Miksi Sale on Helsingissä Alepa?
Kommentit (49)
Sivistynyt Suomi on siellä missä Alepat sijaitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Sivistynyt Suomi on siellä missä Alepat sijaitsevat.
🤣
Terveiset Turusta.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:23"]Mä olen aina käynyt Salessa, en edes tiennyt, että Alepa on samaa ketjua. Luulin Alepan olevan vaan joku pääkaupunkiseudun oma pikkuketjunsa. Sale on jotenkin vakuuttavampi ja Alepa kuulostaa halvalta sen ale-sanan takia. Sale taas on vähän niin kuin miniatyyri-S-Market
idiootti se sale tarkoittaa alea englanniksi, en nyt sanoisi että on sen ylevämpi nimi...
Luulen että sen tarkoitus kuitenkin on S-ale. S-ryhmän kauppa.
Hesassa on Sale, eli meidän pressa, siksi kohteliasta olla Alepa.
Vierailija kirjoitti:
Koska Alepa oli aikoinaan Pajusen perheen omistama kauppaketju. Jussi Pajusen perheen siis, isän perustama. "Ale Pajunen"
Oli perheen isoisän Edward Pajusen perustama, hänen poikansa Aarne jatkoi sen jälkeen yritystä, mutta kuoli suhteellisen nuorena. Sen jälkeen veljekset Olli ja Jussi jatkoivat yritystä kunnes myivät tämän ainoastaan Helsingissä toimineen ketjun S-ryhmälle.
Jotkut tosi vanhat alepalaiset muistavat vieläkin, miten veljekset aikoinaan ennen joulua kiersivät myymälöissä henkilökohtaisesti viemässä joulutervehdyksiä myymälöiden henkilökunnalle.
Miksi muuttaa nimeä, josta on tullut brändi?
Kuten yksi ainoa vastaaja osasi kertoa, kyse on kahdesta eri konseptista. Alepa ei ole Sale, ja nimi ei tietenkään voi olla sama.
Miksi Alepa on Kuopiossa Sale?
Eikös Sale ole meidän presidentti?
No ei ole koskaan ollut alepa kokomaassa