ei ollut enää ennallaan kun kohtasin penan/irman, hän on elämäni valo, hengitän hänen aamutuoksuaan ja elän sillä päivän syömättä mitään. Ja parhaimmillaan sitä yhteistä matkaa on ollut alle vuosi.

Mitä hittoa joillekin ihmisille tapahtuu, kun he alkavat seurustelemaan. :D Ja toiseksi eikö ne kehut koskaan kulu, kun niitä kuulee jatkuvasti? En tiedä olenko outo, mutta enemmän mua lämmittää ihan spontaani sanottu kehu, kuin se että joku on pohtinut mitä ällösöpöä voisin tänään someen päivittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi