Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bruttopalkka 2400 MITEN saatte tuon riittämään??

Vierailija
02.04.2014 |

Olen siis sinkku ja lapseton. Rahat loppu joka kuukausi ja en tajua miten porukka elättää esim. perhettä tuolla palkalla, kun se ei minullekaan riitä. Mulla on siis auto ja ajelen sillä väähän, mutta pakko olla se, kun julkista liikennettä työpaikallei ei ole. Noin muuten en shoppaile paljoa, ehkä yhden vaatteen/kk enkä koskaan mitään kallista. Ostan vain normaaleja terveellisiä ruokatarvikkeita ja niihinkin tuntuu menevän omaisuus. 

Elääkö joku tällaisella palkaalla nyt siis mukavasti? Vuokrani on 500e.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit kun saisikin tuon verran, mulla brutto kuussa 1100-1400. Eli käteen jää suunnilleen tonni. Ja siitä kumminkin maksetaan liki 500e vuokra, automaksut, kotivakuutus, muut laskut, diesel ja ruoka. Ja hyvin pärjää.

Itsekkin koitan syödä terveellisesti, mutta en mä siltikään saa menemään 300e ruokaan kahdessa viikossa, en silloinkaan kun on enemmän syöjiä. Kannattaa siis katsoa vähän tarkemmin missä käy kaupassa ja mitä ostaa. Usein se halppismerkin salaatti on samalta toimittajalta kuin oikeakin. Jos rahat on tiukalla, niin silloin kannattaa edes osittain luopua niistä omista tavoistaan, vaikka siitä että vain luomua. Ei suomalainen salaatti kumminkaan niiiin myrkytettyä ole.

Vierailija
42/57 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho, en huomannut, että olitkin jo kirjannut menosi ylös aiemmassa kommentissa. sorry! t.40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:46"]

Tein kuulkaas viimeisestä kahdesta viikosta jaottelun. Miltäs seuraavat menot kuulostavat?

Autovakuutus 212e

Ruoka 285e (lounaat ulkona 39e)

Vaatteet 180e (oli pakko ostaa kevättakki ja farkut ja parit rintsikat, ensimmäiset vaateoiostokset syksyn jälkeen)

Vapaa-aika ja ystävien tapaaminen 90e

Juhlat 75e (kahdet synttärit)

Kauneudenhoito 120e (piilolinssineste, kasvorasva, suihkushampoo ja 25e alennusmanikyyri)

Ruokakustannukset siis suurin osa, mutta en oikein tiedä miten saan niitä alennettua, kun haluan syödä terveellisestii :( Ulkonakin on kiva välillä käydä lounaalla noin kerran pari viikossa, jotta tapaa ystäviä.

AV-raati auttakaa!

[/quote]

Näistähän tulee vuokran kanssa 1462€? Et tosin ilmoittanut muita laskuja, kuten nettiä, puhelinta jne.

[/quote]

Netti ilmainen, puhelin kiinteät 20e.. Tuohon vielä päälle se salimaksu 60e, mahdolliset lääkkeet ja sähkölasku n. joka kolmas kk joku 50e. 

[/quote]

Onko sulla joku sähkösyöppö asunnossasi? Kun asuin yksin, niin välillä sähkölasku oli niin pieni, että laskussa vain kerrottiin summan lisättävän seuraavaan laskuun (oli siis arviolasku-muoto).

[/quote]

Lattialämmitys vessassa taitaa olla se sähkösyöppö.. Mutta sitä ei saa kytkeä pois, taloyhtiön ohjeisssa näin. Telkkarikaan ei välttämättä ole kuin parina päivänä viikossa päällä.

[/quote]

täh?

miksi ihmeessä ohjeistus oisi että KOKO AJAN oltavapäällä??

[/quote]

Kosteissa tiloissa pitää olla lattialämmitys aina päällä..

ei ap.

