Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon käytät rahaa uusiin vaatteisiin kuukausittain?

Vierailija
26.11.2020 |

Tulipas mieleen kun olen lueskellut palstoja, uutisten kommentteja, ja uutisia jne niin aina joku valittaa etteivät kuukausitulot riitä vaatteisiin.

Täytyykö niitä vaatteita ostaa joka kuukausi vaikka edes halvimmat rääsyt eivät hajoa tuossa ajassa! Vai onko suomessa tapana polttaa vaatteet käytön jälkeen ja sitten ostaa uudet tilalle? En ymmärrä tuota että aina manataan sitä ettei rahat riitä vaatteisiin.

Kommentit (186)

Vierailija
21/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 300-400e? Tähän toki sisältyy takit, kengät, alusvaatteet ynnä muut ahkerassa käytössä olevat vaatekappaleet

Täh

Jep, totta on. Mutta summan suuruus johtuu siitä, että en käy esim H&M:llä, Gina Tricot:ssa ynnä muissa. Ostan aina laatua/merkkituotetta, joten helposti jo kahden paidan + uusien lenkkarien ostoon menee tuo summa. Eli määrällisesti minulla ei ole hirveästi kamaa (juuri pari viikkoa sitten muuttaessa kaikki vaatteeni menivät kahteen jätesäkkiin)...

Mutta joka kuukausi 300-400?? Jos ostaa vaikka kaksi paitaa/kk, tuleehan niitä vuodessa jo 24kpl. Miten voi tarvita uusia vaatteita noin usein?

Kyllähän niitä tarvitsee kun pitää töissäkin näyttää edustavalta. En todellakaan käytä mitään vanhoja rättejä.

Vierailija
22/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein en yhtään, tässä kuussa on mennyt 450€. Ostin sievin nilkkurit, 2 kotimaista merinopaitaa (toinen lahjaksi) ja ohuemman trikootyyppisen merinopaidan.

Joku vegaaniko tätä alapeukutti?

Ostan aitoja, luonnollisia materiaaleja, en mitään muovikuitumoskaa. Silloin kun ostan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja ostan vaatteita ehkä 2-3 kertaa vuodessa. Takki saa maksaa mitä maksaa kuten kengätkin. Näkymättömiin vaatekappalaisiin en panosta. Tytöt kehuu vaatteitani.

Vierailija
24/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tänä vuonna ostanut yhtään vaatetta. Rintaliivit ostan ehkä loppuvuodesta, viimeksi olen ostanut liivit noin 8v sitten.

Vierailija
25/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee joku 2000-3000e vuodessa. Ostan vähän kalliimpia vaatteita, en mitään Chanelia ja Pradaa kuitenkaan. Tykkään vaatteista ja muodista ja minusta on kiva näyttää edustavalta.

Kivittäkää.

Vierailija
26/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vähän. Ehkä 500 e /kk

Vierailija
27/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€ käytän kuukausittain. Ei mulla tarvi olla isoa kasaa vaatteita. Muutamat housut, jokunen paita, pari hupparia ja takkia sekä 2 paria kenkiä ym. riittää. Ostan uuden vaatteen vain jos joku menee rikki. Näissä mitä omistan tunnen oloni hyväksi eikä mua voisi vähempää kiinnostaa muiden ajatukset siitä että aika samoissa kuljen.

Vierailija
28/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0€ käytän kuukausittain. Ei mulla tarvi olla isoa kasaa vaatteita. Muutamat housut, jokunen paita, pari hupparia ja takkia sekä 2 paria kenkiä ym. riittää. Ostan uuden vaatteen vain jos joku menee rikki. Näissä mitä omistan tunnen oloni hyväksi eikä mua voisi vähempää kiinnostaa muiden ajatukset siitä että aika samoissa kuljen.

Tarkennan sen verran että varaa olisi ostaa uusia vaatteita kuukausittain ei se siitä kiinni ole. Mua ei vaan kiinnosta ostaa.

Vierailija
29/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tänä vuonna tainnut ostaa kuin yhden t-paidan ja sukkia sekä alushousuja. Etätöitä tehdessä ei tule käytettyä kovin laajaa vaatevalikoimaa. Entisiäkin on vielä enemmän kuin tarpeeksi, kaapit pullollaan.

Vierailija
30/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm vaikea arvioida... 90% vaatteistani on kierrätettyjä tai saatu joululahjaksi tms Uutena ostan ainostaan sukat, kengät ja alushousut. Noh, jos joskus jostain syystä tarvitsen/haluan jotain tiettyä mitä en jaksa etsiä kirppikseltä niin sitten uutena. Mutta näitä on ehkä max 1kpl/vuosi.

Suurin osa vaatteista on ollut minulla jo vuosia, jotkut äidin vanhat villapaidat voi olla jopa 80-luvulta. Tässä kuussa olen ostanut farkkuhameen kirpputorilta, maksoi 3e. Pian pitää ostaa myös uudet käsineet.

Saan aina välillä sukulaisilta heidän vanhoja vaatteitaan. Esim siskoni on sellainen joka saattaa hylätä ihan muutaman kerran pidettyjä vaatteita. Ja äidiltä saan juhlapäivinä lahjaksi yöasuja, sukkia tms.

Varmaan max 10-20e kuluu vaatteisiin kuukaudessa.

Vierailija
31/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain ulkomailta, nyt on tullut vähemmän reissattua niin ei kulutusta.

Vierailija
32/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 euroa.

Vierailija
33/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa tässä on se, että iso osa noista paljon kuluttavista äänestää vihreitä!

Vierailija
34/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna mennyt n. 450e. Sisältää kolme sisävaatetta ja kengät + alusvaatteita

Vierailija
35/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna mennyt n. 450e. Sisältää kolme sisävaatetta ja kengät + alusvaatteita

Lisäyksenä, alusvaatteet ei ole kotimaisia, muut kyllä.

Vierailija
36/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuussa käytin sata euroa uuteen talvitakkiin. Tässä kuussa en ole ostanut yhtään vaatetta. Aika harvoin tulee ostettua uusia vaatteita.

Vierailija
37/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna teen vuoden 1. vaateostoni, mustat farkut vaimon käskystä.

Vierailija
38/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa tässä on se, että iso osa noista paljon kuluttavista äänestää vihreitä!

Ostin juuri nahkaiset kauniit merkkikengät, 6€

Kierrätettynä.

Vierailija
39/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ostin uuden kesämekon Halpa Hallista ja maksoi vain sen 15€ ja hirvi metsästyskauden alussa ostin alennuksesta uuden välitakin 25€. Muita uusia vaatteita en ole ostanut tänä vuonna itselleni.

N23

Vierailija
40/186 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e

Uusia vaatteita ostan pari kertaa vuodessa. Kirpparilta joskus jos löytyy mulle sopiva vaate.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi