Muiden somekäytöksessä ihmetyttävät asiat -peukutusketju
Ihmetteletkö jotain tiettyä asiaa toisten somekäytöksessä? Hämmästyttääkö joku tietty tapa, johon somessa säännöllisesti törmäät? Mitä ilmiötä somessa et voi käsittää? Peukku ylös = ihmetyttää minuakin, peukku alas = ei ihmetytä minua. Yksi asia per viesti.
Somessa ihmetyttää, kun ihmiset kyselevät toisilta ihan yksinkertaisia asioita. Jos Matti kertoo facessa käyneensä kahvilassa X, niin Maija kirjoittaa somessa kommentin ”missäs tuo kahvila on”? Tuossa ajassa ehtisi jo googlata kyseisen paikan ja saada tiedon ihan itse selville. Ihmetyttää nämä, jotka odottavat muiden vastaavan kaikkiin kysymyksiin, eikä itse viitsitä nähdä vaivaa.
Ap
Kommentit (478)
Se ilmiö, että on mokannut todella nolosti, mitä ei halua kenenkään tietoon, ei kenenkään, (esim kulkenut pitkin kaupunkia vessapaperi lahkeessaan tai pylly näkynyt jotenkin oudosti hameen läpi ym) ....niin nämä tarinat sitten JAETAAN tuhansille kavereille tai seuraajille somessa. En tajua tämän asian ydintä. Saahan siitä muut hyvät naurut somessa, mutta jos itseä hävettää niin miksi jakaa siitä tietoa isommalle joukolle.
Eräs tuttu tuo jokaisessa, siis oikeasti jokaisessa, päivityksessä esille omaa erinomaisuuttaan ja ammattimaisuuttaan. Myös sivulauseissa mainitut sukulaiset mainitaan hyvin usein titteleidensä tai saavutettujen ansioiden avulla. Esimerkki: "Ihana viikonloppu mummolassa. Näin vuoden 1988 piirakanleivonnan Kainuun mestarin lapsenlapsena sitä pääsee maistamaan uskomattomia herkkuja." "Asianajajan tyttärenä olen tottunut siihen, että lomalla täytyy päästä golf-kentän äärelle."
Puoliksi todella koomista mutta puoliksi todella ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Omien postausten tykkääminen. Julkisella paikalla onanoinnin digiversio.
Älä nyt Haavistokin äänesti luottamusta itselleen. =fackta!
Ota kauniit kasvot pois käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei osata enää kirjoittaa edes normaalia puhekieltä. Esim. käytetään kuvatekstinä ihan kummallisia sanamuotoja. Teksti voi olla vaikka pelkästään "metsään mennä" tai "la:tai leffaa voi kattoo" tai muuta älytöntä.. Kirjakieltä en someen kaipaa, mutta *piip* typerän kuvan itsestään antaa, jos ei osaa enää edes äidinkielensä verbejä käyttää oikein. Tai kirjoittaa niin, että tulee edes ymmärretyksi.
Minä olen nyt noin 3v ollut Facebookissa, enkä juuri muissa somekanavissa, tätä lukuunottamatta ja aivan järkytyksellä luen ihmisten kommentteja. Monista viesteistä ei saa mitään järkevää ajatusta selville, vilisevät kirjoitusvirheitä ja sanoja jätetty pois. Ja mikä ihmeen villitys nyt on kuukauden sisään tullut että p-kirjaimet on vaihdettu b-kirjaimiksi?? Brojekti, Bonco, manibulointi jne. Kohta varmaan vietetään Vabbua tai syödään bullaa ja bitsaa :D
Hyvää joulua tai ihanaa uutta vuotta + kuva omista kasvoista. Miten se omakuva liittyy asiaan, eikö olisi joku sopivampi kuva-aihe esim. kynttilä tai maisema?
Vierailija kirjoitti:
Se, että somessa kommentoidaan "ei niin upeita" naisia kaverien toimesta näin: "Olet kaunotar! Sädehtivä ystäväni! Hehkut toiselle puolelle katua!" Sitten joku oikeasti kaunis ei välttämättä saa kehun kehua.
Tämä! Ihan kauhean läpinäkyvää jakiusallisinta on varmaan se kun "upea kaunotarkin" ymmärtää mistä on kyse.
Eräs tuttu jakaa Faceen esiteininsä kaikki asiat, kuten sen että lapsi sairastaa adhd:ta tms. tarkkaavaisuushäiriötä, ja että mitä lääkkeitä lapsensa milloinkin syö.
Taaperoikäistään lastaan taas kuvaa esim. kun lapsi on kipeä, ja laittaa Faceen ne kuvat joissa lapsi on todella sairaana itkua tuhertaen: "Villellä taas jokin vatsatauti, ollaan päivystyksessä jo ties monetta tuntia. Voi äidin pikkuraukkaa 😢".
Oikeasti, miksi?!? Musta on todella törkeää jakaa toisen ihmisen terveysasioita kaikkien nähtäville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että somessa kommentoidaan "ei niin upeita" naisia kaverien toimesta näin: "Olet kaunotar! Sädehtivä ystäväni! Hehkut toiselle puolelle katua!" Sitten joku oikeasti kaunis ei välttämättä saa kehun kehua.
Tämä! Ihan kauhean läpinäkyvää jakiusallisinta on varmaan se kun "upea kaunotarkin" ymmärtää mistä on kyse.
Mun yks lihava ystävä saa aina yli 100 tykkäystä ja 30 kommenttia kuinka Hot 😍 ja kuuma 😍 ja upea on vaik ois 10m päästä otettu pyllistys kuva...
Yks fb kaveri kertoi kuinka lapsensa oli syönyt oma pskaansa ja kuva vielä lapsesta sonnat naamalla alasti... Järkyttävää!
Tykkäyksiä tietenkin sai ja ihastelua muilta vajakeilta.
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset setämiehet, jotka käyvät kommentoimassa nuorille naisille "oot upea/hot/wau/kuuma!"🔥🔥🔥😍😍😍
Taitaa keski-ikäinen kurttu olla kateellinen nuorille ja kauniille naisille, joita haluavat kaikenikäiset miehet vauvasta vaariin kun itse on miehille ilmaa ollut jo vuosia.
Naisen kukoistuskausi on todella lyhyt.
En ymmärrä miten joku voi luulla, että naiset ihään katsomatta haluaa huomioa miehiltä.
Näin ei todellakaan ole. Ja enemmänkin naiset säälii näitä nuoria tyttöjä sen takia, kun vanhat ukot kuolaa perään. Jokainen meistä on ollut se nuori nainen ja tietää, miten kamallaa on, kun papat kuolaa perään. Se ei todellakaan imartele vään ällöttää.
Enkä ainakaan itse kaipaa vieraiden miesten ihailua, enkä kyllä tuttujenkaan. Miksi minua pitäisi ihailla jotenkin erityisesti? Oma mies näyttää palvovan ja se riittää.Ja keski-ikäiset naiset saa varmasti ihailua ihan tarpeeksi jos sitä kaipaavat. Suurinta osaa miehiä kun kiinnostaa ne oman ikäiset. Jotkut pervot kuolaa myös niitä, joka ikänsä puolesta sopisivat heidän lapsenlapsikseen. Ja se ei kyllä imartele ketään, eikä kukaan ole tuollaiset ihailusta kateellinen.
Tosin nämä papat ehkä niin luulee, kuten edellinenkin kommentti antaa ymmärtää :D[/quote
Älä valehtele itsellesi. Nuoret naiset tykkäävät kun keski-ikäinen komea mies huomoi ja miestä ei kiinnosta omanikäiset kurttanat vaan nuoret ja kauniit naiset. Keski-ikäiset naiset eivät saa ihailua enää edes siltä lähibaarin puliukolta ja sinunkin miehesi katsoo nuorempia ja kiinteämpiä naisia.
Hahahaa, niinhän sinä itsellesi uskottelet, että kaikki miehet ovat , miten sen nyt kauniisti sanoisi, jälkeenjääneitä ped******jä. Sillähän sitä aina selitellään, kun tehdään väärin, että kun kaikki muutkin.
