Noniin mammat, antakaas mulle lounaseväsvinkkejä töihin, kun käytössä ei ole jääkaappia eikä mikroa!
Haluaisin syödä kuitenkin ihan kunnon ruokaa töissä (raikkat voileivät eivät siis ole vaihtoehto), mutta ei ole lämmitys- eikä kylmäsäilytysmahdollisuutta. Huomenna aattelin tehdä ruokaisan salaatin, joka säilyy varmaan kyllä sen 4-5 h, mutta siihen loppuikin ideat.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ankea työpaikka!
Mä olin nuorena kesätöissä kelirikkokorjauksia tekemässä, siellä ei ollut vessaa, taukotilaa tai edes autoa aina käytettävissä, kun kuljin kimpassa toisen työntekijän kanssa, joka kävi välillä muuallakin. Se oli välillä ankeaa.
Pestopastasalaatti jonka tekee valmiiksi rasiaan (rucola+minitomaatit+kurkkua+siemeniä jne plus pestossa pyöriteltyjä makaroneja) ja ottaa mukaan salaattijuustopalat jotka säilyy avaamattomana huoneenlämmössä, ja lisää ruokaan just ku on syömässä. Kaikkien telttaretkien aatelinen.
Ai AP olikin tekemässä jo ruokaisan salaatin. Toinen vaihtoehto jotka vois säilyä tiivissä rasiassa sen 4-5 h huoneenlämmössä jääkaapista ottamisen jälkeen on kvinoa tai kuskus. Tai ainakin itse uskaltaisin varmaan syödä jos seassa ei ole maitotuotteita tai eläinproteiineja. Vois mennä hyvin esimerkiksi maustetun purkkitonnikalan ja kvinoan/kuskuksen sekaan sekotetun öljyn ja kasvisten kanssa.
Jos ei houkuta käyttää rahaa termoksiin tai kylmäkasseihin, niin ajattele luovasti ja osta esim. erilaisia purkkiruokia ja tee niistä kokonaisuus; ananasta, tonnikalaa, lasten pilttiruoista kasvispainotteista sosetta, hevi-osastolta vaikka banaania tai mandariinejä, annos-smoothieita, täysmehutrippejä tai pullovettä voisi pitää mukana muutenkin. Tumma suklaa on sellainen, mikä antaa hyvin energiaa ja toimii esimerkiksi kuuman kahvin kanssa, jos sellaiseen on mahdollisuus. Myös proteiinipatukat, jos niitä tykkää käyttää.
65 jatkaa... Pähkinät unohtui! Niistä saa runsaasti energiaa ja hyvää rasvaa, mikä pitää nälän loitolla ja ovat helppoa naposteltavaa pitää mukana vaikkapa housujen taskuissa! Löytyy erilaisia oman maun mukaan. :)
Jos eväiden kanssa puljaaminen on töissä hankalaa, niin kannattaa muutta ateriarytmiä. Hetken aikaahan pääkoppa huutaa hoosiannaa kun ei saakkaan totuttuun aikaan ruokaa, mutta se menee muutamassa päivässä ohi. Syö aamulla tukevasti ja sitten seuraava ateri töistä kotiin tullessa. Tai jos ei aamulla ruoka maistu, niin sitten paastoaa sinne illan suuhun ja vetää vähän reilumman aterian illalla.
Mä itse teen niin että syön kotona ennen yövuoroa noin 17:30. Seuraavan aterian syön herättyäni seuraavana päivänä iltapäivällä noin klo 15. Hetki meni tottua, mutta olo yöllä on parempi kun ei syö ja ihan hyvin pärjään. Aamuvuorossa syön iltapäivällä 12-15 ja sitten kotona klo 20. Jos työeväät unohtuu, niin ei haittaa, syön sitten kun pääsen kotiin.
Tälläinen syöminen toki vaatii ruualta sen verran, että se pitää nälkää eikä verensokerit pääse aterialla nousemaan. Kaikki napostelu ja makeutettujen juomien lipittely täytyy unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei houkuta käyttää rahaa termoksiin tai kylmäkasseihin, niin ajattele luovasti ja osta esim. erilaisia purkkiruokia ja tee niistä kokonaisuus; ananasta, tonnikalaa, lasten pilttiruoista kasvispainotteista sosetta, hevi-osastolta vaikka banaania tai mandariinejä, annos-smoothieita, täysmehutrippejä tai pullovettä voisi pitää mukana muutenkin. Tumma suklaa on sellainen, mikä antaa hyvin energiaa ja toimii esimerkiksi kuuman kahvin kanssa, jos sellaiseen on mahdollisuus. Myös proteiinipatukat, jos niitä tykkää käyttää.
Alko naurattaa tuo kasvispainotteinen lastenruokapurkki. Oletteko koskaan nähneet niistä lihapainotteisia verioita? Niissähän on lihaa ihan vain nimeksi, varmaan siis enempää kuin 7%.