Vierailija
44/57 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 18:48"]Olen siis sinkku ja lapseton. Rahat loppu joka kuukausi ja en tajua miten porukka elättää esim. perhettä tuolla palkalla, kun se ei minullekaan riitä. Mulla on siis auto ja ajelen sillä väähän, mutta pakko olla se, kun julkista liikennettä työpaikallei ei ole. Noin muuten en shoppaile paljoa, ehkä yhden vaatteen/kk enkä koskaan mitään kallista. Ostan vain normaaleja terveellisiä ruokatarvikkeita ja niihinkin tuntuu menevän omaisuus. 

[/quote]

Tuohan riittää elämiseen vallan mainiosti ja säästöönkin jää rahaa ja huom olen perheellinen ja tän hetken tuloni ovat 1250€/kk, jotka nekin riittää elämiseen.

Vierailija
45/57 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 18:48"]Olen siis sinkku ja lapseton. Rahat loppu joka kuukausi ja en tajua miten porukka elättää esim. perhettä tuolla palkalla, kun se ei minullekaan riitä. Mulla on siis auto ja ajelen sillä väähän, mutta pakko olla se, kun julkista liikennettä työpaikallei ei ole. Noin muuten en shoppaile paljoa, ehkä yhden vaatteen/kk enkä koskaan mitään kallista. Ostan vain normaaleja terveellisiä ruokatarvikkeita ja niihinkin tuntuu menevän omaisuus. 

[/quote]

Tuohan riittää elämiseen vallan mainiosti ja säästöönkin jää rahaa ja huom olen perheellinen ja tän hetken tuloni ovat 1250€/kk, jotka nekin riittää elämiseen.

Vierailija
46/57 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Meillä miehen tulot about tuon verran, itse olen äitiyslomalla ja ihan hyvin pärjätään. Meillä siis yksi lapsi, molemmilla omat autot ja asuntolainaa maksellaan. Eikä musta edes tunnu että oltais mitenkään köyhiä.

Vierailija
47/57 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 20:35"]

oho, en huomannut, että olitkin jo kirjannut menosi ylös aiemmassa kommentissa. sorry! t.40

[/quote]

höpöhöpö, ei pidä paikkaansa.

millä mandaatilla tuollainen kehotus on annettu...

-alan tuntija JA muutaman putkiremontin läpikäynyt joiden jälkeen lattialämmitystä asennettu JA ohjeistettu

Vierailija
48/57 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 20:39"]

[/quote]

-alan tuntija JA muutaman putkiremontin läpikäynyt joiden jälkeen lattialämmitystä asennettu JA ohjeistettu

[/quote]

juu tämä siis sille joka väitti että kok oajan pitäisi lattiahiilten loimottaa, lainaus väärin

Vierailija
49/57 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 20:39"]

[/quote]

[/quote]

juu tämä siis sille joka väitti että kok oajan pitäisi lattiahiilten loimottaa, lainaus väärin

[/quote]

Enpä osaa sanoa, mutta ihan sellainen remonttifirman lappu mulla on, missä kielletään ottamasta lattialämmitystä pois päältä kokonaan. Johtuneeko siitä, ettei kylpyhuoneessa ole muuta lämmitystä?

T:ap

Vierailija
50/57 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialämmitys päälläpito -pulman; miksi sitä ei saisi ottaa pois päältä saat vastauksen parhaiten remonttifirmalta/ isännöitsijältä. Jatkuvasti päällä pidettävä lattialämmitys kuullostaa "vähän" epäilyttävätä... Ja kun oli lämmityksestä puhe, niin kuinka lämmin asuntosi on muutoin? Jos itse vastaat huoneistosi lämmityskuluista, niin voisitko säätää lämpötilaa muutaman asteen alemmas?

Mikä estää sinua ottamasta eväitä, ainakin toisinaan töihin? Voisitko säästää syömällä kaurapuuroa välillä tai tekemällä isompia eriä kerralla ja syömällä pakkasesta tällaisia valmisannoksia?