Sanotaanko näin, että normaalia keski-ikäistä miestä kiinnostaa se keski-ikäinen nainen, kun hän ei halua lasta kumppanikseen, mutta tietenkin on sitten näitä, jotka jahtaa omien lastensa ikäisiä/ lastenlasten ikäisiä tyttöjä, mutta se ei ole normaalia.
Kaikki miehet eivät suinkaan ole jammusetiä vaikka niin haluat uskotella meille ja itsellesi.
Toki minäkin nään jos nuori mies on komea, mutta ei se minussa herätä mitään ""ooo, oletpa komea, pusi pusi " reaktiota, enkä ikinä menisi kommentoimaan noin johonkin oman poikani ikäisen pojan/miehen kuvaan.
Ja olen ihan varma, että jos mies mies katselee jotakin muuta naista kuin minua, niin sekin nainen on keski-ikäinen, eikä varmasti meidän tyttöjen ikäinen. Sillä on järki päässä, vaikka sinä näytät luulevan, että kenelläkään miehellä ei ole aivoja vaan muna vie.
Mutta siis, tämä ei ole tämän ketjun aihe.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka vastaa kysymykseen, vaikka eivät tiedä vastausta. Joku kysyy tunnistaako joku linnun ja vastaus on "oisko peippo, tai ehkä varpunen en oikein tiedä" "varmasti on punatulkku!" vaikka oikea vastaus olisi talitiainen. Toinen mitä en ymmärrä on ne, jotka ei nähtävästi lue aiempia vastauksia ollenkaan vaan kommentoi sadannen kerran "talitiainen", vaikka kysymys on kysytty edellisenä päivänä ja vastaus on selvästikin jo saatu.
Tämä on yksi syy miksi poistuin (lopulta) jostakin puutarharyhmästä vuosia sitten. Joku laittaa kuvan vaikka nyt ukonhatusta ja kysyy mikä tämä on. Eka vastaa ukonhattu, toinen vastaa ukonhattu, kolmas vastaa ukonhattu ja sitten tulee se neljäs, joka heittää: "sormustinkukka". Viides alkaa väittää ettei ole sormustinkukka, näyttää ritarinkannukselle ja on aika varma asiasta, koska äidin kummin kaiman kukkapenkissä kasvoi sitä kun oli lapsi. Kuudes tulee sanomaan, että kyllä tämä ihan oikeasti on ukonhattu, johon eka kommentoi, että näin on, kuten hän jo heti alussa sanoi. Kertoo vielä olevansa puutarhuri, mutta silti pieni joukko jää väittelemään että onko kuvassa voikukka vai päivänkakkara. 😄
Julkkisnaiset jotka laittavat someen paljastavia kuvia ja sitten itkevät lehdissä, kun pari kommenttia tuhannesta oli ikäviä.
Todennäköisesti kirjoittavat ne itse jos niitä ei muuten tule päästäkseen valittamaan ja saamaan huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Julkkisnaiset jotka laittavat someen paljastavia kuvia ja sitten itkevät lehdissä, kun pari kommenttia tuhannesta oli ikäviä.
Todennäköisesti kirjoittavat ne itse jos niitä ei muuten tule päästäkseen valittamaan ja saamaan huomiota.
Sama asia eri versiona: lehdissä selitetään, että hurjan paljon on tullut positiivista palautetta ja että tämä antaa uskoa elämään ja ihmisiin ja jatkan tällä samalla linjalla. Sitä ei sanota, että positiivista palautetta tosiaan tuli paljon, mutta negatiivista siihen nähden kymmenkertainen määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset setämiehet, jotka käyvät kommentoimassa nuorille naisille "oot upea/hot/wau/kuuma!"🔥🔥🔥😍😍😍
Taitaa keski-ikäinen kurttu olla kateellinen nuorille ja kauniille naisille, joita haluavat kaikenikäiset miehet vauvasta vaariin kun itse on miehille ilmaa ollut jo vuosia.