Juonala ilta-sanomista hei, näytätkö toimittaja mulle ihmisestä eristetyn viruksen genomin. CDC sanoo, ettei kenestäkään ole sars covid 2 eristetty. Löydöksestä on 10 miljoonan dollarin palkkio luvassa. Katsotaan kuka syöttiin tarttuu ensin ja Vapaavuori ja poliitikot jäävät kiinni tästä huijauksesta! Lockdown rahat maksatte kansalle takaisin. Kansalaiset tämä on 197 maan ja median huijaus vähentää maapallon väestöä rokotuksilla. Armokuolema kaikille ja ilmaiseksi, nam
Mitään ku kahvia kirjoitti:
Ruoka termospullo osta kaupasta. Voit ottaa töihin mukaan itse tehtyä keittoa tai pussikeittoa kuumana . Salaatti ei vie nälkää vaan leipä . Makkara vie nälän . Maksalaatikko käy kylmänä myös lohiperuna laatikko mutta kyllä ihminen syömättä pärjää 8 tuntia moni juo vaan kahvin tai teen . Suklaa pätkällä pärjää vuorokauden . Otat appelsiin ja tuoremehun. Ei kun nuorena mitään syöty töissä ,tehtiin urakalla ja raskas työ . Jos söi tuli väsyttävä olo . Työvire pysyy päällä kun on vähän nälissään . Juo mehua.
Juuri noilla sun mainitsemilla ruuilla on sellainen taipumus, että ne heilautyelee verensokereita. Se aiheuttaa väsymystä, nalkää, vilua ym.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työpaikalla pitää olla kylmäsäilytysmahdollisuus.
Omat toimistot lie suurimmaksi osaksi kiinni nyt, itsekin käyn toimistorakennuksen neuvotteluhuoneissa tekemässä töitä. Ei niissä neukkareissa ole mitään keittimiä tai jääkaappeja. Aika monessa toimistorakennuksessakin on laitettu lounasravintolat kiinni.
Itse teen reilun voileivän tai salaattia kanalla/juustolla/paistilla, kahvia termosmukiin. Edellisen illan pasta kylmänä johon lisää rucolaa toimii kanssa kylmänä. Loppujen lopuksi on aivan sama mitä siinä ankeassa yksinäisyydessä suuhunsa laittaa.
.
Vierailija kirjoitti:
Hanki ruokatermos, jos lämmintä ruokaa haluat syödä.
Ehdottomasti tämä. Pitää kylmät ruoat kylminä ja kuumat ruoat kuumina.
Ruokatermokseen keittoa, ihan mitä tahansa. Muutakin ruokaa toki voi laittaa.
Sellaisia salaattikulhoja on, joiden kannen voi pakastaa ja laittaa päälle ennen kotoa lähtemistä.
Pieni kylmälaukku mukaan. Ihan mikä tahansa säilyy useita tunteja kylmänä.
Laita salaatti valmiiksi ja jos lähellä on hyvä kauppa, lisukkeeksi vaikka grillattu broilerin koipi tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työpaikalla pitää olla kylmäsäilytysmahdollisuus.
Mitäs jos se työpaikka on vaikka auto tai traktorin koppi? Ei ole mitään sosiaalitiloja, tms.
Tai työpaikka on keskellä metsää, jossa ei ole edes työmaakoppia? No tehdään tietenkin nuotio ja paistetaan siinä makkaraa ja keitetään nopipannukahvia.
Pomokairan kuusia kaataneilla jätkillä ja heidän jälkeensä samaa kairaa istuttaneilla, harventaneilla ja muuten katselleilla metsureilla (myös naispuolisilla) oli ruoka termoksessa. Sen jaksoi kantaa repussa sinne mihin muutenkin jaksoi kävellä.
Ruokatermokseen voi hyvin laittaa muutakin ruokaa kuin keittoa. Se on siis paljon leveäsuisempi kuin tavallinen termospullo.
Ajatko autoa työpäivän aikana? Jos sinulla on polttomoottoriauto voit lämmittää ja kypsentää euokia moottorin päällä.
Vierailija kirjoitti:
Juonala ilta-sanomista hei, näytätkö toimittaja mulle ihmisestä eristetyn viruksen genomin. CDC sanoo, ettei kenestäkään ole sars covid 2 eristetty. Löydöksestä on 10 miljoonan dollarin palkkio luvassa. Katsotaan kuka syöttiin tarttuu ensin ja Vapaavuori ja poliitikot jäävät kiinni tästä huijauksesta! Lockdown rahat maksatte kansalle takaisin. Kansalaiset tämä on 197 maan ja median huijaus vähentää maapallon väestöä rokotuksilla. Armokuolema kaikille ja ilmaiseksi, nam
Meneppä muualle meuhkaamaan!
Voi ihan korkeastikoulutetunkin työpäivä olla koko päivän jossain pöpelikössä tekemässä mittauksia, tutkimuksia jne.
Mulla olis ollut antaa vinkkiä, mutta kun vastauksia haluttiin vain mammoilta, niin ei voi.
M50
Suklaata, proteiinipatukoita, eineksiä. Ah, mitä herkkuja :p
Tee vaikka paahdettu peruna pekoni salaatti. Se on ruokaisa, aina salaatin ei tarvitse olla pelkkiä vihanneksia.
Jos se on pysyvä työpaikka niin osta mikro ja vedenkeitin. Noita saa halvimmillaan muutamalla kympillä.