Noniin mammat, antakaas mulle lounaseväsvinkkejä töihin, kun käytössä ei ole jääkaappia eikä mikroa!
Haluaisin syödä kuitenkin ihan kunnon ruokaa töissä (raikkat voileivät eivät siis ole vaihtoehto), mutta ei ole lämmitys- eikä kylmäsäilytysmahdollisuutta. Huomenna aattelin tehdä ruokaisan salaatin, joka säilyy varmaan kyllä sen 4-5 h, mutta siihen loppuikin ideat.
Kommentit (124)
Avokado on hyvä ja ruokaisa välipala, lisäksi hedelmiä, proteiinijuoma joka säilyy huoneenlämmössä, banaani, jne. Onhan näitä. Itse leipoisin välipalakeksejä lisäksi, ne säilyvät kyllä puoli päivää.
Vierailija kirjoitti:
Näitä luettuani sanoisin, etten yhtään ihmettele suomalaisten ylipaino ongelmaa ja kasvavaa diabetes riskiä.
Minä puolestani ihmettelen kommentoijan kyvyttömyyttä kirjoittaa äidinkieltään ja yhdyssanoja. Ihan sama, onko kellään "ylipaino-ongelmaa" tai "diabetesriskiä", jos vaihtoehtona on elää terveenä tolvanoiden keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä luettuani sanoisin, etten yhtään ihmettele suomalaisten ylipaino ongelmaa ja kasvavaa diabetes riskiä.
Minä puolestani ihmettelen kommentoijan kyvyttömyyttä kirjoittaa äidinkieltään ja yhdyssanoja. Ihan sama, onko kellään "ylipaino-ongelmaa" tai "diabetesriskiä", jos vaihtoehtona on elää terveenä tolvanoiden keskellä.
Pysy asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä aloituksessa kylmäsäilytyksen puuttuminen ei ole ongelma. Jos lounas syödään 4-5 h kuluttua jääkaapista ottamisesta, niin ihan kaikki ruoka-aineet kyllä säilyvät täällä Suomen sääoloissa. Myös liha, kun on kypsennetty. Jos liha kuitenkin mietityttää, niin erityisesti juustot ovat kauan säilyviä. Useiden juustojen kuuluukin olla huoneenlämpöisiä syötäessä. Juusto säilyisi vaikka koko työpäivän.
Isompi ongelma on se, mitä ”kunnon ruokaa” viitsii syödä lämmittämättä. Itse olen niin laiska, että olen tuollaisissa tilanteissa tyytynyt niihin leipiin. Pari ruisleipää juustolla ja tomaatilla. Ihan kelpo lounas (ainakin naiselle). Muilla aterioilla voi sitten venkslata protskusuhteiden kanssa.
Kunnon ruokaa löytyy kylmänäkin syötäväksi. Parempaakin kuin leipä eikä yhtään sen hankalampaa. Ehkä helpompaakin sinun laiselle laiskurille :)
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa, Vispipuuro?
En sanois puuroa kunnon ruuaksi. Pikemminkin jälkiruoka.
Airam termari ja ruoka kuumaksi aamulla, on vielä lämmintä lounasaikaan. Sama pitää kylmänä.
Sose- ja linssikeittoja ruokatermariin. Toiseen termariin kylmää rasvaista maitoa (rasva pitää nälkää). Problem solved!
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista että eletään vuosi 2020 ja työnantajia ei kiinnosta tehdä tiloista viihtyisiä??
Itse lähdin yhdestä työpaikasta kun meillä ei ollut edes vesipiste.
Miten on mahdollista, että jotkut edelleen aina vaan perustelevat asioitaan kuluvan vuoden järjestysnumerolla?
Tiedoksesi: se ei perustele yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eväät on pikkulapsille koulun retkille. Aikuinen käy ulkona syömässä.
Totta! Mutta kyllä ulkona työtä tekevä tarvitsee ihan samalla tavalla eväitä, ja tähän aikaan vuodesta pikemminkin varjellaan niitä jäätymästä kuin lämpenemästä.