En ymmärrä miten joku voi luulla, että naiset ihään katsomatta haluaa huomioa miehiltä.
Näin ei todellakaan ole. Ja enemmänkin naiset säälii näitä nuoria tyttöjä sen takia, kun vanhat ukot kuolaa perään. Jokainen meistä on ollut se nuori nainen ja tietää, miten kamallaa on, kun papat kuolaa perään. Se ei todellakaan imartele vään ällöttää.
Enkä ainakaan itse kaipaa vieraiden miesten ihailua, enkä kyllä tuttujenkaan. Miksi minua pitäisi ihailla jotenkin erityisesti? Oma mies näyttää palvovan ja se riittää.Ja keski-ikäiset naiset saa varmasti ihailua ihan tarpeeksi jos sitä kaipaavat. Suurinta osaa miehiä kun kiinnostaa ne oman ikäiset. Jotkut pervot kuolaa myös niitä, joka ikänsä puolesta sopisivat heidän lapsenlapsikseen. Ja se ei kyllä imartele ketään, eikä kukaan ole tuollaiset ihailusta kateellinen.
Tosin nämä papat ehkä niin luulee, kuten edellinenkin kommentti antaa ymmärtää :D[/quote
Älä valehtele itsellesi. Nuoret naiset tykkäävät kun keski-ikäinen komea mies huomoi ja miestä ei kiinnosta omanikäiset kurttanat vaan nuoret ja kauniit naiset. Keski-ikäiset naiset eivät saa ihailua enää edes siltä lähibaarin puliukolta ja sinunkin miehesi katsoo nuorempia ja kiinteämpiä naisia.
Hyi saatana! muistan omasta nuoruudesta, miten ällöttävää oli, kun keski-ikäiset ukot luuli, että me nuoret tytöt ois oltu niistä kiinnostuneita. Ällöttävän limaisia olivat. Omasta mielestään tietenkin luulivat olevansa kovakin sana.
Miksi nuoret naiset haluavat keski-ikäisten ukkojen huomioa? Nehän ovat vanhoja kurttanoita nuoren ihmisen mielestä. Toinen jalka jo haudassa.
Esimerkkinä siitä, minkä ikäinen 40v on parikymppisen mielestä tässä pieni tarina. Ja tämä on ihan tosi. Kyseessä 20v kaveri, jonka eno/setä(en muista kumpi) oli sairastunut keuhkosyöpään. Tämä eno oli tupakanpolttaja ja niin oli tämä parikymppinen kaverikin.
Hetken aikaa kaveri mietti, että pitäisikö hänen lopettaa polttaminen, että säästyisi tuolta enon kohtalolta, mutta tuli sitten siihen tulokseen, että onhan se eno jo aika vanha ja kuitenkin kuolisi muutenkin ihan kohta ja, että kyllä hänkin voi sitten jo noin vanhana kuolla. Eikä sitten lopettanut polttamista.
Joten se siitä , että nuoret naiset tykkää kun papat(keski-ikäiset) "haudan reunalta " huomioi :DDD
7 lapsen yh-mamma, joka tekee postauksia joka päivä vuorotellen rintavaostaan ja nuorimmasta lapsestaan, milloin lapsi on piirtänyt peiliin, milloin laulaa rakkauslaulua, milloin lapsi sanoi, että äidin pitäisi löytää uusi rakkaus jne. Ne on läpinäkyvästi tuon matamin omia ajatuksia ja välillä suoraan lavastettuja kuvia huomion vuoksi. Lapsi vaikuttaa videoiden perusteella olevan kehityksestä jäljessä, ylipainoinen ja ehkä vähän adhd. Jotenkin ei kuulu nettiin lapsen elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvien jakaminen somessa kaikelle maailmalle. Ajatelkaa jos joku joskus 30 v sitten olisi vienyt kaikki valokuvansa jonkun tavaratalon ilmoitustaululle niin että koko kaupunki olisi ne siellä nähnyt. Kuinka moni olisi tehnyt niin!?
Valkotakkiset olisivat tulleet hakemaan jos olisi tehnyt niin. Siis ihan oikeasti!
Totta ja nykyään se on"normaalia". Valotakkiset olisivat myös hakeneet jos olisivat nähneet jonkun ottamassa filmikameralla kuvia omasta naamastaan saati perseestään. Edes kylähullut eivät tuollaista tehneet.
Voin kuvitella valkotakkisten vauhdin, kun joku huomionhakuisempi oppikoululainen olisi vääntelehtinyt kylänraitilla Agfamaticin kanssa ja yrittänyt saada omaa naamaa ja persausta samaan kuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun yks lihava ystävä saa aina yli 100 tykkäystä ja 30 kommenttia kuinka Hot 😍 ja kuuma 😍 ja upea on vaik ois 10m päästä otettu pyllistys kuva...
Meinaatko, että se muodokas nainen on vähemmän seksikäs kuin joku luudanvarsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saatana! muistan omasta nuoruudesta, miten ällöttävää oli, kun keski-ikäiset ukot luuli, että me nuoret tytöt ois oltu niistä kiinnostuneita. Ällöttävän limaisia olivat. Omasta mielestään tietenkin luulivat olevansa kovakin sana.
Miksi nuoret naiset haluavat keski-ikäisten ukkojen huomioa? Nehän ovat vanhoja kurttanoita nuoren ihmisen mielestä. Toinen jalka jo haudassa.
Esimerkkinä siitä, minkä ikäinen 40v on parikymppisen mielestä tässä pieni tarina. Ja tämä on ihan tosi. Kyseessä 20v kaveri, jonka eno/setä(en muista kumpi) oli sairastunut keuhkosyöpään. Tämä eno oli tupakanpolttaja ja niin oli tämä parikymppinen kaverikin.
Hetken aikaa kaveri mietti, että pitäisikö hänen lopettaa polttaminen, että säästyisi tuolta enon kohtalolta, mutta tuli sitten siihen tulokseen, että onhan se eno jo aika vanha ja kuitenkin kuolisi muutenkin ihan kohta ja, että kyllä hänkin voi sitten jo noin vanhana kuolla. Eikä sitten lopettanut polttamista.
Joten se siitä , että nuoret naiset tykkää kun papat(keski-ikäiset) "haudan reunalta " huomioi :DDD
Hyvä tarina, hyvä että otit tuon ikuisen nuoruuden harhan esille! Se 20v röökinpolttaja luuli harhaisesti, että hänellä kestää ikuisuus siihen kun on 40v vaikka oikeasti se on silmänräpäys ja siksi ei kantanut huolta tulevasta mahdollisesta keuhkosyövästä. Ihan kuten sillä 20v naisellakin kestää silmänräpäys, että on 40v kurttu vaikka itse harhaisessa pikku päässään luulee, että kolmeenkymppiinkin on ikuisuus ja elää sen mukaan samalla tavalla vastuuttomasti kuin tuo nuori tupakkamies.
Naisen vuodet alkavat kuitenkin kiitää luotijunan vauhdilla 20v nainen huomaa olevansa 30v ja sitten vielä nopeammin 40v ja ilmaa kaikenikäisten miesten silmissä Pahimmassa tapauksessa vielä jäänyt noloksi miehettömäksi ja lapsettomaksi vanhaksi piiaksi kissankuselle haisevaan yksiöönsä ja hukuttaa murheitaan lähibaarin halpaan kaljaan.
Minfossa jotkut boomerit esittäytyvät ensimmäisellä viestillä ja pyytävät anteeksi, että näin noviiseina uskaltavat sekaantua keskusteluun. Mitä hittoa? Jos on tehnyt tunnukset ja voi teknisesti kommentoida, niin on oikeus kommentoida. Turha keneltäkään palstaveteraaneilta pyytää anteeksi, että tunkeutuu yleiseen keskusteluun.
Minä ainakin aloitin siellä aivan härskisti puhumalla ketjun asiasta enkä esittäytynyt mitenkään. Ei kenellekään kuulu, minkä ikäinen, mitä sukupuolta tai mistä päin Suomea kirjoittelen, vai kirjoittelenko peräti ulkomailta.