Miltä tuntuu pelastaa ihmishenkiä?
Kommentit (14)
Hienolta. Tosin sitten kun ei pysty pelastamaan niitä, tuntuu vastaavasti hyvin kurjalta.
Siitä ei ole kokemusta, mutta varmasti olisi hieno tunne. Minä olen tehnyt eläinsuojelutyötä ja olen pelastanut monien eläinten hengen, sekin jo tuntuu ihan mahtavalta. Kun antaa jotakin ja tekee jotain toisten puolesta, samalla saa aina itselleenkin jotakin.
Hienolta. Huonommatkin päivät jaksaa, kun ei kuitenkaan koskaan tarvi miettiä onko työni turhaa.
Samaan aikaan hienolta ja kuluttavalta. Mun työssä hengen pelastaminen on siis lähinnä elvytystä ja huonosti voivan potilaan hoitoa hätätilanteessa. Niissä tilanteissa adrenaliini virtaa ja oma syke on korkealla, keskittyminen on intensiivistä. Jälkeenpäin on usein kamala nälkä ja jano. Intensiiviset hoitotilanteet jäävät kyllä mieleen ja jokaisessa on jotain opittavaa.
Ei miltään. Muutaman vuoden työuran jälkeen on se ja sama, pelastuuko tuntematon ihminen vai ei. Toki teen työni mahdollisimman hyvin, mutta en jää harmittelemaan tai iloitsemaan, oli lopputulos mikä tahansa.
t. Erikoislääkäri
Motivaatio on tosin laskenu jatkuvan julkisen mollaamisen takia. Päähän on iskostunu että olen vain kahvihuoneessa laiskotteleva,kahvia litkivä, läski hoitaja. Sen muistan aina uutta potilasta vastaanottaessani.
Ihan hyvältä tietysti, mutta kun se on työtäni, se on ihan vaan rutiinia.
Teholla SH
Silti opettaja todisti eilen ketjussaan, että heidän työ onhenkisesti ja fyysisesti raskaampaa, kuin teholla yöllä työskentelevän hoitajan ja lääkärin
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 18:14"]
Silti opettaja todisti eilen ketjussaan, että heidän työ onhenkisesti ja fyysisesti raskaampaa, kuin teholla yöllä työskentelevän hoitajan ja lääkärin
[/quote]
Heh, uskon tuota opettajaa. Minun hermo ei kestäisi päivääkään koululuokassa. Ihmishenkiä pelastan kyllä ihan mielelläni ja pyyhin niitä takapuolia.
T: sh ensiavusta
En yleensä saa tietää työni lopputulosta, mutta teen oman osuuteni hyvin keskittyneesti, huolella ja mahdollisimman nopeasti. Varmistan vielä, että meni oikein, silloin kun on kyse hengenvaarassa olevan laboratoriotutkimustulosten analysoinnista ja antamisesta. Olen välttynyt virheiltä. Tietyt tutkimukset tekee ja vastaa kaksi ihmistä inhimillisten virheiden ehkäisemiseksi.
En koskaan ajattele että Minä sen hengen pelastin, kiitos kuuluu koko tiimille ja hienolle TEKNIIKALLE. Eikä tätä työtä pelastamisena ajattele. Työtä tämä on muiden joukossa. Ei sen ihmeempää mitä muutkaan työt. Surullisimpia hetkiä on ne kun pienet ihmisalut ja vauvat purkitetaan voipurkkiin matkalleen. Tähänkin kyllä tietyllä tavalla tottuu, niin kylmältä kuin se kuulostaakin. keskola
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:43"]En koskaan ajattele että Minä sen hengen pelastin, kiitos kuuluu koko tiimille ja hienolle TEKNIIKALLE. Eikä tätä työtä pelastamisena ajattele. Työtä tämä on muiden joukossa. Ei sen ihmeempää mitä muutkaan työt. Surullisimpia hetkiä on ne kun pienet ihmisalut ja vauvat purkitetaan voipurkkiin matkalleen. Tähänkin kyllä tietyllä tavalla tottuu, niin kylmältä kuin se kuulostaakin. keskola
[/quote]
VOIPURKKIIN? Meijerissäkö oot töissä?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:43"]En koskaan ajattele että Minä sen hengen pelastin, kiitos kuuluu koko tiimille ja hienolle TEKNIIKALLE. Eikä tätä työtä pelastamisena ajattele. Työtä tämä on muiden joukossa. Ei sen ihmeempää mitä muutkaan työt. Surullisimpia hetkiä on ne kun pienet ihmisalut ja vauvat purkitetaan voipurkkiin matkalleen. Tähänkin kyllä tietyllä tavalla tottuu, niin kylmältä kuin se kuulostaakin. keskola
[/quote]
VOIPURKKIIN? Meijerissäkö oot töissä?
[/quote]
Jos et kielikuvaa ymmärrä, ole ymmärtämättä.
Hyvältä sen muutaman kerran, kun olen siinä selkeästi onnistunut.