Noniin mammat, antakaas mulle lounaseväsvinkkejä töihin, kun käytössä ei ole jääkaappia eikä mikroa!
Haluaisin syödä kuitenkin ihan kunnon ruokaa töissä (raikkat voileivät eivät siis ole vaihtoehto), mutta ei ole lämmitys- eikä kylmäsäilytysmahdollisuutta. Huomenna aattelin tehdä ruokaisan salaatin, joka säilyy varmaan kyllä sen 4-5 h, mutta siihen loppuikin ideat.
Kommentit (124)
Kyllä työpaikalla pitää olla kylmäsäilytysmahdollisuus.
Ruoka termospullo osta kaupasta. Voit ottaa töihin mukaan itse tehtyä keittoa tai pussikeittoa kuumana . Salaatti ei vie nälkää vaan leipä . Makkara vie nälän . Maksalaatikko käy kylmänä myös lohiperuna laatikko mutta kyllä ihminen syömättä pärjää 8 tuntia moni juo vaan kahvin tai teen . Suklaa pätkällä pärjää vuorokauden . Otat appelsiin ja tuoremehun. Ei kun nuorena mitään syöty töissä ,tehtiin urakalla ja raskas työ . Jos söi tuli väsyttävä olo . Työvire pysyy päällä kun on vähän nälissään . Juo mehua.
Vierailija kirjoitti:
Ulkona säilyy kylmässä kylmälaukussa . Kyllä maitotuote säilyy paitsi helteellä. Termospullo on hyvä kahville . Hörppää kahvin ja leivän jatkaa työtä syö sitten asunnossa . Suklaa levy .
Joko ruokatermos tai pikkuinen kylmälaukku, niillä olen itse pelannut mm. reissussa. Hedelmiä. Banaani/avokado on hyvä.
Onko moden tekemä aloitus, kun sai kruunun? Mistä siivouskopista käsin tätä palstaa moderoidaan? Onks siel sähkövaloo edes!? Mode, vastaa tähän viestiin KELTAINEN, jos tarvitset apua.
Roiskeläppäpitsa heti aamulla taukohuoneen patterin päälle lämpiämään. On sopivan haaleata ruokatunnilla.
Mikä tahansa mikrossa lämmitetty ruoka on hirveää. Kuivuu ja haisee pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa mikrossa lämmitetty ruoka on hirveää. Kuivuu ja haisee pahalta.
Mikroja ollut kotitalouksissa iät ajat, kannattaisi opetella käyttämään.
https://www.viimeistamuruamyoten.com/linssipyorykat-tagliatellea-tomaat…
Nää (vegaaniset) linssipyörykät on hyviä!
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos se työpaikka on vaikka auto tai traktorin koppi? Ei ole mitään sosiaalitiloja, tms.
Proteiinipatukka ja proteiinipirtelö ja energiapatukoita.
Hernekeittoa suoraan purkista, ei tuu muuta mieleen joka säilyy huoneenlämmössä eikä tarvii lämmittää.
Naturdietin tetra ja hedelmiä ja kasviksia sivuun. Kahvi termariin. Juomasta saa kaiken mitä tarvitsee ja kasvikset pitää vatsan kunnossa.
Tonnikalaa purkissa ja muita säilykkeitä söisin leivän kanssa.
Retkieväät ja armeijamuonaa. Kuivalihaa ja säilykkeitä.
En makaan jaksais alkaa napertelemaan termareiden sun muiden kanssa... Joskus mulla oli tollanen tilanne ja silloin soin, jep jep, niita ruokaisia salaatteja. Salaatin ei tarttee olla se perus jaavuori, tomaatti, kurkku -yhdistelma...
Tein paljon pastasalaatteja, joissa oli pastan lisaks siis esim. uunissa paistettuja kasviksia (ratatouille-tyyliin), fetaa, kikherneita, oliiveja.
Couscousillakin toimis.
Tonnikalasalaatti esim. niçoise-tyyliin tai pastalla, mukaan se keitetty muna.
Linssisalaatti, mukaan tuoreita yrtteja, fenkolia tms.
Perunasalaatti, jossa maito-/majoneesipohjaisen kastikkeen sijaan esim. sinappi-vinaigrette.
Tai talvella uunijuurekset. Falafel-pyorykat toimis (itelleni) kans kylmana.
Pienella mielikuvituksella saa vaihtelevia salaatteja, jotka ei oo salaattia nahnytkaan!
Mukaan "jalkkariksi" (jos sellaista kaipaa) ottaisin helppoja hedelmia (banaani, omena, mandariini....), kekseja, suklaata...
Juusto- ja makkaravoileipä + tomaatti + kananmuna ja sokerimunkki jälkiruoaksi.
Sopii yhteen paperipussiin ilman kylmä- ja lämpölaukkuja.
Säilykkeet:esmes pavut, hedelmät. Pikapuuro ainakin. Couscousia ja soijarouhetta voi turvottaa helposti kuumassa vedessä. Jos siellä löytyy edes vedenkeitin tai kahvinkeitin. Ps. Kahvinkeittimessä voi kokata vaikka nuudeleita hätätapauksessa. Tosin muut voi tykätä huonoa;)