Terveisin käpyinssi, joka teki toisinaan enemmän töitä ulkona kuin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Sose- ja linssikeittoja ruokatermariin. Toiseen termariin kylmää rasvaista maitoa (rasva pitää nälkää). Problem solved!
Ruokatermariin voi laittaa muutakin ruokaa kuin keittoa. Joissakin on erillinen kastikekuppi, ettei tarvitse laittaa kastiketta muun ruuan sekaan. Silloin kannattaa kuljettaa termosta pystyasennossa. Repussa tahtoo aina hölskyä soosi muun ruuan sekaan, mutta toimistotöissä oikeassa asennossa kuljettamminen ja säilyttäminen onnistunee helpommin.
Eväät pieneen kylmälaukkuun. Mitä vain ainakin itsetehtynä ruokaa voi syödä kylmänäkin (itse teen töissä juuri näin)
Vierailija kirjoitti:
Eväät on pikkulapsille koulun retkille. Aikuinen käy ulkona syömässä.
Mistä tiedät mikä ap:n työpaikka on ja mitkä mahdollisuudet on käydä joka päivä ulkona syömässä? Ei kaikilla ole siihen edes varaa. Kalliiksi tulee.
Itse teen ruokaisia salaatteja siten että pilkon ja laitan ainekset edellisenä iltana valmiiksi, ja salaatista riippuen sekaan sitten ruokiksella proteiinia, raejuustoa, Tonnikalaa, lohta (esim. Uunilohen jämistä), tai paistan illalla vaikkapa kanaa siihen tykö ja laitan töissä. Eikä haittaa että on kylmää, niinhän on nää hetki-salaatitkin. Aina kun mahdollista otan edellisen päivän ruokaa mukaan, jos jää yli. Huomattavasti halvempaa ja parempaa :)
Hätätilanteessa käyn s-marketin salaattibaarissa, siellä saa ite valita mitä haluaa ottaa. Myös toi termari/kylmälaukku kikka on hyvä.
Kyllä kalliiksi tulis jos joka päivä kävis ulkona syömässä.. Ja mun ruokatauko ei oo niin pitkä että edes ehtis...
Osta vuolukanaa, jos haluat tehdä vaikka ruokaisen salaatin ym..
Osta valmiita croissantteja, joihin väliin voit laittaa salaattia, kurkkua ja tomaattia ym..
Nyt on hyvä tilaisuus aloittaa 16:8-paasto! Tsemppiä, kesäksi biksukuntoon!
Millainen lapsi luulee, että kaikki tekevät töitä jossain toimistossa 8-16 ruokapaikkojen vieressä? Ihan tohtoristason ihmiset voivat olla jossain veneellä tutkimassa kaloja, järvien rehevöitymistä tai metsässä ottamassa näytteitä jne. Osoittaa vain tyhmyytensä, jos tätä ei tiedä. Lääkärit tekevät yötöitä jne, näitä löytyy kun alkaa vähä miettiä...sitten on tavallisia duuneja, joita tehdään epätyypillisiin aikoihin, niin että auki on vain joku grilli tai pizzapaikka.
Minäkään en käy missään ruokapaikoissa lounaalla, syitä on monta
a) lounasruoka on liian raskas ja kevyitä salaattivaihtoehtoja ei ole järkeä lähteä syömään, kun sen tekee samalla vaivalla itsekin.
b) minulla ei ole järkeviä ruokapaikkoja kovin lähellä firmaa, joten työpäivä pitenisi turhaan, kun lounaalla menisi vähintään tunti
c) vaikka minulla kyllä olisi varaa käydä syömässä, niin silti haluan säästää rahaa ja teen eväät itse
Vierailija kirjoitti:
Osta vuolukanaa, jos haluat tehdä vaikka ruokaisen salaatin ym..
Osta valmiita croissantteja, joihin väliin voit laittaa salaattia, kurkkua ja tomaattia ym..
Vuolukana? En ole ikinä ennen kuullut tuosta. Mitä se on? Ohis.
Huoneenlämmössä säilyy salaatti, tomaatti, kurkku, paprika,porkkana ym. jos ne on pilkkomatta, niin ne on erinomaisessa kunnossa. Eli pilko vasta ruokiksella ja sitten purkki tonnikalaa päälle.