Voisitko kulkea osan mahd. työmatkoistasi esim. kimppakyydeillä tai polkupyörällä? - Jos auto aon välttämätön töissä, niin luulisi verottajan tai työnantajan tulevan sen tai mahd matkoista kertyvistä kuluissa hieman vastaan.

Ja, kuten täällä on jo esitettykin niin suosittelen pitämään kirjaa rehellisesti, siitä, että mihin rahansa käyttää. Pari kuukautta on vielä aika lyhyt aika, mutta jo vuoden aikana näkee jo hyvinkin selkeästi mihin rahaa saattaa mennä. Kun oppii näkemään mihin raha menee, niin on paljon helpompi miettiä sen jälkeen mistä voisi "hieman" nipistää ja tai tinkiä. Esimerkiksi vaatteet. Toki ilman emme niitä pärjää, mutta kuinka kamalaa oikeasti olisi jos vaikkei vain ei yhden vuoden aikana ostaisi yhtään (uutta) vaatetta, vaan järjestäsi vaikka ystävien ja tai kavereiden kanssa vaatteiden vaihto nyyttärit.  

Vierailija
51/57 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:46"]

Tein kuulkaas viimeisestä kahdesta viikosta jaottelun. Miltäs seuraavat menot kuulostavat?

Autovakuutus 212e

Vaatteet 180e (oli pakko ostaa kevättakki ja farkut ja parit rintsikat, ensimmäiset vaateoiostokset syksyn jälkeen)

Kauneudenhoito 120e (piilolinssineste, kasvorasva, suihkushampoo ja 25e alennusmanikyyri)

Ruokakustannukset siis suurin osa, mutta en oikein tiedä miten saan niitä alennettua, kun haluan syödä terveellisestii :( Ulkonakin on kiva välillä käydä lounaalla noin kerran pari viikossa, jotta tapaa ystäviä.

AV-raati auttakaa!

[/quote]

Ulkonasyöminen ja ystävien tapaaminen pois, vaatteet ostat jatkossa Robinhoodista tai vastaavasta tai marketin alelaareista, vaihdat piilarit silmälaseihin, ostat halpaa kasvorasvaa ja shampoota, kaikki muut pois kuten meikit.

Suu säkkiä myöten.

ps. Mun tulot on olleet noin 7000 e vuodessa sitten 2008 jolloin sairastuin kesken opiskelun ja tipuin sosiaaliturvan ulkopuolelle (pitkä stoori). Eli noudatan itse noita neuvojani jo ties kuinka monetta vuotta. Jos saisin palkkaa yhtä paljon kuin sinä, jäisi säästöönkin.

Vierailija
52/57 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna yksin asuessani käteen jäi noin 1600e/kk. Mulla jäi aina joka kuukausi useampi satanen "ylimääräiseksi". Säästötilille kertyi kolmen vuoden aika mukava summa. Autokin oli ja kävin viihteellä sekä ostin oikeastaan sen minkä halusin.

Vierailija
53/57 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tajua miten ruokaan voi mennä noin paljon rahaa. Voisko ruokaostoksista yhtään nipistää? 

Itse oon tosin huomannu että joskus se ulkonasyöminen tulee jopa edullisemmaksi kuin kotitekoinen ruoka. Kun käy ravintolassa lounaalla (tai vaikka työpäivän jälkeen jossain raxissa yms) niin ei tee edes mieli mennä enää ruokakauppaan saman päivän aikana. Eipä tule ostettua sitten mitään jugurtteja, mehuja ym. "varmuuden vuoksi" vaan sillä yhdellä aterialla pärjää käytännössä melkein koko päivän.  Kaupasta tulee helposti ostettua kaikkea ylimääräistä "jos sattuukin tekemään jossain vaiheessa mieli" eli kannattaa tosiaan mennä aina kylläisenä kauppaan tai jättää menemättä kokonaan, ellei ole pakko.

