Noniin mammat, antakaas mulle lounaseväsvinkkejä töihin, kun käytössä ei ole jääkaappia eikä mikroa!
Haluaisin syödä kuitenkin ihan kunnon ruokaa töissä (raikkat voileivät eivät siis ole vaihtoehto), mutta ei ole lämmitys- eikä kylmäsäilytysmahdollisuutta. Huomenna aattelin tehdä ruokaisan salaatin, joka säilyy varmaan kyllä sen 4-5 h, mutta siihen loppuikin ideat.
Kommentit (124)
Eväät on pikkulapsille koulun retkille. Aikuinen käy ulkona syömässä.
Keitettyjä munia, kirsikkatomaatteja, pussipuuroa tai lämminkuppia (kuuma vesi termoksesta kotoa), porkkanoita, tonnikalapurkki, hedelmiä, pähkinöitä.
Miten on mahdollista että eletään vuosi 2020 ja työnantajia ei kiinnosta tehdä tiloista viihtyisiä??
Itse lähdin yhdestä työpaikasta kun meillä ei ollut edes vesipiste.
Maustettuja riisikeksejä, pilkottuja porkkanoita, hedelmiä, myslipatukoita, hedelmä-jogurtti pilttejä, säilyke puolelta kanaa tai tonnikalaa proteiiniksi jne. :) Ei kaikilla työmailla ole vieläkään edes taukotupaa ja huoltoasemat kiinni öisin.
Töteröö kirjoitti:
Maustettuja riisikeksejä, pilkottuja porkkanoita, hedelmiä, myslipatukoita, hedelmä-jogurtti pilttejä, säilyke puolelta kanaa tai tonnikalaa proteiiniksi jne. :) Ei kaikilla työmailla ole vieläkään edes taukotupaa ja huoltoasemat kiinni öisin.
Yääääk (sori). Mistä saa muuten säilöttyä kanaa?
Jos olet makean ystävä, Lidlin paistopisteestä croisantit pussiin ja aprikoosi- tai kirsikkahillopurkki siitä vierestä. Lusikoit hilloa väliin ja termoksesta kahvia. Makea hillo säilyy avattuna huoneenlämmössä heittämällä muutaman päivän, jos et nyt mitään viiden litran pyttyä osta. Saksassa saa makeita croisantteja valmiiksi täytettynä, hillolla, kermavaahdolla tai suklaacremellä, näitä toivoisin Suomeenkin markettivalikoimaan. Lisäksi ehkä pari mandariinia ja omena, tai mangosäilyketölkki/hedelmäsalaatti.
Näitä luettuani sanoisin, etten yhtään ihmettele suomalaisten ylipaino ongelmaa ja kasvavaa diabetes riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Näitä luettuani sanoisin, etten yhtään ihmettele suomalaisten ylipaino ongelmaa ja kasvavaa diabetes riskiä.
Samaa mietin minäkin. Syödään sokeria sokerin päällä :)
Olet ylimielinen kukkopoika. Et tarvitse ruokaa, syöksy sementtiin.
Keittotermos ja kylmälaukku on pop.
Jotainhan se on syötävä. Tässä tapauksessa vielä olosuhteet luo omat haasteensa.
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista että eletään vuosi 2020 ja työnantajia ei kiinnosta tehdä tiloista viihtyisiä??
Itse lähdin yhdestä työpaikasta kun meillä ei ollut edes vesipiste.
Nyt eletään vuotta 2020 ja se tarkoittaa, että huonoihinkin työpaikkoihin riittää tulijoita.
Minä tulin vuosi sitten tänne töihin ja oli sama tilanne ettei ollut mikroa ei jääkaappia tai kahvinkeitintä, ruokatunnilla tilasin ko laitteet työnantajan laskuun ja ongelma ratkaistu, pomokin kehui ongelmanratkaisu kykyäni
No longer slaves Zach Williams YouTube video .
Vierailija kirjoitti:
Mitään ku kahvia kirjoitti:
Ruoka termospullo osta kaupasta. Voit ottaa töihin mukaan itse tehtyä keittoa tai pussikeittoa kuumana . Salaatti ei vie nälkää vaan leipä . Makkara vie nälän . Maksalaatikko käy kylmänä myös lohiperuna laatikko mutta kyllä ihminen syömättä pärjää 8 tuntia moni juo vaan kahvin tai teen . Suklaa pätkällä pärjää vuorokauden . Otat appelsiin ja tuoremehun. Ei kun nuorena mitään syöty töissä ,tehtiin urakalla ja raskas työ . Jos söi tuli väsyttävä olo . Työvire pysyy päällä kun on vähän nälissään . Juo mehua.
Juuri noilla sun mainitsemilla ruuilla on sellainen taipumus, että ne heilautyelee verensokereita. Se aiheuttaa väsymystä, nalkää, vilua ym.
Suklaa nostaa verensokeria nimenomaan silloin kun väsyttää se piristää. Appelsiinissa on c vitamiinia. YouTube no longer slaves Zach Williams . Suklaa poistaa nälän tunteen ja se ei viluta vaan liikunnan puute viluttaa. Hyppää jumppaa. Kun ihminen on paikallaan pitkään tulee vilu tai väsynyt . Suklaa on vanha keino moneen vaivaan. Myös appelsiini. Tsemppiä.
Kyllä ennen vanhaan kestettiin mitä vaan olosuhteita . Nälässä ja töissä piti juosta ja seisoa 8 tuntia joskus 10 päivässä syömättä koska rahaa ei ollut tai oli parempi olo kun ei syönyt. Yövuorossa kuppi teetä tai limu / suklaa dacabo sillä 10 tuntia. Oli niin paljon työtä ettei ollut aikaa istua tai syödä . Syötiin vaan jos oli tosi tarve . Päivävuorossa saattoi olla viili eväänä.
Kylläpä oli sovinistinen aloitus!
Tässä aloituksessa kylmäsäilytyksen puuttuminen ei ole ongelma. Jos lounas syödään 4-5 h kuluttua jääkaapista ottamisesta, niin ihan kaikki ruoka-aineet kyllä säilyvät täällä Suomen sääoloissa. Myös liha, kun on kypsennetty. Jos liha kuitenkin mietityttää, niin erityisesti juustot ovat kauan säilyviä. Useiden juustojen kuuluukin olla huoneenlämpöisiä syötäessä. Juusto säilyisi vaikka koko työpäivän.
Isompi ongelma on se, mitä ”kunnon ruokaa” viitsii syödä lämmittämättä. Itse olen niin laiska, että olen tuollaisissa tilanteissa tyytynyt niihin leipiin. Pari ruisleipää juustolla ja tomaatilla. Ihan kelpo lounas (ainakin naiselle). Muilla aterioilla voi sitten venkslata protskusuhteiden kanssa.
"Syö aamulla tukevasti ja seuraavan kerran sitten päivällinen töiden jälkeen, vai oletko niitä jotka luulee että pyörryt tai kuolet jos lounas jää väliin?"
Tämä on kamala idea. Ensin lähteä töihin turvonneena, täysinäisenä ja väsyneenä. Sitten sinnetellä koko päivä ilman ruokaa ja töiden jälkeen ehkä repsahtaa aivan totaalisesti.