Itsellä suunnilleen sama bruttopalkka kuin sinullakin, mulla on vielä kaksi lasta elätettävänä. Mieskin toki löytyy ettei tarvitse kaikkea yksin maksaa. Mulla jää asuntolainan, tarhamaksujen ym. jälkeen käteen 1100 euroa kuussa, kyllä sillä jotenkuten pärjään ja yritän saada säästöönkin pari sataa kuussa. 

Vierailija
54/57 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törsääjä olet. Mulla brutto alle 2100e, lisäksi lisät päälle koska käyn vuorotöissä Käteen jää siis n. 1600e/kk + ne parit lisäeuroset. Olen sinkku, asun vuokra-asunnossa joka maksaa 600e/kk. Lisäksi mulla on hevonen, sen karsinapaikka maksaa 400e/kk. Lisäksi maksan vajaa 200e/kk lainaa pois. Siis näihin menee jo 1200e. Jäljelle jäävä 400e/kk pitää siis riittää KAIKKEEN. Niin ja on mulla myös auto. Näiden pakollisten menojen lisäksi mulla on useampi kissa. Koska olen köyhä, olen vakuuttanut kaiken mitä omistan, onneksi, koska mulla on ollut huono tuuri elukoideni kanssa ja niihin on palanut rahaa tuhansia euroja.

En tajua minne aloittaja törsää rahansa. Mulla pienempi palkka ja rahat riittää jotenkuten kuukaudeksi.

Vierailija
55/57 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:46"]

Autovakuutus 212e

AV-raati auttakaa!

[/quote]

Ulkonasyöminen ja ystävien tapaaminen pois, vaatteet ostat jatkossa Robinhoodista tai vastaavasta tai marketin alelaareista, vaihdat piilarit silmälaseihin, ostat halpaa kasvorasvaa ja shampoota, kaikki muut pois kuten meikit.

Suu säkkiä myöten.

ps. Mun tulot on olleet noin 7000 e vuodessa sitten 2008 jolloin sairastuin kesken opiskelun ja tipuin sosiaaliturvan ulkopuolelle (pitkä stoori). Eli noudatan itse noita neuvojani jo ties kuinka monetta vuotta. Jos saisin palkkaa yhtä paljon kuin sinä, jäisi säästöönkin.

[/quote]

Hahhah, tuli tästä mieleen miten suomimiehen naama valahtais nämä ohjeet kuullessaan kun meitä suominaisia haukutaan jo muutenkin miesmäisiksi ja itsestään huolta pitämättömäksi :D. Joo, köyhänä elää varojensa mukaan eikä sille mitään voi mutta nauratti kummink8n ;)

Vierailija
56/57 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vihannekset ovat kalliita, niin kannattaa kiinnittää huomio siihen, mitä ostaa. Espanjalaisia tomaatteja voi saada huomattavasti halvemmalla kuin kotimaisia. Kaali on usein halpaa, samoin perunat. Omenoitakin on monen hintaisia.

Itselläni kuluu ruokakaupassa paljon rahaa mm. suklaaseen, karkkiin, energiajuomiin ja kahvijuomiin. 

En käytä piilolaseja enkä käy manikyyrissä. En pahemmin meikkaakaan. Olenkin sitten kauhistus kaikille niille, jotka ovat sitä mieltä, että naisen tulisi "huolehtia itsestään". 

Vierailija
57/57 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön. En oikeutettu sossun tukiin, kun omaisuutta vähäsen, joka ei tuota. Työkkäristä tuli työosoitus 900 euroa kuussa puolipäivätyö. Ei todellakaan kiinnosta, kun on yliopistotutkinto aivan eria alaan.
Kituuttamista on ja en halua mennä töihin aja jatkaa kituuttamista. Mulle on juurikin rajana tuo 2400, että työ kiinnostaa. Lapsia on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi